رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الثلاثون 30
بعت اسيل لنادر ( بكره هاجي الشركه اخدهم)
قفلت الفون ونامت
———————————–
تاني يوم الصبح اسيل صحيت وخدت شاور ولبست ونزلت تحضر الفطار لاسر
في الصاله تحت
اسيل صباح الخير يا ماما
عشق بحب صباح النور يا قلب ماما فين اسر مصحيش ليه
اسيل لسه نايم هعمله فطار واطلعله
عشق ماشي ياروحي خلي بالك ولو عاوزه حاجه تعمليها ناديني
اسيل وهي داخله اكملت تسلميلي يا غاليه
في المطبخ
دنا صباح الخير يا سيلا
اسيل بحب صباح النور ياروحي
دنا انا عملت زي ما اسر قالي ومردتش اكلم ادم امبارح
اسيل بضحك جيه يقوله دنا زعلانه اصالحها ازاي بس ايه اسر ضغط عليه جامد وعرف انه بيحبك بس هو عنيد واخد عرق خالي ادهم في الحته دي تقيل اوي
ادهم بضحك من وراها بتقطعي فروه خالك ادهم في ايه يا ام لسانين
اسيل حضنته واكملت صباح الخير يا حبيبي واكملت بضحك ده علي ادم طالع تقيل زيك مبيحبش يبوح بمشاعره
ادهم بضحك اااه بس بتتكلموا عن ادم ليه
دنا بتوتر عادي اصل مستغربين ان لسه مرطبتش يا عمو فاهم
ادهم بضحك وهو بياخد مايه من التلاجه اكمل اممم فاهم يا قلب عمو ربنا يهديه يلا انا طالع
دنا بخجل فكرك عمو ادهم فهم ?
اسيل بضحك يابت عادي مايفهم هو عيب ولا حرام وبعدين هما هنا عسلل خالص بجد وصحابنا مش خلانا وعمامنا لا
دنا بابتسامه ربنا يخليكم لبعض ياقلبي ونفرح بعيالك انتي واسر
اسيل بحب رفعت ايديها واكملت اللهم امين يااارب وافرح بيكي يا دندن انتي وادم يارب
دنا بحب يااارب
وفعلا اسيل عملت فطار
وطلعت اوضتها
اسيل حطت الاكل علي السرير وقربت من اسر واكملت حبيبي اسرر اصحي يلا كفاياك نوم
اسر بنوم حاضر حاضر يا اسيل 10 دقايق بلظبط وصحيني
اسيل لالا هتتاخر قوم كده وفوق عملتلك فطار بنفسي. اهوو بص القمر
اسر فتح عنيه بتثاقل وقام اتعدل واكمل بنوم تسلم ايديكي يا حبيبتي
اسيل يلا بس كل وقولي رايك في مواهب مراتك
اسر بضحك انتي جايبه بيض ولانشون وجبنه رومي وجبنه بيضا كتر الف خيرك طبعا وتسلميلي بس انتي مش ظبخاهم يعني
اسيل بتمثيل حزن اخص عليك يعني اقف احضرهم وفي الاخر تقولي كده شالله ما عنك قولت رايك
اسر بضحك خلاص يا حبيبتي زي القمر تسلم ايديكي
اسيل بتوتر اسر انت هتيجي امتي انهارده
اسر وهي بياكل اكمل اشمعنا
اسيل عادي علشان بزهق من غيرك بتواحشني اوي
اسر بغمز والله وانتي بتواحشيني اكتر
اسيل بضحك اتلم بتكلم جد والله
اسر مش عارف بس هحاول متاخرش يا سيلا
اسيل ماشي يا حبيبي ربنا يقويك وقامت حضرتله هدومه والشاور واكملت ها كلت
اسر وهو بيقوم باس وراسها واكمل اه تسلم ايديكي ياروحي انا هروح اخد شاور وقولي لادم يقعد معاكي في الجنينه لحد مانزل
اسيل بتفكر في ايه ??
اسر بضحك خلصي بس
اسيل تمام
ونزلت خبطت علي ادم
ادم فتح واكمل ادخلي يا سيلا
اسيل بتمثيل بحزن انا مخنوقه وعايزه اتكلم معاك شويه في الجنينه ممكن
ادم طبعا يلا
في الجنينه
ادم بقالنا 10 دقايق قاعدين ومش عايزه تتكلمي يا اسيل خير
اسيل بص يا ادم انا مش عارفه اعبر خليك قاعد وخلاص عوزت اقول حاجه هقولها
ادم بضحك طيب ياستي خليني
.
دنا انتي هنا يا اسيل واسر بيدور عليكي
اسر من وراها اكمل ايه يا حبيبتي قلبت عليكي الدنيا
اسيل بابتسامه معلش ياروحي مقولتلكش اني مع ادم قاعدين شويه هنا
اسر فونه رن واكمل لاسيل وهو بيرد لالا ولا يهمك واكمل للمتصل ازيك يا حبيبي عامل ايه واحشتني يا راجل ثم سكت ثواني واكمل دنا مين دنا اااه دنا فهد الشافعي
هنا ادم بصله بصدمه وهو ساكت
اسر بخبث طيب تمام هشوفها الاول بعدين اشوف عم فهد تمام يلا باي
دنا هو مين ده يا اسر
اسر بتمثيل فرح عريس اخيرا دنا الاوزعه كبرت وبيجلها عرساااان
دنا بابتسامه متكسفنيش بقي يا اسر
ادم قام وقف واكمل بحده نعم ياروح امك ??
اسيل بضحك استني يا ادم انت كمان هاا مين ده يا اسورتي
اسر ده شاب ميترفضش بصراحه ظابط صاحبي وشافها ساعه كتب كتاب البنات وخطوبه ايلين وعجبته وسالني عليها دلوقتي
ادم بحده ايه عجبته دييي مش فاهم هي عربيه ولا بدله علشان تعجبه
دنا بحده اتكلم عني بأسلوب احسن من كده يا ادم
ادم بحده هشش مطلبتش من حضرتك تردي لما الرجاله تكون بتتكلم الحريم تسكت
اسيل بس يا دنا عيب هو بيكلم اخوه
دنا ما الموضوع يخصني يا اسيل
اسر خلاصه الكلام يا ادم انت عايز ايه دلوقتي
ادم بحده مين ده وهي تعرفه منين علشان تتكسف كده
دنا بحده وانت ماااالك
اسر بصلها فاكملت سوري يا اسر وسكتت
ادم بحده طيب هروح انا لفهد الشافعي واقوله شوف بنتك اللي اول ما جالها عريس اتكسفت وابتمست تعرفه منين بقي وهو صاحب اسررر
دنا ربعت ايديها واكملت اعمل اللي تعملوا يا ابن مراد
ادم انا هوريكي ابن مراد ده هيعمل ايه
اسر بعصبيه ماتحترموا نفسكم انتوا الاتنين ايييه مفيش حد كبير واقف خاااالص
ادم اديني سكت يا عم وماشي وسيبهالكم خاالص
ومشي
اسيل بضحك مش قاااادره همووت الواد هيطق يا اسر حرام عليك
اسر بضحك احسن خليه يتربي بقي ويحترم نفسه ويحس بقيمه البت ومسك دنا من طرحتها بخفه واكمل وانتي مش قاااايلك متفتحيش بوقك غير قليل بتهري كتير ليييه
دنا بحزن عصبني يا اسر بجد لا عايز يرحم ولا يسيب رحمه ربنا تنزل مايتكلم ويريحني
اسر خديها مني كلمه مبقاش اسر السيوفي لو مقالهاش انهارده اوبكره
اسيل بضحك حاسب من النفخ في نفسك تفرقع يا زوجي العزيز
اسر بضحك طب هتشوفي وبص في ساعته واكمل انا اتاخرت اوي يلا هروخ انا الشغل وباس راس اسيل واكمل سلام
اسيل خلي بالك من نفسك
————————————
في اوضه زين مريم خبطت ودخلت لقيته نايم
مريم زين حبيبي اصحي زيين ايه ده مش بتصحي خاالص طيييب ومسكت كوبايه المايه دلقتها علي وشه
زين بفزع ايييه ايييه في ايييه
مريم بضحك مش قااادره والله تستاهل قووووم مراتك عندها امتحاان وانت نايم
زين بحده والله انتي حيوانه انا هربيكي
مريم فتحت وطلعت تجري وزين وراها نزلت واستخبت ورا هشام واكملت بضحك اتش خلي الواد ده يتلم بعيد عني
هشام.بخضه ايييه اييه في ايه يا زين
زين بعصبيه بنت اختك المهزقه صحتني دلقت علي وشي مايه وهي عارفه ان قلبي واجعني اتخضيت
عشق بحده تصدقي انك بت مهزقه في واحده تصحي جوزها تدلق علي وشه مايه دي طريقه
هشام بضحك احممم احممم انا شوفت الموقف ده فين قبل كده
مراد بضحك انا مش عايز اتكلم والله
ندي بخوف وانت قلبك واجعك من ايه يازين
مريم بصدمه اكملت في سرها يانهار اسود يا زين ونطقت هي طبيعي يا ماما ندي علشان هو من زمان لو اتخض قلبه بيوجعه واي حد كده اصلا بيتصرع يعني
ندي بارتياح ايوه ايوه صح
عشق بحده انا مش بكلمك ?? ازاي تعملي في جوزك كده
مريم بضحك بالله بهزر معاه هو اللي اوفر سيكا
هشام بضحك ماخلااص ياعشق يعني هي طالعه لمين يعني
مراد بضحك قول انت يابني اديك كنت حاضر
عزه بضحك ده كان يوم لقطه و هي نازله بشعرها ومراد من غير تيشرت طب علي الاقل دول نازلين مستورين
عشق بضحك اانا فاكره علي فكره اليوم ده وفاكره اني قولتله وحياتك لو مقومتش هدلق المايه فمقامش فدلقتها هنا لييه ??
ندي اه ليه
عشق بضحك علشان حلفت انما مش من فراغ كده
مريم بضحك شوووف شوووف يعني عملتيها في بااابي حبيبي قبل كده وجايه تزعقيلي حكم
عشق بضحك كنت صغيره يا ام لسانين وكنت حامل ساعتها في اسر كمان يعني من زمان اوي
هشام بضحك صدق اللي قال متخافش من الهبله خاف من خلفتها
مريم بقي كده يا اتش طب اما خليت تؤامتي تنكد علي ابنك مبقاش انا مريم
سليم بضحك وانا ماالي يا حيوانه انااا ايه دخلني بلموضوع زين خد مراتك علشان هقوملها انا ساكت احتراما للناس اللي قاعده
زين يعني مش هتطلعي من ورا خالك ??
مريم اه انت متضمنش يا ابن ادهم لو طلعت تعمل فيا ايه
ادهم بضحك البت دي لسانها طويل كده لمين
مراد بضحك عش ولم يكمل الاسم عشق بصتله برفعه حاجب فاكمل عشنااااااا رايح اقول عشنااا وشوفنا ان مريم لسانها طول فهمتي ايه انتي
عشق بضحك مفهمتش حاجه
مازن بضحك يخربيت الضحك عشنااا بردو
مراد بضحك اه اومال انت فاكر ايييه يا ابو نسب
حسام بضحك فاكر هتقول عش عشااان كنت بدلعها بقول عشااان كنتوا فاكرين اييه
هشام بضحك المهم النيه
ادهم بضحك اييوه بلظبط كلنا عرفنا هو يقصد مين بس مينفعش نروح نقول
زين بتمثيل حزن وتعب طب انا زعلان منك يا مريم اااه ااه قلبي واجعني
مريم طلعت من ورا هشام بسرعه وراحت عنده واكملت بدمووع مااالك مااالك ياروحي ايه بيوجعك يازين
زين بضحك شد وسطها ليه واكمل شوفتي عرفت اجيبك اهو
مريم بحده ضربته في صدره واكملت اوعي اوعييي سبني بابا ادهم خليه يسبني
زين بوجع ااه بجد بجد يا مريم ضربتيني جامد
مريم بدموع والله بجد?? حقك عليا يازين اسفه ياروحي انت كويس علشان خاطري انت كويس
زين بوجع كويس متقلقيش وباس راسها واكمل بضحك كنت ناوي اعاقبك علي المايه دي بس لاجل الدموع اللي نزلت وانا بمثل عليكي مش هعملك حاجه
مريم حضنته واكملت مش هعمل كده تاني
ادهم بضحك كويس مدخلتش اديكي معدتيش دققتين وبقيتوا سمنه علي عسل
ندي بضحك يا داخل بين البصله وقشرتها يا روحي
مريم بضحك قره عيني ده
زين قلبه من جوه بس مش هتسبيني اروح اجهز بقي علشان اودي مريوم الامتحان ولا ناويه تسقطي
مكه بضحك وهي ونازله خليكي يا روحي استني جوزك انا خلصت وهمشي قبللك وطلعتلها لسانها
مريم بضحك ياحبيبتي مكنتش هروح معاكي اصلا قره عيني هيوديني
سليم بضحك انتي يابت في تالته ابتدائي بتغيزي اختك علي ايه يا حسره ده امتحان
مكه بضحك علي رايك يعني هو احنا رايحين الجنه
سليم طيب يلا ياختي يلا
وفعلا مكه مشيت ومريم فضلت مستنيه زين
في اوضه اسيل ليان خبطت ودخلت
ليان هاا رسيتي علي ايه
اسيل لا اسر مش راضي ومش هعمل حاجه مش عايزها هجيب ورقي وهاجي وخلاص
ليان طيب انا كده كده مش هروح انهارده بس المدير هناك يعني فا روحي هاتي ورقك وتعالي
اسيل تمام ياروحي
اسيل لبست وجهزت وخدت شنطتها ونزلت
اسراء رايحه فين يا اسيل
اسيل بتوتر رايحه اجيب حاجه من المول وجايه
مازن قولتي لجوزك
اسيل بتوتر اه اه قولتله هي ربع ساعه هتلاقوني هنا
عشق ماشي ياروحي خلي بالك من نفسك
اسيل ماشي يا حبيبتي
مريم انا هطلع لزين علشان كده هتاخر وراحت دخلت الاوضه سمعت زين بيرجع في الحمام خبطت ودخلت لقيته بيرجع وفيه دم نازل في الحوض
مريم بدموع ايه ده
زين بتعب وهو بيغسل وشه اكمل عادي يا حبيبتي متشغليش بالك
مريم بدموع زين انت بتروح مني يلا نسافر ومش عايزه فرح مش لسه هستني
زين وهو ماسك وشها بين ايديه اكمل وانتي مش اقل من حد انتي ست البنات كلها وتستحقي يتعملك اجمل فرح
مريم بدموع انت بقيت جوزي وانا مش عايزه حاجه تاني وفرحي الوحيد وجودك جمبي
زين باس جبينها واكمل هانت يا مريم بعد الفرح هنسافر علطول واتعالج شويه وادخل العمليه واللي ربنا رايده هيكون
مريم بدموع ونعم بالله يا حبيبي خلاص خليك هركب اوبر انت تعبان
زين يلا يا بت بلا اوبر انا جهزت اهو ومسك ايديها ونزل
————————————
في الشركه وتحديدا في ؛المكتب
اسيل. المواظفين مجاتش ليه يا استاذ نادر مالهم.ده يعتبر محدش برا
نادر بخبث لا ماهو انهارده كلهم خدوا اجازه بمناسبه عيد ميلادي فمفيش حد هنا غير الامن تحت هي ليان مقالتلكيش
اسيل بتوتر اممم كل سنه وحضرتك طيب لا مقالتش هي قالت انها مش رايحه بس اانا مش هفضل اسالها ليه قولت عادي
نادر وهو بيبصلها بشهوه اكمل عادي محصلش حاجه وانتي طيبه يا قمر
اسيل بلعت ريقها واكملت طب عايزه بقي ال CV بتاعي معلش علشان لما اجي اتوظف في اي شركه تاني بعدين ده اذا جوزي رضي
نادر بخبث عنيا بس كده بس هو جوزك مش راضي ليه تشتغلي
اسيل دي مسائل شخصيه حضرتك وميخصكش فيها
نادر هو جوزك ده شغاال فين
اسيل بحده وانت مالك هات ورقي عايزه امشي كلمتني امبارح قولتلك مش هقدر اشتغل قولتلي ورقك قولتلك هاجي بكره اتنيل اخده هتجيبه ولا ابعت جوزي يجيبه بمعرفته
نادر بحده هو انتي هتخاوفيني
——————————–
في بيت السيوفي دخل اسر مرهق اوي وقعد علي اقرب كرسي في الصاله واكمل بصوت عالي نسبيا اسيل كوبايه يا قهوه يا حبيبي مصدع اوي
عشق لسه مجاتش يا حبيبي
اسر بصدمه يعني ايه لسه مجاتش هي فين اصلا
ليان هي اكيد بتجيب ورقها لان كانت بتتكلم معايا ان مش هتكمل في الشركه علشان انت مش راضي
اسر بحده نعمممم هي راحت الشرركه ومن غير اذني
مازن بصدمه من غير اذنك ازاي يعني وشركه ايه دي قالتلنا مول وانت عارف
اسر بعصبيه عااارف اه ده انا هربيها من اول وجديد
اسراء بخوف اهدي يا اسر وعرفها الصح من الغلط
مراد بحده ملكيش دعوه يا اسراء واحد ومراته متدخليش
اسر بعصبيه ليييه متكونش لسه عيله متعرفش الصح من الغلط ولا لسه عرفاني
ليان ممكن تهدي هي مش هتكمل علشانك بس مفيهاش حاجه راحت تجيب ورقها
اسر. بعصبيه يخش تكون رايحه تحج انا قولت لاااا يعني لاااا مفيش مرواح يعني مفيش مرواح وطلع موبايله وبيتصل بيها وفتح الاسبيكر
——————————–
في اامكتب
اسيل بحده ولا اخوفك ولا زفت خلص علشان عايزه امشي
وفونها رن اترعبت لما شافت الاسم وحاولت تكون طبيعيه وردت
اسر بهدوء مخيف فينك يا اسيل
اسيل بلعت ريقها واكملت في اوضتي يا حبيبي
اسر اه طيب هاتي ماما ثواني
اسيل بتوتر ماما عشق بتعمل اكل مش فاضيه تفضي هخليها تكلمك ياروحي
اسر تمام
اسيل باي
اسر قفل الفون من غير مايرد عليها واكمل لماازن بعصبيه شااااااايف بنتكككك
مازن بصدمه هي ازاي تكدب كده هو انا ربيتها علي كده
مراد اهدي يا اسر دي مراتك ومحدش هيدخل بينكم بس علمها غلطها براحه
اسر بحده وهو ماشي علي برا مش هسمح لحد اصلااااا يدخل ومراتي انا هعرف اربيها كويس وعقابها انا عارفه كويس
——————————-
في المكتب
نادر بضحك الله ده انتي بتكدبي علي جوزك ياتارا ليه لتكوني مدوراها كل يوم في حته شكل من ورا الغلبان ده
اسيل بعصبيه انت بتقول ايييه يا زباله انت انا اشرف من الشرف انت فاكرني من اللي تعرفهم
نادر بضحك سيبك من الشغل ده ايه رايك في 2 مليون مقابل ليله معاكي
اسيل بعصبيه ضربته بلقلم بقوه واكملت انا غلطت اني فعلا جيت هنا انت انسان زباله وانا هخلي جوزي يوديك في ستين داهيه وورقي هجيبه بنفسي ورايحه تمشي نادر مكسها واكمل بحده بقي انا يابنت الكلب تضربيني بلقلم وانا مغليكي وبقولك 2 مليون طب هاخدك وببلاش ومسك ازازه من الدرج بتاعه ورش في وشها نسبه بسيطه
اسيل بدوخه انت انت عملت ايه يا حيوان
نادر بضحك ده تخدير بسيط يعني تبقي صاحيه وشايفه وسامعه بس مش هتقدري تقاومي يا حلوه
————————————
في اوضه فهد
فهد يا دنا علاج ماما بتاع الضغط فين
دنا وهي بتقرا كتاب مش عارفه يا بابا والله تلاقيه خلص
شيرين بتعب معلش يا دنا مدي رجلك ياحبيبتي هاتيه من الصيدليه اللي جمب الفيلا
دنا حاضر ياروحي
ونزلت وطلعت من الفيلا وماشيه في الطريق زعلانه وبتفكر وفاجاه لقيت عربيه سودا بتطاردها
دنا برعب انا امشي بسرعه احسن وابتدت تمد في خطوتها والعربيه تزيد في السرعه وفاجاه حد من اللي في العربيه شدوها وحطوا مخدر علي وشها ففقدت الوعي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية