رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل الاول 1
في مستشفي العباسيه
-الدكتور:ولله حلتها مش مستقره خالص
-هو:ازي يعني دي بقلها سنه مفيش تحسن
-الدكتور بخوف من نبره صوته:و ولله احنا متبعين معها زي ما حضرتك طلبت ب بس حلتها بتسوء مش بتتحسن
-هو:طب انا عايز اشوفها
-الدكتور:مينفعش حلتها بقولك مش مستقره خالص دي بتهاجم الممرضات
-هو بنبره غضب:الي قولته هيحصل
قدام اوضه شكلها كئيب....
-هو:افتح الباب
-الدكتور:ط طب استني لما ندئها مهدء
-هو:اعمل الي قولتلك عليه يلا
فتح الدكتور الباب ودخل هو بس والدكتور واقف بره قفل الباب وبص علها وهي قاعده في ركن من الاوضه ودها مربوطه بل السلاسل وضامه رجلها ليها واتنهد وكان بيبص علي الاوضه كل حاجه فيها متكسره وهي هدومها متقطعه
-هو بهدوء:ا اسيل...حببتي
رفعت رسها وبصتله وهي عيونها مليانه دموع
-هو:اسيل حببتي انا جيت مش قولتلك لو سبتني امشي هاجي تاني وانا جيت
قربت هي بسرعه منه وقعدت في حضنه وهي لسه بتعيط
-هو:اهدي بقي
-اسيل بعياط:ع عيزه اروح
-هو:بس انتي مخدتيش العلاج ياقلبي
-اسيل وهي ماسكه في هدومه:س سبني اروح بل الله علكي عيزه اروح عيزه اروح
-هو:انتي مش بتسمع الكلام ليه الدواء ده عشان تخفي
-اسيل بعياط جامد:ع عيزه ايدك ي ياسين انا عيزه ايدك
-ياسين:هتسمعي كلامي
امائت براسها بل الموافقه
-ياسين:ماشي
اسمكت اسيل ايده وحط صبعه في بقها وبدء تمصها زي الاطفال
- ياسين:ياروحي اهدي اهدي
-اسيل بعد ما هديت:يلا نروح
-ياسين:هتخدي الدواء في معاده
هزت رسها
-ياسين:طب هنادي الدكتور يكتبلك خروج
كان هيقوم بس هي مسكت ايده
- اسيل: متسبنيش
-ياسين:هاجي تاني متخفيش
طلع بره
-ياسين:هتروح معيا
-الدكتور:مينفعش..
-ياسين:محدش يقدر يعارضني اعمل الي قولتلك عليه
وفعلا اخد ياسين المفتاح وفتح السلاسل ولقي الي بتحضنه جامد
-ياسين:بحبك يا روحي
شلها وخرج وهي كانت حطه ادها حولين رقبتها ومغمضه عنها براحه......الكل كان باصص علهم مستغربين ازي حد زي ياسين صخر يكون متجوز وحده مجنونه
خرج وقعد في العربيه وهي علي رجله
-ياسين:طب انا هسوق كده ازي
-اسيل:مش عيزه ابعد عنك
-ياسين وهو بيشغل العربيه:امري لله انا طيب بقي
وبعد ساعتين وصلوا لبيت جميل
-ياسين وهو شيلها وبيخدل البيت:ولله نورتي البيت مكنش ليه طعم من غيرك
-اسيل:طلعني لفوق
-ياسين:قلبي ده مشكله ولله ...حاضر هطلعك
طلعها الاوضه وجه يحطها على السرير
-ياسين:سبني بقي
-اسيل:لاء مش عيزه اسيبك خليك شايلني
-ياسين:طي غيري هدومك وبعدين اشيلك تاني
-اسيل:وعد
-ياسين:اه وعد
-اسيل:وعد وعد
-ياسين:يلا يابت ادي وجعتني
-اسيل:خلاص ماشي
نزلها وخرج بره قامت تغير هدومها فتحت الدولاب ولقت هدومها زي ما هي مترتبه وجميله وكأن حد بيعتني بها
-اسيل:انا بحبك يا ياسين
غيرت هدوها وعشان الجو صيف لبسه بجامه صفي بنص كم عليها فرشاة وقاعدت تسرح شعرها
-ياسين وهو بيدخل:طب لما انتي خلصتي مقولتليش ليه سيباني واقف بره ليه
-اسيل بهدوء:اسفه ولله
-ياسين وهو بيقرب منها:في ايه صوتك زعلان
-اسيل:ي ياسين انا مش مجنونه صح
-ياسين:طبعا لاء...
-اسيل بدموع:ا امال سبتني ليه هناك س سنه كامله
-ياسين:ولله مكنش بيدي ابن ل*** قال علكي هو الغلطان مش انا متعيطيش بقي بزعل
-اسيل:ا انا..
-ياسين:انتي ايه؟
-اسيل:انا جعانه
-ياسين:هنزل اجبلك اكل من بره واجي
-اسيل بعياط جامح:ل لاء لاء بل الله علكي لاء متسبنيش لوحدي هيخدوني تاني
-ياسين:اهدي محدش هيخدك تاني اهدي هجيب اكل واجي على طول
-اسيل:وعد
-ياسين:وعد وعد وعد
-اسيل بتردد:م ماشي متتأخرش
-ياسين:حاضر
خرج وسبها قاعده لوحدها في الشقه وهي كانت بتعيط جامد بتفتكر الي حصلها الي خلها تروح المستشفي سنه كامله
فلاااااش
-اسيل:يا سين ياسين
-ياسين وهو نايم:نعم
-اسيل:قوم بقي
-ياسين وهو بيقعد:عيزه من الخلفوني ايه
-اسيل:مش عيزه حاجه منهم عيزك منك انتي
-ياسين:عيزه ايه
-اسيل:انا جعانه هاتلي اكل مفيش في التلاجه حاجه
-ياسين:حاضر هقوم اروح اغسل وشي واروح
وغسل وشه ولبس وخرج وهي كانت قاعد لوحدها مستنياه يجي فجاء حست انها مبقتش في وعيها ولما فاقت كانت كل حاجه متكسره المريا والتلفزيون والكراسي
-أسيل:اه اه ايه الي حصل
بصت على ادها كانت بتنزل دم
مكنتش عرفه في ايه بس لقت الباب بيخبط قامت فاتحت وهي لسه مصدومه بس ملقتش ياسين لقت حد تاني واحده لبسه لبس الممرضين
-الممرضه:انتي اسيل باشر
-اسيل بتردد:ا ايوه
الممرضه شاروت لي اتنين معها وبدئوا يشدوا فيها وهي كانت بتصرخ جامد
-اسيل بنهيار جامد جدا:يااااااااااااسييييين س سبوني سبوني
كان ياسين لسه جاي لقوها دخلوها العربيه
-ياسين:بتعملوا انتوا ماجنين
-الممرضه وهي بتوريه ورقه:بعد اذن حضرتك معنا تصريح اننا نخدها للمستشفي عشان هي خطر عليك وعلي الي حوليك عشان هي مجنونه
-ياسين:هي م..
-الممرضه بمقاطعه:بحضرتك ابعد عشان نمشي ورنا شغل ده امر قانوني
بااااااك
-اسيل بعياط جامد:لاء لاء ا انا مش مجنونه مش مجنوووووونه ياسين عيزه ياسين
سعتها الباب خبط وهي كانت خايفه جدا
-اسيل:لاء مش عيزاهم يخدوني تاني لاء
الخبط بدء يزيد
وهي كانت قاعده مبتتحركش من الخوف
بس سعتها الخبط اختفي والباب بدء يفتح وهي الرعب بدء يظهر علها ومن الخوف مكنتش بتتحرك .....الباب اتفتح ووووووو
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية