Ads by Google X

رواية انا مجنونه الفصل الثاني عشر 12 - بقلم الغنيمي

الصفحة الرئيسية

 رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي

رواية انا مجنونه الفصل الثاني عشر 12

البارت الثاني عشر من《انا مجنونه》 -ياسين بغضب جامح وعيون حمراء:هي فين انطق
-تامر بعجز عن التنفس:سب*ني 
ياسين ضربه ووقع علي الارض وتعورت شفته من الضربه
-ياسين:انا هموتك
ولسه هيضربه تاني
-اسيل:متضبهوش
-ياسين وهو بيدير:ا اسيل
راخت اسيل ناحيت تامر الي واقع علي الارض
-اسيل:انت كويس
-تامر وهو بيمسح الدم بكفه:اه انا كويس
-اسيل وهي بتبص لي ياسين بعصبيه:ليه عملت كده
-ياسين:ا اسيل 
جه يقرب منها رجعت لوره
-ياسين:في ايه يا اسيل
-اسيل:بعد كل الي عملته بتسئل في ايه ها بعد كل الي سببتهولي بسئل في ايه
-مروان:اسيل اهدي عش....
-اسيل بعضب:انت كنت عارف مش كده
-مروان:عارف ايه؟ ؟
-اسيل بعياط وغضب: ا ان ياسين ه هو الي خبطني
اتصدموا ازي اسيل عرفت
-مروان:ا اسيل ي ياسين اكيح مكنش قصدمه
-اسيل:ا انا مش عيزه اشوفك تاني طلقني ياسين طلقني
-ياسين بصدمه؛ ا انتي بتقولي ايه
-اسيل:انا مش عيزه اعيش معاك
-ياسين:ا اس..
-اسيل:منطقش اسمي علي لسانك
-مروان:اسيل اهدي يا اسيل
-ياسين ببرود:ماشي اسيل انتي ط طالق
وخد بعضه نزل
-مروان:ياسين...اسيل الي انتي عملتيه ده
-اسيل بعياط: ل ليه خلني اوصل لي كده ا انا بحبه ليه خبي عني كنت هسمحه لو كان قالي كان شيفني بعدعي على الي خبطي وهو ساكت ليه ليه مقليش
-تامر:اهدي يا اسيل عشان انتي تعبانه
بدئت تعيط جامد وداخت جامد وبعدين...
-مروان:اسيلللللل
___________
تحت كان قاعد في العربيه راسه علي المقود وبيعيط
-ياسين بدموع:عشان كده مكنتش عيز اقولك ليه يا اسيل كده
بيبص لقي مروان نازل وهو شيلها وهي فاقده للوعي
-ياسين وهو بينزل من العربيه:ملها
-مروان بخوف:انجزي خلنا نطلع علي اقرب مستشفي
وفعلا راحوا للمستشفي 
__________
قدام غرفت الكشف قاعد متوتر وزعلان جدا
-الدكتور وهو بيطلع:فين جوزها
-ياسين:ا انا
دخل جوه مع الدكتور
-ياسين بخوف:م ملها يادكتور
-الدكتور:هي كويسه متقلقش دي اعراض الحمل بس هي محتاجه را..
-ياسين بلهفه:انت قولت ايه
-الدكتور:دي اعراض الحمل وكمان هي في الشهر الاول
-ياسين بفرح:ب بجد بجد حببتي حامل د ده احلي خبرت سمعته 
ياسين حضن الدكتور
-الدكتور:انت شكلك بتحبها اوي
-ياسين:اوي بس 
طلع وايداله كل الي فلوس الي معاه اكتر من نص مليون
-الدكتور بفرحه:ربنا يسعدك بيها
خرج الدكتور
-مروان وهو بيدخل:ايه ملها
-ياسين وهو بيقبل يدها:هبقي اب هبقي اب
-مروان بسعاده:بجد
هز راسه
-مروان:ربنا يسعدك
بدئت اسيل تفوق لقت ياسين ماسك ادها
-اسيل:انا فين
-ياسين وهو يقبل كفها:انتي في قلبي
-اسيل:انا مش عيزه اشوفك
-ياسين:بس انا عايز وكمان 
حط جبهته في جبهتها
-ياسين:دلوقتي في حاجه بتربطني بكي
-اسيل بفرح:ب بتهز....ا انا حامل
بسها من خدها
-ياسين:ايوه
تعلقت برقبه
-اسيل:هيبقي عندي سينو تاني والعب بيه
-مروان:احم معاه مش بيه
-اسيل:مش مهم اهم حاجه انه يجي
-ياسين:أسيل سمحني
بدئت الدموع تنزل من عينه
-ياسين:ولله يا اسيل مكنش قصدي يحصل كل ده ا انا عارف اني غلط بسبتلك عاها بس ولله حاولت اصلح الامور سمحني ا...
اسكته بقلبه بها حبي يقول كل شئ
صدم في البدايا ولكن تفاعل معها ووضه يده حول خصرها وضمها ايه
-مروان:ا  احم اطلع انا بره بقي
طلع
-مروان:ت تامر
-تامر:هي كويسه
-مروان:اه الحمد لله
-تامر وهو بيمشي:ماشي
-مروان:استني 
-تامر:ايه
-مروان:شكرا عشان خليت بالك منها 
-تامر:اهم حاجه عندي تبقي هي فرحانه
__________
ياسين:بحبك يا روحي
-اسيل:وانا بعشقق يا سينو
-ياسين:مش يلا نروح علي البيت بقي وحشتني
-اسيل:من يوم مغبتش غير يوم
-ياسين:بجد حسيته سنه
شلها وخرج وهي متعلقه برقبته
-مروان:ايه يا عصافير الحب 
-اسيل:ملكش فيه
-ياسين:يلا نروح بكره نتابع مع دكتور 
خرجوا وركبت العربيه مع ياسين بس
-اسيل:مالك
-ياسين:مش طتيق تكون ريحت حد تاني علكي
-اسيل:قصدك علي السيويت تشريت بتاعه
-ياسين:اه 
-اسيل:خلاص هات جاكتك
-ياسين:هتعملي ايه
-اسيل:اسمع بس الكلام
ادها الجاكت وهي خلعت السيويت تشيرت ولبست جاكت ياسين
-اسيل:مبسوط
-ياسين:جدا
كانت قاعده فرحانه جدا وحطه ادها علي بطنها
وصلوا وشلها تاني
-اسيل:سينوا انا بعرف امشي
-ياسين:وانا مش عيزك تابعدي عني
-اسيل:ماشي
دخلوا البيت ولقوا
-ياسين:ما ماما
-امه:كنت فين ده كلوا ينفع الي انت عملته
-ياسين:عملت ايه انا اصلا مش فاكر انا روحت هناك ازي
-بسمله:قولتلك يا ماما هو مكنش في وعيه انتي الي اصرتي علي انه يروح
-امه:وكمان جايب دي معاك
زعلت اسيل
-ياسين:ملها دي دي قلبي وقريب اوي هتكون ام عيالي
اكتسفت اسيل
-بسمله بفرحه:انتي حامل يا اسيل بجد
-ياسين:ايوه ههزر معاكي ليه
-امه:بس ...
-ياسين:ماما انا عمري ابدا ما هتجوز على اسيل وانا مش عايز عيال الي منها
-امه بقلت حيله:ر ربنا يسعدك
-ياسين:هتباتوا هنا
-بسمله:الساعه بقت تلاته الفجر عيزنا نمشي يعني
-ياسين وهو بيطلع وهو شايل اسيل:لاء براحتكم
-بسمله:هو بيحبها اول مره اشوفه مبسوط كده
-امه:انا بس كنت عيزها مبسوط
-بسمله:وهو مبسوط معها
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فوق
-اسيل:نزلني بق
-ياسين:خلكي شويه في حضني
-اسيل:عيزه اغير
-ياسين:ماشي 
نزلها وخدت هودمها عشان تاخد شور
-ياسين:ايه رائك نغدوا مع بعض
-اسيل:انت قليل الادب
-ياسين:مع مراتي بس
-اسيل:انت تقدر تكون مع غيري
-ياسين:لاء طبعا
دخلت وخد شور ولبست بجامه بكم لطيفه
-اسيل:يلا عشان نينام
-ياسين:يلا
نامت اسيل في حضنه وهي فرحانه جدا بس قاطع ذالك صوت تخبيط بفظي
-اسيل بخضه:ف في ايه
-ياسين:خلكي هنا هنزل اشوف
نزل لقي بسمله واخته واقفين قلقنين
-بسمله:في ايه
-ياسين:هشوف
راح فتح
-راجل:ده بيت ياسين صخر
-ياسين:ايوه... انت عايز مين
-الراجل:عيز مدام اسيل لازم تجي المستشفى حسب التقرير الي جلنا من فرحه باهر انها بتأذي الي حولها
-ياسين:م مين 

-الراجل:ارجوك مش عايز عطله لازم ترجع المستشفي
-ياسين:هي مش هتروح في حته اتكل على الله كده
-الراجل:مينفعش الي انت بتعمله
-بسمله:اهدي يا ياسين
-الراجل:لتجي اسيل معنا المستشفي لتتنزل مدام فرحه عن البلاغ
-ياسين:امشي من هنا بدل ما ابهدلك انت مش عارف انت بتتعامل مع مين 
-امه:استني انا صحبه البلاغ
-ياسين:بصدمه:م ماما
-امه:انا هجلكوا بكره
-الراجل: تمام 
ومشي
-ياسين:ايه ده
-امه:اسمعني يا ياسين بعمل كده لمصلحتك عشان متأذكش دي في النهايه وحده مجنونه
-ياسين بعصبيه:مراتي مش مجنونه متجبيش سرتها على لسانك تاني
-بسمله:ا اهدي يا ياسين.ماما متقصدش هي هتروح تتنازل بكره عن البلاغ
-امه:مين قال اني هعمل كده
-بسلمه:امال
-امه بحده:البنت دي لو مطلقتهاش هدخل السجن وانا مش هسحب البلاغ الي لما تطلقها
-ياسين بضعف:ا انتي لا امي ولا انا ابنك
خد بعضه وطلع فوق
-امه بحزن:افهم بعمل كده عشانك عشان الناس بيتكلوم عليك
-بسمله:ليه عملتي كده ياسين بيحب اسيل جدا ليه 
-امه:بعمل ده عشان مصلحته
-بسمله:مصلحه ايه وزفت ايه ياسين تعب منك ولله
دخلت الاوضه وسبتها
_________________
فوق
دخل الاوضه ورقد جنب اسيل الي كانت نامت وحضنها جامد جدا حست بيه فصحيت
-اسيل بنوم:مالك يا حبيبي في حاجه
-ياسين:صحيتك معلشي انا كويس متقلقيش
-اسيل:ط طيب
ناموا
¤¤¤¤¤
الصبح صحي قلها مش جنبه
-ياسين بخضه:اسيييل .....انتي فين
كانت خارجه من الحمام كانت خدت شور
-اسيل:مالك مخضوض ليه
-ياسين براحه:مفيش  -اسيل:انا هنزل عايز حاجه
-ياسين:هتنزلي ليه؟
-اسيل:مامتك تحت واختك لازم احضر الفطار
-ياسين بحزن:امي سيبك هيمشوا كمان شويه
-اسيل:ليه كده مش عيزين يقعدوا معنا ليه
-ياسين:انت ليه بتعمليهم كويس
-اسيل:عشان دي مامتك ياياسين مينفعش اعملها وحش
-ياسين:بس هي مش بتعملك كويس
-اسيل:عادي مش فارق معيا انا بعملهم لله يلا انا هنزل خد شور وغير ونزل
نزلت ودخلت المطبخ وبدئت تعمل الفطار
صحيت بسمله وغسلت وشها...
بسمله:الله على الريحه شيف يا ناس
-اسيل:بطلي تطبيل يا بت
-بسمله:احلي حاجه التطبيل يابنتي
-اسيل:بكره لما تتجوزي تلاقي الي بيطبلك
-بسمله:يارب .....اخبار حملك ايه
-اسيل :اهو الحمد لله هنروح النهردا نتابع مع دكتور
-بسمله:اخيرا هبقي عمته
-اسيل:ده الي همك
-بسمله:عيزه ولد حلو كده
-اسيل:انتي هتنقي
-بسمله:ومنقيش ليه مش هيقولي ياعمتوا لازم انقي
ضحكوا مع بعض
-ام ياسين:اسيل
-اسيل:ايوه يا حماتي
-ام ياسين:متزعليش مني علي اي حاجه كنت عملتها قبل كده انا...
-اسيل بمقاطعه:عادي ولا يهمك انا عمري ما ازعل منك
-ياسين:شوفتي الي انتي كرهها احسن من اي بنت
قال هذا وهو بينزل
-اسيل:سينو يلا عشان تفطر وتروح الشغل
-ياسين وهو بيبوس رسها:حاضر يلا
طت الفطار وفطروا
-ياسين:ماما تروحي المركز تلغي الي عملتيه
-امه:حاضر يا ياسين
-اسيل:سينو مش تتأخر عليا
-ياسين:ان شاء الله لاء
مشي
-بسمله:هروح احضر نفسي عشان نمشي
-اسيل:عيزني اقعد لوحدي
-امه:مر تانيه نقعد معاكي يابنتي
-اسيل بفرحه:بنتك ...كان نفسي اسمعها منك
-امه بحزن من نفسها:معلشي يابنتي كنت مقصره في حقق
-اسيل:لاء انتي مش مقصره انتي جبتلي احلي حاجه في الدنيا
-امه بستغراب:جبتلك ايه
-اسيل:جبتلي ياسين احلي هديه في الدنيا
-امه:ربنا مايحرمناش منك ابدا
لبسوا ومشوا وهي قعدت لوحدها 
-اسيل:اعمل ايه بقي مبحبش اقعد لوحدي
حط ادها علي بطنها
-اسيل:انت يارتي ولد ولا بنت اين كان انا فرحانه جدا اني هيبقي عندي طفل صغنون عرف انا بحب قد ايه لما تجي بل السلامه هقولك
كانت تتحدث الي طفلها وكأنه موجود أمامها
بعد نصف ساعه رن هاتفها وكان مروان
-اسيل:مرمر
-مروان:يخرب دلعك يا اسيل 
-اسيل:يوووه خلاص مش هدلعك تاني
-مروان:مش قصدي اختري دلع احلي
-اسيل بغضب:وده الي عجبني بقي
-مروان:خلاص دلعني زي منتي عيزه
-اسيل بفرح:ماشي يا...مرمر ...اه بترن ليه
-مروان:كنت عايز اطمن علكي 
-اسيل:انا كويسه
-مروان:خلي بالك من نفسك وتبعي مع دكتور
-اسيل:لما ياسين يرجع من الشغل هنروح عند الدكتور
-مروان:ربنا يعينك ويتملك على خير بس
-اسيل:بس ايه...؟
-مروان: هبقي خالو صح
-اسيل:حرام عليك خضتني ان شاء الله لما يجي يبقي يقولك يا خالو مرمر
-مروان:لاء لاءبل الله علكي يا اسيل
-اسيل بضحك:ههههههه ربنا يسهل
__________
بليل. .....تلفون اسيل رن
-اسيل:سينو انتك فين
-ياسين:انا جائ اهو غيري هدومك هخدك ونروح عند الدكتور ماشي عبال ما اجي تكوني لبستي
-اسيل:حاضر
قفلت وقامت لبست واستنته وبعد شويه جه وراحوا عند الدكتور 
-اسيل:ده ...مش ده الدكتور الي كان بيتابع حالتي
-ياسين:ايوه هو شغال ممارس عام هو الي طلب مني اني اجيبك هنا
-اسيل:ماشي
دخلوا للكشف ......
____________
بعد ساعه في عربيه ياسين كانت قاعده باصه من الشباك وماسكه دموعه بصعوبه كان بصصلها بحرقه وقلبه بيوجعه علها افتكر كلام الدكتور
فلاش
-الدكتور:ازيك  يا اسيل
-اسيل:ك كويسه
-الدكتور وهو يشاور علي اجهزت الكشف:يلا عشان نشوف الاوضاع
بعد خمس دقائق
-ياسين:ها اخبرها
-الدكتور:بص في حاجه زي دي مقدرش اكدب عليك
-ياسين:بخوف:في ايه يا دكتور طمني
-الدكتور:بص الحمل ده هيبقي صعب جدا -اسيل:ص صعب ازي؟
-الدكتور:بصي انتي بتخدي ادويه عشان يبقي في استجابه من الأجزاء التالفه من المخ من ساعت الحادثه وفعلا انا لقت ان فيه استجابه ولازم تمشي علي العلاج عشان مراكز المخ ترجع زي الاول
-ياسين:ي يعني هتعالج
-الدكتور:ايوه بس
-ياسين:بس بس ايه
-الدكتور:لازم تمشي علي الادويه دي والادويه م هتكون كويسه فترت الحمل 
-اسيل:يعني الجنين هيتأذي
-الدكتور:لاء انتي الي هتتأذي جامد الجنين مش هيحصله حاجه بس انتي ممكن لاقدر الله ت تموتي......... يتبع صدم الاثنان من كلام الدكتور ياتري هما هيعمولوا ايه متنسوش تعليقتكم الجميله

   •تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent