رواية عشق الجراح كاملة بقلم افنان سعد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الجراح الفصل العاشر 10
#*المطار*#
راح مازن وسلمي لسلوي
سلوي:يوة يييوة
مازن:كنتي مستنيه زيين ولارين
سلوى:ما انت عارف اهو ياضنايا
مازن:لا انا بقول بقي تقري الفااتحه علي لارين
سلوى:يخرابي ليه بعد الشر
مازن:راحت البيت وزين عرف وراح ليها وتقريباا اتصلت قالت انه خطافها اه يا تيتا وسلمي العره دي كانت عارفه
سلمى: يسوسو والله لارين الكلب حلفتني انا دلوقتي هضرب من مين ولا مين يااارب
مازن بشر:انا وزين ولارين وادم واحمدد بسسسس
سلمي:همااا عرفوا هما كمان
سلوي:ونا يامازن
مازن بضحك:وسوسوو دا انتي هتموتتتي 😂😂
سلمى بعياط مصطنع:حرام ملييش ذنب
****************
<<عند زين>>
زين:بجد مش طايقك يا لارين لوو كان قربلك كننت هقتله
لارين:لييه بقييي
زين بعصبيه : انت غبيه ولا انتي بتستعبطي جدتك سيباكي معايا امانه وانتي ماشيه دماغك
لارين:انا مش صغيره انا عارفه بعمل ايه
زين:بتعملي حزن وقرف رايحه للو**سخه برجلك وانتي عارفه ان نيته شم**ال
لارين:انت بتتكلم وكانك ولي امري او جوزي او خطيبي كداا ليييه متنسااااش نفسك يا زين اخنا صحاب
زين:معاكي حق انا اسف نسيت نفسي نا مش ولي امرك
لارين:انا اسف. ….
زين:وصلنا انزلي ورايا شغل
لارين:زين اسم..
زين:انزلي
*****************
>><<عند اياد>><<
اياد:الو
عماد:الو(واحد تبع اياد)
اياد:هبعتلك صورة واحده راقبها ولم تكون لوحدها تجيبها
عماد :من عيني ادفع انت بس
اياد:هاتها وخد الي انت عاوزه
بيقفل ايااد ويقول شكلي هلعب بيك اووي يا زين منه هتظبط نوال وانا هتصرف مع القمر بتاعتك
<<عند ادهم>>
ادهم:الو
ميار:الو
ادهم :لارين جات البيت بس ملحقتش اعمل حاجه
ميار:لييه يغبي كنت اكسر عينيها وانت توصل لكل حاجه
ادهم:ملحقتش بقولك وتقريبا في واحد كان مستنيها قدام البيت
ميار:واحد مين
ادهم:زين الجراح رجل الأعمال
ميار:انا عارفه هنعمل ايه
ادهم:ايه
ميار:اسمع…….
ادهم:تمام اوووي
<<>>فالشركه <<>>
ادم:لارا
لارا:ايوة يامستر ادم
آدم:روحي لمستر مراد قوليله يجهز الورق بتاع مشروع السويس
لارا:تحت امرك
بتروح لمراد
لارا:مستر مراد
مراد:ايوة
لارا:مستر ادم بيقولك جهز لمشروع السويس
مراد:تمام
لارا:عن اذنك
مراد :اتفضلي
<<<<عند زين>>>>
بيقي فطريقه للقصر
دخل فنقاش مع نفسه
ليه كدا يا لارين ليه كلامك القاسي داا انا كنت خايف عليك ادهم دا قذر انا انا بحبك!
بحبها بحبها ازاي يعني
معقول أكون حبيتها
بيقطع شروده مكالمه نور
نور:الو دكتور زين ممكن تيجي المستشفي حالا
زين:خير يا نور
نور:دكتور لارين تعبانه جدا وطالبه وجودكوا ومحدش هنا
زين:جاي
بيبدا زين يزد سرعه لحد ما يوصل
زين:انتي انتي كويسه
لارين بعيط:لاا
زين يقرب شوية ليها :قولتك بلاش عياط خدي نفسس
لارين:ا ن ا م كن تش
زين:بيحط ايده علي وشها اشششش اششش اهدي طيب
لارين بتمسح دموعه:مكنتش اقصد أقولك كداا انا مبحبش تزعلوا مني
زين:هما مين
لارين:انتو كلكوا وانت اكتر حد بس بس انت اتعصبت وانا بخخاف من الصوت العالي
زين:حقك عليا بس انتي غلطانه
لارين:عاارفه
زين:خلاص خدي نفس
فالوقت دا يدخل مازن ومعاه سلمي وسلوي
سلوي:بتعمل ايه يوواد عيب
زين:هاا مبعملش
سلوي:ها ايه بت يالارين بتعيطي ليه عملك حاجه صح مماازن ناولني الشبشب
زين:شبشب ايه يا تيتا صلي علي النبي والله مكلمتهاش اتكلمي يا لارين
مازن:اتفضلي يسوسو 👡
بتضحك لارين وسلمي ومازن
زين:تيتا استهدي بالله الشبشب يطول
سلوي:يطول اييه هو سللااح داا انا هقتلك قوولي قوولي عيطت البت كامم مرةة
زين:والله يسوسو اسمعي طيبب هي غلطانه
سلوى:عملت ايه
زين:معملتش لاا متقلقيش
سلوي:بتداري عليها انا عرفت انها راحت البيت
زين:مييين قااالها
سلمي:مازن
سلوي:بتزعق وانا واقفه يواد يخربيتك ماززن الشبشب
زين:بيروح لسلوي يحضنها وحشتيني شبشب ايع ماازن اطلع براا يخربيتك
مازن:بضحك حاضر ويسحب سلمي ف ايده
سلمي:بيحبها اوي
مازن:جداا
<<<<<<فالقصر>>>>>
يوسف:سالم باشا
سالم:عرفت جديد
يوسف:البت بتقابل دا ووراه صورة
سالم:اياد الصوفي ابعتلي الصورة دي يا يوسف. وخليك وراها
يوسف:اعتبره حصل يباشا
سالم:وقعتي يا منه انتي وهو حسابك ززاد اوي يا اياد
<<<<<فبيت لارين >>>>>
بتروح سلوي ويستقبلها ادهم والدنيا تمام
ادهم:تيتا ممكن اتكلم معاكي فموضوع
سلوي:اتكلم
ادهم:عاوز اتجوز لارين
سلوى:هاخد رايها مع اننا عارفين رايها
****************
بيعدي اليوم تمام من كشف لارين علي الأطفال واهتمام مازن وسلمي بالقسم بتاعهم وزيارة آدم الغريبه
بتفكر لارين تنزل تلف شوية بعد المستشفى من غير. ما تقول لحد
لارين:يااااه الواحد حاسس انه ف سجن اييه دا بتروح تجيب شوكلاته كتير وشيبسي وكنزات وهي فالطريق تتخطف
لارين فنفسها:ياااه لو كنت فضلت فالسجن سجن نعرفه احسن من الي متعرفوش
لارين:هو ممكن ارخم بس واسال حضرتك سؤال هو انا هتخطف علي فين
مبيردش
لارين:طيب بالله عليك متاخد من الشيبسي حاجه والله شقيانه بالفلوس دي وطالع عيني
يرد واحد:نخطوفة وجايلها قلب تضحك
لارين:اضحكك يعمم كدا كدا ميته
بيعدي وقت وبتوصل لارين
اياد:يااا مرحبااا
لارين:ابو شكلك يا شيخ ونا الي كنا خايفه
اياد”انتي عبيطه يبت انتي مخطوفة
لارين:عاادي انا فكرة مافيا وكدا طلع اياد التوتو
اياد ينزل بقلم علي وشها ويقول التوتو دا يخليك تعييطي بدال الدموع دم
************
عند زين الي مبيبقاش عارف ينامم ف بيقرر يروح لارين بحجه انه يراجع الورق بتاع مشروع بكرا
بيوصل المستشفى بس ميلاقيش اي اثر للارين
مازن وسلمي ميعرفوش اخرج حاجه جيباها الكاميرات وهي خارجه للسوبر ماركت فالوقت دا بيجي اتصل لزين
اياد:تؤتؤ يحرام تلاقيك قالب الدنيا علي روح قلبك
فالوقت دا بيسمع صوت لارين وهي بتقول انت يااض يبو عضلات يالي فالركن لو قربت لكيس الشيبسي ابو جبنه وديني هعلقك وبتبقي قاصده لارين انها تسمع زين عشان ميقلقش عليها
اياد:سلم المشروع اسلمك حبيبت القلب
لارين:زنزونه فكك منه دا عبيط وانت يا اياد انت والله زين ميعرفش مكان الورق فين انا اصلا ولعت فيييه
اياد:نعممم
لارين:زي ما بقولك كدا حفظته وولعت فيه يعني زين ملووش لازمه
زين:الورق معايا هي بتكذب
لارين:طيب خليه يجبيه كداا م هيعرف اشرح الموضوع باسمك يا اياد بس بشرط
اياد:قولي
لارين:….
زين بصدمه:اييه….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الجراح ) اسم الرواية