رواية قلب بريئ (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم لوريتا يونس
رواية قلب بريئ الفصل التاسع 9
نيره باستغراب : يعني اي يعمر مشتغلش تاني
عمر : يا نيره افهمي مينفعش تكون حبيبتي وفي نفس الوقت بتشتغلي عندي الناس هتقول عليا اي ، وبعدين لو على الفلوس يا ستي انا هديهوملك
نيره : ازاي يعني يعمر بصفتك اي هتديني الفلوس
عمر بهدوء: قولتلك يا نيره اني هتقدملك في الوقت المناسب فا مفيهاش حاجة لو اديتك فلوس كانك لسا بتشتغلي عندي
نيره بقلق : احنا بسرعه مكنش ينفع نعرف حد انا احنا مرتبطين ماما كل يلي تعرفه عنك انك مدير المطعم يلي بشتغل فيه ، لو حد بقى قالها انك اصلا صاحب ديسكو وانا ماشيه معاك مش بعيد تقت.لني
عمر : اطمني لو حصل اي حاجة انا هتصرف متخافيش
بعد أيام ..
عمر : اعرفك يا نيره ده يوسف صاحبي من ايام الجامعه ودي نور مراته
يوسف بابتسامه : أزيك يا نيره
نيره بابتسامه : الحمدلله
يوسف : مقولتليش هيا تقربلك اي
عمر وهوا بيحط أيده على كتف نيره : صحاب
نور بضحكه خبيثه : صحاب بردو
...ضحكت نيره بخجل وقالت : صحاب بقى على ما ربنا يفرجها
يوسف : تعالى انت يعمر نتكلم مع بعض وسيب البنات لوحدهم
عمر : تعالى
...مشيو عمر ويوسف ، اول ما مشيو اتقلبت ملامح نور وقربت من نيره وقالت
: خلي بالك على نفسك
نيره باستغراب : مش فاهمه ، اخلي بالي على نفسي من مين
نور : من عمر ، احنا كنا مع بعض في الجامعه كان شخص بريء وطيب بس مكنش حد بيحب يصاحبه وكان كله بيتنمر عليه ، ولما جه يعترف للبنت يلي بيحبها رفضته قدام الناس كلها وقالت إنها مستحيل تتجوز واحد اهبل ..ومن ساعتها عمر بقى شخص مؤذي بيأذي كل يلي حاوليه
نيره بابتسامه : انا عارفه أنه عمر اتغير بسبب منى بس صدقيني هوا مبقاش مؤذي خالص بالعكس أنا لولاه مكنتش اعرف هيحصلي ايه، ده انقذني وشغلني عنده صدقيني ده عمر ده مفيش أطيب منه والله
نور بسخريه : والله ما في أطيب منك انتي ...بكره الايام هتثبتلك يا نيره انتي حُره
...لم تهتم نيره بكلام نور وقالت في نفسها هيا تريد أن تزرع الشك في قلبي اتجاه عمر ليس اكتر
...جاء عمر ويوسف وأخذ يوسف نور وذهبوا من المكان ..
عمر : هيا نور كانت بتقولك اي
نيره بكذب : ها ، لا ولا حاجة هيا كانت بتتعرف عليا مش اكتر ...هيا شكلها بنت طيبه اويي
عمر : اممم ..طب يلا عشان اوصلك
نيره : طيب
تاني يوم ...
...كانو عمر ونيره يجلسون مع بعضهم كعادتهم ..فا برغم من أن عمر لا يحس بمشاعر من ناحيتها لكنه تعود عليها ولا يريد أن يبتعد عنها ولو للحظه واحده ...هل يا ترى هذا حب واعجاب ام تعلق فقط ؟
نيره : عمر
عمر : اممم
نيره : هوا انت مش هتعرفني على أهلك
عمر بتوتر : اكيد ..لما يجي الوقت المناسب هعرفك عليهم
نيره : امتى الوقت المناسب يعمر ، يعني انت ما شاء الله عندك فلوس وجاهز من كل حاجة ايه يلي يخليك مش عايز تاخد خطوه في علاقتنا
عمر : أنا مش فاهم انتي مستعجله ليه يعني
نيره بغضب : مل المفروض استنى اكتر من كدا اي احنا مع بعض بقالنا ٩ شهور ، وانت مش راضي تاخد اي خطوه في علاقتنا انا بجد بقيت بحس اني مش مرغوب فيا واني واقعه عليك انا بقيت بحس اني حبك ليا مش حقيقي
عمر : والله ..يعني انتي شايفه اني مش بحبك
نيره بدموع : لو عايز تأكد حبك ليا انت لازم تقدم يا خطوه يا اما كدا كل واحد يشوف طريقه
...ذهبت نيره من المكان بأكمله وظل عمر يفكر بحديثها ..فا هوا لحد هذه اللحظه لم يتأكد من مشاعره اتجاهه !
: قولتلك قبل كدا مهما تلف مش هتلاقي حد يحبك
عمر بغضب : انتي بتعملي اي هنا وبأي عين توريني خلقتك بعد يلي عملتيه وبكل بجاحه جايه المكان بتاعي
منى وهيا يتقرب منه : قولتلك قبل كدا حتى لو لقيت حد يحبك قلبك هيفضل متعلق بيا انا ..عشان انت بتحبني
عمر بسخرية : بحبك ! ضحكتيني هوا انتي يماما بتغني وتردي على نفسك
منى بدلع : انا عارفه انك بتحبني ولسا قلبك معايا ..عشان كدا انا هطلق وهرجعلك .. اديني بس فرصه وانا مستحيل اخيب ظنك
عمر بغضب : انا مستحيل احبك ولا افكر اني ارجعلك ويلا ماما من هنا بدل ما امشيكي بفضيحه
...بصت منى وراه وقالتله وهيا بتحط ايديها على رقبته : خلاص انا موافقه اني اديك فرصه بس هتعمل اي مع نيره ...اي دا نيره
...بص عمر وراه وشاف نيره يلي غرقانه في دموعها وبتبصله بصدمه وو
•تابع الفصل التالي "رواية قلب بريئ" اضغط على اسم الرواية