رواية حب غير متوقع كاملة بقلم منار عبر مدونة دليل الروايات
رواية حب غير متوقع الفصل التاسع 9
‘ وقف يوسف ض.رب فيه واستوعب كلامه وبصله ‘
ادهم بضحك هستيري : هوا انت فاكر التمثيليه العبيطه يلي عملتها دي دخلت عليا ….فاكر نفسك ذكي وهتضحك عليا دا انا ادهم الفاروقي مفيش كبيره وصغيره غير لما اكون عارفها ….واه وانا يلي كشفت حقيقتك قدام حياه …واه انا يلي اغتص.بت اختك ..هتعمل اي في ايدك حاجه تعملها …انت بس كل يلي تقدر تعمله انك تيجي تضربني وخلاص …فوق يبني دا انا بمكالمه مني ممكن اوديك في ستين داهيه فا احسنلك ترجع لوعيك …وتفكك من جو افلام ابيض واسود ده
يوسف مسكه من لياقته : هوا انت فاكر أن انت سرقت مني اللانش بوكس ولا ازازه زمزيه ولا ضربتني في كتفي انت قت.لتلي اختي يلي كانت اغلى حاجه عندي ومراتي يلي بين الحياه والموت …فا متفكرش البوقين يلي قلتهم دول هيخلوني اكش واخاف واجيب ورا ….حط الكلمتين دول حلق في ودانك …نهايتك على أيدي انا فاهم …
‘ سابه ومشي ورجع المستشفى تاني يطمن على
حياه ‘
يوسف بقلق : دكتور هيا حياه بقت كويسه صح
الدكتور : اه اطمن المدام بقت كويسه …هيا بس نايمه من تأثير البنج … بكره الصبح هترجع لوعيها وهتكون كويسه بأذن الله ..اه وياريت حضرتك تخلي بالك عليها
يوسف : تمام حاضر يدكتور شكرا جدا
‘دخل يوسف اوضه حياه وقعد جمبها وفضل يملش على شعرها بحب ‘
: صدقيني يحبيبتي هجبلك حقك ..هدفعه التمن غالي اوي …سامحيني يا حياه …سامحيني يحبيبتي كل يلي انتي فيه ده بسببي انا انا عارف اني دخلتك في الموضوع وانتي كان ملكيش ذنب …انا بس كان الانتقام عاميني …ومفكرتش فا اني هبوظ حياه شخص عشان اجيب حق شخص تاني …ومفكرتش في يوم من الايام اني هحبك كل الحب ده …معملتش حساب انك هتبقي غاليه عليا اوي كدا ….
‘ باس راسها بحنيه ونام جمبها وحضنها ‘
‘ صحيت حياه الصبح ولقت يوسف جمبها واتفجعت اول ما شافته ‘
يوسف بخضه : م مالك يا حبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه
حياه : انا مش فاهمه حاجه انا فين يا يوسف …
يوسف : انتي في المستشفى يا حياه …بسبب الحيوان اخوكي ….
حياه بزعل : هوا معقوله مفيش حد من اهلي جه يطمن عليا
يوسف بحنيه : محدش كان يعرف حاجه على هوا يلي عمله …..بس انا معاكي يا حبيبتي
حياه افتكرت يلي يوسف عمله فيها : لا لا ابعد عني يا يوسف انا مش هنسى يلي انت عملته فيا …
كملت بدموع : اوعا تفتكر عشان مش عندي ضهر ولا أهل يساعدوني اني هلجألك وهسامحك انا ولا هسامحك ولا هسامح اخويا …ولا هسامح اهلي منكم لله بجد …منكم لله على يلي عملتوه فيا …..
‘ أخدها يوسف في حضنه وفضل يهدي فيها ‘
يوسف وهوا بيطبطب عليها : اهدي يا حبيبتي اهدي …
‘ بعد عنها ومسحلها دموعها بكف ايديه ‘
يوسف : انا مش هعاتبك انتي معاكي حق معاكي حق في كل يلي قولتيه …انتي من حقك تعرفي انا عملت كدا ليه وليه اذيتك انا هقولك على كل حاجه …انا يحياه عملت كدا عشان اخوكي اغتص.ب اختي
‘ بصتله حياه بدموع وصدمه : ايه …انت بتقول اي يا يوسف اخويا.. اخويا أناا….
يوشف بدموع: ايوا اخوكي يا حياه اخوكي حرق قلبي على اختي يلي كانت اخر متبقيالي من اهلي …ت تعرفي أني شوفتها وهيا بتم.وت قدامي وانا مقدرتش اعملها حاجه …اخوكي مو.تها بمنتهى الوحشيه ومفرقش معاه اي حاجه ..رحت بيها المستشفى والدكتور قالي انها فارقت الحياه ساعتها الدنيا اسودت في وشي والانتقام والغل عمى قلبي ورحت قولتله اني هشتغل معاك عشان اوقعله شركته وكمان عرفت أنه عنده اخت ..وقررت اني اوجع قلبه عليكي زي ما هوا عمل معايا …فكرت أنه هيتقهر عليكي ويفضل زعلان ومتضايق…معرفش أنه هوا وسـ ـخ للدرجادي وكان همه بس شكله قدام الناس …قلبي وجعني عليكي اوي وساعدتك وعملت كل حاجه تفرحك عشان اعوضك …لدرجه اني اتجوزتك وحبيتك من كل قلبي يا حياه …صدقيني مشاعري ليكي صادقه ومفيهاش اي كذب
‘ كانت حياه بتسمعه ودموعها بتنزل بصدمه بسبب يلي عمله اخوها :
‘ بصلها بحزن وقالها ‘
: هتسامحيني يا حياه ؟
‘ بصتله بابتسامه وقالتله : انا مسامحاك يا يوسف …يمكن يلي انت عملته معايا مكنش سهل ….بس انت عرفت غلطك
وساعدتني انت في وسط الناس كلها ما كانت بتأذيني كنت انت بتحميني منهم ….انا كمان بحبك يا يوسف
‘ فرح يوسف من كلامها جدا وحضنها بكل حب وهيا كمان بادلته الحضن بفرحه بعد عنها وحط ايده على وشها وقالها ‘
: اوعدك اني مش هغلط في حقك ولا ازعلك في اي حاجه من هنا ورايح ….
‘ باس راسها وقالها : بس توعديني انك هتساعديني ….هقولك تعملي اي بالحرف الواحد وتنفذيه
حياه : تمام
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب غير متوقع ) اسم الرواية