رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل السادس و العشرون 26
كنزي كانت بتكلم مع جودي وفي كوره دخلت عندهم
كنزي بخضه وصويت: يالهوي
جودي بخضه: في اي يابنتي
كنزي براحه: الكوره دي خضتني
جودي بضحك: جمدي قلبك كده
كنزي قامت مسكت الكوره وطلعت لقت وسام وطفل تاني معاه
وسام بطفوله: لو سمحتي عوزين الكوره بتاعتنا
كنزي بصت ليه بإبتسامة: انت اي الي جابك هنا
وسام: انا هنا مع بابا وتيته
انا كنت عوز اجي اشوفك قبل ما اجي هنا
كنزي بحب: وانا جيت اهو
وسام بطفوله: كل سنه وانتي طيبه
كنزي نزلت لمستوه: وانت طيب يروحي
الطفل الي كان مع وسام مشي
زين بإستغراب: امال فين وسام ي حبيبي
الطفل: وسام هناك بيكلم مع واحده جوه
زين خاف علي وسام وراح جري
كنزي بضحك: بس ياسيدي ده كان اول صيام ليا
وسام كان بيضحك جامد عليها
زين كان داخل
جاسر: انت رايح فين يابني
زين: وسام جوه داخل اجيبه
جاسر: طيب تعالا هروح معاك ودخلو
زين وجاسر دخلو شافو وسام قاعد مع كنزي وبيضحكو جامد
زين بحده: وساام
وسام بخضه: نعم يابابا
زين بزعيق: ازاي تروح في مكان من غير ماتقولي مش انا قولت ماتتحركش من مكانك
كنزي اتعصبت اوي انه زعق لوسام
كنزي بعصبيه: انت بزعق ليه هوا ماعملش حاجه
زين بغضب: انتي مالك انا بكلم ابني
كنزي بغضب: حتي لو صوتك مايعلش علي طفل صغير
زين بغضب: مش فاضل غيرك انتي تجي تقوليلي اعامل ابني ازاي
كيان دخلت علي الصوت
كيان بغضب: اي الصوت العالي ده
جاسر بصدمه: انتي اتنين بص وراه شاف كنزي واقفه
جاسر بعدم تصديق: ازاي
زين بسخريه: اتنين لا كده كتير علي البلد
جاسر ضحك غصب عنه
كيان بحده: انت ازاي تعلي صوتك علي اختي
ليث دخل: كياااااان صوتك
ليث بص لزين: قول سبب يخليك تدخل تزعق بالطريقه دي
زين بضيق: انا كنت بزعق لبني هي الي ادخلت
كنزي بعصبيه: ليه هوا انا خطفته انت حتي ماعرفتش اي الي حصل عشان يجي هنا
جودي بضحك: ماخلاص ياجماعه رمضان كريم
جودي بصدمه: دكتور جاسر
غيث بزعيق: يلا كل واحد يروح يشوف وراه اي
كنزي ببرود: مش قبل مايعتذر
زين برفع حاجب: نعم انا اعتذر منك انتي
كيان بغضب: ليه مالها مش عاجبك
جاسر بهدوء: يجماعه مش كده بس زين عمره ما اعتذر لحد
ليث بثقه: وهيعتذر ليها
جاسر بهمس لزين: اعتذر ياعم وخلصنا
زين: لو اخر يوم في حياتي مش هعتذر
________________♡
عصام: ليلي فين الشباب
ليلي: خرجو عشان يلعبو كوره
عصام: طيب يلا انا جعان الصيام بكره مش النهارده انتي مجوعنا ليه
ليلي بضحك: عشان تتعود علي الاكل في الوقت ده
عصام بخبث: بقولك اي بكره صيام وكده ومتجي اقولك علي حاجه
ليلي فهمت قصده: عصام اتلم احنا كبرنا والولاد ممكن يدخلو في اي وقت
عصام قرب منها وشالها: كبرنا ده اي وبعدين الولاد مش صغيرين تعالي بس
ليلي بضحك: عصام حبيبي اتلم ونزلني
عصام بضحك: بالله مايحصل لازم اقولك حاجه الاول وبعدين 🤫
________________♡
آدم: وانتي اي رايك
حور: لو كيان بتحبه انا ماعنديش مانع
آدم: بتحبه
حور: خلاص دي حياتها وهي حره وكملت بضحك خلاص بناتنا كبرونا
آدم بضحك: كبرنا اي مين الي قال كده احنا لسه شباب
حور: شباب اي بقا وعيالنا خلاص هيجوزو
آدم بخبث: تعالي بس وانا اثبتلك اننا لسه شباب وبعدين 🤫
______________♡
احمد بحب: بحبك يانور عيني
نور: وانا كمان ياعمده قلبي
احمد بضحك: انتي لسه فاكره الاسم ده
نور بدلع: معقول برضو انسي
احمد بتوتر: نور ماتجي نطلع فوق
نور بإستغراب: ليه
احمد بخبث: تعالي بس اقولك
نور بتحذير: احمد اتلم الولاد موجودين والكل هنا
احمد بضيق: يبقا بلاش دلع
نور ضحكت عليه
احمد بضيق: اضحكي ياختي اضحكي
_________________♡
الكل قاعد بليل وكلهم قاعدين في جو ضحك وسعاده وفرحه
فون ليث رن
ليث بجمود: في اي
صاحبه: ابوك طالب يشوفك
ليث بضيق: ليه
صاحبه: مش عارف بس من امبارح كل شويه يقول انه عوز يشوفك
ليث بجمود: طيب انا جي سلام وقفل وقام
مريم بإستغراب: رايح فين ي حبيبي
ليث بضيق: عندي شغل
آدم: مش قولنا احنا في فتره اجازه
ليث: معلش حاجه مهمه
كيان بسرعه مسكت ايدو: اجي معاك
ليث كغن هيرفض لكن مريم بسرعه: روحي معاه
لانها عارفه ان ممكن ابنها مايرجعش تاني
كيان قامت وبصت لبوها
آدم هز رأسه بالموافقه
_______________♡
علي الاكل
زين: تسلم ايدك حبيبتى
عصام بغيره: الله يسلمك واسمها ماما
زين بضحك: مشش امي حبيبتي
عصام: جااسر شوف الحيوان ده
جاسر بضحك: بس ياحيوان قصدي يازين
ليلي ضحكت عليهم وهي بتحمد ربنا انه عوضها بعيله حلوه ذي دي
_________________♡
ليث بضيق: نعم عرفت انك طلبت تشوفني
يوسف بفرحه: وحشتني يابني
ليث بحزن: ابنك دلوقتي بس افتكرت ان ليك ابن طيب وبنتك اي هقولها اي كل ماتقولي بابا فين اقولها سافر مهمه ليه عملت فينا كده ليه
يوسف بحزن: حقك عليا انت واختك وامك
ليث بزعيق: انت ماخونتناش احنا بس انت خونت الكل حتي البلد الي اتربيت فيها خونتها
يوسف بندم: عوز اشوف مريم
ليث برفض: مستحيل امي اتكسرت بسببك وانا هفضل معاها اعالج الكسر ده
يوسف: ليث انا ابوك لو سمحت خليني اشوف مريم
ليث بقهر: اسف يايوسف باشا امش مش هتشوف حد وسابه ومشي
يوشف قعد في الارض يعيط بندم علي الفرص الي راحت من ايدو
__________________♡
كيان في العربيه: خير ياحبيبي في اي
ليث بدموع لاول مره: كسرني ياكيان
كيان بخضه وخوف: ليث انت بتعيط واخدته في حضنها
ليث قعد يعيط علي ابوه وامه واختي وحياتهم الي ادمرت
بعد شويه ليث مسح وشه ومشي عشان يرجع المزرعه
وصل ودخل قعد والكل بيكلم مع بعض في جو مليان حب وراحه
ليث: عمو آدم
آدم بانتباه: نعم
ليث: انا بحب كيان وعوز اتجوزها
الكل اتصدم مع انهم كانو عارفين ان ايث بيحب كيان
كيان اصدمت ماكنتش متوقعه انه هيعمل كده دلوقتي
آدم: لو كيان موافقه ان موافق كمان
حور بحب: بس تخلي بالك منها
ليث بحب: دي في عيني
خالد بسرعه: وانا عوز اتجوز حرام عليكم بقا
فرحه اتكسفت ليث بصلو
خالد بضحك: اي لو مش هتجوزني اختك هقول لعمي مايجوزكش بنته
الكل ضحك علي خالد
مريم بحب: فرحه ليك ياخالد من وهي صغيره
فرحه فرحت اوي وكانت كمان مكسوفه جدٱ
يزن: كده بقا مافضلش غيري
خالد بسرعه: وانا موافق
اسر: وانا روحت فين ياحيوان
خالد بحرج: منور يامعلم
اسر بحب: الف مبروك
خالد: ما انت موافق اهو
الكل ضحك
جودي بضحك: كده مافيش غيري انا كنوزه حبيبت قلبي
غيث: انا عوز اتجوز انچي
انچي اتصدمت
نور بحب: ها اي رأيك يا انچي
انچي بكسوف: موافقه
الشباب فرحو انهم اخيرٱ هيكونو مع الي بيحبوهم
______________♡
جاسر: احم بابا
عصام: نعم
جاسر: انا قررت اخطب
ليلي بفرحه: الف مبروك ياحبيبي ها هتخطب مين
جاسر بحب: بنت طالبه عندي في الكليه
عصام بسعاده: خلاص خليها تاخدلنا معاد ونروح نخطبها
جاسر بفرحه: حاضر
ليلي: قولي بنت مين ياحبيبي
جاسر: بنت احمد منصور
عصام بصدمه: فريق الأفاعي
جاسر: حضرتك تعرفه
عصام بتوتر: ها لا لا ماعرفهوش
تسريع في الاحداث
آدم: اهلٱ وسهلٱ اتفضلو
عصام بتوتر: احم عاملين اي كل سنه وانتو طيبين
احمد: وانتو طيبين
والكل قاعد ساكت
ليلي: في اي ياجماعه ساكتين ليه ما تكلم يا ابو جاسر
عصام بقلق: انا هدخل في الموضوع علطول انا طالبين ايد بنت احمد لابني جاسر
احمد: وانت تعرف جودي منين
جاسر: احم هي طالبه في الكليه الي بشتغل فيها
آدم بغموض: واحنا موافقين
احمد كان هيكلم
آدم بحده: بعدين يا احمد
عصام قام: طيب عن اذنكم احنا وانت ياجاسر اقعد مع عروستك شويه
وقبل مايمشي زين استنا يابابا
زين بص ليهم: انا طالب ايد الدكتوره كنزي
الكل اتصدم وخافو من رد آدم
آدم ببرود: ماعنديش بنات للجواز
زين بتحدي: بس انا هتجوزها
آدم باصرار: وانا قولت لا
زين بعند واصرار: دلوقتي او بعدين هتكون ليا
حسن اتكلم اخيرٱ: وانا موافق يكون فرح الولاد كلهم اول يوم العيد
الكل فرح جدٱ بالخبر ده
وكنزي عرفت ان وسام مش ابن زين ده ابن واحد ومات ووهوا صغير خالص عشان كده زين اخده رباه علي انه ابنه وكل اتنين بدأو يقربو من بعض وعديت الايام وجه اليوم المنتظر
يوم الفرح الميكب دخلت عشان تظبطهم
الميكب: اللهم بارك قمرات من غير ميكب
كيان بغرور: طول عمرنا
مليكه: يخربيت غرورك ياشيخه
كنزي: دي ثقه في التفس يابت
فرحه بضحك: ياجدعان اخلصو بقا
جودي بضحك: بالله لو حد طلع ولقنا لسه ماجهزناش هيجرو ورانا
الميكب بدأت تشوف شغلها
كنزي: بصي لو سمحتي احنا مش عوزين حاجه كتير بس حاجات بسيطه
الميكب: حاضر وبعد وقت كانت خلصت والكل جهز
حسن دخل اتصدم من جمال البنات
حسن بدموع: ماشاء الله ربنا يحفظكم من العين
حسن يدأ ياخد كل واحده ويسلمها لابوها لحد اول السلم وابوها يسلها لعرسها
والفرحه كانت ماليه المكان
وكل اتنين بيرقصو مع بعض
زين&كنزي
غيث&انچي
خالد&فرحه
يزن: مليكه
وكمان كل واحد من الشباب الكبار اخد مراته ورقصو
آدم&حور
محمد&هايدي
احمد&نور
ومريم قاعده مع ناهد وحسن وفرحانه ان عيالها مبسوطين
وبكده خلصت
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل " رواية الكوبرا و الصقر دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية