Ads by Google X

رواية للقدر رأي اخر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم بسمله وليد

الصفحة الرئيسية

 رواية للقدر رأي اخر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم بسمله وليد

رواية للقدر رأي اخر الفصل الثالث عشر 13


غزال : كل اللى ف الموضوع أنه 

يزن وهو يوقفهاا : مفيش يجدوو واحد وكان عاوز يتقدم ل غزال ويتجوزها وكان جارهم هناك واستغرب أما ملاقهمش مش اكتر 

الجد : تمام ي يزن طالما كده واطلعو البسووو  وجهزو نفسكم على ما المأذون ييجى ونكتب كتابكم 

غزال ويزن ف صوت واحد : حااضر ي جدوو 

وكل واحد فيهم طلع غرفته 

غزال ف غرفتها وهيا بتنظر للمرايه وبتضحك وفرحانه  : معقول هنتجوز ويبقى جوزى واكون مراته قدام كل العالم ونفضل سوا دايماا وبعدين افتكرت أنه مش بيحبهاا وأنه مغ"صوب مش اكتر عشان جدهم  وتلاشت الابتسامه من على وشهااا ودخلت لبست 

لبسهااا كان عباره عن دريس بيبى بلوو ولبست طرحه بيضاء عليه ووضعت ببعض مساحيق التجميل وكانت زى القمر 

عند يزن 

ارتدى بدله سمراء ووضع عطره المميز وبص لنفسه ف المرتبه نظره ثقه ونزل 

اول أما غزال نزلت من ع السلم يزن فضل مبرق ليهااا شويه كده وتنح من شده جمالهاا 

يزن ف نفسه ( معقول كل الجمال دى اى الحلاوه دى ومعقول كمان شويه هتبقى مراتى وع اسمى )

الجد ل غزال : تعالى اقعدى هنا يبنتى وقعدت وسرحت شويه 

وفاقت ع جمله المأذون الشهيرره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير 

اول أما المأذون قال كده قام يزن وخدها ف حضنه 
حضن يعبر عن حبه ليهاا ومدى اشتياقه ليهاا واد اى هو نفسه ف اللحظه دى من زمان وبيعبر عن مدى فرحته بأنها بقا زوجته وملكه وبس 

وبعد فتره سابهاا ومسك ايديهاا وبص ليهاا بحب واضح من عيونه وقا: مبارك علياا انتى ي حبيبتى وب"اسها من ايديها ب"وسه رقيقه 

غزال اول أما اعمل كده اتكسفت اووى وخصوصا أن لسه ف ناس وقفه وفرحت من جواها أنه عمل كده لانه حسسهاا أنهاا مهمه عنده وأنها مميزه بالنسبه ليه 

الجد بفرحه من حواه أنهم بدأوا يتقبلواا بعض  : كفايه كده يولاااا  ولا اى 

يزن وغزال بك"سوف حااضر ي جدو 

الجد ل غزال ويزن : مبروك ي حبايبى ويارب ي احسن ايامكم وتعيشو ف خير وسعاده دائما ومع بعض لاخر العمر 

غزال ويزن : يارب ي جدو 

وسلمو ع بقيه المعازيم ومشيو 

بعد اما مشيو 

غزال  بتعب : جدو انا تعبانه ممكن اطلع ارتاح شويه 

 الجد  بحيره : تمام يا بتي 

 ثم غادرت وصعدت الي اعلي في غرفتها بينما هو وقف يشاهدها تصعد الي اعلي 

 الجد ليزن : طبعا مش هوصيك علي بنت ولدي الوحيده دي المفروض تشيلها في نن عينيك الاتنين  

 يزن بأبتسامه : طبعا يجدو هشيلها في عيوني دي غزال 

 ثم نظر الي امها بأبتسامه : عن اذنك يا امي اطلع اشوفها مالها 

  يزن لمحمود : وانت مش هتتجوز بقي خلينا نرتاح منك ؟ 

  محمود وهو سارح : هااا قريب جدا انشاء الله 

 في غرفتها انتهت من خلع ملابسها وارتدت ملابسها البيتي المكونه من بيجاما اسبونج بوب بأكمام قصيره وبنطالا واسع وطويل مع ترك شعرهااااا  البني ينسدل علي ظهرها الذي كان طوله يبلغ اسفل ظهرها وقفت امام المرآة تمشطه سارحه ف الذي حصل 

 ثم دخل الي غرفتها علي غفلة  منها وقف مصدوم بجمالهاااااااا فكانت كالحورية حقآ فلأول مرة يرأها بشعرها وملابس بيت  

 يزن ل غزال  : يخربيتك انتي ازاي بالحلاوة دي كدا 

 بينما هي انصدمت فور رؤيته 

غزال  : انت ازاي تدخل عليا كدا يا بني أدم هو مش فيها حاجه اسمها باب تخبط عشانه

يزن  وهو يقترب منها بينما هي تشعر بالارتكاب : اخبط علي باب مراتي ؟ ودا يصح يا زوجتي المصون ؟ 

 غزال  بعصبيه : متقوليش زوجتك دي تاني جوازنا دا عمري ما هعترف بيه انت فاهم ؟ 

 يزن ببرود  : اومال اللي تحت دا كان اسمه اي؟ 

 غزال : سميه زي ما تسميه بقي 

 يزن وهو يقترب منها بينما هي تبتعد خطوة بخطوة : انت بتقرب لييي ؟ هااا هصوت والم عليك البيت كله انت سامعني ؟ 

 يزن  وهو يقترب منها الا ان قامت بالارتطام بالحائط وهو علي قرب منها 

 يزن  وهو ممسك بأطراف شعرها ويشم عبيرها : تعرفي انك حلوووة اووي وانك عمري ما بعدتي عن تفكيري لحظه واحدة لسه فاكر الطفلة اللي كانت بتتولد وانا عندي ست سنين وقتها جدي قالها لي كلمه اللي بتتولد دي هتكون مراتك يا يزن الرجال وقتها مكنتش فاهم معني الكلمه واي طفل عنده ست سنين عمره ما كانش هيفهمها وقت سمعت صريخك وقتها فضلت اعيط واقول لجدي هي بتصرخ ليي ومع كل صرخه ليكي  قلبي كان  بيوجعني انا ؟ طفل لسه مشافكيش روحه متعلقه بيكي من غير اما يشوفك وقتها شيلتك وقولت لجدي انك حلوة اوي  ولازم اسميكي  غزال وقولت انك غزالتى  وبالفعل سميتك فضلت شايلك علطول ومفيش حد كان بيشيلك غيري افتكر في مرة سمعتك بتصرخي علي الساعه ٣ الفجر فضلت طول الليل شايلك علي كتفي لغايه اما نمتي كبرتي وكان كل يوم حبي وتعلقي بيزيد بيكي اكتر عن اليوم اللي قبله وقتها لا كنتي بتاكلي ولا بتشربي ولا بتلعبي مع حد  غير معايا ثم اكمل بضحك افتكر في مره هبه كانت عاوزة تلعب معايا وزقتك وقعتك علي الارض وقومتي جبتي طوبة وحدف*تيها في دماغ*ها عشان متقربش مني 

 وقتها قولتي جملة واحده كل ما احس بيأس افتكر وكأن روحي بترجعلي من جديد " يزن ليا انا وبس وعمره ما هيكون لحد غيري " وقتها مسكتي ايدي وجرينا علي البيت كنتي كل يوم بتكبري قدامي وشايف فيكي نظرات الحب في عيونك لغايه اما سافرت اكمل دراستي برا وقتها مكانش  بأيدي حاجه افتكر اني قولتلك هرجع عشان انتي وبس ولما وصلت بعدها بشهر عرفت بموت عمي هناك وقتها فضلت ف اسبوع في صدمه لا عارف انزل ولا عارف انزل دمعة كل  اللي جه في بالي انتي ي غزال كان نفسي اكون معاكي واهون عليكي واخدك في حضني واقولك انك عمرك ما كنتي يتيمه واني باباكي قبل كل حاجه خلصت درستي وانزل اعرف انكم سافرتوا علي القاهره وقتها جدي طلب مني افتح شغلي هنا الا اني رفضت وقررت اسافر وسألت عليكي لغايه اما جبت العنوان بس اللي متعرفوش اني كنت بجيب كل حاجه ليكي وابعتها مع اي طفل وانتي قاعده علي النيل ع امل انك تفتكريني لو لوهلة كان نفسي اكون في الصورة بس لأسف كرهك ليا وخوفك مني بعدك عني لأميال 

انا اللي طلبت من جدي يعجل بكتب الكتاب علي امل اني اكون قريب منك بس اللي اكتشفته ان بالخطوة دي بعدتك عني اكتر منكرش اني بحبك انا عديت مرحلة العشق معاكي ولكن مش هينفع اجبر بنوتي علي الحاجه اللي  هتعوزها هو اللي هيكون حتي لو علي حساب سعادتي انا شخصيا فمعنديش مانع  ثم اخذ نفس عميق وقال 

 عشان كدا انا خلاص قررت اننا هنطلق .

 غزال بصدمه : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠؟ 

أجمل وأروع هندسة في العالم أن تبني جسراً من الأمل على نهر من اليأس ....❤️🦋

كل سنه وانتوو طيبين وعيد سعيد عليكم وربنا يديموو عليكن بالخير واليمن والبركات وينعاد عليكوو بالخير يارب🤍🥰


  •تابع الفصل التالي "رواية للقدر رأي اخر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent