رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الثاني 2
عشق بعياط وعصبيه اااه تاني وتالت لييه محسسني انه كلب او خاتم وضيعته ده ابنيي فاهمين يعني ايه حته مني تموووت
ندي بدموع فاهمين وحاسين يا عشق بس
عشق بمقاطعه اكملت بعصبيه انتوا ولا فاهمين ولا حاسين واتفضلوا برا علشان محدش يزعل مني
اسراء بدموع طب اسمعي مني
عشق بدموع اسراء معلش سبوني لوحدي برااا
ندي بدموع يلا يا اسراء
اسراء بحزن مسحت دموعها واكملت يلا
وطلعوا وقفلوا الباب
عشق بدموع ااااه يارب اااه من وجع قلبي محدش فاهمني ولا حد حاسس بيااا بجد وسرحت
فلاااااش باااااك
عشق طلعت من الحمام ماسكه التست وبتعيط
عشق بعياط مرااد
مراد بقلق ايه يا حبيبي مالك في ايه
عشق رفعت التست واكملت بدموع انا حامل
مراد بفرح بتتكلمي جدددد
عشق بدموع انت فرحان علي ايه دي مصيبه
مراد برفعه حاجب ومصيبه ليه انشاء الله ماكونش غلطت معاكي ولا حاجه
عشق ضربته بخفه. في صدره واكملت اتلم انا اقصد ان احنا معانا تلاته وصغيرين انا مش قادره اربي عيال بجد هيبقوا اربعه ليييه اربعه ارنبه انا
مراد بضحك باس خدها واكمل واحلي ارنبه في الدنيا وحط ايده علي بطنها واكمل سواء اللي في بطنك او اللي معانا كلهم عيالنا يا عشق وبعدين ربنا. اراد هنعترض
عشق ونعم بالله بس انت مش زعلان
مراد بفرح انا هموت من الفرح زعلان ايه بس ده انا كفايه عليا انهم منك انتي لو 100 عيل هحبهم بردو
عشق زقته وراحت علي السرير واتغطت ونامت واكملت اه منتا مش عليك حاجه 100 عيل قادره علي الحيوانات اللي معايا علشان اجيب 100
مراد بضحك راح جمبها وخدها في حضنه واكمل خدي بالك انك بتنكري مهمتي في وجود العيال دي وبتقوليلي مش عليك حاجه
عشق بضحك طب اتلللم ها علشان مسبش الاوضه واروح جمب بناتي
مراد بضحك ضمها ليه واكمل علي ايه بس منتي كده كده متحصنه بلحمل
عشق بضحك مرااااد
مراد بحب باسها واكمل قلب مراد وعيون مراد
عشق حضنته واكملت بحبك اووي يا مراد
مراد وانا اكتر
بعد 9 شهور في اوضه عشق
عشق بتعب اااه ااااه الحقووووني اااه
سمعها طارق وابن عم مراد وشغال معاه
طارق بخوف دخل واكمل مالك يا عشق فيكي ايه
عشق بعياط اااه بولد يا طارق الحقني مش قادره
طارق بخوف حاضر حاضر وشالها ونزل بيها وركبها العربيه
عشق بعياط كلم مراااد اااه كلمهولي خليه يجيلي يا طارق
طارق حاضر حاضر اهدي هتصل بيه حالا توصلي بس المستشفي
وبعد شويه طارق وصلها المستشفي واداها للدكتوره واتصل بمراد
بعد شويه فاقت عشق من ااعمليات
عشق بتعب وهي بتفتح عنيها اااه ااه ورايحه تقوم
ادهم اهدي اهدي علي مهلك وسندها
عشق بتعب تسلم يا ادهم فين مراد وفين ابني
ايمان بدموع ارتاحي يابنتي ونتكلم شويه كده
عشق بتعب ارتاح ايه ونتكلم في ايه يا ماما بس خلي مراد يجي ويجبلي ادم عايزه اشوفه
الممرضه دخلت واكلمت كفنا الطفل يا مدام تعالوا علشان تستلموااا
عشق بدموع وصدمه طفل مين اللي كفنتوا
طارق بعصبيه انتي غبيه مبتفهميش خااالص
مازن خلاص يا طارق اتفضلي غوري انتي
عشق بعياااط مين اللي اتكفن يا ادهم حد يرد علياااا ابني فين وجوزي فين
ادهم بدموع مراد عمل حادثه يا عشق وهو جاي علشان كان سريع وحاليا في العنايه المركزه
عشق بصرااخ ايييه عمل حادثه اوعي قومني ليه اوعي يا ادهم سبني
ادهم بدموع مينفعش انتي جرحك لسه متخيط مينفعش تتعبي نفسك وارتاحي
عشق بعياااط ارتاح منين هتيجي الراحه وجوزي في العنايه وفين ابنييي بقي حد يرد عليا
ادهم بدموع عشق انتي مؤمنه بالله وعارفه ان كل حاجه بتحصل لينا قضاء وقدر وادم ربنا اختاره يكون ملاك من ملايكه الجنه
عشق انهاارت عياط واكملت اييييه انت بتقول ايه ابني ماااات مااات من قبل مااشوفه ومن قبل ما افرح بيه ماااات لالا اكيد بتهزر لاااا ياااارب مش قاااادره ابنيييي لااااا كنت اموت انا يارب وهو يعيش مش اتعب 9 شهور واولد وتاخده مني طب ادتهوني ليييه ااااااه وجوزي كمااان اللي عمل حادثه انا ليييه مش مكتوبلي افرح ليه الهم دايما محاصرني ليه بختي قليل في الدنياااا ليييه انااا عايزه جوزي وابنييييي عايزااااهم
هشام بدموع قرب منها وباس راسها ومسح دموعها واكمل استغفري ربك حرام اللي بتقوليه ده و حقك عليا متعيطيش دموعك غاليه وادم ملاك في الجنه يا عشق ومراد هيكون كويس باذن الله
عشق حضنته واكملت بعياااط تعبت يا هشاااام تعبت اووووي مش قادره اتحمل اي وجع او صدمات تاني خلاص نفسي اموت واريح
مازن بدموع واحنا واسر ومكه ومريم ومراد هنعمل ايه من غيرك يا عشق بعد الشر عليكي
عشق بدموع انا تعبت يا مازن وعايزه اموت علشان ارتاح الحياه بقيت صعبه اووي والواقع مؤلم
الممرضه دخلت وهي شايله ادم بحزن وادته لايمان واكملت البقاء لله عن اذنكم
ايمان بدموع ربنا يرحمك يا نورعيني
عشق بعياط فتحت ايدها هاتيه اشوفه
طارق بحزن بلاش يا عشق
عشق بعيااط ارجوكم دي اول مره و اخر مره
ادهم خدوا من ايمان وراح اداه لعشق
عشق بعياط سبتني ليه يا ادم هو علشان انا عيطت لما حملت انت عاقبتني صح بس مراد ذمبه ايه كان فرحان بيك اوي واكملت بضحك وانا والله بحبك اوي وكنت بكلمك كل يوم وجبتلك هدوم حلوه اووي ومسكت الشنطه اللي جمبها وطلعت منها هدوم واكملت بدموع بص بص حلو ازاي ده بابا اختاره ولو مش عاجبك نجيب غيره وانهارت عياط واكملت بس ارجوك متمشيش ارجووووك يا ادم بلاش توجع قلب ماما كده انت حته مني يا ادم وانا والله بحبك كنت بهزر وحياه مراد انا فرحت بيك واخواتك فرحانين بيك بردو وبابا مجرد مايشوفك هيبقي كويس بس بلااااش تمشي يا ادم ارجوووك بموت يا حبيبي والله وابتدت تهزه بانهيااار انا اسسسسفه يا ادم قووووم بقي قووووم اااااااه ياااارب قلبي واجعني اووووي
هشام راح خد الطفل اداه لايمان وخدها في حضنه واكمل بدموع بس بس اهدي يا نورعيني ادم ملاك في الجنه يا حبيبتي ادعيله بلرحمه واستغفري ربك مينفعش الكلام ده
عشق بعياط وهي في حضنه تعبانه يا هشام تعبااانه اووي بجد مش مكتوبلي يكملي فرحه ابداااا وكل اللي بحبهم يا بيمشوا ويسبوني يا بيتأذوا انا ليه بختي قليل في الدنيااا كده لييه مش مكتوبلي ارتااااح بقي تعبت تعبتتت وعااايزه ابني وجوزييي عايزااااهم وبصت لهشام برجاء ودموع واكملت ارجوك يا هشام متدفنش ادم ده صغير اووي وهيخاف لوحده في القبر ارجوك متدفنش ابني مش عايزاه يدفن لااااااااا انا مش عايزاه يدفن اقولك خد قلبي خليه يعيش بيه وانا اموت ارجوك يا هشااام مش قادره اشوفه كده مش قادره اومال حملت 9 شهور وتعبت وولدت ليه وفي الاخر يمشي لاااااا لاااا مش هقدر استحمل
طارق بدموع دكتوره دكتوره
الدكتوره ايوه نعم
طارق بحزن ادي لعشق حقنه مهدئه اعصابها تعبانه اووي ومش هينفع كده علي الجرح
عشق بعصبيه لاااا محدش يقربلي اانا عايزه اقوم اشوف جوزي واشبع من ابني لا يا هشام سبني ارجوك متخليهاش تديهاني هنام ارجوك
هشام بدموع وهو واخدها في حضنه وماسك ايديها اكمل وهو بيبوس راسها حقك عليا يا نورعيني بس لازم تهدي دلوقتي علشان متتعبيش ومراد كده كده لسه مفاقش
عشق بعد ما الدكتوره ادتها الابره وطلعت اكملت وهي صوتها بيوطي تدريجيا انا عايزه ابني.وجوزي يا هشام وغمضت عنيها
بعد شويه عشق فاقت لقيت ايمان وندي واسراء وياسمين نايمين والرجاله مش موجوده
قامت وخلعت الكانيولا واتسندت علي الحيط وبدات تطلع من الاوضه رايحه عند مراد
الممرضه مينفعش كده يا مدام عشق تتعبي
عشق بعصبيه وانتي مالك انتي خليكي في حالك
وهي ماشيه شافت ست في اوضه الطفل بيعيط معاها وقفت بصتلها بحزن ودموع
واكملت ماله بيعيط ليه
الست اصل انا صدري مبينزلش لبن لسه وهو شكله عايز يرضع
عشق بتعب دخلتلها واكملت بدموع انا ممكن ارضعه هاتيه عنك
الست لا يا مدام واللي انتي ولدتيه يرضع ازاي
عشق بدموع ابني عند اللي خلقه هاتي الولد عنك وعشق مسكته وقعدت وحطت ملايه علي نفسها وابتدت ترضعه لحد ماسكت خالص
بعد وقت صغير طارق كان معدي وشافها
طارق بنهج قلقتينا عليكي يا عشق بندور عليكي يلا مراد فاق
عشق بفرح بجد
طارق اه يلا
عشق قامت بلطفل وباست راسه وادته لمامته واكملت بدموع خلي بالك منه ارجوكي الاطفال بتحس لو زعلتيهم وربنا يخليهولك بسم الله مشاء الله زي القمر
الست شكرا بجد تعبتك
وطارق سندها وراحو اوضه مراد
عشق مجرد ماشافته جريت في حضنه وهو ضمها ليه اكتر واكملت بعيااط ابننا يا مراد ادم ماااات ااااه يارب ملحقتش اشبع منه يا مراااد
مراد بعياط وهو بيطبطب علي ضهرها بس يا حبيبي اهدي اهدي الحمدلله انك انتي بخيير نشكر ربنا علي دي نعمه وانا والله موجوع زيي زيك بس اللي مصبرني انه ملاك في الجنه انا المهم عندي انك محصلكيش حاجه
عشق وهي حضناه خوفت عليك يا مراد خوفت تسبني زي ماما وبابا وادم خوفت اوووي
مراد اهدي يا حبيبتي اهدي انا جمبك اهو
بااااااااك
عشق بعياااط هو انا هنساك بسهوله يا ادم ولا عمري هنساك يا ابن قلبي انت حته مني يا نورعيني
في المستشفي
مراد تمام يعني هيعملوا العمليه دي امتي ??
شرين سمعت انه بعد كام يوم
مراد تمام محدش يعرف غيرنا الكلام ده علشان نمسكهم متلبسين ونخلص من ام الحوار ده ونعرف مين وراهم
ادهم طب يلا يا مراد مش خلصنا ولا ايه ندي مستعجلانا بتقولي ان عشق تعبت تاني
هشام بحزن ماصدقنا جبنلها دكتوره وخرجت من التعب النفسي اللي كانت فيه عشق بترجع تاني لنفس الوضع
مراد بسرعه طب يلا يلا علشان اروحلها
وطلعوااا كلهم متجهين لفيلا السيوفي
في الفيلااا
مراد فين عشق يا ماما
ايمان بحزن في اوضتكم
طلع مراد عند الاوضه ودخل
مراد بدموع عشق
عشق بتعب باين عليها اكملت نعم يا مراد
مراد بحزن قومها من الارض واكمل عايزه نجيب زي ادم نجيب بس هتفضلي عايشه علي ذكراه وتتعبي نفسك كأن معندناش اولاد لا
عشق بعياط انت عارف انه زعلانه علشان شوفته ومسكته ومقدرتش اخليه يفضل معااايا مش علشان عايزه غيره
مراد بحزن سند جبينه علي جبينها واكمل عاارف يا عشق وعارف ان ربنا اراد كده واللي انتي بتقوليه ده اعتراض
عشق بعياط حضنته جامد واكملت تعباااانه اووي يا مراد
مراد بدموع بعد الشر عليكي من التعب يا نورعيني اهدي يا حبيبي اهدي وشالها نيمها علي السرير وخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها لحد مانامت وباسها وغطاها ونزل
ايمان بحزن ها نامت
مراد بتعب وهو بيقعد علي الكرسي اه والظاهر انها مش هتنسي ادم مهما يحصل حتي لو قدمنا بقيت كويسه بس هتفضل من جواها في وجعز
الباب خبط وكانوا الاطفال فتحتلهم ندي
مراد بابتسامه اهلا اهلا بحبايب بابي اللي اول يوم مدرسه ليهم انهارده
مريم ومكه حضنوه وباسوه في خده واكملوا حبيبي يا بابي
هشام هاا ايه الاخبار في المدرسه
مريم زي الفل
مكه اه كانت حلوه واتصاحبنا علي بنات حلوه
عزه بضحك من وراها هو انتي في احلي منك يا مرات ابني
مراد بضحك ايه العشم ده مين قالك هوافق
هشام بضحك والله اناديلك عشق تنفخك لو عرفت انك رفضت ابني
مكه اسكتوووو بتتخانقوا علي ايه هو انا وافقت
الكل ضحك عليها بشده
ومراد اكمل بضحك مش قاادر بجد يخربيت كده طب انتي رايك ايه يا ست مكه
مكه حطت صابعها علي دماغها واكملت كانها بتفكر اممم اممم بعدين ضحكت وقالت موافقه
مراد بتمثيل حزن يعني هتسيبي بابي
مكه بحزن حضنته لا اتجوز هنااا
مراد ضحك واكمل مش طبيعي بجد اللي بيحصل ده
ايمان بضحك ربنا يخليهوملك
مراد اهو تعرفي مريم اكبر بدققتين من مكه انا طلعت مريم الاول من عشق بس تعرفي صدق المثل اللي قال اللي اكبر منه بيوم يعرف عنك سنه اهو دول دققتين بس واحده عاقله وواحده طقت منها خالص
مريم بحب اي لف يو داد
مراد بحب شالها واكمل قلب داد انتي
مازن مالك يا اسيل
اسيل بحزن مفيش يابابي
اسر بعصبيه لا في
مراد بعصبيه ولد وطي صوتك وانت بتتكلم احنا هنستعبط ولا اييه
اسر اسف يابابا بس في
مازن في ايه يا اسر
اسر في ولد ضايقها وشدها من شعرها وفضلت تعيط روحت انا ضربته وقولتله لو كلمها تاني هكسره خالص
هشام بصدمه لا جدع زي اللي جابك تكسره خالص
مراد فتح ايده واكمل تعالي يا اسر
اسر راحله واكمل نعم
مراد بحب انا فخور بيك انك مسمحتش لحد يضايق بنت عمتك بس بعد كده قول للمدير متضربش حد
مازن بنت خالك لو سمحت
مراد بضحك بنت خالك وانت كنت قد المسؤليه كل مره بتكبر في نظري اكتر بتفكيرك وطريقتك يا حضره الظابط
اسر حط ايده عند دماغه كانه بيعمل التحيه واكمل بمرح تحت الطلب يا فندم
فكلهم ضحكوا
مازن طيب يا سيلا مضايقه ليه ما اسر جابلك حقك
اسيل بحزن علشان الولد هدده يضربه
مراد ابني ميتخفش عليه متقلقيش يا قلب خالك
هشام بضحك مابيقولك هيكسره بلطجي زي ابوه نازل ضرب في كل الناس
مراد بضحك يوووه انت لسه منستش
هشام بضحك انسي مين هو اللي عملته يتنسي
مراد كنت تستاهل ولالا
هشام استاهل الصراحه
مراد بضحك بس اديك اعترفت
عزه طب يا حبيبي هتروح ولا ايه
هشام اه يلا
ايمان استنوا بس بما انكم كلكم هنا
مراد لا حسام لسه مجاش من السفر حتي ليان مراحتش المدرسه انهارده
ايمان طب لما يجي نقوله دلوقتي مش كلنا جبنا الفيلا دي انتوا مش قاعدين معانا ليه
مازن مش وقته نقل اسيل تاخد الاجازه وننقل
مراد هي مش مستاهله هدومكم بس يعني
هشام والله انا مكسل
مراد يابني همد ايدي عليك
ايمان ولد منك ليه روحوا هاتو هدومكم وتيجوا هتنقلوا هنا خلاص وحسام انا هرجعه من السفر علي هنا وانتي يا ندي
ندي نعم يا ماما
ايمان خدي عزه واسراء واعملوا الغذا علشان اختك نايمه والرجاله هتجيب الهدوم وتيجي
هشام حكم القوي
ادهم بضحك تقدر تتكلم
مازن محدش يقدر
ايمان اه انتوا كل يوم بتنزلوا وانا لو عشق نايمه ببقي انا وندي بس البنات يسلوني واكملت بصوت عالي واعملوا اكل بزيااده هتصل بعايده اعزمها هي وعمر
البنات ماشي
ايمان يلا انتشروا
وفعلا بعد شويه الرجاله راحت جابت الهدوم ونقلوها كل واحد علي اوضته ونزلوا قعدوا سو في المكتب لحد ما الاكل يجهز والاطفال كانوا في الجنينه بتذاكر
والباب خبط
ايمان ايوه جايه اكيد عايده وفتحت واتصدمت لما شافت الطارق
حسن بابتسامه ازيك يا ايمان
ايمان بقرف اهلااا
طارق بمرح طب انا مدخلش يا مرات عمي
ايمان انت قلب مرات عمك ادخل مراد في المكتب
وراح طارق ناحيه المكتب
حسن مالك كانك شوفتي عفريت ليه
ايمان قصر يا حسن انا لو بدخلك بيتي فعلشان طارق ومراد صحاب جدا ومش بيحقدوا علي بعض زي منتا كنت بتحقد علي اخوك
حسن والنبي بلاش المواعظ دي ودخليني بدل منا واقف
ايمان بقرف ادخل
في المكتب
طارق الله طب وجيت قولت افاجئك
مراد بحب احلي مفاجاه وحضنه وسلم عليه وقعد
هشام ايه الاخبار
طارق زي الفل
ادهم ها يا مراد كده كلنا اتجمعنا كنت عايز تقول ايه
مراد بتنهيده جماعه انا عايز اجيب حقي زي منا قولت و هجيب حق كل روح راحت وده مش هيحصل غير لو اتعاونا سوا
طارق بستغراب طب الناس احنا. فاهمين وبنشتغل علي ده انت ازاي يعني
مراد بحزن انا شاكك ان ادم حد خنقه مش نزل ميت زي ماقالوا
الجميع بصدمه ايييه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية