Ads by Google X

رواية انا مجنونه الفصل الحادي عشر 11 - بقلم الغنيمي

الصفحة الرئيسية

 رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي

رواية انا مجنونه الفصل الحادي عشر 11

البارت الحادي عشر من《انا مجنونه》 المرضه دخلت تطمن على اسيل اتصدمه وجريت على الدكتور
 -الدكتور بصدمه وعصبيه:ايه الي انتي بتقوليه ده
-الممرضه:و ولله ختي تعال شوف
راحه عند الاوضه ليجدوا ان اسيل ليست في الغرفه ..نعم لقد هربت
-الدكتور:يخريبت النصيبه راحت فين
-الممرضه:معرفش قلنبا المستشفي ملهاش اي اثر
-الدكتور:ازي ...ازي لازم تتجاب هنتاجزه لوحد عرف
-الممرضه:ط طب اطلب من الامن يساعدنا ندور بره
-الدكتور:ايوه انجزي اكيد مبعدتش
خرجت الممرضه
-الدكتور:لازم ابلغه 
________
طول الطريق سايق وساكت مبيكلمش
-بسمله:ياسين
-امه:عيزه ايه من ياسين
-بسمله:متكلمتش من الصبح ليه
مردش مازدا خوف اخته
-بسمله بخوف:ايه يا ياسين رد عليا
-امه:ملكيش دعوه بيه
جائه اتصال هاتفي وكان من....
__________
مروان بخوف:انت بتهزر 
-الدكتور:ل لاء كنا نشوفه لقنها اختفت
-مروان:ولله لو حصل حاجه لختي هدفعكوا التمن
-الدكتور:ممكن تجي تدور معنا
-مروان:انا جاي اهو
قفل
-مروان بخوف:ياتري انتي فين يا أسيل دلوقتي
________
في احد الطرق المئديه الي المدينه تسير ببطئ بعد قطعها مسافه كبيره تقطعها السيارات في سعتين قطعتها في خمس سعات ونصف سيرا بلا توقف تلك التي ترتدي قمين ابيض وبنطلون جنزس ازرق وشعرها الاسود وعيونها المتورمه من البكاء....
-اسيل بتعب شديد:لاء اكيد لاء ا انا هروح مش هلاقي حاجه هو كان بيهزر
باااك
مرةان وهو بيهمس في اذنها:مش مصدقاني روحي شوفي بنفسك البيت في****هتلقي هناك وكمان مش خطوبه جواز علي طول...مصدق خلص منك
فلااااش
-اسيل بعياط وتع بشديد:لاء هو بيكدب ياسين استحاله يعملها
_____________
وصلوا لبيت سحر عند الساعه العاشره والنصف ياسين وامه وبسمله
-امه سحر:يامرحب بيكم يامرحب اهلا عملين ايه
-ام ياسين:الحمد لله
دخلوا جوه وقعدوا يتكلوا ام ياسين وام سحر وهو مكنش مركز ولا اي حاجه ولا كأنه موجود لا ينطق بحرف واحد كل ما كان يفعله يهز راسه بمعني موافق ......
عند الساعه الحاالحادي عشر وصل الماذون لبيت سحر وكان يوجد كثير من الناس أقارب ياسين واقارب بسلمه والجميع سعيد جدا الي ياسين خالي من التعابير
-بسمله:ياماما بل الله علكي متعمليش فيه كده
-امها:اسكتي انتي مش عرفه مصلحته
جلس ياسين بجوار الماذون وسحر امامها
-الماذون:قول وريا...انا ياسين صخر اطلب ايد الانسه سحر علي سنه الله ورسوله
-ياسين بعجز شديد عن الكلام:..ا انا ..ي.ا
سي.ن .صخر. .
سعتها وقعت عينه علي الي واقفه بتنهج بشده والدموع في عينها كل الشللات واققه عند الباب وتبكي بقهر
وقف مصدوم بشده
-ياسين بصدمه:ا اسيل...
-اسيل بصوت جهور ملئ بل البكاء:بكرهك
وخرجت جري
-ياسين:ا اسيل لاء استني
جيه يمشي
-امه  :انت بتعمل ايه يا بني كلم
-ياسين وهو بيبص حوله:اكلم اه و وانا جيت هنا امتي سبني يا ماما 
خرج بره بل العفيه
-ياسين:اسيل اسيل. .راحه فين 
___________
بدئت السماء بتنزل ماء المطر 
كانت تسير ببطئ شديد وتلف يدها حولها بدء المطر يبللها ولي انها كانت تردي قميص ابيض فقد تببل واظهر ما تحته بسبب المطر هي لم تلا حظ واقترب من احد الجدران وسند ظهرا عليه وجلست تبكي بحرقه لم تعرف ماذا تفعل
-اسيل بعياط جامد جدا:ل ليه كده ا انا ذنبي ايه ه هو الي غلطان ا انا تعبت منى كل حاجه
شهدها وهي تبكي شبان اعجبا بها 
-الاول:اوبا الحق بص علي القمر ده
-التاني:مش قولتلك هنلاقي حاجه حلو في المطر 
قربوا منها ...كانت ضمه قدمها ليه وخفضه رئسها ...رفعتها بفزع لما حست بيد تسير على جسمها
-اسيل بفزع وخوف :ا ابعد عني
-الاول:هششش انتي قمر اوي وبعدين انتي لوحدك في المطر والجو سقعه
اكمل بخبث:انا هدفيكي
-اسيل بعياط:ا ابعد عني ملكاش دعوه بيا
-التاني:انتي جمده اوي يا بت كل حاجه فكي جمده
-اسيل:ولله لو ما بعتم هصوت والم عليكم الناس
-الاول:جربي كده...محدش ماشي دلوقتي اصلا
قرب منها اكتر وهي كانت هتصرخ لكه منعها بقبله شديده كانت تبكي بشده لا تقدر على الحركة اطلاقا
-التاني:مش عدل يا عم انت طماع
كان يقبلها بقوه وبعد دقيقه كانت تشعر انها ستختنق انتفض كل جسدها وحاولت دفعه بكل ما اتيت من قوه ولكن لا فائده لا يتحرك ظلت تحاول ابعاده حتي تستطيع التنفس
-التاني:انت ياعم هتموت تحت ايدك ابعد شويه
بعد عنها 
-الاول:اه اول مره ادوق حاجه بل الحلاوه دي
-اسيل بعياط جامد جدا وانهيار:س سبو..ني ف في حا...لي 
حاولت تقوم عسان تمشي مش قادره تقف تاني
-الاول وهو بيسحبها ناحيته:استني انتي رايحه فين لسه اليل طويل هنبسط
-اسيل:س سني سبني حرام عليك سب...
اسكتها بقلبه حتي لا تصرخ كان يضمها اليه وهي تحاول الافلات منه ولكن بدون فائده..... بدئت قوتها تخور 
عندها قبضه ابعدته عنها بل القوه سقط هي ارضه وهجم عليه وظل يضرب فيه 
-التاني بخوف:خلاص سيبه هنمشي قوم يا عم خلينا نمشي
سند صحبه ومشيوا
قرب منها وهي قاعده بتعيط
-هو:انتي كويسه
-تسيل وهي بترفع رسها:ت تامر
-تامر:حصلك حاجه
نفت براسها
نظر لها والي ملابسها والي ماء المطر الذي ينزل علي شفتها ووجهها وال ملابسها التي التسقط بها من ماء المطر ...ابتلع ريقه من منظرها المثير لي اي رجل
-تامر وهو مدير وشه:خدي
خلع جاته وادهولها
خدته ولبسه
-تامر:ي يلا نمشي
-اسيل:م مش قادره امش رجلي وجعاني
شلها تامر
-اسيل:ب بتعمل ايه
-تامر:واحده م قادره تمشي هكون بعملها ايه بشيلك طبعا
ركبها العربيه وانطلق......
-تامر:بطلي عياط
-اسيل بعياط:ا انا انا تعبانه جدا
-تامر:معلشي بطلي بقي عشان خاطري 
-اسيل وهي بتسند رسها علي ازاز العربيه:كنت صح يا تامر....
-تامر:كنت صح في ايه؟؟
-اسيل:......
ساق وهو ساكت
__________
كان عمال يدور عليها ومفيش اثر
-ياسين:اسيل روحتي فين 
جلس علي الرصيف وضع وجه بين كفاه وبدء يبكي ويفتكتر الكلمه الي قلتها"بكرهك"
-ياسين بدموع :يارب انا عيزها انا بحبها ولله انا ندمان علي الي عملته فيها رجعهالي
تقدم ذالك الشخص منه
-مروان:ياسين انت بتعمل ايه هنا
رفع ياسين وشه وكان بعيط ولكن المطر الي نزل علي وشه غطي دموعه
-مروان:بعمل ايه هنا مش كنت بتكتب كتابك
-ياسين بعصبيه:مكنش بعمل حاجه انا اصلا مش فاكر انا روحت هناك ازي انا استحاله اتجوز غير اسيل
-مروان:طب اهدي 
-ياسين:مش لقيتها
-مروان:انت شوفتها
-ياسين:مش فاهم قصدك
-مروان:اسيل هربت من المستشفي
-ياسين:ع عشان كده كانت من غير حجبها 
-مروان:هي جت عندك
-ياسين:اه وطلعت جري وملحقتهاش 
-مروان:انا عمال ادور عليها الناس وصلوني لهنا بس مش لقيها خالص
-ياسين:طب هي ممكن تروح فين
-مروان:معرفش معنديش اي فكره
______________
عند بيت تامر شلها وطلعها فوق وقعدها على السرير
-تامر:ارتاحي....
جلس علي الارض وجلعلها الجذمه وصدم
-تامر:ا اي ده
كانت قدمها مجروحه جدا 
-تامر:انتي مشتي كتير
-اسيل:ا اه
-تامر:ينفع كده ....
قام وقف:لازم تغيري هدومك عشان متخديش برد
راح جبلها سويت تشريت بتاعه ادهولها وطلع عشان تغير
-تامر:مش عرف امسك نفسي دي اجمد من ما كنت بتخيل حتي
دخل بعدها بشويه كانت خلصت لبس تنح شويه فيها وهي كانت غرقانه في الهدوم بس قمر خالص كي الطفل في ملابس والده كانت تبدو رقيقه جدا
-اسيل بخجل من نظراته:ف في حاجه
-تامر:جيبه الحلاوه دي كلها منين يابت
-اسيل:بطل يا تامر تطبيل
-تامر:عيب علكي انت عرفه عني كده انا ولله بقول الي حقيقه
ابتسمت ابتسامه خفيفه وبعدها اختفت 
-اسيل بحزن:اسفه مصدقتكاش ك كنت بحسب انه ابدا ما هيعمل كده ا انت كنت صح
-تامر:اهدي ومتفكريش في الموضوع ده
-اسيل:ت تامر
-تامر:نعم يا عيون تامر
-اسيل:ا انا جعانه
-تامر:طول عمرك طفسه يابت....هروح اشوف اكل جوه كده
هزت رسها ....خرج من الاوضه وهي بصت حلوليها لقت انها نفس الشقه الي كانوا هيتجوزي فيها زعلت جامد لسه معقول متمسك بيها لحد دلوقتي
-اسيل:انا اختياري غلط ولا ايه م معتش عرفه حاجه
جه وهو معاه اكل
-تامر:يلا ناكل
كلوا وبعدها هي استلقت وراحت في النوم
غطها بل الغطه
-تامر لنفسه:انا بحبك ب بس لو عرفتي انا عملت ايه عشان اخليكي لينا هتكرهني انا كمان
بصلها وتأمل في ملامحها الجميله انتي تعجب اي شخص تخطف القلوب
-تامر وهو يعض علي شفتاه: جمده مش قادر امسك نفسي
قام من الاوضه عشان ميزعجهاش عشان لو فضل قاعد اكيد هيعمل حاجه...جاله تلفون 
في الشوارع
-مروان:يعني ماشوفتش حد ليه نفس الموصفات
-الراجل:لاء ولله لو كنت شوفتها كنت زماني افتكرت
-مروان:شكرا ليك
-ياسين:ياربي ايه اختفت كده
-مروان:هنلقيها تكيد هيكون حد شفها
-ياسين:مفيش ناس مشيه كتير في المطر محدش شفها
-مروان:طب بص للجانب الحلو لو حد شافها هيفتكرها عشان مفيش ناس كتير
كان الاشابين مشين
-التاني:بقي كده ديما بتحط نفسك في مواقف بيخا
-الاول:متصدعنيش بكلامك ده انت مختش علقه زي.....بس بصراحه البنت صحبه الشعر الاسود تستاهل جمد بجد
-مروان:ل لوسمحتم....ممكن اسئلم شوفتم البنت دي
وراهم صورتها
-التاني:الحق نفس البنت
-ياسين:شوفتها
-الاول:عيز تعرف هي فين ايدك كده علي مبلغ محترم
طلع ياسين شيك وكتبه بقيمت مليون جنيه
-ياسين:ده كفيا
-التاني بصدمه:د د ده تحفه
-الول:في واحد خدها
الشاب وصف لي مروان وياسين  
-ياسين:متشكر جدا
مشيوا
-مروان:مكنش لازم تدفع كل ده لو كنت ادتهم نص حتي كانوا هيزغرطوا
-ياسين:فلوس الدنيا ملهاش لزمه قدام اسيل
فضلوا سيئلوا على موصفات الشاب الي معاهم
_____________
عند تامر.....بيكلم في التلفون
-تامر:اهدي انتي بتعيطي ليه
-سحر:س سبني ومشي ليه ليه كده
-تامر:معلشي
-سحر:انا مش مصدقه لسه بيفكر فيها ليه يعني د دي واحده مجنونه
-تامر:بت لسانك ميطولش ويلا عوري
وقفل
سمع صوت اسيل كانت بتكلم وهي نايمه
-اسيل وهي نايمه:ل لاء ي ي ا س** سين م متسبن** يش ل لاء ا ا*نا بح*بك
-تامر:حتي بعد ده كلوا بتحبه ليه نفسي في نص الحب ده ب بس عندها حق انا لو كنت بحبها بجد مكنتش عملت كده لوكنت بحبها بجد كنت ىماني اتجوزتها رغم كل الي حصل ان...انا اصلا ما استحقيهاش
_____________
عند الساعه تلاته الفجر وقفت العربيه 
-مروان:ده الي عنوان
طلوا فوق وخبطوا
فتح تامر ليمسكه ياسين من ملابسه
-ياسين بغضب جامح وعيون حمراء:هي فين انطق
-تامر بعجز عن التنفس:سب*ني 
ياسين ضربه ووقع علي الارض وتعورت شفته من الضربه
-ياسين:انا هموتك
ولسه هيضربه تاني
-اسيل:متضبهوش
-ياسين وهو بيدير:ا اسيل
راخت اسيل ناحيت تامر الي واقع علي الارض
-اسيل:انت كويس
-تامر وهو بيمسح الدم بكفه:اه انا كويس
-اسيل وهي بتبص لي ياسين بعصبيه:ليه عملت كده
-ياسين:ا اسيل 
جه يقرب منها رجعت لوره
-ياسين:في ايه يا اسيل
-اسيل:بعد كل الي عملته بتسئل في ايه ها بعد كل الي سببتهولي بسئل في ايه
-مروان:اسيل اهدي عش....
-اسيل بعضب:انت كنت عارف مش كده
-مروان:عارف ايه؟ ؟
-اسيل بعياط وغضب: ا ان ياسين ه هو الي خبطني
اتصدموا ازي اسيل عرفت
-مروان:ا اسيل ي ياسين اكيح مكنش قصدمه
-اسيل:ا انا مش عيزه اشوفك تاني طلقني ياسين طلقني
-ياسين بصدمه؛ ا انتي بتقولي ايه
-اسيل:انا مش عيزه اعيش معاك
-ياسين:ا اس..
-اسيل:منطقش اسمي علي لسانك
-مروان:اسيل اهدي يا اسيل
-ياسين ببرود:ماشي اسيل انتي ط طالق.......يتبع هل فعلا هتكون نهايه جواز ياسين واسيل وخلاص وهيعمل ياسين تاني ايه عيزه ارائكم بارت طويل اهو

   •تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent