Ads by Google X

رواية احببت عنيدة الفصل السابع عشر 17 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت عنيدة كاملة بقلم الاء عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عنيدة الفصل السابع عشر 17

  
عز: من ساعه ما جيت وانت ساكت في ايه
سليم: حصل حاجه غريبه
عز: زي ايه
سليم حكله اللي حصل:..
عز بصله وبيحاول ميضحكش : بجد روحت الملاهي
سليم بتوتر: اها
عز : احم ركبت معاها لعبه ولا لا
سليم ضم حواجبه بحراج: اتنين بس عشان كانت خايفه
عز مسك ضحكته وبيتخيل سليم اللي طول بعرض ركب لعبه وضحك وراجع ساكت.: احم لا مش قادره وفضل يضحك
سليم بصله بنرفزه: هقوم احدفك بحاجه في وشك اقسم بالله
عز بضحك: انت بجد روحت ملاهي ولعبت
سليم بعصبيه: يووه بقا وربنا ما هعمل حساب حاجه بنا وهمد ايدي
عز حاول يسكت: خلاص اهدا وبعدين
سليم: بعدين ايه روحنا اكلنا وروحتها بس
عز بضحك: الاكل كفا ولااكلت اكلك
سليم بصله وضحك: انت بني ادم مستفز اقسم بالله
عز ضحك وضر’به في كتفه بخفه: انبسط طيب
سليم رفع حواجبه : صداع ما بتهداش ابدا دي مجنونه وربنا الاكل في ايديها وتقولك وقلد صوت نور جعانه
عز ضحك:…
سليم: بتضحك دي روشتني الاول رافضه تتكلم معايا وبعدها اتحولت اتعملت عادي كل شويه بحال على كده
عزابتسم: المهم حسيت ب ايه
سليم بصله: عادي
عز: سليم ملامح وشك مش بتقول كده
سليم: مش عارف حسيت النهارده بشعور غريب ان انا السبب في اللي هي في ونظرتها رغم انها في اخر وقت مبسوطه بس نظرات عتاب او ندم مش عارف
عز: ما حاولتش تتكلم طيب
سليم: مش هنكر حاولت بس هي لسانها عايز قطعو وبتقول كلام مالهوش رد
عز: زي ايه
سليم: مش مجبرو اني ابرر موقفي ومش حبه تسمعني اصلا محسسني بذنب. وحاسس لي اول مره لازم ابرر موقفي بسبب تصرفاتها ونظرتها ليا
عز: نور بقت مراتك
سليم بصله بستغراب واها بقت مراته بس كلمه اتقالت حسه بحاجه غريبه ومش قادر يفاهم ايه هو
سليم: تقصد ايه
عز: حاول تبداء معاها صفحه جديده يمكن يحصل نصيب فعلا
سليم: انت اتجننت انا ونور استحاله
عز: ليه
سليم: انا حاجه وهي حاجه واستحاله نتفق انت مشوفتهاش هببت ايه في الصفقه الاخير طلعت عيني عشان تسمع كلامي وكذه مره كنا هنتكشف بسببها لا طبعا
عز ابتسم: اتعصبت ليه اهدا انا بقول يمكن ومش لازم تحبها وتكلم معاها بس علي الاقل تكونه اصدقاء
سليم: مظنش
عز: انا مكنتش اتوقع احب واقع لي شوشتي اصلا بس سلمي تستاهل اقع في حبه مليون مره
سليم: انا اصلا مستغرب حبتها امتا
عز ابتسم: عيونها سحرتني وشخصيته المجنونه ورد فعلا اللي مش بيتزوق وكل حاجه ولما قربت منها لقتها طفله وجدعه ممكن انا وهي بنتعارك بسبب تصرف حصل منك انت ونور القيها ممكن تتوجع وتبعد عني بس الا نور خط احمر.
سليم: وفين الحب كده
عز: نور متربيه معاها ودايما في ضهرها سلمي اشترت عشرتها لما تبقا مراتي هتشتريني العمر كله اخاف من بيع العشره يا صاحبي
سليم ابتسم: فاهمتك ربنا يتمملكم علي خير
عز: يارب ويقدملكم اللي في الخير بس نصيحه اكسب نور وحاول تخليها تثق فيك مش شويه ورق اللي انت قولته عليها هتمضي عشان تصدقك هي نور مش هبله وهتفضل تلاقي نظرات الخذلان في عنيها منك المفروض.تثبت ليها انك بجد مش هتغزلها
سليم: انت بتوصل لي ايه انا مش هحبها
عز: يمكن بس لو وقعت وقتها هتتمنا كنت كسبتها والندم هيكون جواك انت مش هي يلا تصبح علي خير
عز سابه وطلع وسليم فضل يفكر في كلامه ومش قادر يتخيل ان ممكن يحبها
….
عده يومين ونور وسليم مابتقبلوش اها ملحوظه عاصم اتحسن ونزل الشركه عادي ونور وسلمي رجعوا لي شغلهم الطبيعي كا مستشفي بس
……
سلمي: انهارده تالت يوم متقبلتيش ب سليم خلاص ولا حتي بتتكلموا
نور: وفيها ايه
معاذ دخل: فيها نداله ا انتي ابت من ساعة ما انجوزتي وانتي مكبره دماغك بعد عملتك السوده كمان
سلمي ونور ضحكوا وسلموا عليه
سلمي: عملت ايه
معاذ: هحكيلك يا ستي بصي حور قطع كلامه رنت فون سلمي
سلمي ابتسمت: لا خطيبي بعد اذنكم
معاذ: واطيه. وضحك
نور: سيبك حصل ايه
معاذ: من ساعة ما قعدت معاكي وهي كل شويه لا لا لا
نور ضحكت: اهي بقا ليها شخصيه حلو ابه اللي مزعلك
معاذ: دي بقت اقولها عايز انام تقولي لا اقاعد وضحك
نور: الله بنت بتحبك
معاذ ابتسم بحب: وانا وربنا عارفه رغم ان لسه برضو عندها خوف من اهلها بس لاحظت انها بتقولي انا لا كتير مش خايفه مني ودا يدل انها بتحبيني اوي
نور ابتسمت: امم طب كويس انك فاهمتها كده ذكي يا واد
معاذ غمز: تلميذك
نورضحكت: ربنا يتمملكم علي خير هتتقدم امتا لازم تاخد خطوه عشان تتشجع اكتر وتتاكد ليها ضهر
معاذ: احم ما انا جايلك عشان اقولك حاجه حصلت وانا رجع من شغل اتفجات بيها
نور بستغراب: خير
فلاش بالك
مامت حور: صحيح يا خويا في عريس لي حور
حور بصدمه: لا انا مش عايزه اتحوز
اخو حور: بت انتي اقفلي بوقك
والد معاذ: كريم انت هتعالي صوتك وانا قاعد
كريم: مقصدش يا خالي بس العريس كويس وهي مالهش انها تتكلم
معاذ دخل: السلام عليكم في ايه صوتكم عالي
مامت حور: عريس لي زفته دي وقال ايه رفضه من غير ما تشوفه حتي ومعرفش مسك في نغمة لا عايزلها علقه محترمه
معاذ بصدمه: ايه
حور بخوف: ايوا لا حتي لو هتموتوني انا مش عايزه اتجوز وبصت لي خالها خالي مش انت بتعتبرني بنتك قولهم لا ارجوك
والد معاذ: اهدي يا بنتي متخافيش وبص لي اخته وانتي الجواز مش بالغصب وبعدبن انا اصلا كنت عايزك عشان في عريس كويس ليها
حور تنحت وبصت لي معاذ اللي واقف ساكت وعيونه زادت في دموع
حور: ايه دا يا خالي
مامت حور: اخرسي بقا وبصت لي اخوها كويس يعني هيشل كله ولا ايه نظامه

حور بصدمه: دا اللي فارق معاكي
مامتها: اومال ايه انتي خساره فيكي الجنيه اصلا دا انتي بنت في الاخر او في الاول
معاذ بصلها بقرف وبص لي حور اللي بتتمنا تموت ومتسمعش كلام دا
والد معاذ ضيق من اخته: اللي متاكد منه انه هيشلها جوه عنيه وهيتقي الله فيها ويعوضها عن اسلوبك انتي وابنك اللي فرحان ب نفسه دا وبص لي كريم بقرف ولا جوزك اللي مالهوش لازم وعلي الفلوس فا مش عايز منكم جنيه واحد
مامت حور بصتله بضيق: تشكر يا خويا ويبقا مين بقا دا
حور بصت لي معاذ بهمس: معاذ اقف جمبي انا مش عايزه اتجوز ارجوك
والد معاذ: بس قبل دا كله لو حور رفضت دا اودا كلامها هيتنفذ
مامت حور: لا يا خويا البنت جالها عريس هيشيل كله يتقول كلمه حلوه يابلاها
معاذ: انتم ازاي بالقرف دا
كريم: احترام نفسك وبصله بسخريه… وبعدين خايف عليها اووي وبتحبها ما تاخدها انت وضحك بسخريه وبص لي اخته.. اهو اللي موقفه حياتك عشانه واقف ساكت
حور بصت في الارض كانت بتد. مر او اد”مرت من اللي عاملين يبيعوا ويشتروا فيها
والد معاذ ابتسم: ساكت ازاي معاذ طلب مني يكتب كتابه علي حور اخر الشهر عشان دي بتكون اجازته
حور تنحت وبصت لي معاذ: ايه
مامت حور بفرحه لان اخوها معاها فلوس واصلا كانت بتحا”رب من زمان علي كده: بجد. يا اخويا
معاذ لقه حور متنحه غمز ليها:
حور اتكسفت وجريت علي اوضتها بفرحه
كريم اتغاظ ومشي
والد كريم ابتسم بفرحه: يبقا علي بركه الله اخر الشهر كتب كتاب معاذ وحور
باك
نور: وانت فتحت ابوك فعلا
معاذ ضحك: طلبت ايديها بس لقيت الحج دبسني بس احلا واجمل تدبيسه وربنا
نور بطفوله وفرحه: ياختش كميله ربنا يسعدكم
معاذ ابتسم: وانتي وسليم يارب اهو جيت حكتلك معملتش زيك فجاتيني بالخبر من جرايد
نور ابتسمه بقت حزن: معلش بقا
معاذ: ولا يهمك صحيح حور كلمتك يامه فونك مقفول
نور: كنت مدمره الفتره الاخيره دي بص بكره اجازه لو كده نتقابل
سليم: لا واللهي والار”يل. مش من حقه يعرف
نور ومعاذ بصلوا
نور: ايه الهبل دا وبعدين في باب تخبط عليه
سليم: شكلك نسيتي اني جوزك وبص لي معاذ بقرف مين دا اللي بتتفقي تقابليه
معاذ بحراج: في سؤ تفاهم هي قصدها تقابل خطبتي. انا دكتور معاذ قسم جراحه ونور اختي الصغيره
سليم بضيق: امم انا شوفتك قبل كده
معاذ: يوم الخطوبه
سليم: اممم
معاذ: طيب بعد اذنكم.. وطلع
نور بغضب: انت انسان قليل الذوق والادب وب اي حق تتكلم كده
سليم: انا جوزك يا هانم.

نور ضحكت بسخربه: هق جوز هند اللي بيتاكل دا اخرك معايا اياك تتعامل معايا بطريقه دي
سليم مسكها من دراعها بغضب وجامد لدرجه بقت تتوجع: اياكي انتي تتعاملي كده معايا
نور: سيب ايدي اوع
سليم: وايه القرف اللي انتي ا لابساه دا
نور كانت لابسه جيبه قصير وتيشرت توب وجاكت: سيب ايدي ياسليم
سليم: حبه كله يبصلك صح دا اسمه رخص
نور بصتله وساكته:..
سليم بضيق: متردي
نور: خلص الكمتين اللي عندك واتفضل امشي بس وضح اووي ان دي صفحه جديده بتاعتك
سليم جز علي اسنانه: متستفزنيش وبعدين لو انتي دخلتي ولقيتيني بضحك وهزر مع بنت واتفق معاها اني نتقابل ولبسك دا انتي مكانش دا لبسك اصلا
نور: اولا معاذ. فاهمك الموضوع تاني حاجه كان في اجتماع النهارده
سليم: ياشيخه مينفتش تدخلي غير ب كده ما كان ممكن تطولي الزفته دي والتوب دا وبص عليه. وتعصب ارفعي
نور اتسكفت ورفعته: انت قليل الادب
سليم: انا جوزك
نور بعصبيه: هو كل شويه جوزك جوزك انت هتكدب وتصدق الكدبه
سليم: واللهي احنا كا واز فعلا متجوزين ومن حقي اتكلم علي لبسك واعرف انتي رايح فين وجايه منين وبعدين انا بكلمك مش بتردي ليه
نور : عادي وبعدين ايه رايح وجايه منين دي يعني انا اقولك انت رايح فين وجاي منين
سليم: اها
نور بصتله بستعراب وتنحت: اها ايه
سليم؛: اها تعرفي
نور صرخت في وشها: انت محتاجه دكتور
سليم رفع جاجه: اومال انتي ايه
نور: لا انا لازم دكتور راجل زيك زيو
سليم ابتسم: عشان ميقعش في حبي
نور بتوتر: هق لا عشان لو بتمثل يرزعق علقه
سليم: هصدقك المهم ماما عزماكي النهارده
نور: مش فاضيه
سليم: مش هينفع
نور: عندي اجتماع تاني مش هينفع
سليم: عادي استناكي لحدما تخلصي ونروح ويمكن احضرو كمان
نور: هي حضانه ايه الهبل دا
سليم رفع حاجبه: هحضرو يا نور
…..
سالم: نورت يا بشمهندس
سليم ابتسم: شكرا.
سلمي قاعده قصاد نور وبتبصلها كتمه ضحكتها

نور بصتلها بقرف:
زميل نور قاعد جمبها قرب منها بهمس: نور هي الملفات كلها معاكي
نور بصتله: اها
سليم كان قاعد جمبها من ناحيه تاني بص عليهم لقه زميله بصص علي رجليها
سليم جز علي اسنانه وقام مره واحده وقلع الجاكت
نور بستغرب: في ايه
سليم : اوعي وحطه علي رجليها الجاكت وبص لي زميله بقرف
زميل نور دير وشه بخوف من نظرت سليم
نور بصت لي سليم بستغرااب: في ايه
سليم: بعدين
بعد ما خلصوا الاجتماع
زميل نور قام بسرعه وطلع بس سليم راح ورا وفي لمح البصر واقف قصاده
سليم بنظر ترعب: كان ممكن امد ايدي واخليك عبره لكل اللي قاعدين
زميل نور: احم انت فاهمة غلط بس
سليم: بس ايه هاا كنت بتشوف القلم اللي وقع عيب اووي.
زميل نوربتوتر وخوف : حضرتك
سليم ابتسم: حضرتي ردي علي اللي حصل هيوصلك بكتير علي اخر اليوم وامشي من قدامي بدل ما ردي يوصل ب طريقتنين
راح مشي
نور طلعت: انت قومت كده ليه
سليم: اخر مره يا نور تلبس زفته دي تمام
نور: يوووه
سلمي: في ايه بس اهدو
سليم: فهمي بنت خالتك اني مش ار”يل
نور بزعيق مكتوم: انت فرحان بصوتك من ساعة ماجيت
سليم: وانا مطول بالي
سلمي: اهدو بقا سيف جاي علينا
سليم بص لقه جاي وبصص عليهم بغل
سيف: اهلا عامله ايه يا نور ازيك يا سلمي وبص لي سليم اهلا
سيف بص لي نور ب اعجاب: ايه دا اول مره تغير لابسك
نور بتوتر: احم احنا مستعجلين
سيف: استني مش هبارك ليكي اصلا معرفتش ابارك ليكي صحيح وبص لي سليم هتكملي معا حياتك فكرتي كويس
سليم ابتسم: اممم طيب كده كتير وراح ضريه بالبوكس
وفضل يضرب في كذا مره لحد موقع في الارض
والدكاتر فضلوا يبعدهم عن بعض ونور وسلمي متنحين
…..

عز: انا مش فاهم حضرتك
عاصم: انا من ناحيتك من سلمي مطمن اما نور لا
عز بتوتر: ليه بس
عاصم: عز انا بعتبرك ابني متكدبش عليا نور وسليم كويسين
عز ابتسم: اطمن النهارده هو راح يقابلها عادي عشان و حشته وماما عزماهم
عاصم؛ متاكد انهم كويسين
عز: هو سليم طب هو مش بيحب يبين مشاعره لحد لكن مش اللي في دماغك خالص وصدقني لو في حاجه انا اللي هقف لي نور اختي مش اخت سلمي بس
عاصم ابتسم : ربنا ريح بالك يا ابني
……
في طريق سليم ماشي بالعربيه ونور جمبه وسلمي معا
سليم واقف قدام موال
سليم: يلا
نور: ايه
سليم: هننزل تشتري حاجه بدل القرف دا
نور: علي اساس ما فيش هدوم في البيت
سليم: طيب كويس انك عارفه يلا وبلاش كلام كتير عشان انا حرفيا متعصب وعلي اخري
سلمي: احم يلا مش كده كده كنتي عايزه تجيبي هدوم جديده يلا وبصت لي نور ان تسكت لان سليم ملامح وشه بين انه علي اخرو فعلا
وهما بيختار الهدوم
نور: عمال يشخط وينطر بصي واقف بصصلي ازاي
سلمي ابتسمت: بس شكله وقع شوفتي طفحو الد’م ازاي
نور بصتله بقرف: بالله لا تتلهي دا عايز يضايقني وخلاص
سلمي: ابدا وبعدين لو مكانك افرح شوفتي عامل سيف ازاي وضحكت
نور ضحكت: شبه الكتكوت قصاد سليم … وتعصبت تاني… بس اكيد كان عايز ضايقني وبس
سلمي: بس انا شايفه غير كده
نور: يبقا تكشفي نظر
…..
بعدو وقت نور اختارت هدوم و غيرت ولبست دريس وسع وطويل عشان ميتكلمش معاها وطلعوا علي فيلا مكرم
امل: قلبي وحضنتها وحشتيني
نور ابتسمت: وانتي والله يا امول. ها الاكل ايه
سلمي ضحكت: يالهوي اهدي ازتيك يا امول
اما ضحكت: بخير يا روح قلبي وبصت لي نور
امل: كل حاجه بتحبيها يا مرات ابني
نور ابتسمت: حسها شتيمه كده ليه
مكرم ضحك: دي مش مصدق لحد دلوقتي
نور: كيمو حبيبي
مكرم: حببتي بهير وبص لي سلمي. ايه مش هتسلمي
سلمي ضحكت: ابدا والله بس عايز حمام بصراحه
مكرم ضحك: روحي طيب
بعد وقت ملهم اتجمعوا علي العشا و امل اتحيلت يباتوا
ومكرم كلم اعاصم ووافق وكل واحد اعد مع خطبته وسلمي قالت لي عز علي اللي حصل
عز: نهار ازرق طب ما كده ممكن مرتضي ميسكتش
سلمي: ما دا اللي خايفه منه بس مقولتش عشان نور تعبان اصلا
عز اتنهد؛ وبعدين بصله: لاثانيه هو ضربه عشان نور
سلمي بدلع: عز هو سليم طبيعي يكون يتصرف وكده ولا هو بيغير عليها بجد
عز بستغراب: لا بصراحه شكله فعلا بداء يحبها
سلمي ابتسم وضحكت: وربنا انا قولت كده
عز ضحك: ودلع دا عشان اقولك يعني
سلمي اتكسفت: احم
عز ضحك وباس رايها: ربنا يهديكي بس عموما هقولك لو بصتيلي بس لان عيونك بيسحروني اصلامن غير اي حاجه
سلمي وشها احمر: يوووه بقا خلاص
……
سليم ونور كانه قاعدين في جنينه
نور: علي فكره سيف مش هيسكت علي اللي حصل دا
سليم: طز
نور: طز ايه ما انت عارف اللي فيها
سليم: اعملك ايه طيب
نور: احم تخالي بالك عاي نفسك ممكن يعمل زي مراد
سليم بصله: خايفه عليا
نور: تبدا ولا فارق
سليم قرب منها: والله
نوراتكسفت: ايه ياعم ابعد وزقته
سليم ابتسم: رغم انك قصيره وهبله بس لسانك طويل وبتتكسفي
نور: نيننيين رخم
سليم: غوري نامي احسن فون سليم رن كان الفون جمبها ومكتوب لمار
نور رفعت حاجبه: مين دي
سليم: صحبتي
نور: وربنا رد وفتح الاسبيكر
سليم: نعم
نور: زي زيك مش انت قولت كده
سليم رد وفتح الاسبيكر: الو
لمار: انا حقيقي زعلانه منك اكتشف انك اتجوزت
نور: والله
لمار: ايه دا سليم انت معايا
مر واحده صوت رصا”ص اشتغل

google-playkhamsatmostaqltradent