Ads by Google X

رواية المشاكسة و النقيب الفصل التاسع 9 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية المشاكسة و النقيب الفصل التاسع 9

 

(مراد بنظره غضب لمرام) تسلمي بجد مفيش احلا من كده قهوه

(مرام بنظره انتصار) ولو دا انت ضيف حتي غالي علي اهلي

(سيف الدين) قولي يا مراد اخبارك اهلك مجوش معك لي يابني دا ابوك وحشني جدا

(مراد بحزن) لان اهلي اتوفو ياعمي وانا 15سنه وسفرنا مع جدي اطاليا ولسه راجع من اسبوع

(خديجه بحزن) البقاء لله ياحبيبي شد حيلك وانت ابني زي ادم ومرام انا ياما شلتك ونت صغير لسه

(سيف الدين) وانا ياحبيبي احنا اهلك واي حاجه تحتاجها اطلبها مننا متكسفش

(مراد) تسلم يعمي تسلمولي دا من كرمكم يجماعه

(محمد) لا ده مش كرم او مجامله ده حقيقي احنا اهلك انت ابوك كان غالي علينا اوي ولي افضال علينا

(مراد) تسلم يعمي والله

(مرام) مخلاص ياجماعه ناقص تقولو تعال عيش معانا

(مراد برفع حاجب كده) ومالو هما يقولو واجي عادي

(سيف بضحك علي غيره بنته) ومالو ياحبيبي تنور

(مرام) ينور لي هو لمبه وبعدين هي وكاله من غير بواب

(مراد) علي اساس انك بواب يعني

(مرام بغضب) لا مش بوابب

(مراد بضحك) تمام يابوابه يلا يجماعه عوزين حاجه همشي انا بقا

(سيف دين) خليك يبني

(مراد) لا خلاص يعمي الحو تاخر خلاص وانا عندي شغل صبح يلا تصبحو علي خير

(الجميع وانت من اهله) نسيب العيله دي بقا ونروح لعصافير الحب😂

(ادم) اي ياعم الحلاوه دي نسكافيه قمر موسيقي رومنسيه مكنتش اعرف انك جامد كده وغمز

(اسينات بضحك) عاادي طول عمري كده

(ادم) لا والله مكنتش بلاحظ ده لي

(اسينات) ببساطه عشان انت اعمي يخي

(ادم برفع حاجب) انا اعمي طيب لما اخبطك قلم بقا دلوقت ههههه

(اسينات بضحك) متقدرش

ثم سكتو شويه ويقطع الصمت ده ادم

(ادم بشرود) اسينات انتي بتحبي حد

(اسينات) اممم عوز الصراحه

(ادم) ايوه

(اسينات) اه بحب حد وكلمه الحب دي قليله عليه ومحبتش حد قده كل مبكبر كل ما حبه بيكبر جويا

(ادم وهو يشعر بنغزه في قلبه) وهو عارف ده

(اسينات) لاا

(ادم) بس تعرفي يا بخته هياخد اجمل وارق بنت في العالم

(اسينات) وانت بتحب حد

(ادم) بصراحه اه

(اسينات وشعرت بالغيره) مين بقا

(ادم) واحده تعبه قلبي معاها وكل محاول اسير غريتها عشان تنطق وهي ابدا لوح

(اسينات) لا والله ان شاءلله تنطق انا طالعه ليهم

(ادم بضحك انو عرف يستفزها لانو عرف مؤخرا انها بتحبه) اسينات استني


(اسينات) يانعم

(ادم) انا عوز اجي اقابل عمي

(اسينات) وانا مالي هو قاعد بره كلمه حد قالك ان سكرتيره

(ادم) لا اصل مره دي غير اي مره اصل ليا عندو امانه من زماان اوي بقالها يجي 23 سنه كده وانا عوزها بقا عشان كده بقا كتير قبل محد تاني يخدها مني

(اسينات بغباء) امانه اي دي اذا انت اصلا عمرك 23

(ادم) تعالي يا اخره صبري نطلع بره ابو الغباء

ويطلعو الكل موجدين

(ادم) بيقعد جنب ابوه ويهمسله انو عوز عمه في موضوع) بقولك يابابا قول لعمي عوزه في موضوع

(سيف الدين) موضوع اي

(ادم) قولو بس

(سيف الدين) بقولك يا محمد الواد سيف عوزك في موضوع

(محمد) خير يا ادم يا بني في اي

(ادم) هو خير ياعمي بس انا في امانه ليا عندك وعوزها

(لكل استغرب امانه اي دي)

(محمد بستغراب) امانه اي دي يا بني الي ليك عندي

(ادم) امانه كده بقالها زمن طويل اوي بقالها 23 سنه

(محمد وكأنه فهم وبيضحك) ههه فهمتك يا بكااش بس اخد راي الجماعه الاول

(ادم) اهم حاجه متعرفش حد الا لما قولك الا بعد بكره بعد عيد ميلاد اسينات عشان فرحه تكون اتنين

(هدير&خديجه) هو في اي فهمونا

(محمد وكانه فهم ان ادم عوزها تكون مفاجاه الاسينات) لا ده حاجه كده كنت شيلها الادم وهو صغير وعوزها دلوقت

(خديجه) حاجه اي دي يا ادم

(ادم) يوم العيد ميلاد بتاع اسينات هتعرفي

(خديجه) امممممم طيب

(محمد) يلا نستاذن احنا بقا

(سيف الدين) لسه بادري يابني خليك قاعد

(خديجه) متقعد يا محمد في اي

(محمد) لا خلاص الوقت اتاخر خلاص معلش بكره ننزل يلا يا سمسم

(سيف الدين) تمام بكره جمعه تنزل من بادري هااا

(محمد بضحك علي اخوه) ان شاءلله وبدا يودعو بعض

(في صباح اليوم تاني تشرق الشمس علي ابطالنا بيوم جديد با احداث جديده)

(خديجه بعصبيه من اولادها) انتوووووو يا بهاااايم اصحوو خلاص الخطبه هتبدا

(مرام) بنزعاج اي يا ماما في اي هو في ام بتصحي اولادها كده

(ادم) وهو يدعك في عنيه ومنزعج) مش عارف يبنتي والله

(خديجه) انا هقولكو الام بتصحي ولادها ازاي وتقوم رزعه الاتنين با ابو ورده

(مرااام) عاااااا اي ياماما

(خديجه) اي يختي يلا فوقي وتعالي افطري عشان تنزلي تجبلنا حاجات ونت يا لطخ خش الابوك عوزك

(ادم) يوووووووه ياماما اسمي ادم اسميييي ادم

(خديجه) رووووح يا زفتتتت وانتي تعالي يلا عشان نحضر الفطار

(ادم) يوووووه اهو رايح

وبدا يجهزو السفره وبعد مخلصت

(خديجه) روحي نديهم يلا قوليلهم الاكل جهز

(مرام) حاااااضر

وبتروح بلكونه بتلاقي ابوها وادم بيكلمو

(مرام) يلا بتقولكم ماما الفطار جهز

(سيف الدين) جاين اهو روحي

يبدا يتلمو علي السفره ويتنالو الفطار في جو عائيلي مرح وسعاده بتدعي خديجه ان ربنا يحرصهم وبعد منتهو من الفطار بداو يشيلو ويحضرو الشاي

(مرام) يلاااااا الشاااااي

(ادم) شاي ميشربش بس هشربه

(مرام) لا نك قليل دم ولطخ

(سيف الدين بضحك) الحقني يا ديجا ههه

(خديجه) في اي

(سيف الدين) حوشي عيالك

وبتجهز مرام لنزول

(مرام بتبوس خد امها وراس ابوها) يلا انا نازله عوزين حاجه

(خديجه) لا ياحببتي ارجعي بسلامه

(سيف الدين بيضمها) لا ياقلب ابوكي خالي بالك من نفسك واهم حاجه امسكي لسانك

(مرام بضحك) حاااضر سلام

(خديجه) سلام ربنا يحرصك يبنتي

وبتنزل مرام من علي السلم وفاجأه

google-playkhamsatmostaqltradent