رواية هوس الحورية كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات
رواية هوس الحورية الفصل التاسع عشر 19
بعد مرور شهر
افتكرت الحصل بينهاا وبين عمرو في الليلة ايااه وادايه كانوا مبسوطين سواااء
بس هو دمر كل حاااجة لما رفع ايده عليهااااا
حطت ايدهاا على ابنهااا وبتحكي ليه انهاا اشتااقتله ومكنتش تتمنى تكتشف انهاا حامل وهو مش يكون موجود جنبهاا
نزلت دمعه منهاا بااالم
حور ” بابااا اتغير عشااناااا ي. حبيبي
وهياخذنااا نعيش مع بعض و لما تجي تنور حيااتناا هيكون هو اول حد هتشوفه ان شاءالله
حاولت تنااام بس مقدرتش تناااام
حور. ” ااااوف. بقى انت طالع عنيد ذي ابوك كده ليه
منين دلوقتي هنلاقي آيس كريم في الوووقت وعايز فراولة لا كده كتير انااا هنزل مش قادرة
لبست وخرجت وبالوقت ده كان ١ صبااحاااا
اتسحبت لانه الحرس كانوا ناايمين ولو عرفوا انها طلعت بالوقت ده هيقول لايهم علطول وهيطين عيشتهااا
مشت كتير على أمل تلاقي مكاان فاتح بالوقت ده لحين ماا لقت مطعم ببيبع على الشااارع وقدامه طاولات مزينة بنزينه حلوة وبسيطة قعدت وكانت بتقرااء المانيو بس لفت انتبااه انه
كااان في حد قااعد قدامهاا مديها ضهرهااا بس هي مهتمتش كتير طلبت ال هي عااايزهاا
طلبت تقريبا كل الايسكريم الموجود في المحل بكل النكهاات
وبداااات تاااكل بنهم وتلذذ وصوتهااا عاالي وهي بتهمم
اماااهو فعضلااات جسمه اتيبثت وجسمه ولع ناااار
في بعض الشباااب سمعوااا كده وبدوا يعااكسوهاا
اوباااااا هو القمر سااب السمااء ونزل الأرض النهارده ولا ااي ي جميل ااانت
وكمان حااامل مين ال نفخك ي مززززززز
اتضاايقت منهم وحاسبت ومشيت بس بعد فترة حست بحد ماشي ورااهااا خاافت وهي مش هتعرف تجرى بسبب تقل بطنهاا وخاصةة وهي في ال ٧
زودت سرعتهااا في المشي لفت ورااها تبص لو كان في حد بلاحقهاا او لا بس فجاءة خبطت في حاجة قاسية اكانهاا حيطة اتالمت شوية وخااافت بصت بس برقة بصدمة لما لقته واااقف قداامهااا
فجااءة حطت رااسها في صدره وحضنت وسطه بسبب طوله وقصرهااا اتنهدت براااااحة كبيرة
حور بحب واشتياق ” وحشتني جدااا ي عمرو وحشتني اااوي
بعدهاا عن حضنه وهي بتبص لعنيه وهو كمااان مسك يدهاا
و رماااهااا بعيد عنه وقعت على ضهرهاا ويدهاا محاوطة بطنهاا بحماية بصتله بذهول
شاافت واحد تاااني خالص عن زوجهااا عمرو
قالهاا عمرو بغضب وهو ببص لبطنهاا بغيرة. ” ااوعى تتجرااءة وتلمسني فااااهمة
وبعدهااا رااااح وهي مقدرتش تلاقي صوتهااا
قامت وهي محتارة ضااايعة مش عارفة ااي الحصل معقول ده جوزهااا ال هي بتحبه
قااامت وروحت وهي محتارة ضااايعة وصلت البيت الفجر
قااابلت سليم ايهااب ال كان باين عليه الغضب وملك بتهدي فيه و ساارة
ايهااااب ” مالسا بدري ي هااانم كنتي ااتااخري شوية حتى
لكزته ملك بحدة و روحت لها وحضنتهاا وسلمت عليهاا
ايهااب ” مش اطمنتي عليهاا ي ست ملك
قوليلي بقى ي مدام كنتي فين
سارة ‘ قلقتني عليكي ي حبيبتي فينك من الصبح
حور. بهدوء. ” طلعت اتمشى بالليل والوقت اخذني ومحستش بنفسي
ايهم ” الساااعة كم
حور بتردد ” واحدة
ايهم بغضب ” تعرفي ي هاانم انه بقالك ٥ سااعاات برااا البيت لوحدك انتي اااي ال خطر ببااالك تطلعي الوقت ده
سليم بهدوء ” اكيد اتخنقت ي ايهم مااالك وبعدين هي قدامك محصلش حاجة
ايهم بغضب ” كان تقولي واناا اخرجها لكن لوحدهاا كان ممكن يحصلها حاجة لا سمح الله
بصي ي حور لوقت ما ترجعي لجوزك اناا المسئول عنك وبقولك ااهو خروج من البيت لوحدك ممنوع فاااااهمة
ملك ” انت مش حاسس انك زودتها شوية
ايهم بغضب ” انا مش هستني لما يحصلها حاجة بسبب استهتاارهاا دي مراات اخوياا وهي أمانة لحدما ترجع لصااحبهاا
وخرج وهو متعصب وخرج وراااءه سليم علطول
سارة ” هو بس خايف عليكي ي حبيبتي متزعلش من ايهم لما الموضوع يخص عمرو هو ببقى حد تااني خالص هماا اخوات فمتاخذيش على خاطرك منه ي قلبي
هزت راسها بنعم وساالتهاا ” هو عمرو عامل اااي ي ماماااا
سارة بتوتر ” هو كويس كويس
حور بدموع ” هو بطل يدور عليااااا
سارة بارتبااك ” لا والله ي عيوني هو بيدور عليكي صبح ومساا ومش بتفاارقي خيااليه
هي مسألة ووقت حتى ترجعوااا لبعض ي قلبي
………….
كااان واقف قدام مكتبه بغضب وهو بيتذكر عيونهاااا حضنهااا
صوتهااا
احمر عيونه لماا اتذكر الشبااب ال ضايقوهاا وال ضربهم كلهم
وكسرهم
واتذكر بطنهااا لهنااا وطفح الكيل بقى وحش كاسر
حطم المكتب بال فيه وهو واقف بنهج بغضب
دخل عليه ااايهم بقلق لما سمع صوووت صريخه
ايهم بقلق ” ماااالك ي عمرو انت فيك اااي
عمرو وهو بيشد في شعره ” مش قادر اشيلها من رااسي
مش بتخرج من تفكيري اناا كل الوقت بفكر فيهاااا مش بتفرق خيااالي وحياتي خليهاا تخرج من راااسي اناا تعبت
ايهم. ” طب اااهدي وقولي هي مين عشان اقدر اساعدك
مين دي ال مش قادر تشيلها من راسك
قال اسمهاا بتلذذ وعشق ” حور
ايهم بتوتر ” ااي ال فكرك فيهاا من بين كل الناس ال نستهم
عمرو ” هي مطبوعة طباعة جو عقلي مش بعرف انسااهاا
بس امس شفتهااا
ايهم بلهفة. ” شفتهاا فين و ازاااي و ليه
عمرو ” كنت عند مطعم صغير كده على ****** افتكرت انها بتعشق الايسكريم فقعدت وطلبت ووقت منااكنت باكل شفت انعكاس وجهها على مراية المطعم لقيتهاا هي بذاات نفسهاا ورااياا بتاكل الايس كريم كتير كنت متاابع معهاا في كل حركة وتفصيل منهاا لحدما في شباب ضاايقوهااا
اتعصبت ورحت ضربتهم كلهم ولحقتهاا لما شافتني حضنتني وقالت اني وحشتهاا كنت لسااا هقوم واضمها وابوسها
بس شفت بطنهااا الغيرة اتملكتني ؤ اااايهم في حد غيري لمسها وقرب عليهاا وعمل كل النفسي في معهااا
ومن غير مااحس رحت زقيتهااا وووووو…..
افتكر شكلهاا لما زقهااا ووقعت على الأرض الدموع اتكونت في عنيه ااانه ممكن تكوم اتااذت من الوقعة
ايهم بغضب ” ااانت زقتهاا وهي حامل ااانت ااي ي اخي
مش بتحس بنفسك لو الطفل حصله حاجة هتندم ي عمرو فاهم هتندم
وخرج جرى يتصل لسليم
………
ملك ” اناا معتش هخبي هقولهاا و ال يحصل يحصل بقى
سارة ” اااوعى حور تعرف حاجة دي ممكن تنهار وهي على وجه ولادة
ملك ” حالها مش عاجبني ي مااما هي بتم””””” وت بالبطء وانتوا مش حااسين فيهااا
اناا قولتلك نقولها من يوم الحادثة
بس انتي وايهم وسليم اصريتواا متعرفش انه جوزها معدتش فاكرها بعد اليووووم
حور ” يعنى اااي مش فاكرني ……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية هوس الحورية ) اسم الرواية