رواية احببت عنيدة كاملة بقلم الاء عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت عنيدة الفصل التاسع 9
نور رفعت شفتها: زيزو مهزقه
سلمي : اصماله دا انتي لسه دمعتك علي وشك
نور ضربته في كتفها بخفه: طب روخي يا مهزقه وسابتها ورحت للمطبخ
سلمي ضحكت:لا واضح الزعل لقت عز بيرن تاني
سلمي ابتسمت :الو
عز : هو مل ما زفت دا يزعلها تقلبي عليا
سلمي بستغراب:ايه
عز: ما هو مش عشان صاحبي تقلبي عليا انا
سلمي : انا عملت ايه
عز:مش بتردي ليه
سلمي: كنت بكلم نور عادي
عز بستغراب:هي نور محكتلكيش
سلمي بتمثيل:لا هو حصل ايه
عزبتفكير:
سلمي:ايه حصل ايه
عز:ما بصراحه مقلق منك اقولك لتقلبي عليا
سلمي ضحكت : قول
عز حكلها اللي حصل:وامول قلبه عليه
سلمي :اها
عز:اها ايه لا انا ماليش في بقا
سلمي ضحكت: انت رايك ايه في طريقته
عز:للاسف سلبم تفكيرو مقرف مش بيحب حد يبقا عامل معا واجب مع ان انا شايف ان نور كانت بتتعامل كا اصحاب بس البعيد غبي
سلمي: لو انت مكانه هتعمل ايه
عز: هشكر نور انها لو كنت فعلا عا’جز وهي واقفت جمبي رغم تصرفاتي واسلوبي ما سابتنيش ولما تعبت فضلت جمبي رغم اني حتي ما اعتذرتلهاش
حقيقي نور انضف شخصيه اتعرفت عليها وجدعه و تستاهل كل خير ومش بقول كده عشان عرفتني عليك والله او عشان انتي بنت خالتها لا عشان هي فعلا كده
سلمي ابتسمت:ماشي
عز :مقولتيش يعني وانا ايه
سلمي: عادي
عز بمشاكسه:يابت دا انتي هتموتي وتعرفي
سلمي ضحكت:عايز ايه يا عز
عز: عايز اقولك اني عمري ما فكرت اقرب من بنت ولا بحب التعامل مهمه لان شخصيتي عكس كده اصلا
سلمي بستغراب: عكس كده ازاي
عز:شايفه سليم
سلمي:اها
عز:دا انا في شغل عشان كده برفض االتعامل مع اي بنت لان مش متوقع تصرف ازاي معاها دا اني مش بنجذب لي اي حد ولو حتي اللي قصادي بيقدم ما بوسعه عشان يلفت انتباهي لي
سلمي بستغراب: ازاي
عز:هتصدقي لو اكلك فكرت ان يكون لي بنت قريبه مني دي ماحدش يصدقها
سلمي :بتكرهنا يعني
عز: اولا متحطيش نفسك معاهم ثانيه انا مش بكرهم بس مش حابب اتعامل معاهم .
سلمي: حقيقي مش فاهمك
عز:انتي الواحيد اللي قلبي مقدرش يمنع دخولك ولاعقلي حتي وعايز يفضل جمبك انتي وبس ومش مهم اي حد تاني رغم ان كلن شغلي اول حاجه في حياتي وبعدها اي حاجه تانيه بقا انتي اولا حاجه وبعدها اي حاجه تانيه انا بحبك ياسلمي
سلمي تنحت وقلبه بقي يدق جامد اكنه هيطلع من مكانهومصدومه:…
عز: سلمي …. الو سلمي …. انتي يابنتي …الو
سلمي قفلت السكه في وشه:نهار اسود دا دا قالها
نور طلع من المطبخ بتاكل : قال ايه
سلمي بفرحه:بحبك
نور وهي بتاكل :تنستري المهم قال ايه
سلمي ضحكت:مش انتي دا عز قالي بحبك
نور برقة بصدمه:قولي وربنا
سلمي ضحكت بتوتر:وربنا
نور سابت الاكل وقربت منها :لا انتي تحكيلي بقا
ـــــــــــــــــ
عدت الايام
وسليم طلع من المستشفي وبداء يرجع يشتغل من بيته .وجاله اخبار ان مراد بيحاول يحر’ق الشركه من شركاته و رجاله سنين مسكوهم في اخر لحظه اما نور رجعت تشتغل زي الاول وعاصم كان خايف عليها ومستغربها
عاصم:نور
نور وهي بتاكل:ايون
عاصمابتسم وحط ايدو علي شعرها وبيملس بحنيه: انتي كويسه ياروحي
نور والاكل في بوقها:اها ليه
عاصم ضحك: اقفلي بوقك يا جزمه
نور ضحكت بطفوله وبلعت الاكل: ما انت بتكلمني مردش يعني
عاصم مسك ايدها: سكوتك ده مخوفني
نور ابتسمت:انا حقيقي كويسه وبقت احسن
عاصم:انا اسف اتا السبب
نور كشرت:بابا انت عارف اني بضايق لماتتاسف وبعدين انا كا نور اتعاطفت معاه وحاولت اساعده واكيد انت لو كنت تعرف كده ما كنتش هتدخلني معاه التمثيليه دي صح
عاصم :اكيد طبعا
نور :يبقا تتاسف ليه عادي
عاصم :انتي حبتي يانور
نور بصتله بصدمه:…
عاصم: انا عمري ما ربيتك علي ان انا بابا وبس احنا صحاب صح
نور:صح
عاصم: كنت متاكد خوفك عليه طول الوقت كان بياكد دا انا اسف يابنتي ضر’بتين في الراس توجع
نور:تاني يابابا وبعدين ضر’بتين في راس بالنسبه لي تقوي انا المفروض اشكر سليم لان اواني اكتر مش هنكر زعلت وحسيت اني ساذ’جه قوي بس فكرت فيها لقيت هو اللي شخص مغر’ور ومت’كبر وانا مش عايزه كده انا عايزه راجل عسل زيك حنين وطيب ومتفاهم ويحبني وصدقني انا كويسه جدا متخافش
عاصم ابتسم:ربنا يحفظك ليا ويبعد عنك اي مكروه ويعوضك خير ياروحي ويانن عيني
نور ابتسمت بفرح وقامت حضنته: كلامك دا لوحده يخليني ما عاوزش حاجه تانيه انا بحبك قوي يا بابا
عاصم:وانا ياروح بابا
ـــــــــــــــــــــ
سليم:بس تمام اوي خالي بالك وعين تبقا علي الكل انت فاهم
: تمام
سليم: سلام
امل:يابني ارحم نفسك
سليم: انا بخير يا امي صدقيني
مكرم: صحيح عمالة ايه في صفقة الباري
سليم: رفض طلع مش كويس ومش قد كلمته
مكرم هز راسه:تمام الشهر اللي جاي هسلمك كل حاجه عشان عايز استريح شويه
سليم بقلق:انت كويس
مكرم: الحمد الله
امل :دا بدل ما تشيل عنه.
مكرم: هو انا بقوله من بكره انا بقول من بدايت الشهر اللي جاي واحنا فين وفين الشهر اللي جاي وبص لي سليم لو مش هتقدر خلاص
سليم ابتسم:ابدا تحت امرك.
مكرم ابتسم : الامر الله يا ابني
ـــــــــــــــــــــ
تاني يوم
قاعدين بيتفرجوا على التلفزيون
سلمي: بابا
عاصم:نعم ياروحي
سلمي بتوتر : احم كنت عايزه احكيلك حاجه كده
عاصم بصله ب انتباه: خير
نور ضحكت وهي بتاكل :اقوله انا
سبمي بنرفز:نور مش نقصه توتر
عاصم: في ايه هببتي مصيبه جديده
سلمي بطفوله:وربنا ابدا
عاصم: اتكلمي طيب
سلمي بلعت ريقه:احم هو يعني عز عايز يتقدم
عاصم ابتسم:طيب ما هو فاتحني في الموضوع ده من شهر تقريبا
سلمي بصدمه : ايه
عاصم ابتسم: عز راجل محترم ولما اتاكد ان انتي قبلاه جاء فاتحني في الموضوع على طول وانا وافقة بس رائي ريك وهو قال ما اقولش لحد ما يتاكد اكتر وانا بقولك تاني لو مش عايزه انا مش هجبرك وهرفض من ناحيتي
سلمي حضنته: ربنا ميحرمنيش منك يارب انا عمري ما هقدر ارد جميلك عليا
عاصم ضربه بخفه علي راسها وهي في حضنه:جميل ايه يا جزمه دا انتي زي نور انتي بنتي يا سلمي عمري ما شوفتك غير كده ولا هشوف يابت دا انا كنت بغيرلكم انتم الاتنين
سلمي بعدت عنه: مش للدرجه
عاصم رفع حاجبه:معايا الصور
نور ضحكت: سيديهاتك مع ابويا يا بت
سلمي : احم وعلي ايه
عاصم ضحك: ايوا كده
كلهم ضحكوا
سلمي :يعني اقولك حضرتك فاضي امتا
عاصم: قولي له بابا مستنيك الجمعه اللي جايه
سلمي باسته من خدو وجريت :
عاصم ضحك وبص لي نور :عقبالك
نور بصتله :لا يا حج انا بتخزوق بس
عاضم ضحك: انتي هتقوليلي دا انتي مغناطيس للخوازيق
نور رفعت حواجبه :ايه يا حج طيب قول لا لسه الخير جاي
عاصم ضحك: كدب يعني .وياستي ربنا يرزقك بالي يعوضك
نور وهي بتاكل : شيف هو انا محتاجه شيف ويبقا هو دا العوض بجد
عاصم بيأس :يبقي بيته هيتخرب والمطعم هيفلس ارحمي بوقكك شويه
نور :علي فكره انا حسه اني خسه
عاصم : هو اصلا بيبان خسه ولا تخينه مش بين عليكي
نوربتبلع الاكل : الاهلي دعم يا حاج في ايه
عاصم :كول كولي فوض امري لي ربنا وقام
نور : طب وانت جاي هات طبق الفاكهه دا
عاصم بنفذ صبر :ياااارب وسابها ومشي
ـــــــــــــــــــ
عدت الايام
وعز جه يتقدم ومعا مكرم وسليم وامل
امل بفرحه: واللهي مبسوطه اووي ان سلمي هتبقا من نصيب عز
عاصم : باذن الله
مكرم ابتسم:طبعا احنا اكتر من اخوات فا بنتك هتكون بنتي واكتر ولي هيزعلها انا اللي هقف لي حتي لو انت يا عاصم
عاصم:ياشيخ
عز: مع احترامي ليكم بس مش هسمح لي حد يزعلها اصلا
مكرم: يا حنين
عاصم ضحك وبص لي سليم اللي قاعد يسمعهم وساكت :
نور نزلت تجري ولابسه دريس ابيض مسك من فوق ونزل وسع وميك اب بسيط وفرده شعرها كانت زي القمر وتاخد العقل
نور: مساء الخير ازايك يا كيمو
سليم بصلها واكنها مش هي متعود لما شعرها وبناطيل دايما ومن غير ميك اب
مكرم:بنوتي المشاكسه وحشتيني
نور :وانت يا كيمو .والله
وراحت سلمت عليه وبعدها امل امول العسل اخبارك ايه
امل بزعل: لسه فاكرني
نور ابتسمت وحضنته:غصب عني شغل بقا
امل حضنتها بشتياق :موحشتكيش
نور: اكيد طبعا ياروحي
عز:طب وانا ايه
نور بصتله : دا انت لزق في وشي كل يوم تيجي المستشفي
عز ب احراج: اخس الله يكسفك
كلهم ضحكوا ماعده سليم
امل :طب مش هتسلمي علي سليم
نور :اهلا ومستنتش منه رد ايه بقا مش هنادي العروسه ونقراء الفاتحه وناكل بقا
سليم حز علي اسنانه:
مكرم: ايوا صحيح
عز: انا عايز تكتب الكتاب
عاصم:نعم
عز: ياعمي انت عرفني كويس ووثق فيا صح
عاصم: لا
مكرم ضحك :شكلك وحش
عز: ايه يابابا وبص لي عاصم طيب لو هي وافقة
عاصم بمشاكسه:تقدر تعملها وانا رافض
عز :ايه دا
امل بضحك:تستاهل
عز: في ايه ياجماعه انا ابنكم وربنا.
نور من وقت للتاني بتبص لي سليم تلتقي بصصلها بغيظ من جوها:وحيات امي لا اخلليك طلع من هنا تط’رشق يا درفة الدولاب انت يا مغر’ور
امل:طيب نادي العروسه يا نور ونشوف الخوار دا بعدين
عاصم ابتسم: نادي سلمي يا نور
نور :حاضر
ـــــــــ
بعد وقت نور نزله ب سلمي
كانت لابسه دريس اسود مظبوط عليها وفرده شعرها وميك اب بسيط شكلها كان يسحر
عز تنح:وربنا لا نكتب الكتاب
مكرم زغده وبهمس :بس لا عاصم يناشف دماغه
سلمي وشها احمر وسلمت عليهم كلهم وجت عند عز :الهلا وجريت قاعدت جم عاصم
عز:ايه دا
كلهم ضحكوا
نور: بتقدم ليهم العصير وجت عند سليم:اتفضل
سليم رفع حاجبه:مش عايز
نور :براحتك وجي ترجع راحت كبته عليه احيه سوري مقصدش
سليم :
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت عنيدة ) اسم الرواية