رواية يوميات نور والمجنون (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فيروزه
رواية يوميات نور والمجنون الفصل التاسع 9
يوميات_نور_والمجنون....
سند بغضب كان هيقرب من سيف بس نور وقفت في النص....
نور بغضب وصوت عالي ....بس انا كرهت الجواز وكلمه هطلب ايدك كرهته... كلمه نوايا تدمر حياتي ......
سند بغضب.....كله بسبب سيف المجنون لو ماكنش موجود كان زمن حياتنا طبيعيه من غير متاعب ولا مشاكل....
سيف بغضب شديد زق نور ....وضرب سند بالبوكس....انا مجنون ولو انا ماكنتش موجود ....ده بعينك ......
سند جري علي نور بحزن.....نور حاجه وجعتك يانور .....
نور بدموع....ولا حاجه ولا حاجه يا سند ....
سيف اخد باله من اللي عمله الغضب كان عمي عينه....سيف قعد علي ركبته ودموعوا نزلت....نور ....نور ....انا اسف ....
والله اسف .... نور ردي علي قلبي ...غصب عني يا نور....
نور بدموع....انت فعلا مجنون ...انا مستحيل اقدر اكمل حياتي معاك مستحيل.....
سيف بغضب....قصدك ايه بمستحيل .....تقصدي ايه ردي ...
نور بدموع....انا موفقه اتجوز سند ....وطلبك مرفوض يا سيف....
سيف بغضب شديد ماسك نور من أيدها جامد ......ادفنك حيه يا نور لو فكرتي في يوم تكوني مع غيري فاهمه .....بحبك ...بحبك يا نور ......قلبي وجعني مش عارف أقسا عليكي ولا اعيط ولا اقوم اصرخ بأعلى صوت عندي واقول يا ناس ايوه انا مجنون بس بيكي وليكي ....والله دايما خايف تبعدي عني بحبك يا نور ....
سند شد أيدو بعيد عن نور ....ابعد عنها يا سيف سامعني ابعد
عنها .....انت مش بتعمل حاجه غير انك بتدمر حياه نور ...
سيف ماسك ايد سند جامد ......بروحي اسيب نور .....بروحي....
سند ضغط علي ايد سيف .....وانا هاخد روحك بايدي لو فكرت في يوم تاخد مكان في قلبها.....
نور بدموع.....قبل روحك وروحه ....انتو الاتنين محدش فيكم شاف شكلي ....ومش عارفين أن كنت حلوه ولا وحشه .....محديش عنده فضول يعرف شكلي ايه .....
سيف بغضب....شكل مين يا ام شكل اسكتي يا بت انتي ملكيش الحق تتكلمي مع حد مش تعري وشك لحد .....
(اغر عليكي من ثيابك....فاكيف هو شعوري وانتي تتحدثي مع راجل ......كأن الأرض تخرج لهيب يصيب قلبي)...
(فأنا اغر من نفسي عليكي ).....
سند بابتسامه.....نور انا حبيت روحك شكلك اخر حاجه ممكن افكر فيها ....
نور بدموع.....بس ده لازم ومسكت النقاب وشدته.....وهنا ظهر وجه الاميره لاول مره .....
سيف حط وشه في الأرض وسند لف بظهره ليها ....
نور بدموع.....لدرجه دي مش قادرين تبصو في وشي انا بشعه .....
نور كانت لسه هتجري علي جوه .....
سيف بدموع......انتي عمرك ما بصيتي في مرايات ......انا خوفت نظره عيني تجرحك انتي مستحيل تكوني انسانه انتي ملاك نازله من السماء رحمه بينا .....غطي وشك يا نور
غطي وشك.....مش من حقك تظهري وشك لحد غيري ....
نور دموعها ذادت....
سند بابتسامه......نور ارفعي نقابك ......انتي حلوه لدرجه ان الناس تخاف تبصلك تفتن من جمالك.....
نور بدموع.....جريت علي ابوها وحضنته.....هم كدابين صح رد ....انت ساكت ليه رد .....
ابو نور بحزن......طول عمري بقولك انك حلوه بس انتي طول الوقت مش سامعه غير نفسك ....نفسك وبس .....انتي اجمل مأ رأت عيني ......
نور بدموع....بحبك يا اول حب في حياتي بحبك يا اغلي انسان علي قلبي ....بحبك يا بابا ....
ابو نور بابتسامه....وانا كمان بحبك يا قلبي....ايه رايك تدي
الاتنين دول فرصه ونشوف مين هيكسب قلبك .....اسمعي
كلامي المره دي بس ....
نور مسحت دموعها ....حاضر يا بابا ....
...
دخلت نور اوضته...
وفضلت ماسكه نقابها لحد ما نامت....
.
.
سند بابتسامه خبيثه....عمي ...
ابو نور بابتسامه....نعم يا حبيبي....
سند بابتسامه خبيثه.....طلم سيف خف ....فاانا هاخده يبات
عندي النهارده وبكره الصبح نروح البلاد مع بعض ....
ابو نور....عندك حق خده معاك ...يلا يا سيف اطلع مع سند ...
سيف بخبث .....يلا يا سند ....هموت وانام .....
سند بخبث....وانا .....
...
..
..
..
.
.
.
.
.
في شقه سند ....
سيف بغضب....ابعد عن نور ....احسنلك ....
سند بغضب قرب من سيف وضربه بالبوكس....انت فاكر اني هسكت علي ضربك ليه انا مش عويل علشان اسكت ....انا أقوم بجيش وضربه بالبوكس تاني ....
سيف زق سند وقعه في الأرض وقعد فوقه ونزل ضرب فيه
...ابعد عن نور ....ابعد عنها .....
سند بغضب زق سيف بعيد عنه ....وضربه .....ابعد انت انا اول مره احب من قلبي ومستحيل ابعد عنها ولو فيها موتي...
سيف بغضب ضرب سند ....يبقي تموت ....وضربه ....
ضربه من هنا علي ضربه من هناك وفضلوا يضربوا بعض طول الليل لحد ما ناموا مكانهم من كتر التعب ......
الصبح سند فتح عينه لقه سيف حضنه ....سند بزعيق ....انت يا زفت .....انت يا زفت ....
سيف بصوت كله نوم ....نعم يا نور في ايه ....
سند زقه بعيد ....وكمان بتحلم بيها .....
سيف اتفجع ......انت كنت حضني ليه .....
سند بغضب....انا برضوا.....يا مجنون ....
سيف بغضب.....مجنون في عينك .....هو اليوم باين من اوله ....صباحك زفت....
سند بغضب....علي دماغك ....
.
.
.
.
تحت عند نور ....
ابو نور بابتسامه....اصحي يا قلب بابا ....
نور بابتسامه.....صباح الجمال علي ابو عيون جمال ...
ابو نور بابتسامه حنونه.....ده اجمل صباح بيكي يا قلب بابا ..
نور بابتسامه وكسوف....بابا ...
ابو نور بابتسامه حنونه....نعم يا قلب بابا ....
نور بابتسامه......انا قلقانه ومش عارفه اختار ....سيف ولا سند وبعدين انا مش حابه كده .....
ابو نور بابتسامه حنونه طبطب علي نور ....فكري كويس يا حبيبتي.....واختاري اللي تحسي روحك متعلقه بيه....
نور بابتسامه.....حاضر يا بابا.....
..
.
.
.
في الطريق للبلد ....
نور وأبوها ركبين وراء ....وسيف وسند ركبين قدم .....
.
.
.
.
سند شغل الراديو ...وكانت شغله اغنيه ....الحب عذاب وحيره وسهر طول الليل (لشفيقه) .....
نور بابتسامه.....عالي الصوت شويه انا بحب الاغنيه دي ...
سيف بغضب......بتحبي ايه .....وراح قفل الراديو ......
نور ....انت غلس يا سيف ....شغل الراديو تاني ....
سيف بعند ..... لااااااا.....انتي مش مسموحلك تحبي حد غيري ولو حتي اغنيه ....
نور بابتسامه..... مغرور ....علي اساس اني بحبك ....
سند بابتسامه ....اشغلك الاغنيه تاني يا نور ....
نور بابتسامه....لا احنا خالص وصلنا ...
نزلت نور من العربيه وسيف قرب منها وماسك أيدها والجنب التاني سند ماسك أيدها ....
ابو نور بصوت عالي ....في ايه ....سبب يا واد انت وهو ايد اميرتي .....
وراح هو ماسك ايد نور وباسها.....
نور بابتسامه حنونه.....بحبك يا بابا ....
ابو نور بابتسامه....وانا اكتر يا قلب بابا ....
سيف بضحك....عمي ....
سند بابتسامه....عمي ....
ابو نور بابتسامه.....ولا كاني سامع حاجه ....
وماسك ايد نور ودخل بيها .....
...
...
بعد سلامات كتير وفرحه كبيره بسلامه سيف .....
جاه الليل ....
ورده جده نور.....بت بت ....
نور بضحك....نعم يا وردتي.....
ورده بابتسامه ....عارفه مفتاح قلب ورد يا بت محمود .....
نور بابتسامه....وه انا ....ده انا غلبانه .....
ورده بضحك ....غلبانه ....والنبي احنا اللي غلابه....
نور بابتسامه.....وردتي ....انا متوتره....
ورده بقلق.....من ايه .....
نور بابتسامه.....حاسه اني عايزه اكمل باقي حياتي مع
سيف دخل .....بتحبني طبعا يا حياتي بتحبني وبقولها ليلتي
....بتحبني وبحب عنيكي ....بتحبني وبحب حياتي ...بتحبني وبقولها يومتي......بتحبني وبحب هواكي..بحبك يا ضي قلبي وضي حياتي بحبك .....
ورده بضحك ....لدرجه دي بتحبها ....
سيف بحب ....واكتر انا لو ينفع اديها حته مني مش هتاخر عليها ....نور دي جات نورت حياتي طلعتني من الظالمه لنور ربنا .....حسيت اني انسان من حقه يعيش من حقه يحب من
حقي اكون عيله زوجه واولاد .....عارفه يا ستي انا بنيت حياتي علي نور ولنور وبس ......
نور بحزن .....ورد انا طلعه بره شويه ....
سيف ماسك أيدها .....نور ....
نور بصيت في عنيه .....نعم.....
سيف بحزن ....انا عارف انك مش عارفه تحبيني ....بس والله انا بحبك .....عارفه لما تبق وحيد ويجي ونس يمله
حياتك ....ونس ودفء وامان وسند خليكي جنب قلبي ...انا محتاجك......وانا هعوضك عن كل حاجه ....هكون ليكي زوج وصديق واخ وابن هكون محورا الكون بالنسبه ليكي ....أن شاء الله حتي اكون قرد ....اهم حاجه اشوف الابتسامه علي وشك .....
نور سبت ايد سيف وخرجت .....
سيف بدموع.....نور....نور.....
ورده بحزن ....سيبها ....والغرام هيشتغل وتحبك يا واد.....
سيف بحزن ....بحبها....بحبها اكتر من نفسي.....وخايف ...
خايف اوي....
.
.
.
.
نور بابتسامه حنونه طبطبت علي سند وهو قاعد وحطط وشه في الأرض ....مالك يا سند ....مين زعلك ....
سند بابتسامه حنونه....مليش بس حاسس اني بحبك وخايف
اخصرك .....وقتها هحس اني ندمان....
نور بابتسامه حنونه....وانا كمان حاسه اني قلبي بيميل ليك....
سند بابتسامه حنونه.....بجد .....عمري ماهخليكي تندمي علي حبك ليه .....نفسي امسك ايدك بس حرام وانا اجنبي عنك ..
اتمني حبنا يكون بحلال ربنا ....نور موافقه تكملي الباقي من حياتك معايا.....
نور بابتسامه وكسوف.....موافقه ....
سيف بدموع وقع علي الارض من الصدمه وقال بضعف ....
نور.......
نور سمعت صوت سيف ....بصت ناحيته الصوت لقيت سيف وقع علي الارض ودموعوا بتنزل ....نور جريت عليه ...
نور حسيت قلبي طلع من مكانه من منظر سيف ....
نور بدموع...
سيف بصريخ
سند بحزن
البارت انتهاء والحكايه خلاص في النهايه .....
(الحب خوف ....وندم ....)...
الحكايه خلاص في النهايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات...
حابه اعرف رايكم في بارت النهارده....
حاسين مين بيحب نور اكتر سند ولا سيف ....
طيب نور بتحب مين اكتر ...سند ولا سيف ....
بقرا التعليقات كلها وبتفرحني رايكم مهما بالنسبة ليا ....
رايكم بيهمني حابه اعرف رايكم في بارت النهارده والحكايه...
مش هتكلم علي التفاعل تاني ....
•تابع الفصل التالي "رواية نور والمجنون" اضغط على اسم الرواية