رواية حبيبي الشبح كاملة بقلم سوس خليل عبر مدونة دليل الروايات
رواية حبيبي الشبح الفصل الخامس عشر 15
في صباح يوم جديد
صحيت يا سمين علي صوت رن التليفون فتحت من غير ما تشوف الاسم
ياسمين بنوم : الو انت مين يا قليل الذوق أللى بتتصل دلوقتي الناس نايمه ده ايه العالم اللي مش بتتخمد دي
ناصر بصدمه : إيه ده ياسمين انا ناصر
ياسمين اتصدمت وبصت علي الرقم وقامت علي طول واتكلمت بتوتر : يلهووي مع معلش أصلي كان في رقم بيعاكسني طول اليل افتكرتو هو علشان كده شتمت بس معلش بقي جت فيك
ناصر بضحك : ولا يهمك يا ياسمنتي
ياسمين شالت التليفون من علي ودنها وتفت عليه
ناصر باستغرب : إيه الصوت ده
ياسمين : ده دانا عندي زغطه
ناصر : آه الف سلامه طب بقولك ايه
ياسمين : ايوه
ناصر : في حفله بكره عندي في القصر بمناسبه اني كسبت الصفقه الجديده بتاعت الشركه ايه رايك لو تيجي
ياسمين بتوتر : آه الف مبروك طيب هشوف ظروفي وهبقي أكلمك
ناصر بأبتسامه : الله يبارك فيكي طيب هستناكي بس ارجوكي حاولي تيجي الحفله مش هتبقي حلوه من غيرك
ياسمين : أكيد أكيد متقلقش
ناصر : تمام مع سلامه
ياسمين : سلام وقفلت
ياسمين قامت بسرعه : يونس ايمن
خرجت لاقت ايمن ويونس قاعدين
ياسمين : يونس ايمن يونس
يونس : إيه في إيه
ياسمين :الزفت ناصر كلمني من شويه وقالي انو عامل حفله بكره بمناسبه إن شركته كسبت ق
صفقه مهمه
ايمن بتذكر : آه صح دنا كنت لسه هقولك يا يونس
ياسمين لايمن : يعني انت هتبقي معايا يا ايمن
ايمن بأبتسامه : آه متقلقيش هبقي معاكي
ياسمين ابتسمت
يونس بص ليهم هما الاتنين بغيظ وبعدين قال : نخلص بقى يا بيه إنت وهي وإنتي انزلي النهاردة جبيلك فستان شيك بس مقفول ماشي مقفول
ياسمين بخنقه : اوف حاضر وإنا أساسا مش بحب القصير ولا المفتوح يعني اتبط
يونس بصلها بغضب وهو بيدوس على شفايفه أللى تحت بغيظ
ياسمين بصتله ببرود
الباب خبط ياسمين راحت تفتح وايمن استخبي ويونس مبقاش موجود
ياسمين فتحت ولاقيت صبا ابتسمت : حبيبتي إزيك كنت فين إمبارح خبط عليكو ومش لاقتكو
صبا دخلت وقالت بأبتسامه : معلش يا حبيبتي أصلنا كنا في البلد علشان ثانويه بابا كانت إمبارح وكنا بنزوره
ياسمين بتاثر: آه يا حبيبتي ربنا يرحمه تعيشي وتفتكرى
صبا ابتسمت : يارب الحمدلله هو في مكان أحسن المهم ماما بتقولك يلا علشان تتغذي معنا وإحنا إللي عازمين النهارده
ياسمين بأستغراب :اتغدا ليه هي الساعه كام
صبا بضحك : الساعه ٣ العصر
ياسمين بصدمه: لا بجد وأنا إللي فكرها الساعه ١٢ مثلا دنا نمت كتير اوى
صبا بابتسامه : معلش ممكن يكون من تعبك يلا اسيبك أنا بقي تخدي دش وتيجي
ياسمين بأبتسامه : ماشي يا حبيبتي وراحت قفلت
ايمن بلهفه : انتي هتروحي تتغدي عندهم
ياسمين بخبث: آه
ايمن زي العيل الصغير : ممكن طيب اجي معاكي ونبي ونبي
ياسمين بضحك : إنت إيه يا واد عامل زي الاطفال ليه كده لا مينفعش معلش سامحني مش هيحصل بعد اذنك بقي ودخلت الحمام
ايمن بغضب: ماشي يا ياسمين
يونس كان بيضحك
ايمن : اضحك اضحك علي احزاني
يونس ضحك اكتر
بعد شويه ياسمين خرجت وكانت لبسه وقالت : أنا رايحه عند صبا وطلعت لسانها علشان تغيظ ايمن وخرجت وهو كان بيص ليها بغيظ ويونس بيضحك
خبطت ياسمين علي باب أم صبا فتحت ليها صبا
صبا بأبتسامه : متاخرتيش تعالي خشي ماما جوة في المطبخ
أم صبا بابتسامه : حبيبتي عامله ايه وحشتيني
ياسمين : انتي اكتر يا قمر
ام صبا : اخبارك ايه دلوقتي
ياسمين : تمام احسن بكتير
ام صبا : الحمدلله يا حبيبتي
ياسمين : اساعدك في حاجه
ام صبا بابتسامه : لا يا حبيبتي انا خلاص خلصت خدي بس الاطباق طلعيهم علي السفره
ياسمين ابتسمت وخدت الاطباق علشان تخرجهم علي السفره وبقت هي وصبا ياخدو الاطباق ويطلعهوم علي السفره بعد شويه وقاعدو كلهم علي السفره ولسه هيبدو يكلو الباب خبط
وصبا استغربت : مين جي لينا
ام صبا : مش عارفه افتحي كده يا بنتي ربنا يستر
صبا قامت فتحت اتصدمت لما لاقت
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حبيبي الشبح ) اسم الرواية