Ads by Google X

رواية انا مجنونه الفصل العاشر 10 - بقلم الغنيمي

الصفحة الرئيسية

 رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي

رواية انا مجنونه الفصل العاشر 10

البارت العاشر من《انا مجنونه》 في بيت ياسين
-ياسين بدموع:ماما ا انتي بتعملي ايه هنا
-امه:بتعيط ليه
-ياسين وهو جلس بجوارها ويسند راسه عليها:تعبان جدا. ..تعبت من كل حاجه..الذنب ده كبير اوي
-امه وهي بتحط ادها علي شعره:اهدي يا روحي انت مكنش قاصدك وكمان انت عملت الي عليك وهي دلوقتي في مكنها الصح
-ياسين:انا بحبها جدا
-امه:اهدي....ياسين لازم تتحوز سحر
اتعدل وبصلها بصدمه
-ياسين:انت بتقولي ايه انا مش هتجوز على مراتي
-امه:يا روحي اهدي بس عيزه اشوف حفدي قبل اموت
-ياسين وهو بيبوس ادها:بعد الشر علكي
-امه:اسمع الكلام ده لمصحتك
ياسين كان في وضع لايسمح له بل الجدال هز راسه وطلع ينام
-امه:بس كده اخرا خلصت من المجنونه دي
طلعت التلفون
-امه:اخبرها
-المتصل:نامت ب بس مش كده حرام وضعها مستقر جدا
-امه:ملكش مفيه فلوسك ختها متكلمش خلها هناك بس 
وقفلت
____________
في احد الأماكن
-تامر:بجد راحت هناك
-سحر:اه ولله مامته لسه مكلماني وكمان هيبقي كتب كتبنا بكره
-تامر:اخيرا اسيل هبقي ليا
-سحر:اممم معجب بها اوي كده ليه
-تامر:احلي من اي حد
-سحر:احلي مني
-تامر:اه احلي بنت علي وجه الارض
-سحر:رايح فين
-تامر:ملكيش فيه
___________
في المستشفي بليل كانت قاعده علي الارض منهاره عياط وفجاء جلها حاله عصبيه قويه وفضلت تصرخ وتعيط بشكل هستيري دخل الدكتور والممرضه
-الدكتور:انسه أسيل اسمعني اهدي اهدي
لم يكن هونالك اي استجابه منها 
والمشكله ان الدكتور لا يستطيع ان يهديها حتي يعطيها المهدء
-الممرضه:هتفضل كده
-الدكتور:اعمل ايه يعني
-تامر وهو بيدخل:ممكن اقدر اساعد
-الدكتور:مين حضرتك
-تامر:من معرفها -الدكتور:تمام امسك ادها ممكن
قرب تامر منها وهي مكنش وعيه لي اي حاجه دفعها إلى الحائط ووقف امامها يمنعها من الحركه ووضع جبهته انام جبهتها
امسك الدكتور يدها واعطها الهدء
بدئت تهدء ولم يتعد قدمها تحملنها 
حلملها تامر
-الدكتور:شكرا
-تامر:علي ايه
-الدكتور:هم دخلكوك اري ده مش وقت زياره
-تامر:ده ميخصكش وكمان انا مش اي حد
طلع الدكتور والممرضه
-تامر وهو يجلسها علي قدمه:مالك يا جميل
-اسيل وهي تسند راسها علي كتفه:ت... تعبانه.... جدا يا تامر
-تامر:اهدي كل حاجه هتبقي كويسه
-اسيل بعياط:لو كان بيكرهني ك كان يطلقني و..وخلاص ل..ليه يعمل..م.معيا كده
-تامر:هو ميستحقيش يا روحي..هو اصلا مكنش هتجوزك
-اسيل:ق قصدك ايه
-تامر:هو اتجوىك عشان يريح ضميره مش اكتر
-اسيل:ايه..ي يعني ايه
-تامر بخبث:انتي متعرفيش اصلا
-اسيل:اعرف ايه
-تامر:الشخص الي خبطتك وسببلك كل الي انتي فيه..هو...ياس*ين
انصدمت جامد
-تامر حضنها:انسي يا اسيل ونعيش انا وانتي سوي
 -اسيل:.....
-تامر وهو يمسك فكها بيده:انا بحبك هو ميستحقيش يا روحي
قبلها من فمها بقوه وحب وعشق
وهي بسبب المهدء لم تقاومه ابدا
-تامر وهو بيبتعد عنها:عسل وسكر
-اسيل بتعب:ت تامر ا ن.....
-تامر وهو بيحضنها:ايه يا قلب تامر 
-اسيل وهي بتنام بحزن:انا.....مش مجن*ونه..ه
نامت في حضنه
-تامر:هتكوني ليا انتي بتعتي انا وبس
نيمها على السرير..وغطها ..وخرج
___________
في بيت ياسين
كان نايم فوق وهو بيحتضن ملابس اسيل ويستنشق رئحتها بحزن
-ياسين بدموع:انا فعلا بحبها جدا ل ليه مش بيصدقوني ليه
سعتها دخل من الباب
-مروان:ياسين
-ياسين:م مروان ا انت دخلت ازي
-مروان:باب الشقه كان مفتوح
-ياسين:بجد
-مروان وهو بيقد على السرير:مالك
-ياسين:عيزها معيا
-مروان:ا انت عارف ان ده عشان مصلحتها
-ياسين:ا انا كرهت نفسي بسبب الي عملته
-مروان:طول بالك  هي هتخف
-ياسين:يارب أنا تعبت من الذنب ده تعبت
-مروان:استدهي بل الله كده ورق
رقد على السرير وغمض عيونه بتعب شديد
-مروان:ياريت لما تعرف تسمحك 
خرج واغلق باب المنزل
______________
في المشفي الصبح بادري صحيت لما لقت حد بيحرك أيده على شعرها
-اسيل وهي بتفوق:ت تامر
-تامر:صحي النوم
-اسيل:ا انت جاي هنا ليه
-تامر:جاي اشوفك
-اسيل:ليه بتحمل نفسك مشقت انك تجي سبني في حالي ا انا واحده مجنونه
-تامر:تؤ انت مش مجنونه الناس كلها تجنن الي انتي
-اسيل ببتسامه حزينه:ب بجد
-تامر:طبعا
-اسيل:عيزه اخرج من هنا 
-تامر:لازم تخدي الادويه عشان ت...
-اسيل بعياط وغضب: لو مكنش ....مكنش  خبطني مكنش زماني هنا ليه كده انا ذنبي ايه
-تامر:اهدي معلشي الي حصل حصل بقي .....بس هو عنده جبروت فظيع
-اسيل:ق قصدك ايه
-تامر بخبث:اممم سابك هنا ورايح يكتب كتب كتابه 
-اسيل بصدمه:اااايه
-تامر:اه ولله اممممم عرفه سحر هيتجوزها
-اسيل بنهيار:و وداني ا المستشفي و وعايز يتجوز ل لاء ا انت بتهزر صح ...قول انك بتهزر
-تامر:يارتني كنت بهزر 
بدئت تعيط وتصرخ جامد
-تامر:اهدي يا اسيل اهدي
-اسيل بعياط جامد:لاء لاء اكيد ده كله كذب ي ياسين ميعملهاش
-تامر همس في اذنها وهي صدمت قام وتركها وهي في حاله زهول شديد لاتبدي اي تعابير
__________
في بيت ياسين
ياسين صحه علي صوت امه ......
-امه:يلا يا يا حبيبي قوم
قام قعد على السرير
-امه:يلا قوم غير هدومك وظبت نفسك عشان تروح لعروستك الجديده
بوجه خالي من التعابير هز راسه
-امه:يلا يا قلبي ربنا يبارك فيك
قامت وسبته قام مكنش بوعيه دخل اخد شور وطلع لبس بنطلون اسمر وقميص زيتي وكلن واقف قدام المرايه
-بسمله:ياسين. ..مالك 
لم يرد
قربت ومنه وقفت امامه
-بسمله:ياسين...اعترض لو انت مش مرتاح
لم يرد اكتفي بأخذ الساعه من علي التسريحة
-بسمله:ياسين...ياسين رد عليا في ايه
لم يرد اكتفي بل النظر لها بعيون حزينه تقولنان الكثير 
-بسمله:اعترض ياسين متعملش حاجه مش علي مزاجك
-امه:حسستني اني هخليه ينتحر ولا حاجه
-بسلمه:حرام عليكي يا اماما هو مش عايز انتي لي جبراه
-امه:بس اسكتي احنا كلمنا الناس النهردا نرجع في كلامنا
-بسمله:متغور الناس المهم ياسين
-امه:مش انت مبسوط يابني
هز راسه وكأنه غير قادر على الكلام
-امه:يلا يابني عشان نروح لهم الساعه بقت 3.....
نزل وراء امه بهدوء مخيف
-بسمله:انت ولله صعبان عليا يا ياسين
___________
في المستشفي
-اسيل وهي ضامه نفسها ليها:ل ليه كده ل لاء ياسين ميعملهاش....ص صح ومش كده ل ليه بتعمل فيا كده ياياسين ليه
وقفت 
-اسيل:ه هخليك تندم......
الساعه 4.30
المرضه حخله تطمن على اسيل اتصدمه وجريت على الدكتور
 -الدكتور بصدمه وعصبيه:ايه الي انتي بتقوليه ده
-الممرضه:و ولله ختي تعال شوف
راحه عند الاوضه ليجدوا ان اسيل قد...........يتبع ياتري هي عملت ايه وهل فعلا كتب كتاب ياسين هيتم هلي سحر متنسوش تعليقاتكم القمر بفرح ولله لما اقرئها

   •تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent