Ads by Google X

رواية للخلود الفصل الثامن 8 - بقلم نورهان جمال

الصفحة الرئيسية

 رواية للخلود كاملة بقلم نورهان جمال عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية للخلود الفصل الثامن 8

 

في اليوم التالي وهو يوم الحفلة الموعود  

ذهبت أية إلى منزل أمنية  

*أية*:أزيك يا طنط عاملة ايه ،أيه ده يا أمنية انتي لسة ملبستيش بتهزري احنا كدة هنتأخر  

 

*أمنية*:ألبس أيه يا بنتي انتي نسيتي رهان امبارح ، اكيد مش هروح طبعاً  

 

*أية *: فعلاً مش هتروحي  

*امنية*:اه فعلاً مش هروح  

 

*أية بخبث*:حتى لو عرفتي أن المطرب اللي جاي ف الحفلة النهاردة هو يحيى علاء وكمان أنا جيبالك فستان يجنن عشان تلبسيه مخصوص ف الحفلة دي  

 

*أمنية بفرحة*:بجااااد ،بقولك ايه انا هروح الحفلة دي وإن شاء الله رائد مش هياخد باله وهينسى حكاية الرهان دي  

 

                 ___ 

وذهبوا للحفلة  

وكان لأمنية طلة إستثنائية بذاك الفستان الأحمر  

 

*رائد*:واااو أيه الجمال والحلاوة دي  

 

*أمنية بتكبر*:دي أقل حاجة عندي  

 

*رائد*:على فكرة أنا اللي جبتلك الفستان ده وأديته لأية عشان توصلهولك كنت عارف أنه هيبقى حلو عليكي بس متخيلتش كل الجمال اللي شايفه دلوقتي ،وعلى فكرة أنا اللي اخترت المطرب اللي جاي النهاردة عشان عارف انك بتحبيه  

وفجأة أصبح وجه أمنية كاللون التي ترتديه  

*رائد بإبتسامة جميلة*:مالك بقيتي زي الطماطم كدة ليه ،اه شكلك حلو اوي وانتي مكسوفة كمان  

 

*أمنية بخجل*:هااا ،شكرا جدا ليك وشكرا جدا ع الكلام الحلو ده ،بس ليه كل الإهتمام ،يبدو أن أحدهم قد أصبح معجباً  

 

*رائد بخبث*:لا ابدا كل دي كانت مغريات ليكي عشان تيجي ف اكسب الرهان وانتي تخسري  

 

*أمنية تحدث نفسها*: ابو شكلك ياأخي فصلتني نورهان جمال  

ثم قالت له بخبث ودي احلى خسارة بالنسبالي ثم أبتسمت وتركته 

                    ______ 

في اليوم التالي  

وجد رائد هدية ع مكتبة ومعها ورقة مكتوب عليها:حبيت أشكرك ع اليوم امبارح وجماله و لو انت شايفني اني خسرت الرهان ف احب أقولك اني اكتشفت اني كسبت حاجة اكبر م الرهان  

اللي مطلعة عينك أمنية  

 

ثم ذهب إليها وقال لها :ما احنا طلعنا ناس رقيقة اهو وبنفهم ف الزوق  

 

*أمنية*:يعني عجبتك هديتي  

*رائد*: جدا 

*أمنية*:يلا على الله يتمر  

*رائد يحدث نفسه*:أبو شكلك يا رخمة فصلتني ثم قال لها بغضب :سلام  

*أمنية*:هههههههه  

 

*رائد*:تصدقي إني أشتقت جدا لضحكتك ومشاكستك  

 

*أمنية بإبتسامة*:سلام  

                  ______ 

 

                       📞📞📞📞 

*أمنية*:ألو يا فندم  

*رائد*:بما إنك خسرانة يبقى كل طلباتي النهاردة هتتنفذ وتعملي حسابك هتحضري كل المقابلات النهاردة وبعد كدة هنختار سوا الأنسب وبعد ما نخلص هقولك ع الطلب اللي بعده  

                    📞📞📞📞 

*أية *:مالك باين عليكي انك متدايقة ليه  

*أمنية بغضب *:البيه رائد عشان خسرت ف الرهان عايزني أحضر كل المقابلات للي هيقدموا النهاردة ويطلع عيني بقى ف أسألة وبص ف ورق وحاجات أنا مليش دعوة بيها اصلا  

وظلّ اليوم هكذا ملئ بطلبات رائد التي لا تنتهي 

 

وفي نهاية اليوم 

أمنية:ألو ايه يا حبيبي .ايه ده بجد قريب مني طب تعالى خدني بقى لأحسن أنا تعبانة اوي ومش قد تعب المواصلات 

يويووو بااااي  

                  _____ 

في اليوم التالي  

*أية بإرتباك*:ليه أتأخرتي كل ده 

 

*أمنية*:مالك يا بنتي عادي يعني راحت عليا نومة  

 

*أية*:طب أستلقي وعدك من رائد لأحسن سأل عليكي كذة مرة ومش طايق نفسه ومتعصب  

 

*أمنية*:ربنا يستر  

                    _____ 

 

في مكتب رائد 

 

*رائد بغضب*:مفيش أي إلتزام بمواعيد خالص ليه حضرتك فاكرة نفسك بتشتغلي فين  

 

*أمنية*:أسفة ع التأخير أصلي... 

 

قاطعها رائد:أصلك نمتي متأخر ف راحت عليكي نومة وصحيتي متأخر اكيد  

*أمنية بإستغراب*:أيه ده انت عرفت منين ياابن اللعيبة  

 

*رائد بغضب*:نعم.عرفت لأنه اكيد سهرتي امبارح مع البيه اللي جيه خدك صح  

 

*امنية*:بيه مين اللي جيه أخدني.آآآه قصدك أحمد .ده أخويا  

كنت تعبانة امبارح م الشغل ف خليته جيه اخدني  

 

*رائد*:أخوكي 

*أمنية*:آه أخويا  

 

*رائد*:أمنية من غير لف و دوران انا معجب بيكي وعايز اجي أتقدملك  

وكان كلام رائد لم يخطر ببال أمنية للحظة واحدة فغمرها الصمت  

أمنية ساكتة ليه ما تنطقي يا بنتي نورهان جمال  

 

*أمنية بلقلقة*:أصلي... 

 

*رائد*:أصلك ايه .قولي موافقة ولا موافقة  

 

*أمنية*:نعم .لأ أنا رافضة  

 

*رائد*:طب قشطا هاتي رقم باباكي يلا 

 

*أمنية*:أنت مش سامعني بقولك مش موافقة 

 

*رائد*:اه سامعك كويس اوي وف نفس الوقت عارف انكم دايما بتقولوا عكس اللي عايزينه  

 

*أمنية*:إذا كان كدة ف أنا موافقة  

 

*رائد*:طب قشطا طالما موافقة مغلباني ليه هاتي الرقم بقى

 

*أمنية*:ياربيييي خد الرقم اهو 

 

                      ______ 

و ذهب رائد لمنزل أمنية لخطبتها  

 

*أمنية*:أنت متأكد م اللي بتعمله ده  

*رائد*:اللي هو ايه  

*امنية*:إنك عايز تخطبني 

*رائد*: طبعاً 

*أمنية*:بس أنا مجنون 

*رائد*:وفيها أيه جنونك ده أكتر حاجة بتلطف حياتي  

*أمنية*:بس أنا بتاعت مشاكل  

*رائد*:اومال لزمتي أيه ،انا بعون الله هحلهالك  

*أمنية*:هطلع عينك  

*رائد*:مش مهم كدة كدة أنا شايف العالم بحبك مش بعيوني وده أحلى وأحلى  

*أمنية بإبتسامة*: فعلاً ،طب أنا بقى مبعرفش أطبخ 

*رائد*:أنا بعرف ولو عايزة هعلمك  

*أمنية بضحك*:أيه ده أنت مش بتطفش 

*رائد*:شاريكي وبحبك هعمل ايه بقى  

*أمنية بإبتسامة*:ماشي هخليها عليا وهوافق  

*رائد بضحك*: هههههههه كتر خيرك نورهان جمال  

 

وتمت خطبتهما  

               _______ 

 

          📞📞📞📞 

*رائد*:صباح النور  

*أمنية*:صباح الخير .نزلت شغلك ولا لسة  

*رائد*:من بدري.وانتي أكيد لسة بتفكري تقومي من ع السرير  

*أمنية*:هههههه حصل  

*رائد*:هههه طب قومي يلا  

*أمنية*:ههه حاضر سلام  

           📞📞📞📞 

                     ______ 

في شركة االحاوي 

 

*أية*:متنسيش النهاردة بعد الشغل هنتجمع مع البنات  

*أمنية*:متقلقيش مش ناسية  

              ____ 

*رائد*:أمنية خلصتي الملف اللي اتطلب منك  

*أمنية*:آه وع المكتب اهو  

*رائد*:تمام متنسيش حضري نفسك كويس للإجتماع اللي بعد ساعة  

*أمنية*:مجهزة نفسي كويس متقلقش   

*رائد*:أيه رأيك بعد ما نخلص شغل النهاردة ناكل في مكان سوا  

*امنية*:بسسسس...أنا خارجة مع صحابي النهاردة 

*رائد*:وانا معرفش 

*أمنية*:سوري بس انا لسة مش متعودة اني اقول لحد غير امي و بابا  

*رائد بإبتسامة*:تمام روحي حضري نفسك للإجتماع بقى عايزك تبقي متألقة .مش عايزك تقفي ف مكانك ده وتكتفي بيه عايزك يبقى ليكي طموح كبيرة وتحاولي تحققيها وانا معاكي ف اي حاجة  

*أمنية بفرحة*:تمام تسلملي كتير  

 

                ______ 

قضت سلمى وقتاً جميلا مع صديقتها ثم ذهبت لبيتها  

في المساء  

           📞📞📞📞 

*رائد*:وصلتي البيت  

*أمنية*:آه 

*رائد*:طب هتعملي ايه كدة  

*أمنية*:مفيش هنام  

*رائد*: وعندك ايه بكرة غير الشغل  

*أمنية*:مفيش  

*رائد*:طب تصبحي ع خير  

*أمنية*:وانت من أهل الخير  

              📞📞📞📞 

 

أستيقظت أمنية في الصباح ع رسايل من رائد ع الواتساب  

                        💬💬💬 

*امنية*:ايه ده  

*رائد*:دي ڤيديوهات كل ڤيديو فيها تعريف لكورس مختلف وكلهم هيفيدوكي جدآ في مجالك ف عايزك تشوفيهم وتختاري اللي محتاجاه واقدملك فيهم  

*أمنية*:يعني مش لاقية حاجة توصف مدى الشكر اللي عايزة اشكره ليك ❤️❤️ 

                        💬💬💬 

 

             ____ 

 

في شركة الحاوي 

*أمنية*:أنا أختارت الكورسات اللي هاخدها وبعتلك ع الواتس 

         بس في حاجة كنت عايزة اقولهالك 

*رائد*:قولي 

*أمنية*:بصراحة كان نفسي اشتغل ف بنك لأني مش حابة جو الشركات وبما إني هاخد كورسات وهبدأ أطور من نفسي ف عايزة ادرس اللي هيفيدني ف ده نورهان جمال  

*رائد*:مش مهم عندي تشتغلي ف بنك ولا شركة المهم بالنسبالي إنك تبدأي ف الحاجة اللي تحبيها واللي هتقدري تثبتي وجودك فيها 

*أمنية*:بجد مش عارفه اشكرك ازاي  

*رائد*:محسساني اني شخص غريب عشان تشكريه  

كلها كام شهر وانا وانتي هيجمعنا بيت واحد وهنبقى شخص واحد لينا نفس الاهتمامات ونفس الدرب  

أكتفت أمنية بالإبتسامة فلم تستطع الرد ع هذا الحديث  

*رائد*:على فكرة البلوزة دي حلوة جداً 

*أمنية بفرحة*:بجد دي اول لبسة ليها ع فكرة  

*رائد*:والروچ كمان لونه حلو اوي عليكي  

*امنية*:مافي احلى من عيونك اللي شايفة كل حاجة حواليها حلوة 

*رائد*:طب يلا خدي المنديل امسحي بيه اللي ف وشك ده وعلى الله الاقيكي حطى حاجة فيه تاني  

*أمنية بنفاذ صبر*: ماشي 

 

                   ___ 

في المساء 

*أحمد*:بتعملي ايه  

*أمنية*:بذاكر شوية  

*أحمد بإستغراب*:بتذاكري ايه انتي مش اتخرجتي يا بنتي  

*أمنية*:امم اصل رائد قدملي ع كورسات لتطوير الذات  

*أحمد*: حبيبتي بالتوفيق ليكي وربنا يباركلك فيه ويجمعكم قريباً ف بيت واحد  

*أمنية*:اللهم امين يا حبيبي 

*أحمد*:كنت جاي اسلم عليكي عشان مسافر بكرة 

*أمنية*:أيه! ياابني كل شوية سفر سفر ده انت بتسافر اكتر ما بتقعد معانا  

*احمد*: اعمل ايه يا حبيبتي اكل العيش بقى  

*أمنية*:ربنا يعينك ويكرمك يارب  

*أحمد*:يارب .أسيبك أنا بقى عشان معطلكيش  

                      ___ 

مرت عِدة أشهر دون حدوث أي جديد إلا أن چاء اليوم الذي قررت فيه أمنية أن تنتقل من الشركة

فما رد فعل رائد

سيوافق ام لا 

وإن رفض ماذا سيكون رد فعل أمنية 

يارب رائد يوافق عشان احنا مش قد غضب أمنية 😂😂

 

google-playkhamsatmostaqltradent