رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الثالث و العشرون 23
ايلين وقفت بصدمه شديده واكملت في سرها جاااسر
عشق تعالي ياروحي
ادم اتصدم لما شاف ايلين واكمل بجمود هي دي بنت حضرتك
عشق بحب اه ايلين اخر العنقود ها كنتي عايزه ايه يا ايلين
ايلين بتوتر بلعت ريقها واكملت كنت هسالك بابا قرر ايه بخصوص موضوعي
عشق حبيبتي مكلمتوش تاني لو عرفت حاجه هقولك انتي رايحه الجامعه انهارده
ايلين بتوتر ماشي ابقي قوليلي ولا مش رايحه كان عليا محاضره عمرو وهو تعبان شويه وبكره بردو الجمعه مفيش
عشق بحب طب حلو اهو ترتاحي شويه يلا نسيبك ترتاح يابني وهبعتلك الاكل مع ايلين
ادم هز راسه وسكت وخرجوا وقفلوا الباب
ادم بغل ضرب ايدده في الحيط واكمل ملقتش غير دي يا مصطفي
فلاااش باك
طارق بدموع بس ده كل اللي حصل يا جاسر مراد جيه علي ابوك كتير وبسببه مش عارف اخرج انا لو بايدي اقتله علشان ارتاح
جاسر بحده انا هندمه علي ظلمه ليك يا بابا مش هسكت ابنك موجود
طارق بدموع توعدني انك لو قدرت تقتل مراد وتفشي غليله هتعملها ?
هايدي بصراخ بتعلم الواااد ايه انت اتجننت مراد مين اللي يقتله مراد اللي هو في الاساس
طارق بعصبيه هاااايدي متدخليش بيني وبين ابني انا حكتله كل حاجه حصلت وظلم مراد ليا وطرده ليا من الشغل ولبسني قضيه كمان وبسببه هربان
هايدي بدموع انا مش هتكلم انت قول اللي تقوله بس ابني ميقتلش
جاسر بحده بوعدك يابابا لو جاتلي فرصه اقتله هعمل كده
طارق صحيح اسد ابن اسد ومش بتهاب حاجه
وتمر السنين والكره ده جوا جاسر لحد ما راقب مراد وعرف انه خرج من بيته وعدي من قدام عربيته قصد علشان يخبطه بعدين مثل انه فقد الذاكره ومالوش حد علشان مراد يفضل جمبه اكيد مش هيسيبه وهو السبب وقد كان
بااااااك
فاق من شروده واكمل بحده وكره انا مش بعد كل السنين دي تيجي انت يا مصطفي تدمرلي خططي وتحب بنته لا هنفذ وعدي ومش هيفرقلي كل ده انت اللي غبي ملقتش غير دي تحبها لا ومراد بيترحم علي بابا في المستشفي علي اساس حزين اوي ده انا هوريك ابنه هيعمل ايه
الباب خبط ودخلت ايلين
ايلين بتوتر جبتلك الاكل وحطت فونها علي التربيزه واكملت بتوتر انت مش فاكرني
ادم اسف بس فاقد الذاكره
ايلين بهمس بس انا اعرف انت مين
ادم ازاي يعني
ايلين بهمس انت اخو الشخص اللي بحبه
ادم مثل انه تعب واكمل اسف بس مش قادر افتكر
ايلين بخوف خلاص خلاص متحاولش كان بودي اوديك لاخوك واقول لبابا انت مين بس لو عرف انك اخوه هيولع فيا وفيك
ادم بحده ليه يعني
ايلين اصل هو بيكره ابوكم اوي بسبب انه
عشق من برا بصوت عالي ما تخلصي وتسيبيه يرتاح يا بت
ايلين بخوف هفهمك بعدين بس متخافش مش هقول انت مين لحد ما مصطفي اخوك يعرف ويجي ياخدك سلام
وطلعت ونسيت موبايلها
ادم بحده قال بيكرهو قال مين. يكره مين ولازم انفذ في اسرع. وقت قبل ما الهبله دي تعرف مصطفي بعدين لفت نظره الفون بتاعها اللي نسيته واكمل بخبث حلو اوي علشان متكلمش مصطفي علي الاقل انهارده وبكره وتعرفه وامي تيجي تخرب كل خطتي وكده كده مش هتشوفه بكره علشان الجمعه بس يردو لازم انجز لتكون حافظه رقمه ومسك الفون طفاه خالص وشاله تحت السرير اللي في الاوضه
———————————
عند مريم وزين قاعدين علي الكنبه وزين ماسك كتاب بيقرا ليها وهي حاطه راسها علي صدره
زين بحب بس خلصت كده الكتاب واكمل بضحك هو مكه وسليم ماتوا ولا ايه ده احنا كلنا وشربنا واتكلمنا ولعبنا كوتشينه وخلصنا كتاب ولسه مجوش بس اقولك حاجه ده احلي يوم عيشته في حياتي من اوله لاخره معاكي ولوحدنا يااااه يا مريم ده كان بنسبالي حلم يعني لما نتجوز هنبقي دايما مع بعض كده والله حلو بت انتي مش بتردي ليه وعدل نفسه وبص عليها لقاها غرقانه في النوم رجع ضهره لورا وعدلها في حضنه واكمل بضحك اخص علي اللي ربوكي سيباني اشعر مع نفسي ونمتي وبصلها بحب واكمل بس ايه القمر ده ملاك نايم وباس جبينها بحب ورجع راسه وغمض عنييه
بعد ساعه
مكه وسليم فتحوا
مكه بقلق مفيش صوت تفتكر زين قتلها
سليم بضحك افتكر انك تسكتي خالص ومتفكريش احسن
ودخلوا وشافوهم
مكه بحب وفرح سووو كيوووت بص يا سليم شكلهم لطاف اوييي ده باينهم اتصالحوا
سليم بضحك باينهم ده واخدها في حضنه ونايم وتقوليله باينهم بت انتي غبيه ??
مكه بغضب انا غبيه يا سليم
سليم بضحك انا بسالك
مكه بفخر متنكرش ان الفكره فكرتي
سليم بحب لا منا حقيقي فخور بيكي فاضل بقي ليفل الوحش عمي مراد
مكه بقلق متفكرنيش
سليم طب هصحيه ده اللي واخد راحته ولا اكنه كاتب كتابه ايه دي بنت عمتي بردو
مكه استني متبقاش رخم هما قاعدين علي الكنبه وهي سندت راسها عليه ونامت مش حوار سيبهم ويلا
سليم بضحك سيبهم ويلا مين يابنت المجانين ده لو ابوكي جيه شاف المنظر ده ليطخه عيار حتي لو قاعدين ياما اايييه انا واثق في زين طبعا بس متنكريش ان هيتهزق لو ابوكي شافه انا قلبي عليه وبعدين ايه سيبهم دي هي ليله دخلتهم مينفعش طبعا يفضلوا لبكره هنا ده انا شايل هم الوقت اللي عدا هيصدقوا ازاي ان مريم نايمه كل ده واكمل بضحك دي كده هتبقي ماتت مش نايمه وبعدين هيشوفوهم وهما خارجين من الجنينه
مكه بسخريه يا حنييين قلبك عليه وبعد الشر علي اختي يخربيتك ايه عادي نبقي نقولهم كانوا في الجنينه بيتكلموا ومحبناش نضايقهم
سليم طيب وهز زين واكمل انت يابني قوم
زين بنوم بس يا مريم بالله سيبني نايم
مكه قعدت تضحك
سليم بصدمه مريم علي اخر الزمن قوم علشان ممدش ايدي عليك كفياك
زين فتح عنيه بتثقال ثم اكمل بفزع بسم الله الرحمن الرحيم اييه ياخي حد يجي يصحي حد يقف في وشه كده قطعت خلفي وبص لمريم واكمل ابقي اخر حاجه. شايفها الملاك القمر ده واصحي اشوفك كده كتير
مكه بضحك لا بقولك ايه ماله ياخويا ماهو زي القمر اهو اتلم انا عماله اطبلكم من الصبح
سليم بسخريه وهو بيقلده متسبونيش معاها لوحدي كل ده انتوا مجانين واكمل بضحك ده انا هخلي مراد السيوفي يعلقك علي بنته اللي نايمه علي صدرك دي
زين قوله ولا يهزني
مكه بضحك ده تقليل من بابي ولا قله ادب
زين لا ده ولا ده ابوكي عارف اني احمي مريم بروحي ومستحيل اضايقها او اعمل حاجه غلط واني لو بايدي كنت كتبت عليها من زمان بس هي مصممه بعد اسر
سليم اااه اسر اللي كله مستنيه يتجوز تقولش الريس بتاع البلد واقفين عليه
مكه بضحك احترموا نفسكم وانتوا بتتكلموا عن اخويا
زين والله لولا اللي علي دراعي دي كنت قومت ربيتك علي كل حركاتك علشان غايزاني بقالك كتير
سليم ياباشا وريني اخرك
زين بضحك طب بلاش انا علشان متبقاش انت وهي واكمل بحب انا بشكركم علي اليوم الجميل ده والفكره الحلوه دي حقيقي احلي يوم عدا عليا ودي بس الحاجه الوحيده اللي عدله عملتيها في حياتك يامكه
سليم بضحك وفكرتها عد الجمايل بقي
مكه بفرح علشان تعرف بس اني جامده
سليم بحب من ناحيه جامده فجامده
زين بحده انت ياحيوان بتعاكس بنت عمي قدامي
سليم منتا واخد بنت عمتي في حضنك قدامي هو حلو ليك ووحش ليا
زين سيبك من حلو ليا ووحش ليك بس في المطلق دي بنت عمي اقربلي انا من كونها بنت عمتك
سليم بس هتبقي مراتي
زين ساعتها مش هقدر اتكلم
مكه مجتمع ذكوري حقير حتي عيلتي بتتنسب لعيله الاب
زين بضحك شوفتي ياختي الهم
سليم المهم يلا صحي مريم
زين حرام خليها نايمه
مكه لا بقولك ايه هي مراره واحده بلاش محن صحيها كفايه الساعه 2 الضهر
زين بضحك يالهوي احنا هنا من 9 بس والله جريوا
سليم بضحك معلش ربنا يصبرك بكره تبقي في وشك لحد ماتزهق
زين بخبث يعني انت هتزهق من مكه
سليم بضحك يابن اللذينه بتلبسني يعني
مكه بغضب ماترد
سليم بحب سيبك منه انتي تعرفي عني اني اقدر استغني عنك
مكه بحب لا طبعا
سليم خلاص سيبك منه ده غيران
زين بضحك انا بردو واكمل بحب وهو بيهزها روما اصحي يا حبيبتي
مريم بتفتح عنيها بتثاقل اكملت ايه يا زين في ايه
زين بضحك في اننا لازم نرجع الفيلا فوقي كده
مكه بضحك ايه ياما صباحيه مباركه يا عروسه
مريم بحده ضربتها بلزازه واكملت والله انتي عايزه تتربي
زين بضحك بقي يا مهزقه دي كلمه تتقال جاموسه الله يكون في عونك ياسولي
سليم لا منا عارف ليا الجنه
مكه بغضب سليييم
سليم بضحك ايه ياحبيبتي فهمتي ايه انا اقصد ليا الجنه علشان معايا ملاك هيخليني اعمل كل ماهو صالح فادخل الجنه
مكه بضحك اه كده ماشي
زين بضحك جيب ورا جيب ورا
سليم بهمس ياعم مش ناقص وش لحسن دي بتتغذي علي المشاكل
زين بضحك طب يلا ياخويا يلا يا حبيبتي
مريم يلا
———————————–
في الصاله باب اافيلا خبط
ايلين حاضر جايه وفتحت اتفاجئت
ايلين بفرح عمووو فهد
فهد بفرح حبيبت عمو فهد
شيرين ايه مش هتدخلينااا يا لولي
عشق بفرح شيرين اتفضوا ياحبيبتي حمدلله علي السلامه مصر نورت
فهد منوره بيكي يا ام اسر
مراد بفرح ياراجل لسه فاكرنا ده انا قولت خلاص مش هتعرفنا تاني
فهد حضنه واكمل هو انا اقدر يا صاحبي
مراد ازيك يا شيري ليكي واحشه
شيرين بحب بخير يا دكتور ربنا يخليك والله وكلكم واحشتوني
ايمان بحب فين القموره بنتك يا شيرين
شيرين بتتكلم برا وهتتدخل
ادهم بحب حمدلله علي سلامتكم يارب نورتوا
فهد بنورك يا حبيبي
اسر بضحك وهو نازل وانا اقول الدنيا منوره ليه اتاري عمي فهد هنا وحضنه واكمل عامل يا حبيبي
فهد بحب بخير ياسياده الرائد فخور بيك جدا علي فكره
اسر بحب ده انت مثلي الاعلي والله
فهد حبيبي يا اسر
وبعد ما كلهم رحبوا بيهم دخلت بنت جميله طولها قصير لكن فاتنه الجمال بعيونها الرماديه ترتدي بنطلون جينز وبلوزه شيك جدا مع حجابها اسمها دنا ( ملحوظه يا جماعه اسمها بيتنطق كده دونا جمع دنيا يعني اما كتابته دنا كده علشان صاحبه الاسم متزعلش ♥️😂 )
واكملت بحب هااااي يا جماعه واحشووني
اسيل بحب انتي اكتر ياروحي
عشق بضحك حبيبتي القمر هل علينا يا ناس تعرفي لو عندي غير اسر مسبكيش ابداا كنت خدتك ليه
دنا بضحك حبيبتي ياطنط عشق والله ده انتي اللي قمر
ودنا سلمت عليهم كلهم بحب بالغ وبعدين اكملت هروح اتمشي في الجنينه شويه
فهد روحي ياحبيبتي
وفي الاثناء دي دخل سليم ومكه ومريم وزين
مراد الله منا بقول بردو مش كل ده نايمه مريم بس عملت نفسي مش واخد بالي
زين بضحك برنس طول عمرك
مراد علشان معاك يازين انا عارف ابن اخويا ايه بلظبط
زين حبيبي يا عمي والله
مريم بحب الف حمدلله علي سلامتكم يارب
فهد تسلمي ياقمر
مكه بفرح حبايبي انكم جيتوا في دندن
شيرين في الجنينه
مكه ماشي نبقي نروحلها
مريم ومكه بصوا لبعض بعدين راحو باسوا ايدين مراد واكملت مريم بدموع حقك عليا يا حبيبي لو زعلتك تاني متكلمنيش خالص
مكه بدموع بابا انا السبب والله بس هي مغلطتش ارجوك لو هتسامح سامحها هي
مراد بحزن قومهم واكمل تعاالو
مريم ومكه حضنوه بعياط مراد اكمل بس بس في ايه هو انا كلمتكم خلاص اللي فات مات مش هنفتح فيه كتير انا عارف بناتي ايه كويس بس الموضوع حقيقي ضايقني بس طلما عرفتوا غلطكم ومش هيتكرر خلاص
مكه ومريم باسوه في خده واكملت مريم بفرح كده اعرف انام بنفس وراحه
مكه بضحك لا يابت كنتي مبتناميش كويس ياحبه عيني وغمزت واكملت ولا كله الا النومه اللي من شويه هاا
زين كح كح كح
مكه بضحك سلامتك ياغالي سلامتك يابن عمي
زين بصلها بحده واكمل تسلمي
مريم قامت جابتله مايه
مريم امسك يا حبيبي
ايلين لا مرارتي
مكه اسكتي ده انتي مشوفتيش حاجه
مراد بضحك ولا اكني قاعد خالص انا افتكر ان هشام لحد من كام سنه بيزعق لعشق علشان قالتلي كمل اكلك ياروحي قدامه وانا مخلف 3 عيااال
ادهم بضحك خلينا متفقين اننا معرفناش نربي
هشام بضحك اتفق بشده
زين بهمس لمريم انا بكح علشان اختك بنت اللذينه كانت هتقوله والله هبله
مريم بهمس عارفه بس اشرب وخلاص
زين بحب تسلملي ايديكي واكمل لهشام علي فكره ياللي تتفق بشده ابنك مش ملاك وخلينااا ساكتين
مكه ايشش تقصد بكلامك هاد
زين بغمز مابلاش
سليم لاياشبح مبنتتهددش اللي عندك قوله
زين اصل انا امبارح بعد ماطلعت وقفت في بلكونتي المطله علي الجنينه وشوفتك يا كوكي بتتكلمي انتي وسليم
هشام منا عارف انا قولتلها
زين بضحك هي فهماني
مكه بتوتر دي مش اخلاق ظباط يا ابن عمي انا كنت بصالحه انت مش سالك ميخصنيش
سليم بهمس لزين انت تقصد ايه انا مش فاكر حاجه
زين بهمس ضحك واكمل يعني محضنتهاش
سليم بضحك ااااه لا محصلش
زين اااه لا ازاي يعني ولااا انا. ظابط ها يعني متحورش عليا وكمان شوفتكم
سليم بضحك طوز فيك لا تعايرني ولا اعايرك الهم طايلني وطايلك عليا هتقول يبقي عليا وعلي اعدائي
زين بضحك واطي
اسر. بقالي كتير عايز العب بوكس وبكسل اروح الجيم بصراحه ومن واقع خبرتي كرائد والهمس والنظرات دي ان زين وسليم هما اللي هيتلعب في وشهم البخت مني
زين بضحك اهدي كده ياابو نسب اومال ده انا ابن عمك
سليم منا ابن خاله مبرر ده يعني
زين. بضحك هشش انت بتقول ايه انت كده عايزه يضربنا يخرببت اهلك
سليم بجد
زين لا بهزار اسكت خالص
اسر بخبث غمز لمراد واكمل هو انا يابابا لو قولتلك مش عايز العيال دي لاخواتي ردك هيكون ايه
مريم ومكه بحده نعم
مراد بضحك رائيك مهم طبعا هرجع افكر تاني ولو اقنعتني خلاص
زين خلاص مين اقسم بالله اخطفها 3 تيام والقانون الجديد يجوزهالي
سليم بضحك انت لسه هتستني 3 تيام انا علي اقرب مأذون ياباشا العروسه اهي وانا اهو وشكرا قال خلاص قال بنتو شلاني بقالها سنين ولما تحن يقولي خلاص
اسر بضحك حلو والله الدكتور والظابط هيخطفوا ما ده اللي ناقص علشان الإجرام في عيلتنا يكمل وبعدين يا حلو منك ليه اخوهم ظابط يعني هيجبكم لو فين فاتلموا واكسبوا رضايا احسنلكم ولا ايه يا دكتور
مراد بضحك ايوه
سليم عمي هو ماسك عليك زله
عشق بضحك يخربيتك ياسليم
سليم بضحك خربتيه من قبل مايتعمر يا عمتي تبقي انتي وجوزك وابنك عليا
عشق بضحك بيهزروا معاكم اسر غمزله قبل مايتكلم
مراد بعيدا عن اي هزار انا مش هلاقي احسن منكم لبناتي انتوا زي اسر بلظبط كفايه متربين قدامي
زين بحب تسلم يا غاالي والله
سليم بحب ده الشرف لينا والله
زين طب ماتخيلك جدع ونكتب الكتاب
مريم ومكه في نفس واحد بعد فرح اسر
زين يااااختي علي اسر وسنين اسر
سليم ماتخلصنا ياعم كله مستنيك تتنيل
اسر لاسيل شايفه المعامله يا اسيل
اسيل بضحك سيبك منهم. ياروح اسيل وحدد براحتك
زين اه حقك ماهو كاتب كتابه
حسام صح بلمناسبه يا ليان عمرو كلمني وعايز يجي يقابلني عايز يتقدملك ايه رايك انتي
عشق بضحك اتكل علي الله يا باشا هي لسه هتقول رائيها
ياسمين بضحك تقول بردو مش هيبقي جوزها
عشق وانا بقولك اتكل
حسام بضحك شكلك عارفه حاجه
ياسمين بضحك اخص علي تربتيك طب مش تحكي لامك
ليان بخجل ماما انا مقولتش حاجه لعمتي هي عرفت لوحدها
حسام عررفت لوحدها اه يعني هي صح فعلا
ليان هزت راسها وطلعت اوضتها باحراج
عشق بضحك قولتلك
ايلين وهي ونازله ماما موبايلي فين مش لقياه في اي حته
عشق معرفش دوري كويس هتلاقيه اكيد
ايلين بخوف في سرها لازم اكلم مصطفي اووف ومش حافظه رقمه ولا هشوفه بكره اعملل ايه
ادم خرج واكمل اتفضلي الصنيه شكرا لتعب حضرتك
اسر بستغراب ده مين
مراد ده شااب خبطته بعربيتي وفقد ذاكرته ومش فاكر حاجه ولا عارف يروح فين فجبتوا هنا لحد مانشوف هيحصل ايه
فهد بضحك للحظه كنت هقولك عملتها تاني يا مراد بس باين عليه كبير
عشق بابتسامه علشان ملامحه صح
شيرين بستغراب امممم جدا
مراد بضحك لا خلاص ايلين توبتنا.من ساعتها قولنا كفايه علي كده ولو علي ملامحه فمش شرط يكون شبهي انا ممكن والده او والدته
عشق بابتستامه لادم عايز حاجه تاني يا حبيبي
ادم شكرا لو امكن اطلع الجنينه علشان اتخنقت من جوه بصراحه
عشق بحب طبعا ياحبيبي روح
وفعلا دخل
شيرين ده ايه ده ياعشق يخربيت كده اي حد غريب يقولك ده فيه من مراد كتير وشويه من اسر
عشق بضحك للحظه لما شوفته كنت هقول ادم طلع من قبره وعنيها دمعت واكملت كبروا دماغكم هو مفيش غير جوزي بلمواصفات دي
———————————–
في اوضه ليان بتتكلم في الفون
ليان يعني بقيت كويس دلوقتي
عمرو كح كح اه يا حبيبتي متقلقيش
ليان بقلق مقلقش ايه بس اهتم بدواك واكلك شويه يا عمرو ارجوك
عمرو حاضر والله
ليان بحب صح بابا قالي انك كلمته
عمرو بفرح بجد وانتي قولتي ايه
ليان بضحك سكت فهو فهم واصلا عمتي عشق كانت قفشانا من بدري
عمرو بضحك حسيت والله المهم ايه هجيلك امتي
ليان بحب شوف انت بقي
عمرو عيوني يا ست البنات اقرب وقت هجيلك
———————————–
في الجنينه
دنا شافت شاب بيلعب في الورد من بعيد شويه فقربت
دنا لو سمحت انت
ادم لفلها نعم مين حضرتك
دنا باعجاب You are so beautiful. ( يعني انت جميل جدا)
ادم منا عارف
دنا باحراج ايه ده انتي فهمتني
ادم اومال حد قالك. اني جاهل انا دكتور صيدلي
دنا واو انا فكرتك شغال هنا اللي بيتهم بلزرع
ادم بحده نعم ياختي انت هبله ولا ايه
دنا سوري مقصدش بس انا عارفه عيله السيوفي كلها انت لا وكمان كنت بتلعب في الزرع
ادم انا ضيف عندهم مش اكتر بس كل الحكايه مخنوق شويه
دنا انت ممكن تقولي وانا هسمعك
ادم بحده ليه كنتي مين انتي علشان اقولك
دنا ياشيخ اتنيل انا غلطانه اني بعبرك ومشيت لقدام شويه ومسكت توبه صغيره وحدفتها عليه بغيظ وطلعت تجري علي برا
ادم ااه يابنت اللزينه طب اشوف وشك تاني ااه ايه ده يخربيتها ناقص انا هبل
وقعد علي الارض واكمل ايه هتقتله ودخل في صراع
قلبه حرام عليك باين عليه كويس وفتحلك بيته وهو ميعرفكش
عقله ولو كويس كان عمل كده في ابوك اللي من لحمه ودمه مش يطرده وياكل حقه
قلبه متنساش ان امك قالتلك انه مراد كويس يعني هي مش هتعوز تجيب حق جوزها وحبيبها مثلا
عقله لا ياغبي امك بتقول كده خايفه عليك من الحبس وخصوصا انه واصل في البلد وحسبتها ان ابوك خلاص راح
قلبه طب علشان خاطر مصطفي اخوك الصغير انت لو قتلت مراد مصطفي مستحيل يتجوز ايلين
عقله متبقاش غبي هو اختار غلط من الاول رايح يحب بنت عدو ابوه
قلبه يعني هتقتل مرراد يا جاسر فكر ده ليه بيت واهل جرب تسمعه
عقله لا مش هجرب حتي بنته قالت لو عرفني يولع فيا يعني بيكره ابويا بجد وبعدين ابويا هيكدب ليه خلاص انا هقتله قررت ومهما يكون التمن
بعد شويه كان كله نام معادا عشق وشافت ادم في الجنينه فراحت ناحيته
عشق لسه صاحي ليه
ادم بخضه بسم الله خضتيني
عشق حقك عليا من الخضه بس مش كفياك ياحبيبي سهرت كتير
ادم انا مخنوق وبصراحه انتي اكتر حد ارتحت ليه هنا من ساعه ماجيت ممكن لو تاخديني في حضنك انا زي ابنك
عشق بدموع طبعا يا حبيبي بس كده وخدته في حضنها
ادم لنفسه حنيتها غريبه وبتشدني ليها كاني في حضن هايدي بس لالا انا حاسس اني مطمن اكتر عشق فعلا كويسه انما جوزها لا
عشق بدموع لو كان ابني اللي قبل ايلين عايش كان هيكون قدك كده الله يرحمه
ادم كان ليكي ابن ومات
عشق بعياط مش عايزه افتكر بس قالولي نزل ميت بس طلع اتقتل مش هجيب سيره حد بس ده الملخص
ادم بوجع ويقتلوا طفل ليه
عشق بدموع تقدر تقول حقد كره كده يعني ربنا يسامح اللي عمل كده بين ايدين ربنا دلوقتي
ادم اعتبريني زي ابنك اللي مات
عشق بعياط بعد الشر عليك بس اقولك حاجه
ادم قولي
عشق بدموع حبيتك ومرتحالك ومش عارفه لما تفتكر هسيبك تمشي ازاي
ادم بضحك للدرجه دي
عشق واكتر لولا مستحيل كنت قولتلك حساك ابني بس انا حسيت بنحيتك بكده علشان حبيتك والشبه بينك وبين ومراد ومش قادره انسي ابني
ادم بحزن الله يرحمه
عشق يارب يلا انا هروح اصلي الفجر وهدعيلك يا حبيبي
ادم ربنا يخليكي
وبعد ما مشيت اكمل بحزن اسف بس وعدت ابويا يا عشق يمكن اكون قسيت بس غصب عني انا اتحرمت من ابويا وشوفته كل يوم مذلول. ومحدش غير جوزك السبب
استغل ان عشق دخلت اوضه تحت مخصصه للصلاه وخد سكينته من اوضته وطلع الاوضه بس مراد كان صاحي. ففتح الباب
مراد خير يا حبيبي عايز حاجه
ادم وصوره موت طارق قدامه اكمل بحقد طارق صحيح مات بس ابنه جيه يخلص حقه منك يا مراد يا سيوفي وضربه بلسكينه في بطنه
مراد بوجع ااااه ااااه واكمل بتعب وهو بيقع انت ابنه ازاي
ادم بضحك جاسر ابنه جاسر وفرحان وانا شايفك بتموت قدامي وجبت حقه
مراد. بتعب وبصوت ضعيف انت مش فاهم حاجه بس اجري قبل ماحد يشوفك اخللص
ادم بستغراب انت بتقول ايه اجري ???
كانت هايدي قامت من الصلاه شافته
هايدي بفرح جاسر انت رجعت امتي ياحبيبي
ادم لسه جاي حالا تقبل الله يا حبيبتي
هايدي بابتسامه منا ومنكم يارب
ادم بفرح وانتي بتصلي بعد كده قولي لبابا اخيرا انا وفيت وعدي وانه يرتاح في تربته واخيرا انا هم وانزاح من علي قلبي
هايدي كانت بتشرب المايه الكبايه وقعت من ايديها اتكسرت واكلمت بصدمه ودموع ليه انت عملت ايه يا جاسر
جاسر ظهر السكينه واكمل بابتسامه زي ما بابا قال قتلت مراد السيوفي
هايدي بصراخ وعياااااط لطمت واكملت اييييييييه عملت ايييييييييه صحي علي صوتها مصطفي واكمل بخوف في ايه ياماا ايه الدم ده يا جاسر
هايدي ضربته بلقلم بقوه واكلمت بعيااااااط وصراخ قتلت مرااااد قتلت ابوووووك الحقيقي ياااااا زباااااله منك للللله
مصطفي بصدمه شديده ايه قتل مين ??? وابنه ايه
ادم كلام هايدي وقع عليه كلصاعقه واتصدم واكمل انتي بتقولي ايه يا ماما
هايدي بانهياااار وعيااااط اااه ياحيوااااان يا رخييييص انا مش امممممك اممممك هي عشق وابوك مراد انت ابنهم ادم مراد علي نبيل السيوفي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية