رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الثاني و الثلاثون 32
البنت ابتسمت بخبث وانتصار واكملت شروق
ادم بابتسامه تشرفت بمعرفتك
شروق الشرف ليا يا ادم بيه
ادم لالا ادم بس بلاش بيه دي احنا من سن بعض
شروق بضحك تمام ايه رايك نبقي صحاب
ادم بضحك سوري بس خاطب واكيد مش هحب اضايقها
شروق لالا عادي خالص انا ممكن اعزمك انت وهي في مطعم ونتعرف واكملت بحزن مصطتنع اصل انا وحيده ويتيمه ومليش حد وكل يوم خناق وقرف زي منتا شوفت فاعايزه يكون ليا صداقات بس
ادم خلاص ياستي متزعليش باذن الله هعرفك علي دنا خطيبتي في اقرب وقت
شروق بخبث ابتسمت واكملت موافقه هات رقمك بقي
ادم كتبه واكمل يلا انا رايح الصيدليه عوزتي اي حاجه عرفيني
شروق بابتسامه اكييدد
وادم مشي
شروق بشر لنفسها عارفاك من غير ماتعرفني يا ادم انت الوحيد اللي متعرفنيش في عيله السيوفي وانتقامي من اسر هيبقي عن طريقك اما خليتك تقتله بايديك ومراته الصفرا دي تطلب الطلاق مبقاش انا شروق كفايه اوي الايام اللي قضيتها في السجن في بهدله وطلعت بعد عذاب بكفاله ووسطات وتزوير وشهاده ناس اني كنت مخدره لما اسر صورني بس وعهد الله هوريك يا اسر انت متعرفش وقعت مع مين
———————————–
بعد شويه مريم وزين ومكه جم
مريم ايه مالكم مبوزين ليه كده مين مات
عشق بتنهيده اخوكي متخانق مع اسيل خناقه لرب السما ومش عايز حد يطلع يشوفها
زين هو اتجنن ليه عملت ايه يعني
اسراء بحزن اسيل غلطانه يازين كسرت كلمته ونزلت من وراه
مكه اهدوا بس ايه الجديد بيتخانقوا بس هيتصاالحوا دول ميقدروش يعيشوا من غير بعض هما جداد عليكم
زين بتنهيده لا اخوكي مش سهل يتراضي هو فين
عشق في الجنينه
زين انا داخله وانتي اطلعي لاسيل
مريم بحزن حاضر يا حبيبي
مكه هي فين عزه يا اتش
هشام بضحك عزه يا جزمه عموما هي فوق
مكه وهي طالعه اكملت بضحك خليها عليك
في اوضه عزه الباب خبط
عزه ادخل
مكه بمرح مساء الفل علي احلي زوزا في المجره
عزه بضحك اقعدي يا بكاشه خير عايزه ايه
مكه قعدت واكلمت بصراحه عايزاكي تقنعي سليم اني اطلع رحله شرم اخر يوم امتحانات
عزه لوحدك ?
مكه اه بس هو يوم وهرجع
عزه طلما جوزك قال لا يبقي لا يا مكه متعانديش
مكه بضيق يا ماما هو خنقه وخلاص انا بصراحه تعبت من جو البيت ونفسي اغير جو
عزه ابقي غيري جو بعد جوازك هانت خلاص وابقي روحي الحته اللي تعجبك بس مع جوزك
مكه بضيق خلاص ياا ماما انا قولت انك املي الوحيد
هشام من وراها مالك يا حبيبت خالك مزعلاها ليه يا عزه
عزه والله يا حبيبي ما زعلتها ده هي وسليم
مكه قامت حضنت هشام واكملت بحزن ابنك مش عايز يوديني الرحله يا اتش وانا مخنوقه وعايزه اسافر
هشام طب هو جوزك انا مفروض اعمل ايه دلوقتي يا حبيبتي
مكه بحزن تقنعه مش انت باباه
هشام مسك ايديها بين وشه واكمل بصي يا مكه انتي عارفه غلاوتك عندي انتي ومريم بلذات قد ايه بس مش هينفع خالص اقول لسليم علي قرار يخص سفر مراته لا او اه هو راجل وحر في قرارته لو كان حاجه تاني كنت اكيد ساعدتك بس هو خايف عليكي ياحيبتي اتجوزوا وسافروا سوا
مكه طيب يا حبيبي خلاص
————————————
في اوضه اسيل
مريم واخدها في حضنها واكملت طيب اهدي طيب اهدي باذن الله هتتصالحوا
اسيل بعياط يا مريم والله ماكان قصدي
مريم بحزن عارفه ياحبيبتي بس انتي مش هتوهي عن اسر هو صعب شويه بس بطريقتك هتصالحيه
اسيل وهي بتمسح دموعها اكملت هحاول يا مريم والله مع اني عارفه انه مجهود علي الفاضي
مريم متزعليش نفسك يلا انا هنزل لو عايزه حاجه قوليلي
اسيل هزت راسها ب اه
————————————-
في الجنينه
زين طيب هي غلطانه معترف بس عديها يا اسر خلاص الحمدلله انك لحقتها
اسر زين انت بلذات مفروض متقولش كده مريم كدبت عليك مستحملتش فمتلومنيش
زين لا في فرق مريم راحت لواحد بيته انما اسيل راحت الشركه ومش في نيتها حاجه ومتعرفش انه مدي المواظفين اجازه
اسر بعصبيه متعرررفنيش ليه انا كنت هجبلها الملف بتاعها وازاي تنزل من ورايا هو ده صح
زين اهدي طيب وقوم روق كده وصالح مراتك وعرفها غلطها دي اسيل يا اسر اسييل حبيبتك
اسر لو حبيبتي هتكسر كلمتي يبقي تتربي ومش هتصعب عليا
ادم بضحك من وراه ياراجل يعني انا روحت شغلي وجيت وانت لسه بتهري في الموضوع ده لا انا مش هتجوز ده طلع الجواز حوراته كتير
زين بضحك لالا الجواز حلو بس دي البهارات انت مش فاهم وزغد اسر واكمل بغمز ولا ايه يا عريس حلو ولا مش حلو
اسر بسخريه اه حلو اوي
ادم بضحك انا كده كده معايا حته سكره هاديه
زين بخبث اه مين هي بقي
ادم بضحك علي اساس متعرفوش دنا
اسر بضحك الله دنا ده انا جايبلها عريس ازاي يا جدع
ادم مسكه من قميصه واكمل بضحك ده انا هموتك علي المقلب السخيف ده خلاص ياباشا بقيت خطيبه اخوك لبستها خاتم والبيت كله عارف
اسر بفرح بتهزر ?
زين ايوه بقي ياجدع خلينا نفرح
ادم بحب لا خطبتها مش بهزر انا مكنتش هعرف اشوفها مع حد تاني يا اسر وبشكرك انك سبب اني اقولها بسرعه ومن غير خوف
اسر حضنه واكمل مبروك يا حبيبي عقبال فرحكم والله قولتلهم مبقاش اسر السيوفي لو متكلمش انهارده او بكره
زين بضحك بس مين اللي سكره وهاااديه دناااا ايه الكدب ده
دنا بغضب ومالها دنا ياسي زين
زين بضحك انتوا بتطلعوا منين بس لا زي القمر طبعا حد يقدر يتكلم
ادم احترم نفسك ياباشا
زين الله انتوا شعب مفيش حاجه بترضيكم خالص
ادم بضحك اه اقعد ساكت متعلقش يا ابو نسب علشان مزعلكش
زين بضحك لولا ان امك وابوك ملحقوش يشبعوا منك كنت وريتك معني كلامك يا ابن عمي بس يلا هقوم انا انام تعبان اوي
اسر بخوف مالك يا حبيبي حاسس بايه
زين بحب متقلقش يا غالي انا كويس
دنا بصدمه مال دراعك يا ادم
ادم بص لدراعه واكمل اه دي خناقه يا حبيبتي
دنا خناقه خناقه ايه يا نهار اسود دي كلهاا
اسر ايه اللي حصلك ده يا ادم
ادم يا جماعه اهدوا في شابين حاولوا يخطفوا بنت عايزين يضايقوها فا دافعت عنها فا دي وسط الخناقه يعني متخافيش بسيطه
اسر بضحك ياض درااعك ده اتكتب عليه يفدي الناس كلها ولا ايه
ادم بضحك تصدق صح
دنا بحزن وريني طيب هات ايديك كده وابتدت تتفحص الجرح واكملت الحمدلله بسيط وبعدين تخلي بالك اكتر يا ادم بيه
ادم باس ايديها واكمل قلب ادم من جوه
اسر بضحك لا انا يظهر اللي كنت بعمله في الناس هيطلع عليا هقوم انا
ادم ودنا ضحكوا واسر مشي
————————————-
في الصالون بعد شويه كله متجمع علي العشا
عشق بحزن كل يا اسر
اسر بحزن مش عايز يا ماما انا هطلع انام وبص لدنا واكمل وديتي لاسيل عشاها
دنا اه يا اسر
اسر تمام عن اذنكم
مراد استني يا اسر
اسر نعم يابابا
مراد انا مليش اني ادخل بينكم دي مراتك وغلطت بس فكر بقلبك شويه يا حبيبي وحل مشاكلكم
اسر تمام وطلع
سليم مساء الخير يا جماعه
مكه مساء النور يا حبيبي اتاخررت ليه كده
سليم عندي تصحيح والله ياكوكي فهتاخر الايام دي
عزه ربنا يقويك يا نورعيني
————————————-
في اوضه اسر واسيل
اسيل كانت بتاخد شاور وطلعت لابسه قميص وفارده شعرها وكانت قمر ثواني واسر دخل وشاف انها مكالتش بس مدهاش اهتمام ودخل الحمام
اسيل قعدت علي السرير بحزن وشويه وطلع لابس بنطلون بيتي وعاري الصدر و راح نام واتغطا و اده ضهره لاسيل
اسيل بتنهيده حزن طب هو انا مش قاعده يعني
اسر —–
اسيل بدموع انا بتكلم علي فكره
اسر بحده وانا مش عايز ارد قصري ونامي بس كلي الاول علشان الاكل زي ماهو
اسيل بدموع اسر اسمعني ارجوك وحطت ايديها علي كتفه بس زق ايديها
اسر بحده نامي يا اسيل
اسيل بدموع لو بتحبني قوم اتكلم معاك 5 دقايق بس
اسر نفخ بعصبيه وقام اتعدل واكمل بحده خيير عايزه ايه
اسيل بدموع وشهاقات وهي بتعيط من غير ماتتردد حضنته واكملت انت عارف بحبك قد ايه انت مصدر فرحتي واماني في الدنيا انا حتي لو حواليا 100 واحد لو انت مش موجود بحس بوحده زعلك مني خانقني وانا اول مره ازعلك كده علشان خاطري متزعلش وحياه اسيل خلاص دي اخر مره ومش هنزل عادي من هنا بس كلمني عادي
اسر صعبت عليه فا في الاخر هي حبيبته اكمل بحزن طب اهدي اهدي وبس كفايه عياط ومسح دموعها
اسيل بحرن مش زعلان مني ??
اسر بتنهيده اكدب عليكي لا زعلان من امتي وانتي بتكسري كلامي ولا بتخرجي من ورايا انتي معملتيهاش وانتي حبيبتي ومفيش ارتباط رسمي تعمليها وانتي مراتي اهي دي اتصدمت منها وعصبتني اوي بصراحه بس متعيطيش في النهايه مش بحبك تعيطي
اسيل بحزن يهون عليك تنام زعلان مني يا اسر
اسر منتي هونت عليكي تكسري كلامي
اسيل حضنته واكملت حقك عليا والله ماهكررها تاني غلطه ومش هتكرر خالص وحياتك عندي
اسر طيب يا اسيل
اسيل بفرح باست خده واكملت خلاص مش زعلان
اسر بضحك لا مش زعلان معرفش بتعملي فيا ايه مش بعرف اخد منك موقف
اسيل كل ده ومخدتش موقف
اسر بضحك اه انا مش بتصالح بسهوله بس انتي بلذات ليكي سحرك الخاص وبيقرب منها
اسيل بعدت بتوتر واكملت ايه مش قولتلي اكل
اسر بضحك بقي كده ماشي ماشي وراح جاب الاكل واكمل كلي ياست اسيل
اسيل انت اكلت
اسر لا معرفتش اكل من غيرك بصراحه
اسيل بحب ياروحي انت طيب يلا امسك من ايدي
وقعدوا ياكلوا في جو حلو جدا من الفرح
بعد شويه اسيل قامت شالت الاكل وجات علشان تنام اسر شدها ليه
اسيل بضحك ايه عايز ايه
اسر بضحك مش قولتي الاكل ادينا خلصنا الاكل يا بنت مازن في حجج تانيه
اسيل بضحك اممم فاهمني انت
اسر وهو بيقرب اكتر من وشها اكمل طبعا مش حبيبتي
———————————–
تاني يوم الصبح في اوضه اسر واسيل
اسيل صحيت قابله وخدت شاور ولبست وراحت صحته
اسر وهو بيقوم هي الساعه كام دلوقتي
اسيل 3
اسر بصدمه نعممم 3 ازاي يعني نهارك ازرق ازاي مصحتنيش
اسيل بضحك اما انا لسه صاحيه وبتقرب منه وحطت ايديها حوالين رقبته واكملت وانا اللي لما صحيت ولقيتك فكراك قولت مش هتنزل وهتفضل معايا اخص
اسر بضحك الله يسامحك يا اسيل ماهو الدلع ده اللي خلاني مقدرتش اصحي لشغلي عمرها ماحصلت دي
اسيل الله هو انا اللي قولتلك متنامش بدري اوعي انا غلطانه قال فاكره عايز تفضل معايا قال
اسر شدها ليه واكمل بضحك استني بس كده كده خلاص اليوم راح هفضل معاكي ياست البنات بس هروح اشوف الكلب نادر ده في المخزن وجايلك
اسيل بقلق انت جبته المخزن
اسر اه علشان يتربي ويعرف بس هو فكر يأذي مرات مين وحضريلي الشاور معلش لحد ما اعمل كام مكالمه اشوف حوار غيابي بدون مبرر ده انا معملتهاش في صابحيتي
اسيل بضحك عيوني لعيوني هروح احضرلك الشاور
اسر بضحك اضحكي اضحكي ياختي
وبعد شويه اسر قام اسر ياخد شاور وبعدها بشويه الباب خبط
اسيل فتحت
عشق بقلق ايه يا اسيل منزلتوش علي الفطار كلعاده بتاعتكم واسر متعشاش امبارح في ايه يا حبيبتي هتمنعوا نفسكم من الاكل
اسيل بضحك لا يا ماما راحت علينا نومه ومتقلقيش خليته اكل امبارح معايا
عشق بارتياح طب نشكر ربنا انا قولت مالهم دول مش هياكلوا خالص
واسر طلع وهو لافف علي وسطه فوطه وفوطه تانيه بينشف شعره بعدين اتفاجئ بوجود عشق فاكمل بخضه بسم الله يا ماما قطعتيلي خلفي حرام عليكي
عشق بضحك ايه يا جزمه شوفت عفريت
اسر باس راسها واكمل لا طبعا يا ست الكل ده انتي موزه بس علشان مكنتش اعرف انك هنا
اسيل بضحك موزه فينك ي خالي تشوف مراتك وهي بتتعاكس
اسر بضحك الله اكدب طيب
عشق بضحك لا ياعمري قول اللي يعجبك بس ايه صحاكم متاخر اول مره يحصل كده
اسر بضحك اسيل سهرتني
اسيل بصتله فاكمل بضحك كانت بتتحايل عليا اصالحها يعني فهمتي ايه
عشق بضحك. اااه قولتلي طيب يا حبيبي كويس اتصالحتوا يلا يا سيلا ننزل لحد مايخلص هو ويحصلنا
اسيل بصت لاسر واكملت لالا مش هنزل
عشق بستغراب ايه ده ليه
اسر بتنهيده انا قولتلها مش هتنزل من الاوضه خالص
عشق بصدمه اخص عليك يا اسر ليه يعني يابني كل ده غلطت ماشي بس لدرجه متنزلش ليه يعني
اسر وقت عصبيه والله يا امي. خلاص روحي انتي وانا هجيبها وجاي
عشق ماشي اياااك متجبهاش
اسر بضحك والله هجيبها
ومشيت
اسيل حبيبي عادي والله مش هزعل خاليني قاعده هنا ملكش دعوه بكلام ماما هقولها انا تعبانه
اسر وهو بيلبس اكمل لا يا اسيل انتي متهونيش عليا اسيبك لوحدك اصلا انا بس كنت متعصب ووقف يعمل شعره
اسيل حضنته من ضهره واكملت مغلطش لما قولتلك اني نصيبي حلو يا اسر
اسر لف باس جبينها واكمل ده انا اللي يبختي بيكي ومسك ايديها ونزلوا
في الصالون
مراد بضحك يا راجل ده كلنا روحنا اشغالنا وجينا مفيش غير ادم برا واخواتك راحو اخر ماده و خلصوا امتحانات كل ده وانت فوق تخيل
اسر بضحك حفل حفل مجتش عليك
زين بضحك لا بس عاقبتها صحيح
اسر بضحك خليك في حالك يا خفيف انا صحيح متعصب بس هي متهونش عليا
دنا بحب والله انت بتفهم فعلا سهل اي حد يحب بس مش سهل ابدا انه ميهونش عليه
سليم ازاي ما طلما بيحبك يبقي مش هتهوني عليه
دنا لا ممكن بيحبك بس تهوني يزعلك لما تغلطي تهوني ينيمك مضايقه تهوني يضربك بلحزام وغيره وغيره لو عملتي حاجه فظيعه تهوني عليه يخونك وقت ضعف انما اللي متهونيش عليه هيلاقي نفسه مش عارف يأذيكي مهما حاول
فهد بضحك ايه الكلام ده ياست الدكتوره
عشق بحب ده انا يابختي بمرتات عياالي ودماغهم والله
زين احم احم
عشق بضحك وبجواز بناتي بردو هو انا كنت هلاقي احسن من انت وسليم فين
ايلين برفعه حاجب لا والله
مراد بضحك اعدي ساكته انتي خالص اذا كان علي مصطفي فا فوق راسنا انما النسب ميشرفش
ايلين بابا مالك ماهو من عيلتنا
مراد عارف يا حبيبتي ماهي عيله زباله
اسر بضحك الاعتراف بلحق فضيله
ادهم بضحك اومال
دنا طيب بابي نا هروح اتعشا مع ادم انهارده ممكن
فهد روحي بس متتاخريش
دنا بفرح تمام اووي هطلع انا اجهز
سليم بقولك يازين الفرح خلاص قرب فا انت ايه مش هتختار معانا القاعه
زين اللي مريم يعجبها انا موافق بيه
عشق بس قول رايك بردو يا حبيبي
زين مش مهم المهم انها تفرح وخلاص انا حققت حلمي كونها بقيت مراتي
مراد ياسيدي
اسر بضحك لولا انك جوزها كنت ربيتك بس خلاص مش هعرف اتكلم مع حد كده الا مصطفي طبعا
ايلين ارحمني. وسبني في حالي
اسيل بضحك انتي عايزاه محتواه يضيع ده هو اسر مخلوق يضايق فيكم اصلا
اسر بضحك اتلمي طب انا جوزك يعني طبليلي
اسيل بضحك لا بقول الحقيقه
اسر قام واكمل طب خمس دقايق وراجع
اسيل متتااخرش
اسر ماشي يا حبيبتي
في المخزن
اسر ها عملتوا اللي طلبتوا منكم
احد الرجال اه ياباشا ضربناه لحد ما قال يابس
اسر بشماته تصدق بقيت قمر
نادر بتعب طلعني من هنا ووالله ماهكلم حد تاني
اسر عموما انا كلمت مالك الشركه وحكيتله كل حاجه وبيقولك ورقه استقالتك توصله هيعين مدير جديد
نادر بصدمه ايه حتي الشركه اطردت منها
اسر ده بس عقاب بسيط علشان فكرت ترفع عينك لمراتي او اي بنت عموما بنات الناس مش لعبه علشان حضرتك تنقي منهم احترم نفسك الدنيا دواره واللي بتعملوا في بنات الناس هيطلع علي اي حد حتي لو الزمن جري هيترد في بنتك المهم هيترد فاحترم نفسك يا نادر انت لسه شاب صغير وبسبب غلطه منك رجعت لنقطه الصفر بس حظك الغلطه دي جات معايا وانا مش بسامح في اللي يخصني
نادر بتعب وانا فهمت الدرس كويس يا اسر بيه
اسر انت يابني
احد الرجال نعم يا اسر بيه
اسر غوره من هنا
احد الرجال قومه فعلا وهو ماشي اسر اكمل بحذرك متنساش كلامي
نادر بتعب تمام
صلاح بخوف كل ده علشان ضايق مراتك
اسر بضحك تخيل
صلاح بلع ريقه واكمل طب هو انا هعمل مهمتي امتي
اسر قريب اوي متقلقش
صلاح تمام ياباشا
———————————-
في الفيلا اسر جيه وقضي اليوم معاهم وبعد شويه ادم جيه علشان يخرج مع دنا
ادم يلا يا دنا انجزي
شيرين هي دي البنات لازم تتزوق ساعه معلش يابني
والباب خبط
ايلين دي اكيد دنيا قالتلي جايه تقعد معايا وقامت فتحت
دنيا بفرح ايلي واحشتيني من ساعه اخر يوم امتحانات مشوفتكيش
ايلين بحب ادخلي ياروحي
دنيا دخلت وسلمت علي الكل وجات عند ادم ابتسمت بحب واكملت ازيك يادوما
ادم اهلا
دنيا مالك في ايه
ادم لا مفيش هيكون مالي
دنيا بابتسامه اه تمام ورايحه تمشي كعب جزمتها اتكسر كانت هتقع فادم مسكها بطريقه مايله شويه وهي فضلت باصه ليه بحب. في نفس لحظه نزول دنا
دنا وهي واقفه علي السلم اكملت بحده اااادم
ادم بخضه ساب دنيا وقعت علي الارض واكمل ايه يا حبيبتي وكلهم قعدوا يضحكوا بشده
شيرين بضحك اطمنت عليكي يا قلب امك
اسر بضحك ايه ده يجدع لو مرتبين الموقف مش هيظبط كده
دنا نزلت بغضب ووقفت جمبه واكملت انت كنت بتعمل ايه هاا ماشي صبرك عليا بس
دنيا قامت واكملت بوجع يخربيتك ايه دي طريقه بعدين ايه شوفتها سبتني اقع مين دي يعني علشان توقعني كده
دنا بثقه مسكت ايده واكملت حاليا خطيبته في المستقبل القريب مراته
دنيا بصدمه ده بجد
ادم بحب باس ايد دنا واكمل اه بجد
دنيا بغيظ اكملت انا ماشيه
دنا لا خليكي مع صاحبتك احنا ماشين رايحين نتعشا
دنيا بسخريه اممم الف هنا وراحت قعدت جمب ايلين وكلهم ماسكين نفسهم من الضحك بلعافيه وادم خد دنا ومشي
————————————
في المطعم
ادم بضحك ياست البنات حقك عليا والله ماهتكرر خلاص بقي افرضي وشك
دنا بابتسامه مش بعرف اخد منك موقف للاسف بس بجد اضايقت
ادم بضحك طب حلو اوي يابختي بقي وباس ايديها واكمل حقك عليا مش هضايقك تاني
دنا بتحذير تمام بس والله لو كلمتك تاني لهمسكها اقطع شعرها
ادم احمم استهدي بالله بس واهدي يا حبيبتي مش كده
دنا شايفني مجنونه
ادم بضحك لا طبعا انا قولت كده
شروق بتمثيل التفاجئ ايه ده ادم ايه الصدفه القمر دي وحضنته
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية