رواية خفايا القدر كاملة بقلم اسماء صلاح عبر مدونة دليل الروايات
رواية خفايا القدر الفصل الثالث عشر 13
توقفنا لما والداته الطفلة قالت بعصبية وبصوت مرتفع : هو فين مدير المستشفى دي
موظف الاستقبال قال :لو سمحت يافندم تهدي وتقوللي ايه بس اللي حصل
والداته الطفلة قالت بعصبية وبصوت مرتفع : مش هدده قولي فين مكتب مديرالمستشفي
موظف الاستقبال : يافندم ماصحش كده احنا في مستشفى وفيه مرضه محتاجين للراحة
والداته الطفلة قالت بعصبية وبصوت مرتفع : هو لو بتخافوا علي راحة المرضه كنتم تعملوا كده في بنتي وبكت
ووقفوا أطباء وممرضين المستشفى ينظرون ما يحدث
فى مكتب مدير المستشفى الدكتور فؤاد :
الدكتور فؤاد قال باستغراب : ايه الصوت ده يا آمال
آمال الممرضة : مش عارفة يافندم
الدكتور فؤاد قال بنرفزه : واللي بيزع ده مش عارف انه في مستشفى وفيه مرضه محتاجين للراحة اطلعي شوفي فيه ايه
آمال الممرضة : حاضر يافندم
الدكتور فؤاد قال بنرفزه : ولا اقلك هطلع انا اشوف فيه ايه
والداته الطفلة قالت بعصبية وبصوت مرتفع : قولي فين مكتب مديرالمستشفي
موظف الاستقبال : يافندم اهدي بس قوللي ايه اللي حصل
والداته الطفلة قالت بعصبية وبصوت مرتفع وهي بتبكي: بنتي بين الحياة والموت وانت بتسالني ايه اللى حصل انا في حياتي ماشوفتش ناس بشكل ده تقتل القتيل وبعدين تسأل بكل براءة هو فيه ايه
موظف الاستقبال : يافندم
ونزل الدكتور فؤاد مدير المستشفى قطع كلام موظف الاستقبال وقال بصوت مرتفع :هو ايه اللى بيحصل هنا
والكل نظر له
الدكتور فؤاد قال بصوت مرتفع : ماحد يرد ويقولي ايه اللي يحصل بضبط
موظف الاستقبال : يافندم
وقطعت والداته الطفلة كلام موظف الاستقبال وقالت بعصبية : حضرك مدير المستشفى
الدكتور فؤاد : ايوه ايه المشكلة
والداته الطفلة قالت بعصبية هي بتبكي : بنتي جوه في غرفة العمليات بين الحياة والموت وكل ده بسبب دكتورة عندكم
الدكتورفؤاد قال بهدوء : اهدي بس وقوللي ايه الموضوع بضبط
والداته الطفلة قالت وهي بتبكي : بنتي بتعمل عملية خطيرة في القلب وهي دلوقتي في غرفة العمليات واللي بتعملها دكتورة لسه بتدرب وانا مش عارفة دكتورة لسه بتدرب ازاي تدخل تعمل عملية خطيرة زي دي لدرجتي انتم بتستهينوا بحياة الناس انا لو كنت أعرف كده مكنتش جيت ببنتي ابدا هنا
وبينظروا الكل باستغراب بما يحدث
الدكتور فؤاد قال بعصبية : إزاي دكتورة لسه في فترة التدريب وتدخل غرفة العمليات
بتنظر آمال الممرضة قالت لنفسها:مين الدكتورة دي ايوه ايووووووه تذكرت يا الدكتورة ملك هي اللي في غرفة العمليات يعني دي والداته الطفلة اللي الدكتورة ملك بتعملها العملية وراحت بجانب الدكتور فؤاد وقالت له بصوت منخفض : الدكتورة ملك هي اللي بتعمل العملية في غرفة العمليات يادكتورة
الدكتور فؤاد قال باستغراب : هي بنتك اسمها ايه
والداته الطفلة وقالت وهي بتبكي : نورا حسين
الدكتور فؤاد : هز راسه طيب اهدي إن شاء الله بنتك هتكون بخير بس فيه حاجة هو حضرتك عرفتي منين إن الدكتورة ملك لسه في فترة التدريب
والداته الطفلة قالت وهي بتبكي : من واحدة هنا
الدكتور فؤاد قال باستغراب : ممرضة يعني
والداته الطفلة قالت وهي بتبكي : لا كانت دكتورة
الدكتور فؤاد : تعرفي تقوللي هي مين من اللي واقفين دول
وبتنظر والداته الطفلة في اللي واقفين ورفعت راسها الي فوق
وقالت : هي دي الدكتورة اللي قالت لي إنها لسه بتدرب
الدكتور فؤاد : مين فيهم اللي في نص
والداته الطفلة وهي بتبكي : لا اللي علي الشمال انا عاوزة بنتي
الدكتور فؤاد : طيب اهدي
ورفع الدكتور فؤاد راسه ونظر الي الدكتورة اميرة بغضب —-
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خفايا القدر ) اسم الرواية