رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل السابع و العشرون 27
اسيل بدموع فرح ايييه بتهزر صح
اسر بحب سند جبينه علي جبينها واكمل لا يا نورعيني حقيقي اخيراا اهوو حلمنا اتحقق يا اسيل مش قادر اصدق ان اليوم ده جيه وعن فرحه قلبي لما شوفتك بلفستان الابيض
اسيل بدموع فرح انا مش مصدقه بجد طب مقولتليش ليه يا اسر
اسر بحب علشان اشوف الفرحه دي في عنيكي
اسيل حضنته واكملت بحب وفرحه باينه في لهجتها مع اني بحضنك بس انهارده حاسه احساس مختلف خالص انهارده انا هبقي معاك رسميا قدام الدنيا كلها ومعاك فكل حته وكل وقت حتي نفس الاوضه ومش هتخرج من حضني ابداا
اسر بضحك وانا راضي وباس راسها واكمل اللي ست البنات تؤمر بيه يتنفذ
اسيل بحب يخليك ليا يارب هاا ايه رايك
اسر بحب كلمه زي القمر قليله عليكي بس متفاجئتش لان اسيل اصلا قمر من غير اي حاجه وفستانك احلو لما لبستيه كانه اتصمم علشانك انتي بس
اسيل بحب وهي حضناه احبك اكتر من كده ايه يا ابن مراد
اسر بضحك مراد لو سمعك هيعلقك وبعدين سواء حبي ليكي او حبك ليا مفيش كلام بنقوله هيوصفه بس كفايه احنا الاتنين عارفين وحاسين بيه
اسيل بحب ده حقيقي اوي بجد
اسر بحب باس ايدها واكمل مش يلا بقي علشان الناس مستنيانا انا لو عليا اقعد عادي
اسيل بضحك اتلم وانزل اليوم اللي مستنياه طول حياتي تقولي تقعد
اسر بضحك بهزر معاكي يا بنت مااازن
اسيل بضحك ماازن لو سمعك هيعلقك
اسر بضحك بترديهالي يعني
اسيل بضحك اممم حااجه زي كده
اسر طب يلا يا اميرتي الحلوه
اسيل مسكت ايده بحب واكملت يلا
———————————–
في القاعه
اسيل انجچت اسر ودخلت علي اغنيه ادخلي الي عمري بخطواتك اليمين وهي منبهره بشكل القاعه وان كل اهلهم موجودين ومجهزين نفسهم وظباط كتير من صحاب اسر وزين دموعها نزلت من كميه الفرحه اللي حست بيها
والناس كلها بتسقف وبيصفروا بطريقه مبهجه للقلب
وبدات ترقص مع اسر سلو واسر بيغني مع الاغنيه بحب وهو باصص في عيون اسيل وهي حاطه ايديها الاتنين علي كتفه وهي علي وسطها
اسر بحب غنالها طول عمري بحلم يبقالي حد ابقي قلبه ويبقالي جات احلي من رسم خيالي ملهاش شبه هوصفها بايه صاحبه عيون هاديه بريئه قلبي اتخطف مني دقيقه وده صعب اوي بنسبالي او عمري ماتعودت علييييه
وشالها لف بيها وكلهم سقفوا وصفروا وفيه نيران تبع الديكور علي الاستيدج طلعت بشكل رائع وهو بيكمل ملكه جمااااال النااااااس دلوقتي ملكيي خلااااص يا مثبت الاحساس جوااها ثبتني هقفل عليهااااا بيباااان مرداش جمالها يبان من حقي منا كسبان ويبختي حبتنييي
ونزلها وهي حضناه وبتعيط من فرحتها اكملت بحبك بحبك اوي يا اسر انت عملت كل ده ازاي وامتي انا مش عارفه اوصفلك فرحتي قد ايه
اسر باس راسها واكمل انا بحبك اكتر وانا هنا علشان تكون مبسوطه بس يا اسيل
اسيل وهي في حضنه اكملت طول منتا في حياه اسيل فاسيل مبسوطه
اسر بحب ده انا اللي مبسوط بسبب وجودك ووعد مني هعمل كل حاجه اقدر عليها في سبيل اشوف الضحكه اللي بتوديني في دنيا تانيه دي
اسيل مبقاش في منك كتير في الزمن ده يا اسر بجد بس انا نصيبي حلو اوي
اسر بحب ربنا يخليكي ليا يا ست البنات
اسيل صح انت ليه حاطط علي كتف بدلتك الشارات يعني بشوف كل الظباط بيعملوا كده واحيانا بتبقي البدله كلها بتاعت شرطه اصلا
اسر علشان ده اعتزاز وفخر بمهنتنا فبنعمل كده
اسيل بحب يارب يا حبيبي يعليك اكتر واكتر واشوف النجمه جمب النسر بقي
اسر بضحك علشان بعد كده تقوليلي يا سياده المقدم
اسيل بضحك مع اني اتعودت علي رائد بس خلاص المهم اشوفك في تقدم ونجاح دايما
اسر بحب هيحصل طول ما الوش القمر ده في حياتي
وبعد شويه الناس ابتدت تبارك ليهم وهما قاعدين وصحاب اسيل بيرقصوا بفرح كبير ليها
اسيل رايحه تقوم اسر مسكها
اسر رايحه فين
اسيل هرقص مع صحابي
اسر برفعه حاجه تعملي ايه ?
اسيل ايه يا اسر هرقص مع صحابي فيها ايه
اسر بحده طب اقعدي واتلمي الصحافه فكل مكان والرجاله قد كده واقفه هبقي مبسوط وكله بيتفرج عليكي يعني
اسيل قعدت بزعل وسكت
اسر مش عايزك تزعلي مني بس بجد مش حابب حد يشوفك بترقصي ممكن
اسيل ماشي خلاص
اسر بخبث لو مقولتيش وحياه اسر. مش زعلانه مش هصدقك ولو كنتي زعلانه هصالحك بطريقتي وبيقرب علشان يبوسها
اسيل بسرعه لالاالا يخربيتك هتعمل ايه وحياتك مش زعلانه خلاص
اسر بضحك ايوه كده
اسيل بحب وفرحه بعيدا عن الرقص انا مبسوطه وهطير من الفرح
اسر بحب يارب دايما يا اميرتي
عند مراد وعشق
عشق بحب شايف مبسوطين ازاي متخليتش ان اسر هيكبر بسرعه كده وهشوفه عريس لسه فاكره اول يوم حملت فيه لما كنت عند خاله عايده
مراد بحب حقيقي الايام جريت اوي يا عشق وحاجات اتغيرت كتير في حياتنا ومبسوط اوي ان اسر اخيرا اتجوز البنت اللي بيحبها بس تعرفي ايه هي الحاجه الثابته دايما
عشق بحب اي هي
مراد باس راسه واكمل حبي ليكي لولاكي ولولا وجودك في حياتي مكنتش هبقي عندي اسره واستقر وكمان يجي عليا اليوم ده انتي جيتي غيرتيني
عشق بحب حضنته واكملت ربنا يخليك لينا يا حبيبي ونفرح بيهم كلهم يارب
مراد بحب يارب
عند مريم وزين ومكه وسليم وايلين ومصطفي ودنا وادم قاعدين كلهم مع بعض علي تربيزه من تربيزات القاعه
زين ماقولنا لا هو زن وخلاص
مريم بليييز بقي يا زين ده اخويا ازاي مقومش ارقص يعني
سليم وايه دخل فرحتك بيه بلرقص مراته نفسها اهي صحابها يجوا يشدوها ييص بس بصه تقعد مكانها مش الغلب اللي الواحد فيه
مكه سليم بجد بطلوا رخااامه
سليم اما العروسه مش بترقص تقوموا انتوا بت هششش مش عايز صداع كفايه الاغاني
ايلين ده الواحد ارتبط للهم والله ايام زمان مكنش حد بيقولي تلت تلاته كام واكلمت بضحك بس اسر شويه كان رخم
مصطفي لا والنبي طب خلاص اروح اقول لعمي مراد رجعت في كلامي
دنا بضحك الحقي باعك في ثانيه
ايلين بصتله واكملت من قلبك يا مصطفي ??
مصطفي بحب قلب مصطفي من جوه انا بهزر طبعا
ادم ايييه ياباا عارفين ان حضرتك رومانسي بس دي اختي اللي عمال تسبلها قدامي دي
زين بضحك مش عارف انا مبقاش في خشا خالص وانتي احترمي ابن عمك وابن خالك واخوكي اللي قاعدين
مصطفي بضحك منتا اخويا انا برود يا ادوم عديها
ادم بحب اخوك طبعا وغصب عنك مش بارداتك بس اتلم هااا
ايلين بضحك شوف مين بيتكلم عن الخشا هو حلو ليكم ووحش ليا
سليم بضحك علي يدي يابنتي شوفته بعيني ولا بلاش بلاش خلي الطابق مسطور
زين هربيك بس مش دلوقتي ولو مسطور فعلينا احنا الاتنين يا باشا
ادم هو عموما بابا عارف انهم بيحبوا بعض وموافق يعني هما في حكم مخطوبين انما حضرتك لسه بابا قال هيقعد معاه
ايلين بحزن ادم تفتكر بابا هيرفض مصطفي
مصطفي طب ياشيخه لما امشي في وشي كده
ادم بضحك لا متقلقوش مش هيرفض
زين بفرح الواحد مش قااادر يصدق انه اخيراا قاعد في فرح اسر ده انا استنيت اليوم ده اكتر من اسيل
مريم بضحك يخربيتك
زين بضحك حرام عليكي تخربي بيتك يا روحي
مريم بخجل لا والله
زين اه طبعا مش احنا واحد
مريم بحب اكييد
سليم بفرح طب بالله لولا عيب لقوم اتطنطط من الفرحه
مكه بضحك بقولك ايه يا روما ايه رايك نقول بعد فرح ادم
مريم بضحك موافقه
زين ادم مييين هقتلك انتي وهي ده انا استحملت اسر بلعافيه
ايلين لمحت ان ادم بيبص علي دنا فاكملت بخبث والله يازين لو رسيت علي ادم مش هتبقي بعيده بردو
ادم كان بيشرب شرق وقعد يكح واكمل كح كح ايه الثقه دي حضرتك
زين بضحك حاسس انك صح يا ايلي
ايلين بضحك لا هو اصلا صح يابن عمي
ادم بسخريه نينيني خفه دم انت وهو مش اكتر
سليم بضحك هنشوف ياباشا الايام جايه كتير
ادم هو انتوا فاضين فبتحفلوا عليا ??
مصطفي بضحك همس اصل انت مفضوح اوي انا مردتش اتكلم
ادم بتوتر احمم بجد
مصطفي هز راسه ب اه
ادم بتوتر اه طيب كويس نبهتني
عند ليان وعمرو
عمرو طالعه زي القمر
ليان بحب حبيبي دي عنيك
عمرو بص لاسيل واسر بعدين رجع بصلها واكمل بحب عقبالنا بقي
ليان بخجل قول يارب
عمرو بقول والله بقول دايما وادي ربنا كرم اسر واتجوز بلسلامه احنا بقي
ليان بحب خلاص هقول لبابا انك عايز تقابله بكره ايه رايك
عمرو بفرح تمام جدااا
بعد شويه جيه معاد اخر رقصه وكل كابل كانوا بيرقصوا سلو مع اسر واسيل
مريم مع زين
سليم مع مكه
عمرو مع ليان
ايلين مع مصطفي
وكانوا مبسوطين جداا
ادم بحب سنجل زيي انتي صح
دنا بضحك اممم حقيقي
ادم مد ايده واكمل طب ماتيجي انا وانتي نرقص سوا بما اننا سناجل زي بعض
دنا بضحك لا ياراجل
ادم بضحك اه والله
دنا بضحك تمام مش هيخسر وقامت ترقص معاه
ادم انتي بقي تقربي ايه لبابا
دنا بنت فهد الشافعي صاحبه من زمان
ادم ااه ومكنتيش في مصر صح
دنا لا كنت مع اهلي في امريكا فتره
ادم بضحك علشان كده متعوده علي اللغه وعاكستيني انجلش بقي
دنا باحراج يووه انت لسه فاكر ده كنت بهزر
ادم برفعه حاجب بتهزري اممم ماشي يا ستي وبص علي بنت ماشيه واكمل بخبث البطل اللي ماشيه دي تبع مين
دنا بصت بغيره لقيتها بنت من الدكاتره بتاعت المستشفي اكملت بحده دي دكتوره عند عمي مراد عجباك اجبلك رقمها
ادم بضحك ياريت لو تعرفي
دنا بغيظ بقي كده طيب ودااست علي رجله جامد بلكعب ومشيت
ادم وهو بيتنطط من الوجع اكمل اااه يابت المجنونه ايييه مكنش هزار
زين شافه واكمل بضحك منظرك خراا. اوي يا ادوم
ادم والنبي تخليك في حالك وتسكت
سليم بضحك قولتلها خلينا اخوات ولا ايه
ادم بقولك ايه نت وهو حلوا عن سمايا انا نازل وسيبهالكم
مصطفي بضحك ادعي تكون اللقطه مجتش في فيديو الفرح فضيحتك هتبقي بجلاجل
ادم بسخريه خفيف الدم والله واكمل في سره. ماشي يا دنا مااشي
———————————-
بعد الفرح في اوضه اسيل واسر واقفه قدام المرايا بتخلع التاج واسر جيه حضنها من ضهرها
اسر بحب كنتي وهتفضلي اجمل مارات عيني يا اسيل
اسيل بحب بلفت باست خده واكملت انا مش هعرف اوصفلك قد ايه مبسوطه بكل اليوم يا اسر بجد ربنا مايحرمني منك يا حبيبي
اسر بحب ولا منك يا نورعيني يارب
اسيل لفت واكملت بتوتر هو ممكن ممكن تفتحلي السوسته معلش
اسر بضحك كل ده خوف علشان كده وفتحها واكمل اهو ياروحي فتحتها
اسيل بتوتر طيب انا هدخل اغير في الحمام
اسر تمام بس بسرعه علشان نصلي
اسيل ابتسمت وهزت راسها ودخلت قلعت فستانها وخدت دش ووقفت قدام المرايا تواجه وجعها واكملت بدموع انا تعبانه اوي بجد كون معايا يارب ارجوك
ولبست قميص وفوقيه الاسدال وطلعت والباب خبط
اسر طب هدخل انا اخد دش افتحي انتي
اسر دخل واسيل فتحت واكملت تعالي يا ماما ادخلي
عشق بحب زي السكر منك كلمه ماما امسكي بس صنيه الاكل اهي ياروحي
اسيل بتوتر مس هتدخلي ??
عشق انتي عايراني صح ?
اسيل هزت راسها ب اه
وعشق دخلت وحطت الاكل علي التربيزه اللي في الاوضه وقعدت علي طرف السرير وجمبها اسيل اللي حضنتها وعيطت
عشق بس بس اهدي اسر عملك حاجه ?? قوليلي حصل ايه
اسيل بدموع انا محروجه اوي حاسه نفسي وحشه وبصراحه مش عايزه يحصل اي حاجه وخايفه اسر يزعل هو مستني اليوم ده بقاله سنين
عشق بحنان مسحت دموعها واكملت والله العظيم زي القمر وبطلي الهبل اللي في دماغك ده اسر بيحبك يا اسيل لا ده بيعشقك ومش عايز غيرك وهتشوفي ان مش هيفرقله كتير اهدي كده وصلي وباذن الله خير كلنا بنمر بليوم ده بس والله هتعدي وبردو لو مش هتقدري خالص كلميه المهم راحتك وانتي بنتي يا اسيل مش بنت اخويا. ومرات ابني ومش هقولك علي غلاوتك انتي عرفاها
اسيل بدموع خايفه اوي يا ماما
عشق من اسر طب ازاي ده انتي بتقولي امانك مع اسر
اسيل بنفي لا مش اسر من نظراته اللي عشت طول حياتي خايفه منها
عشق شويه وتشوفي اني صح ومفيش اي حاجه من الكللام اللي انتي بتقوليه ده
وفي الاثناء دي خرج اسر فمسحت اسيل دموعها بسرعه بس اسر لاحظ
عشق يلا يا حبيبتي هسيبكم وهمست متخافيش يا اسيل اسر بيحبك والله وحضنتها
عشق لاسر حطها في عنيك دي بنتي زيك بلظبط واياك تزعلها
اسر بضحك غيروا الاعدادات امتي مش انتي امي انا المفروض بس عموما من غير ماتقولي هي في قلبي مش عيني بس
عشق امك طبعا يا حبيبي وهي بنت اخويا ومرات ابني يعني بنتي.وهمست خلي بالك منها يا اسر متزعلهاش انت واعي مش هفهمك
اسر عنيا والله
عشق تسلم عنيك يا حبيبي وخرجت
اسر راح لاسيل واكمل بعد مانصلي عايز اقولك حاجه
اسيل تمام
وفعلا اسر صلي بيها وحط ايده علي راسها ودعالها
اسر بحب تقبل الله
اسيل بحب منا منكم يا غالي
وراحت قلعت اسدالها وطلعت
اسر قرب منها وشد وسطها ليه واكمل كنتي بتعيطي ليه
اسيل بتوتر ها لا معيطش يا حبيبي
اسر بلاش كدب يا اسيل انا شوفتك بتعيطي
اسيل بدموع خايفه
اسر طب اهدي اهدي خلاص مفيش حاجه هتحصل وبعدين انتي بتخافي مني انا اسيل
اسيل مسحت دموعها واكملت لا طبعا بس وطت راسها واكملت نظرتك يا اسر خايفه تشمئز مني او حتي اصعب عليك
اسر بتنهيده انتي مش هتبطلي تفكري كده طب منا شايف اهو اغلبيه الحرق وعادي خاالص بصي ياا اسيل هسالك سؤال ايه ممكن يميز البنت دي عن غيرها
اسيل جمالها مثلا
اسر لا مش جمالها انتي جاوبتي في المطلق اللي انتي خايفه منه لانك دايما شايفه ان طلما الجسم مش حلو تبقي البنت ناقصه ومش حلوه فبقيتي تقيسي التميز بين كل بنت والتانيه في الحاجه اللي انتي محتجاها عند مين من البنات ومين لا فا دي تبقي احلي ودي اوحش اختصارا لكلامي شروق مكنش فيها اي حاجه بس انا حبيتك انتي ومش جمال وشك او جسمك هيميزك انما ادبك اخلاقك تعليمك طريقتك في الكلام قربك لربنا ده كله يميز بنت عن بنت مش حاجه تانيه وبعدين مينفعش نتكلم في حاجه ربنا اراد بيها احنا مينفعش نعترض وانا وحياتك عندي مش فارقلي كل ده انا كفايه عليا انك هتبقي مراتي وابقي معاكي وبس
اسيل حضنته واكملت بدموع انا بحبك اوي يا اسر بجد شكرا لكلامك ده انا كنت محتجاه اوي انت فعلا اعظم اختياراتي
اسر باسها واكمل وانتي نصيبي الحلو من الدنيا يا اسيل واكمل ها لسه زعلانه
اسيل بخجل لا خلاص
اسر بضحك طب ايه هنقضيها رغي
اسيل بخجل اسرر بطل تحرجني بجد
اسر بضحك حاضر يا روحي وقرب منها وباسها. بحب وهي تجاوبت معاه واستسلمت ونسيت خوفها كله فاهي الان مع حبيب عمرها الذي كان وسيظل مصدر الامان لها
——————————–
في ااصاله تحت في الفيلا
مراد ايوه يعني حضراتكم مجمعني ليه دلوقتي ?? عايز انام
حسام بنعس مش عارف فايقين ورايقين
زين بص بقي احنا بلصلاه علي النبي انا والاتنين الغلابه دول ومعانا عمرو جبنا اخرنا
سليم بصراحه اااه وطالبين منكم طلب
مراد خير
حسام قول علشان هموت وانام
زين لا استني بس تنام ايه اسمع ونام. قررنا انا وعمرو وسليم نكتب بكره ومصطفي يصبر نفسه بخطوبه علشان لسه ايلين متخرجتش وبتدرس وهو زيها
مراد قررتوا ??اللي هما مين يعني
زين احنا يا عمي طبعا من نفسنا
مراد انت يابني. اتجننت عايزين تكتبوا هو احنا لحقنا نفرح باسر
زين بضحك لا بقولك اييه يا عمي اللي هيجبلي سيره اسر بعد كده انا هموت نفسي علشان فضل سنه كاتب كتابه وخللنا جمبه بسبب مخ بناتك الجزمه ودلوقتي تقولي اسر بردو ده زمانه هايص وانا قاعد دمي محروق و بتحايل والله ميصح بزمتك مبصعبش عليك
مراد بضحك لا مبتصعبش عليا يا قليل الربايه
سليم بضحك يخربيت عقلك يا زين
حسام طب بخصوص عمرو قالتلي ليان جاي يتقدم مش يكتب ازاي يعني
زين يا عم حسام صلي علي النبي فقلبك احنا مش مستاهله نتخطب من واحنا صغيرين عارفين بعض والخطوبه دي للتعارف
سليم بضحك ايوه مفيش وقت للتفسير
حسام عموما مش مهم طلما ليان موافقه خلاص
مراد وانت يا مصطفي هتخطب ايلين بكره
مصطفي بفرح بتتكلم حد
مراد ااه طبعا انت تستاهل بنتي وعارف هتحافظ عليها مستسلمتش لما رفضتك وزنيت وهي زنت فعايز اخلص منكم بقي وشاورت اسر لقيته مقيدني
مصطفي بفرح انا مش عارف اقول لحضرتك ايه بس بجد شكرااا علي ثقتك دي ووعد مش هكسرها
مراد بحب متاكد من ده كويس اوي ومن اول مره شوفتك فيها بس ايلين في عنيك
مصطفي بفرح من عنيا بس كده
زين واحنا يا يعني عمي حسام موافق وانت وافقت بمصطفي وابن اخوك وابن اخو مراتك ايه
مراد وهو بيقوم موافق امري لله كتب الكتاب بكره والفرح الاسبوع الجاي علشان نخلص بقي
زين بفرح وربنا انت عم جدع وحضنته
سليم بفرح حضنه واكمل والله انت ميه ميه حلو اوي كده
حسام بضحك علشان تعرفوا ان جواز اسر بركه عليكوا
زين بضحك ياريته اتجوز من زمان ده الواحد كان خلاص
مراد انتوا التلاته لو واحده من بناتي زعلت ليكم حساب تاني
التلاته في نفس واحد في عنينا
مراد بضحك ايوه كده وانا واثق انكم فعلا هتعملوا كده
وطبعا البنات واقفين في الطرقه وسامعين وهيموتوا من الفرح
مراد طلع هو وحسام والبنات نزلولهم
مريم بفرح اخيرااااا يااااه
زين بفرح ياشيخه. ده انا مش قادر اصدق ان اليوم ده هيجي انا فرحان اوي كلها بكره وتبقي مراتي رسمي وعلي اسمي يا مريوم
مريم بفرح بجد وانا هموت من الفرح
سليم بضحك عندك حق فقدت الامل بجد بس الحمدلله هديت المجنونه
مكه مسكته من جاكته واكملت مين دي اللي. مجنونه انا يا سليييم
ادم بضحك وهو نازل يابني راجع نفسسك
سليم بضحك لا انا اتعودت راجع انت نفسك يا دومي
زين بضحك الا صحيح اخبار رجلك ايه
ادم بضحك حقكم حقكم منا اللي جبتوا لنفسي وفضلوا يهزروا بفرح كبير
———————————–
تاني يوم في اوضه اسر
اسر قام وخد شاور ولبس وقرب من اسيل يصحيها
اسر بحب سيلا بت بت قومي
اسيل بنوم سبني شويه وهصحي مش قادره
اسر بضحك لا قومي كفايكي انهارده اخواتي هيكتبوا كتابهم مصدقوا انا اتجوزت بقي
اسيل وهي بتفتح عنيها اكملت بجد
اسر اه امي قالتلي من شويه لما صحيت علطول قومي خدي دش كده وفوقي
اسيل عايزه انااام بجد
اسر بضحك نامي بعد كتب الكتاب وباسها واكمل صباحيه مباركه علي احلي عروسه
اسيل بخجل الله يبارك فيك يا حبيي المهم انت لابس ليه من دلوقتي
اسر وهو بيحط الفطار قدامها اكمل وهو بياكلها كلي بس علشان مكلتيش امبارح وانا لابس علشان رايح القسم ضروي
اسيل وقفت اكل واكملت رايح فين ??
اسر القسم ياحبيبتي مالك
اسيل يوم صباحيتك. تسبني وتروح الشغل. يا اسر ??
اسر باس راسها واكمل حقك عليا انامش مدير شركه انا اجباري اروح ومكنتش هنزل والله بس اتصلوا بيا صاحوني وحاولت منزلش بس مضطر
اسيل لفت علي نفسها الملايه وقامت واكملت تمام براحتك يا اسر. ودخلت الحمام
اسر بتنهيده اسيل الاكل ملوش دعوه تعالي كملي اكلك
اسيل من جوه اكملت نفسي اتسدت
اسر تنهد واكمل بصوت منخفش طب هو بمزاجي يعني
بعد شويه طلعت اسيل ولابسه البورنص القصير وسايبه شعرها طويل علي ضهرها ووقفت تطلع هدوم
اسر جيه حضنها من ضهرها وباس رقبتها واكمل حقك عليا والله لو عليا منزلش ابدا اصل الواحد بعد مايتجوز قمر زيك اكيد مش سهل ينزل ويسبوه بس دي طبيعه شغلي
اسيل لفت واكملت طيب يا اسر خلاص ورايحه تمشي اسر رجعها تاني وقربها منه وابتدي يقرب من وشها اوي واكمل بحب هو انتي زعلانه مني
اسيل بتوتر من قربه اكملت لا خلاص والله
اسر باس خدها واكمل بضحك علي توترها اوعي تكوني زعلانه
اسيل بتوتر والله خلاص سبني علشان البس
اسر مسك رباط البورنص ورايح يفكه مسكته واكملت. اتلم ها وراك شغل
اسر بضحك دلوقتي ورايا شغل طيب ياااسيل وراح يلبس الكوتش واكمل علي فكره انتي بقيتي مراتي شرعا وقانونا ايه التوتر ده كله بقي هو انتي امبارح مخدتيش اجابه سؤالك اني كل اللي كنتي بتفكري فيه مش فارقلي.او لا ??
اسيل دخلت لبست دريس ابيض وطلعت واكملت بحب وهي بتلف الحجاب لا يا اسر خدت اجابه سؤالي وعرفت انك استثنائي ومفيش منك كتير بس دي طبيعتي بتوتر شويه وخلصت لف الطرحه وحطت ميكاب خفيف
واسر راح باس راسها واكمل اي حد بيحب بجد مش هيهمه اي حاجه غير انه يكون مع اللي بيحبوا المهم بس الصدق في الحب
اسيل بحب عندك حق
ونزلوا مع بعض
اسراء اول مشافتهم زغرطت وخدت بنتها في حضنها وباركلتلها وكذلك عشق حضنتهم هما الاتنين
مراد بهمس ضحك واكمل ايه رفعت راسنا ولا كسفتنا
اسر بضحك عيب عليك تسأل ابنك السؤال ده
مراد بضحك طيب كده خلاص طمنتني
اسر باس راس اسيل واكمل مش هتاخر حقك عليا
اسيل خلي بالك من نفسك
اسر حاضر يا حبيبتي
ومشي
اسراء جوزك راح فين يوم صباحيته
اسيل القسم بزمتك يا ماما عشق الناس تقول ايه معجبتوش العروسه انا بجد اضايقت بس سكت علشان منكدش اليوم
عشق بضحك مش ابن مراد طبيعي
اسراء بضحك اصل خالك ساب عشق يوم الصباحيه بردو
اسيل بضحك اه دي بلوراثه بقي
عشق اتنيلي انا مقعدش معايا ليله فرحي اصلا سابني وجالي 2 بليل حرق دمي ونمت
اسيل بضحك يخربيت كده بجد احنا الله يكون في عونا بنستحمل كتير ياعمتي انتي من خالي وانا من ابنه
عشق بضحك اه والله بس ربنا هاديه الحمدلله خلاص
ندي بضحك كويس مش سامعك ملهي مع الرجاله وانتي عماله تحكي تفاصيل ليله العمر
عشق بضحك اسكتي يا ندي متستفزنيش كانت تفاصيل منيله بنيله علي دماغي مستفدتش فيها حاجه غير اني اتجوزته نكد عليا ساعتها.يلا اهي ايام وعدت. اامهم طمنيني يا اسيل عليكم
اسيل بخجل الحمدلله عدت
عشق حضنتها واكلمت الحمدلله ياحبيبتي مبروك وعقبال عيالكم يارب
اسيل بحب يارب
وقعدوا يضحكوا ويهزوا مع بعض والرجاله مع بعض
بعد شويه زين جاله رساله فشافها اتصدم. واتجه للباب
ندي رايح فين يا زين
زين رايح مشوار مهم وجاي
مريم حبيبي مش وقته المأذون قرب يجي
زين هاجي يا مريم معلش مش هتاخر
مريم طيب خلي بالك من نفسك
زين حاضرر
وفعلا الوقت جري بسرعه رالبنات كلهم جهزوا وكانوا طالعين قمرات بمعني الكلمه ولكل منهم جمالها الخاص
والمأذون جيه واسر وكلهم اتجمعوا في الجنينه اللي كانت مزينه بشكل رائع
مريم بتوتر يازين رد بقي فينك كل ده اووف
اسر فين زين
مريم بخوف لسه مجاش ابدائو بحد غيرري
عمرو بسرعه اكمل بفرح ابدا انا والنبي
حسام بضحك ايه يخربيتك فزعتني ماشي ابدا انت
وبلفعل تم عقد زواجهم وعمرو قام حضنها ولف بيها بفرح وسط تسفيق الناس وفرحتهم
مرريم بتوتر يا حبيبي رد رد يا زين بقي وابتدت تدمع
المأذون ها مين تاني
سليم بص علي زين ملقهوش فاكمل انا ياشيخنا. لحد ما التالت يجي
مراد لمريم فين زين
مريم بدموع معرفش قالي رايح مشوار وجاي ااتاخر
ادهم بحده ازاي يعني كل ده هو مش عارف ان انهارده كتب كتابه
ندي اهدي يا حبيبي الغايب حجته معاه خليكي بس وراه يامريم رني كتير
مريم بدموع برن والله
وبعد شويه تم عقد زواج مكه وسليم
وسليم حضنها بحب باس راسها وهي كانت زيه هتطير من الفرح
ولسه زين مجاش
ادم طلعت بصيت عليه برا مش باين خالص
مراد بتنهيده طيب مصطفي وايلين يلبسوا الدبل لحد مايجي
وفعلا تمت خطبتهم وهما مبسوطين ومش مصدقين ان اخيرا بقيوا سوا وده حصل
مصصفي بحب وعدتك ونفذت واخيرا بقيتي معايا
ايلين بفرح مش قادره اصدق بجد اننا بقينا اخيرا سوا ودبلتك في صباعي ياااه يا مصطفي الحمدلله بجد
مصطفي بحب كانت المعركه لاجلك صعبه ولكنك تستحقي
ايلين بحب ربنا يخليك ليا يروحي بجد
المأذون يابني. هستني كتير
ادم ثواني يا مولانا 10 دقايق كمان ولا حاجه
مريم بدموع رد يا زين بقي حرام عليك
اسر اهو اهو اخيرا شرف البيه
مريم شافته جريت عليه بفرح واكملت بخوف انت مبتردش عليا ليه وروحت فين كل ده وجعت قلبي عليك وقعدت اعيط
زين بجمود معلش يا مريم بس مسمعتش التليفون
مريم. بحب مش مشكله يا حبيبي المهم انك جيت يلا مش فاضل غيرنا وبتشد يده لقيته واقف بصتله بستغراب واكملت في ايه يا زين
زين بتنهيده مريم انا مش هقدر اتجوزك
مريم بصدمه ودموع اييييه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية