رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الفصل السابع عشر 17
هشام بخوف وصراخ عشششق انتي اتجنتييييييي ايه اللي عملتيه في نفسك ده
ووقعت عشق مغمي عليها
هشام شالها بسرعه وحطها علي السرير
وعزه طلعت علي الصوت واكملت في ايه صوتك عالي ليه واتصدمت من الدم اللي غرق السرير من ايد عشق
عزه بصدمه وخوف يانهاااار اسود ومنيل هي عملت في نفسها اييه
هشام بخوف انتحرت علشان حاولت اقربلها
عزه بخوف هتموت كده يا هشام يلا ناخدها علي المستشفي
هشام بعصبيه شيفاني ايه محااامي منا زفت دكتور هاتي بسرعه الشنطه بتاعتي من الدولاب
عزه راحت جابتها بسرعه وبدات تساعد هشام في وقف النزيف وانقاذ حياه عشق
هشام عزه شيلي طرحه الاسدال من عليها علشان متتخنقش
عزه فكت طرحتها وساعدته وبعد شويه
هشام بتعب اوف نجت باعجوبه البت اتوصت بلسكينه علي الاخر يخربيت دماغها كل ده علشان كنت هقربلها
عزه بعصبيه ولا تقربلها ولا زفت مش ناقصين تنتحر. تاني وتشوه سمعتك مش ناقصين بلاوي بصراحه سيبك منها بقي
هشام بص عليها وهي نايمه وضحك واكمل اللي يشوفها وهي ونايمه شبهه الملايكه كده ميشوفهاش وهي بتتعصب عليا وزي الوحوش
عزه بغيره امممم وايه كمان
هشام بضحك مالك يابت في ايه
عزه مفيش انا نازله
هشام هتروحي فين
عزه هنزل انام يا هشام تعبانه
هشام مالك يا زوزا
عزه انت بتحبها يا هشام
هشام وحياه ربنا مش بحبها الموضوع كله شفقه مش اكتر
عزه طيب يا اتش متنساش انت اتجوزتها ليه
هشام مش ناسي يا عزه ولا هنسي متقلقيش
——————————–
في بيت السيوفي
ادهم رايح فين بس دلوقتي
مراد قلبي واجعني عشق مش كويسه يا ادهم رايح اشوفها تاني
ايمان بتعب يابني هتروح فين بس انت متعرفش مكانهاا
مراد مش عارف يا امي مش عارف بس انا حاسس انها مش كويسه واكمل بدموع عشق محتجاني يا امي محتجاني اكتر من اي حاجه
ندي بدموع اهدي يا مراد تعالي وبكره ندور
مراد بعصبيه يوم بيجيب يوم وانا كل ده مش عارف حبيبتي فيين انتوا ليه مش حاسين بيا ليه مش فاهمين واجعي ليييه
حسام بحزن احنا فاهمين وجعك يا مراد بس هتخرج تعمل ايه
مراد معرفش بس قعدتي كده بتتعبني بحس اني مقصر وضعيف اووي يا حسام وخرج مراد من الفيلا
ايمان بدموع يلا نقوم نصلي جماعه لعله يستجيب
البنات بدموع يلا
وقاموا فعلا صلوا متمنين من الله ان يرجع عشق بالف خير وسلامه ويحافظ عليها ويحميها
والرجاله راحت المسجد تصلي وتدعي ربنا ان يرجع ليهم عشق والدنيا تتحسن
اما عن مراد فراح قعد علي البحر في المكان تحديدا اللي ركب منه الاوبر وشاف فيه عشق لاول مره
مراد بوجع واحشتيني وواحشتني ضحكتك وهزارك واحشتني ريحتك واحساس انك موجوده يا. عشق انا ميت من غيرك بجد روحي راحت وياكي
انا مشتاق لك
واذا فاكره ان انا لحظة نسيتك متهيألك ..✨🤍
————————————-
في بيت الشريف
هشام حط ايده علي راس عشق واكمل ايه ده انتي سخنه مولعه يا عشق وراح جاب مياه وفوط صغيره وعملها كمدات بعدين اتحسنت وهو نام علي الكرسي اللي جمب السرير لحد تاني يوم الصبح
عشق ابتدت تفوق
عشق بتعب اه اه مش قادره
هشام قام علي صوتها واكمل بخوف مالك فيكي ايه
عشق بعصبيه ابعد عني متقربش مني علشان متندمش
هشام مش هقربلك ياستي بس كلي علشان علاجك
عشق بعصبيه قولتلك مش عايزه من وشك حاااجه
هشام بعتاب كنتي هتموتي نفسك يا عشق لولا انا وعزه لحقناكي
عشق بعيون مليانه وجع ولسه هعمل كده لحد ما اموت واغور من وشك خالص لو فكرت تقربلي
هشام صدقيني انا مبقتش قادر علي تصرفاتك دي ومفيش حيل للعناد فهكبر دماغي بمزاجي
عشق اترسمت علي وشها ابتسامه نصر واكملت يكون احسن لينا احنا الاتنين
هشام للدرجه دي بتكرهيني
عشق بدموع فوق ماتتصور يا هشام انت حيوان وحقير وجبان وخايف تعرف مراد اني معاك علشان عارف انه هيقدر عليك
هشام بضحكه عاليه تصدقي ضحكتيني يا عشق انا لو قولت لمراد هقوله بطريقتي واكمل بشر يعني هقوله انك هربتي قبل فرحك بيوم وجيتيلي واتجوزنا وكمان هقول اني انا اللي زقيتك عليه من الاول وهضيف تاتش من عندي شويه كده
عشق بدموع احقر من كده مفييش حقيقي تضيف من عندك علي اساس انك صادق في اي حاجه من اللي قولتها
هشام بعصبيه احترمي نفسك وانا كنت ناوي هعمل كده بس نبقي نقرب المده ياستي واخلي مراد بتاعك يعرف وسابها ونزل
عشق بدموع مش مسمحاك يا هشام حتي لو عملت ايه مش هسامحك منك لله دمرت حياتي يا حيوان
بعد شويه
عزه اتش
هشام امممم
عزه ناوي علي ايه بقي
هشام بشر هي بقالها هنا 3 ايام 4 ايام كمان وهنفذ اخر ضربه عندي
عزه بضحكه شر مستعجل انت
هشااام بضحك الله مش لازم استعجل ده دمار مراد السيوفي هيبقي في اليوم ده
عزه كنت سهران امبارح جمبها وبتعملها كمدات ليه يا هشام
هشام صعبت عليا دي انسانه وانا حالف قسم في الطب لازم. اكون قده
عزه بضحك لا ضحكتني ياباشا احنا اللي بنعمله ده ميرضيش ربنا اصلا علشان مش عايز تكسر القسم بتهزر صح
هشام بتفكير هو عندك حق بس بتصعب عليا حقيقي مش حاجه تاني وربنا حتي مش بحس من ناحيتها بشهوه خالص انا بس كنت عايز اكسر مراد بيها انما برغم جمالها ده كله عمري ماحسيت اني عايز منها حاجه زي كده هو انتقام بس
عزه ببتسامه منا بقول البنت دي مش من زوق هشام الشريف
بعد مرور الاربع ايام في الاربع ايام دول هشام مفكرش تاني يقرب لعشق وهي حابسه نفسها في الاوضه بتصلي وتدعي ربنا بس وبتاكل الاكل اللي يخيلها عايشه وخست جدا والتعب بان علي وشها ومراد وحسام ومازن وادهم اللي قالبين عليها الدنيا ومراد كل يوم ينام من التعب وهو حاضن صورتها وايمان اللي حالتها تدهورت من خوفها علي عشق وندي وياسمين واسراء اللي بقيوا دايما بعيطوا علي عشق واختفائها الغريب وعدم وجود اي اثر ليها وكان البيت فيه حاله من الحزن والكابه الشديده
وجات المكالمه اللي هتقلب الدنيا راساا علي عقب
مراد بتعب واضح الو
هشام بضحك ايه يا مراد عامل ايه
مراد بعصبيه عايز ايه يا حيوان
هشام تؤ تؤ تصدق انا غلطان يعني متصل اقولك معلومه عرفتها عن عشق وانت تشتمني فعلا مينفعش معاك الخير سلام
مراد بلهفه وخوف لا استني استني مالها عشق تعرف عنها ايه ابوس ايدك قولي يا هشام ومش هنسهالك طول العمر
هشام بخبث تعلالي الفيلا وانا هقولك اللي اعرفه
مراد بسرعه حاضر مسافه السكه واكون عندك سلام
عزه بضحك ها تمام
هشام بخبث تمام يلا اختفي انتي دلوقتي
وطلع لعشق الاوضه
عشق خيررر مش عايشين مرتاحين بقالنا كام يوم والنبي كمل كده لحد ما ربنا ياخدك او ياخدني
هشام البسي وانزلي في ضيف جاي
عشق ضيف مين
هشام قريبي وعايز يتعرف علي مراتي
عشق. بضحك هو انت مصدق نفسك
هشام بعصبيه عشششق يلااا متخلنيش ارجع لمعلمتي الزباله معاكي تاني علشان شكلها واحشتك خلصي وانزلي ومشي وسابها
تحت في الفيلا
هشام اهلا نورت ياباشا مصر
مراد مش ناقصه خفه دم اهلك علي الصبح قول اللي عندك
هشام بضحكه خبيثه طب مش تشرب حاجه الاول طب
مراد بحده مش هتزفت ممكن تخلص وتقول وهنا رن فون مراد واتقدم شويه وقف قدام الجنينه وضهره للسلم واكمل الو يا ادهم
ادهم فينك يا مراد
مراد مشوار وجاي يا ادهم
وهنا نزلت عشق وهي مش واخده بالها وبمجرد نزولها السلم حتي تشنج جسمها من الصدمه ودموعها نزلت بصمت
مراد طب سلام دلوقتي هكلمك لما اطلع هعرف بس معلومات عن مكان عشق وجاي لازم الاقيها يا ادهم هموت من غيرها بجد قلبي واجعني عليها واثق انها مش بخير
كانت تسمعه ودموعها تنزل بوجع في صمت
وهمسلها هشام خبي دبلته والسلسله اللي عليها اسمه بدل مانتي حورا في اللي هيحصل وفعلا غشق خبتهم
مراد طب سلام يا ادهم دلوقتي اخلص واكلمك وقفل معاه ولف
هشام بخبث اقدملك يا دكتور مراد مراتي المدام عشق هشام الشريف
مراد بصدمه ودموعه نزلت ووقق مصدوم ومش قادر يصدق انه شايفها وحاسس انه بيحلم واكمل بعصبيه وصوت عاالي مرررااااتك ميييين انت اتجننتتتت! !!!!!!!!!!!!!
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية