رواية هوس الحورية كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات
رواية هوس الحورية الفصل الرابع عشر 14
كانت خارجة من الجامعة ومعهاا حسام ال كان ماسك ايدها اتعصب جامد منهم
حسام. ” انا اسف مكنش لازم اهرب واخليكي معااه
ملك ” ايهم لا يمكن ياذيني ي حساام هو ال ربااني مع ابيه
هو بس طبعه كده عصبي ومتهور و متسرع
ايهم بغضب ” واااي كمان ي ست هاااانم
سحب حسام ايده بخوف ووهو شايفه بالغضب ده
ملك بضيق ” انت ااي ال جابك
ايهم بغضب ” اركبي هوصلك لازم نتكلم ي ملك
ملك ” عارفة هتكلمني عن اااي بس انت أكيد سبق وعرفت قراري من اابيه
وشكرا على التوصيلة حسام هيوصلني
بصله ايهم بغضب لحسام فاتكلم حسام بسرعة وخوف
حسام ” اوصلك اي بس ي ملك. مقدرش لازم اروح أزور صاحبي بالمستشفى يلا معاكي سلام …
ملك باستغراب ” حسام استنى
ايهم مسك ايدها بغضب وركبها غصب عنها وجاءت تفتح بوقها تتكلم بس
ايهم ” الأحسن مسمعش صوتك يحدماا نوصل
بعد فترة وصلواا لمكان منعزل عن الناااس نزل بسرعة وفتح. لهاا نزلها بالعافية
أشار لها على كنب موجودة ” اقعدي نتكلم ذي الناس المتحضرة
قعدت وهي بتزفر بضيق____
ملك بابتسامة صفرة. ” افندم ايهم بيه اااتفضل احكى
ايهم ” ليه رفضتي تتجوزيني
ملك ” وبتساال كمان خلاص هجاوبك
لاني مش عااايزة اتجوز من حد لساا من يومين شكك في شرفي
ايهم ” بس اانا اعتذرتلك بدل المرة الف
وبعدين انتي عارفة انا عملت كده
مللك بتوتر ” لا معرفش ومش عايزة اعرف
ايهم ” انتي عارفة كويسة اني كنت غيرااان عليكي
متلعبيش فيها دور الغبية ال مش عارفة عن حبي ليكي
ملك بغضب ” اوعى تقول علياا غبية ي ايهم
ايهم ” هو ده ال لفت انتباااهك في كل الكلام ال قولته
من لحظة بس اعترفتلك بحبي ليكي لو لاحظتي بس
احمر وجهها من الخجل رفعه وجهها ليه بحب
مفيش عنااااد في الحب ي حبيبتي
ملك بغضب لما اتذكرت حبيبته ” وانا مبحبكش ومش بعاند ي ايهم
شهقت فجااءة لماا رفعها من خصرها وقعدها على حجره
خجلت من تصرفه ده
ملك بخجل ” ايهم انت بتعمل اااي نزلني
ايهم بخبث. ” هثبتلك انك بتموتي فياا مش بس بتحبيني
بصتله بصدمة وجاءت تتكلم بس فجاءه ببوسة في شفايفهاا
وقع قلبهاا في غراامه اكتر من قبل
باسهاا بشغف وحب خلاها لااراديا تباادله رفعت ايدها لعنقها تسحبه ليها اكتر جننه واطاول شوية في لمسه ليهاا
فاقت على نفسهاا نزلت دموعهااا خلته يفوق بص لحالتهاا
لعن نفسه الف مرة
قامت وهي بتعدل من نفسهااا
ملك ” عملت ال انت عاايزه واثبتت اااني سهلة وور….
ايهم بغضب ” اوعى تقولي على نفسك كده انا ال مقدرتش اسيطر على نفسي ااانتي عارفة انتي عندي اااي وانا بعتبرك ااي
ملك ببكاء ” لو سمحت روحني ارجوك
اضطر يوافق ركبت بصمت ودموعهاا نازلة بغزارة
وهو سايق وبيلعن نفسه عشان هو السبب في ال هي فيه
وصلها نزلت بصمت وخلته يولع ف نفسه
اتنهد بتعب وراح لعمرو
___________________
داليدا ” وحشتني ي عمرو اااوي
عمرو بصدمة ” داليدااا
فاجاءته لما باسته وهو بتهمهم بلذه بعدها عنه بقرف
داليدا ” انت متعرفش انت وحشتني ااازاي انا بحبك ي عمرو
فاجاءها بكف على وجههاا خلاها تقع على الأرض
نزل لمستواهاااا وهو ببصلها بغضب بلعت ريقها بخوووف
عمرو بغضب ” انتي ازاااي تسمحي لنفسك تقربي مني بالشكل ده
داليدا بخوف ” انا حبيبتك داليداا ي عمرو
عمرو بغضب ” كان ي داليدا كان فعل ماضي وانتهى
دلوقتي في حور هي حبيبتي وبس فااااهمة
داليدا ” انت مش بتحبهاا انت فاكر نفسك بتحبهاا ي عمرو
اانت اتجوزتهااا بعدما احناا انفصلنا علطول ي عمرو انت بس لقيت ال تحل مكاني في قلبك انت بتحبني وانا متأكدة من كده
عمرو بغضب اكبر. ” غلط ي داليداا غلط
احنااا مكنش في بيناا علاقة حب الحاجة الوحيدة ال بتجمعني وياكي هي علاقة مريض و دكتوره وبس
اقولك الحصل ي داليداا ال بيناا كان عبارة عن تضيعة وقت ووقت ما زهقنا من بعض كل واحد راح في طريقه.
وبالنسبة لحور بقى انااا بحبهاا من اول يوم شفتها فيه يعنى بحبها من يجي خمس سنين حبهااا اتحفر في قلبي
داليدا ” بس اناا بحبك اوي
عمرو بغضب ” وانا بعشق مراااتي ي داليدا
اخر مرة تتعدي حدودك معااي والا اظن انتي شفتي لما بتجنن بكون عامل ازاااي
وقف وراح ناحية الباب جاي يفتح الباب بس
وقف لما قالهااا بس مظنش هي شافت جنانك مش كده ي عمرو
بلع ريقه بتوتر وخرج بغضب منهااااا واماهي اتنهدت بغضب
وبتلعن في حور
داليداا ” هيرجعلك ي داليدا هي مسألة وقت
ذيها ذي غيرهااا لما تكتشف مرضه وجنانه هتتخلى عنه.
___________________________
رااح لهاا البيت هو بحااجتهاا بتنفس بصعوبة وكل تفكيره
مش هتسيبك ي عمرو مش هتتخلى عنك ابداا
دخل اوضتهم لقااهاا بتلم ملابسها والدموع نازلة ببطء على وجهها
حضنهاا من وراااء بقوة اتفاجاءت بس هديت لما عرفت انه
ده هو. سكنت بين اديه حست. براحة بس فجااءة
اتذكرت ال حصل وكل كلام داليدا بترن في ودانهااااا
حتى البوسة سمعتهاااا
زقته عنهاا بضيق وهي حاسة بالقرف
بعد عمرو ولاحظ دموعهاا بس لفت انتباااه شنطتهاااا
اختنق عمرو وقالهاا ” اااانتي بتعملي اااااي
حور بحدة. ” شوفتك عينك ي عمرو بيه هروح
عمرو. ” تروحي فين بس ي حبيبي
حور. ” ببساطة ي عمرو انا عايزة اطلق.
اناا تعبت من التمثيلية ال عايشينهاا ي عمرو اناا معدتش قادرة ااعيش مع واحد مضطرب عقلياا ممكن ياذيني باي طريقة
انا معدتش حاسة بالاماان معااك
وعشان كده لو سمحت خلينا نطلق بكل تحضر ______
ثانية والتانية كانت محتجزه عند الحائط وهو امامها يمسكها بقوة من كتفهااا
عمرو بغضب ” ولسااا هتجنن عليكي اكتر من كده لو جبتي سيرة الطلاق من تاااني انتي لدلوقتي شوفتيني وانا هادي متخليش المجنون ال جواياا يصحى لانك هتت””” اااذي ااوي
وبعدهاا تركها بقوة وخرج من الغرفة وأغلقه من الخارج
سقطت تبكي بعنف
حور ببكاااء. ” حراااام عليك ي عمرو كنت طلقتني وارتحت
انااا موجوعة ااااوي……ااااااااااااه
فجاءة لمحت علبة الدواء بتااااعت عمرووو
فلااش بااااااااك…….
ملك. ” بصي ي حبيبتي الدواااء ده للاسترخااء بس لازم يتاخذ حبة واحدة بس لما عمرو يوجعه رااااسه جامد
حور. ” طب لو الوجع مخفش ممكن ازودله الحبة
ملك. ” لا ااوعى ي حور هي حبة واحدة بس مش اكتر
اكتر من حبة خطرة عليه
فعشان كده خذي بالك ي حبيبتي تمااام
حور بتوتر ” حاضر
باااااااك
خدت من العلبة وابتلعت حبتين ثم حبة ثم الأخرى لحين ان سقطت فاقدة الوعى
رجع بعد وقت مخنووووق متردد يدخلهاا لهاا او لاا
بالنهاية غلبه قلبه على عقله وفتح بااب غرفته دور عليها بقلبه قبل عينه ومان وقعت عينه عليها حتى وقع قلبه ارضاها عليها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية هوس الحورية ) اسم الرواية