رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الرابع 4
الشخص بصدمه نعم حصل ازاي الكلام ده
المساعد مش عارف يا باشا بس نعمل اي
الشخص هقولك انا
——————————–
في بيت السيوفي
عشق صحيت وغيرت هدومها وراحت صحت البنات واسر وجهزتهم بعدين دخلت اوضتها تاني
عشق بحب مراد
مراد بنوم اممم
عشق حبيبي قوم الساعه 7
مراد بنوم طارق رايح بدالي بدري انهارده انا مش قادر
عشق حرام عليك تخليه يروح لوحده
مراد طبطب عليها وهو قافل عينه واكمل معلش ربنا يصبره سيبيني يا عشق عايز اتخمد
عشق بضحك والله انت بارد انا هروح افطر عياالي ونزلت تحضر الاكل
ايمان بحب صباح الخير يا حبيبتي
عشق صباح النور يا ماما
ايمان مالك يا عشق
عشق مفيش مش نايمه كويس بس متقلقيش يا حبيبتي
اسر ماما يلا عايز امشي
عشق موال كل يوم يارب حاضر يا اسر حاضر ياحبيبي وراحت حطتله الاكل وفي الاثناء دي نزلت ندي وهي لابسه قميص بيتي وقافله الروب ودخلت تحضر لزين الاكل
عشق همست ادهم لو شافك نزلتي كده هيموتك
ندي وهي بتتاوب قفلااه كويس وهو بكم ولفه طرحه وبعدين عارفه محدش صاحي اعمل اكل زين واطلع اكمل نوم
عشق بضحك غمزت بس اي ده شكل كلامي اثر اهو
ندي بابتسامه حاجه زي كده
عشق بضحك يخش يدعيلي بقي جوزك ويطمر فيه
ندي بضحك لا بيدعيلك متقلقيش هو حس ان فيا حااجه اصلا قولتله يعني اني اتكلمت معاكي
عشق بضحك الراجل كان هيتشل اقول عليكي اي يا ندي
ندي بضحك ماخلاص بقي الله
عشق طب يلا وريني وكملي كلامنا مع زين واهم حاجه دلوقتي وهو السبب انك تصالحي ابوه كمان
ندي بحب حاضر واكملت زينو زين
زين نعم يا ماما
ندي وطت لمستواه واكملت بحب اهو اكل زين حبيب ماما يتاكل كله لو كالته هجبلك العربيه اللي كانت عجباك وكمان نذاكر ونكتب الواجب سوا انهارده
زين بفرح حضن امه واكمل انا بحبك اوي يا ماما
ندي بحب ودموع وانا بموت فيك يا قلب ماما يلا علي المدرسه
عشق استني اشوف هشام يوديهم واكملت اسييل سليم تعالوا
اسيل وسليم نعم يا عمتي
عشق حبايب عمتو. امسكو الاكل بتاعكم علشان مامي ومامي تعبوا امبارح فمصحيوش فانا عملتوا
الولاد خدوا الاكل وحطوه في الشنطه وباسو عشق
عشق طب انا هروح اصحي هشام اطلعي بقي يا ندي
ندي لسه هتطلع نزل ادهم
ادهم خليكي انا ورايا جامعه هوديهم فين مراد
عشق نايم قال طارق هيروح مكانه انهارده مش قادر يصحي
ادهم تمام وبص لندي اتصدم من لبسها واكمل بعصبيه انتي ازاي تنزلي كده يا هانم انتي عايشه لوحدك
ندي حبيبي عارفه ان كله نايم ومحدش. هيصحي
ادهم بعصبيه منا صحيت افرض حد كان صحي اتفضلي غوري فوق ولما ارجع نكمل كلامنا
زين بابا خلاص متزعقش لماما ممكن
عشق ادهم بلاش تزعق قدام زين
ادهم بتنهيده حاضر يا عشق وباس زين واكمل حاضر ياروح بابا يلا نروح المدرسه يلا يا اولاد وبص لندي بغضب واكمل بحده علي فوق
ندي طلعت وعشق طلعت وراها
ايمان عملت فطار لطارق وراحت خبطت ملقيتوش فستغربت فاتصلت بيه
ايمان فينك يا طروقه
طارق قلب طروقه انتي يا مرت عمي انا رايح المستشفي اهو
ايمان كده تنزل من غير ماتفطر يابني
طارق لما صحيت مكنش حد صحي فنزلت متقلقيش اخلص وارجع اكل يا حبيبتي
ايمان ماشي خلي بالك من نفسك يا طارق معلش مراد تعبان انهارده
طارق مراد اخويا مفيش بينا كده و حاضر يا حبيبتي متقلقيش وقفل
ولمح ان في شباب بتحاول تضايقها وتخطفها فجري بسرعه يلحقها
شيرين بعياط اوعي يا حيوان منك ليه سبوني حد يلحقنني يا نااس
وفاجاه لقيت طارق جيه وضربهم وهي فضلت تعيط وبعد شويه من المشااده معاهم مشيوا وهي تلقائي حضنته واكملت بدموع كانوا عايزين يخطفوني يا طارق لو مكنتش لحقتني كانوا كانوا وفضلت تعيط
طارق بس بس اهدي ياحبيبتي حصل اي تعالي مكتبي نتكلم وتحكيلي اللي حصل
في مكتب طارق
طارق بعصبيه ممكن افهم حصل اي
هايدي بخوف طارق والله انا بس شوفت يحيي داخل وسمعته بيتكلم عن عمليه قولت اراقبه
طارق اه كملي
هايدي بخوف كنت هبلغ البوليس وامسكه متلبس فابعدين حد حاول يخطفني اكيد حد كان بيراقبني
طارق بعصبيه ما اكيد انتي جايه بطولك ومهنش عليكي تقولي للحمااار اللي في حياتك وقولتلك كل خطوه لازم تكون زفت مدروسه كويس الناس دي مبتهزرش فرحانه انتي كده كنتي هتبقي مبسوطه لو عملوا فيكي حاااجه سمعيني
شيرين بعياط حطت عنيها في الارض انا اسفه يا طارق بجد اتصرفت بغباء كنت المفروض اقولك او اقول
لدكتور مراد
طارق مش بقولك كده علشان تعيطي انا خايف عليكي يا شيرين وهقول لمراد يخرجك برا الليله خالص انا مش مستغني عنك
شيرين بدموع بس دكتور مراد واثق فيا
طارق بحده شيررررين انا مش هستني يحصلك حاجه علشان تسكتي انتي مش هتراقبي حد تاني الموضوع ده هيبقي رجاله بس وانا ليا كلام مع ابن عمي ملكيش انتي فيه ممككن
شيرين بدموع حاضر يا طارق
طارق قرب منها ورفع وشها وباسها بعدين بعد واكمل حقك عليا اني اتعصبت
شيرين انت عملت اي انت اتجننت
طارق بضحك طب اعمل اي وانتي شكلك قمرر كده بحبك يا بت الليذينه
شيرين باحراج بجد انسان مش متربي ورايحه تخرج طارق شدها ليه تاني وبص في عنيها واكمل قولتي اي
شيرين بتوتر ما. ما. مقولتش
طارق بضحك ايوه كده جيبي ورا ولو سمعت كلام مش عاجبني تاني هعيد اللي عملتوا
شيرين حطت ايدها علي بوقها واكلمت توبه مش هتكلم
طارق بضحك ايوه كده
——————————-
في الفيلا
عشق ما خلاص يا ندي كفياكي عياط قولتلك ان ده هيحصل انتي بصراحه غلطي
ندي بدموع يقوم يزعقلي كده قدام ابني هو ده اللي صح
عشق لا مش صح بس بردو اللي عملتيه مش صح يجي يجوزك يزعق اسكتي ومترديش لما يهدي صالحيه ومتعمليش كده تاني
ندي بدموع حاضر يا عشق
عشق بتنهيده طيب يا مغلباني انتي يلا هروح اشوف مراد
في اوضه مراد وعشق
عشق حبيبي انت صحيت
مراد اه يا حبيبتي بس مش قادر اروح الشغل خالص انهارده مصدع
عشق خلاص يا قلبي كده كده طارق راح ارتاح انهارده بس كنت عايزه اطلب منك طلب
مراد باس راسها واكمل عارف الطلب يا عشق قومي البسي وهاخدك اوديكي اكيد منستش يوم زي ده
عشق بدموع حضنته واكملت بحبك اوي يا مراد
مراد بحب وانا اكتر يا قلب مراد
——————————
بعد شويه في المقابر
عشق بدموع واحشتني اوي يا ادم انهارده عيد ميلادك التاني ياريتك كنت موجود يا قلب ماما احساسي بفقدانك واجعني اوي ربنا يرحمك يا نورعيني
وحطت ورد وطلعت
مراد طالع وراكي يا عشق
عشق بدموع تمام
وطلعت
مراد بدموع انا اتعودت دايما اني ابين الجمود قدام ماما لكن انت عارف اني باجي هنا كتير وابين كل حاجه ليك حقك مش هسيبه يا ادم مش عشق السبب انا السبب والناس اللي بتكرهني وصلتني لاني خسرتك بس والله لاندم اللي كان السبب في بعدك عني يا حبيبي
في العربيه
مراد ها اروحك ولا نفطر برا
عشق بتعب لا روحني علشان الحق اساعدهم في الغدا
مراد ماشي يا حبيبي
وتليفونه رن
مراد الو يا طارق
طارق بتعب طلع عين اهلي انهارده
مراد بضحك خليها عليك منا شايل طول عمري
طارق منا مخليها عليا المهم
مراد اي قول
طارق شيرين
مراد مالها شيرين
عشق بصتله برفعه حاجب وسكتت
طارق انت عارف اني بحبها وقولتلك طلعها من الحوار ده انت ضمنتلي حمايتها
مراد ايوه حصل اي يعني
طارق شباب كانوا عايزين يخطفوها انهارده علشان كانت هتمسك يحيي متلبس جوا المستشفي وانا مش مستغني عنها طلع شيرين برانا يا مراد
مراد خلاص يا طارق قولها تشوف شغلها وبس في المشتشفي انا اكيد مرضاش ليها الاذي مهما كان
طارق بحب تسلم يا كبير
مراد حبيبي يلا سلام
طارق سلام
عشق بعصبيه مين ست زززفته دي وخايف عليها ليه انشاء الله ده انت ليلتك سوداا
مراد بهدوء صوتك لو علي هضربك قلم يلزق وشك في الازاز اييه دي بتساعدني في موضوع المافيا اللي شاغلين في المستشفي عندي علشان نمسك عليهم دليل وحصلها مشاكل وهي حبيبه طارق فطلب مني يخرجها برا الليله وانا وافقت بسسس اي الافلام دي كلهااااا
عشق امممم بحسب
مراد لا متشغليش مخك تاني خالص
عشق وعلشان ست خرا تقولي هتضربني بلقلم ده انت اول واخر مره مديت ايدك عليا كانت من 8 سنين في بيت هشام
مراد بضحك يااه لسه فاكره
عشق بضحك هي دي حاجه تتنسي
مراد بحب حقك عليا انا مقصدش بس انا مبحبش الصوت العالي وانتي عارفه كده بيعصبني
عشق عادي خلاص
——————————-
في المدرسه وتحديدا وقت البريك
اسر طب والله منا هسيبك انت اتجننت
حازم وانت مالك هو انا ضربتك انت
اسر ضربه في دماغه بلرسيه واكمل ضربت بنت خااالي ومحدش في المدرسه كلها يقدر يعملهاااا اصلا
زين في اي يا اسر حصل اي
اسر بعصبيه حازم ضرب اسيل
اسيل بعياااط خلاص يا اسر سيبه المستر هيزعقلك
سليم اهدي احنا هنوريه مقامه علشان اتجرا يضربك هو ميعرفش انك بنت عمي ولا ايه
اسر برفعه حاجب لا يا شيخ
سليم ايوه طبعا لو يعرف مكنش اتجرا
زين مش وقت غرورك يا سليم
حازم بعصبيه سبوني يا حيوانات انا هقول للميس
وفضلوا يضربوا بعض
مكه بخوف في اي يا اسيل
مريم بخوف حصل اي
اسيل بعياط حازم زقني وقعني ايدي اتعورت واسر ضربه وجيه زين وسليم كمان
مكه احسن يستاهل
مريم يتساهل اي انتي ااتانيه هيروحوا للمدير واكيد هيجيوا باابي والدنيا هتخرب
اسيل بعياط لا خالو لا هيزعق لاسررر
في اوضه المدير
المدير بعصبيه عملنلي فيها بلطجيه ونازلين كلكم ضرب فيه
اسر يا استاذ هو اللي
المدير بعصبيه هششش اخرص خااالص لحد مايجي ولي امرك
سليم بهمس ابوك لو جيه قول علي نفسك يا رحمان يا رحيم هات ابويا انا ارحم
زين بهمس انا مع سليم حتي بابا لو جيه هيشرب من دمنا واصلا متخانق مع ماما الصبح ونزل متعصب
اسر يعني اجيب خالي ?
سليم و زين اه
المدير بعصبيه بتتهمسوا في اييه هات رقم ولي امرك وانا كلمت مامت حازم
اسر هات حضرتك الموبايل اطلبه
المدير بحده امسك
اسر طلب رقم هشام
هشام الو مين معاايا
اسر بهمس ده انا يا خالي
هشام بستغراب اسر وبتكلمني من فين
اسر بهمس انا عملت خناقه علشان اسييل وهما عايزين بابا وانت عارف لو جيه هيعمل فيا ايه فتعاالي انت الحقني
هشام يا نهارك اسود هاجي اقفل
اسر اتفضل
المدير بحده هات
بعد شويه خبط هشام وكان جوا ال 3 اولاد واسيل
اسيل اول ماشافته جريت عليه وحضنته واكملت بعياط عمو متضربش اسر واالله هو معملش حاجه ده كان بيجيب حقي
هشام شالها واكمل حاضر يا قلب عمو
المدير اتفضل يا دكتور هشام بس حضرتك مش والده
هشام قعد واكمل والده في سفريه شغل وانا خاله وابو سليم وزين يعتبر ابن اخويا بردو فمش مهم لو جيت علشان اي حد فيهم بس انا جيت انهارده لاسر
المدير الحقيقه يا دكتور ان مش اسر بس ده كلهم ضربوا حازم
هشام بصدمه كلهم
المدير اه حضرتك
هشام بص لابنه فاكمل سليم والله يا بابا هو عيل مترباش مد ايده علي بنت عمي وكان بيضرب اسر فانا وزين مستحملناش
هشام همس ده انا هربيكم بس نطلع من هنا
اسر بهمس لسليم هو ده الي ابوك اهون من ابويا منك لله
زين والله ما حد كان هيرحمنا بس كله الا عمي مراد ده فيها عقاب اسبوع
اسر علي رايك
هشام بص للمدير واكمل حضرتك حازم ضرب بنت اخويا وهما زي اخواتها الكبار مستحملوش حد يمد ايده علي اللي منهم فا الغلط من اللي بدا
مامت حازم يعني هو ينفع التلاته يضربوا ابني علشان هو كان ببهزر فزقها عادي لعب اطفال
هشام بحده لا حضرتك ده مش لعب اطفاال دي قله ادب وتسيب ومش اول مره اسيل تشتكي من ابنك وحصل خناقه قبل كده بردو وابنك حلف ان مش هيسيب اسر وده اللي حصل قصد يضرب اسيل علشان يستفزه
المدير بعصبيه حقيقي الكلام ده يا حازم
هشام بعصبيه حضره المدير انا مش فاضي للكلام الفاضي ده ابن اختي مغلطش ضربه وده كان الصح هو مد ايده علي بنت خاله فمستحملش احنا اه غلطنا بس ردينا علي الغلط من البدايه واللي هو تربيه حضرتك يا ام حازم علمي ابنك الاحترام اكتر من كده
ام حازم بعصبيه تقصد ان ابني مش محترم
هشام بعصبيه والله كل واحد ادري بعيااله بس من اللي انا شوفته في ايد بنت اخويا اه مش محترم ومش خساره فيه اللي حصله
المدير كان سوء تفاهم يا دكتور معلش عطلناك وانت يا حازم مفصول اسبوع لحد ماتتعلم تحترم زمايلك
ام حازم بعصبيه بس حضرتك
المدير بحده خلاص قررت واتفضل يا دكتور خد الاولاد اليوم خلص
هشام تمام يلا
في عربيه هشام
هشام ده انا هربيكم وش الواد اتبهدل دي منظر طلاب بتتعلم
اسر لا سيبك يا خال وغمز بس اي معلم فكرتك محامي مش دكتور
سليم بغرور مش قولتلك يابني كلم بابا
هشام كلم بابا ده لما اروحلك
زين قلبك ابيض بقي يا اتش ما كله علشان سيلا بنت اخوك
اسر ماتحترم نفسك بتدلع بنت خالي ليه
هشام بس اي هتتخانقوا انتوا كمان جايبه مشاكل انتي يا اسيل
اسيل بضحك والله معملتش حاجه انا طيبه
هشام بخبث لما مراد يعرف بقي تخيلوا هيعمل اي
اسر بخوف وهو هيعرف منين
هشام انا مثلاا
اسر بخوف لالا انت خالي حبيبي متعملش كده
هشام بضحك اي ضمنلك يعني اني هداري عليك
اسر بخبث وحياه خالتي عزه ماتقولوش
هشام بضحك اه يا ابن الجزمه لئيم زي امك وعرفت تجيبني
اسر بضحك شوفت بقي
هشام هي مكه ومريم مش باينين ليه
سليم ناموا
هشام منا بقول كان زمان العربيه فيها فرح لو صاحين
زين بضحك ناموا من الفرحه ان انت جيت خدتهم
هشام بضحك حبايب خالهم دول اصلا
——————————-
في مكان اخر
هايدي ها حصل اي
االشخص مخطفوهاش بس نهايتها بتقرب لو عرفت حاجه تاني ولا ادخلت انا هجيبها بنفسي
هايدي وهي بتقرب منه سيبك من ااكلام ده انت واحشني اوي
الشخص بضحك رايقه انتي بس وماله حلو بردو الواد نايم
هايدي بابتسامه اممم
الشخص بضحك طب تمام اوي
——————————–
في الفيلا
الاولاد جم
عشق اهلا اهلا الحلوين اخبارهم اي
اسر كويسين يا ماما
مكه بنعس مامي انا هنام لحد ماتعملي الاكل
عشق ماشي يا حبيبتي خدي اختك معاكي واكملت كلتي الاكل يا سيلا
اسيل اه امسكي اللانش بوكس اهو
عشق بصدمه اي ده مال ايدك
اسراء مال ايدك يا سيلا وريني
سيلا يا مامي مفيش انا وقعت اتعورت وانا بجري
مازن مش تخلي بالك يا اسيل
اسيل حاضر يابابي هبقي اخلي بالي
اسراء طب يلا نغير للاميره بتاعتي
اسيل بضحك يلا
بعد شويه ادهم وطارق جم
طارق عشق حاجه بقي من ايديكي الحلوين علشان واقع
عشق بعمل اهو ثواني ويكون عندك
ونزلت ندي واكملت حبيب ماما اي اخبار يومه انهارده
زين بص لاسر واكمل فظيع مش كده يا ابن عمي
اسر امم كده طبعا
ندي بضحك والله مش مطمنالكم
مراد ما دول لو اتفقوا زي اتفاقي انا وادهم بتبقي غالبا مصيبه
ندي بضحك منا حسيت بس هسكت بمزاجي
ادهم بجمود انا طالع اخد شاور ونازل
عشق بصت لندي انها تطلع وراه
ندي عن اذنكم وانت يا زينو غير ويلا علشان تاكل ونعمل الواجب
زين حاضر يا ماما
ندي طلعت
مراد عشق ماله ادهم
عشق بتنهيده كلعاده متخانقين ربنا يهدبهم
في اوضه ادهم وندي
ندي دخلت ووقفت وراه وخلعته جاكت البدله
ادهم بجمود وده من امتي ده ولا بتداري علي اللي هببتيه الصبح
ندي ادهم والله انا مقصدش واوعدك مش هتقرر تاني حقك عليا
ادهم لفلها واكمل هو انتي مش من زمان عارفه اني بغير عليكي
ندي بدموع اه بس كنت نعسانه ومستعجله حقك عليا وباست خده
ادهم بضحك يابت الجزمه عيزاني اضعف واسامحك بقي خلاص
ندي بضحك اتلم وبعدين انا بصالحك
ادهم وهو بيرجعها لورا لحد ماحاوها مابين الحيط اكمل بخبث هو في واحده بتصالح جوزها كده
ندي بتوتر اومال ازاي
الباب خبط
ندي اتنفضت واكملت مين
زين ده انا يا ماما
ادهم روحي لابنك علشان عصبني وانا داخل اخد شاور
ندي بضحك الله اومال يروح لمين الواد غيرنا وفتحت الباب
ندي قلب مامي اي القمر ده
زين علشان تعرفي بس
ندي باسته من خده واكملت انت قمر علطول اصلا
وبعد شويه قعدوا يتغدوا كلهم وبيشربو الشاي
طارق انا نويت اخطب
حسن بستغراب تخطب تخطب مين
طارق بنت معانا في المستشفي اسمها شيرين
مراد بحب فخور بيك انك عملت كده انا معاك جدا لازم تاخذ خطوه مينفعش تفضل تحبها في الخفاء
هشام بضحك مبروك يا طروقه المجانين هيزيدوا واحد
عزه احم احم
مازن بضحك احلي حاجه فيك يا قلب اخوك الثبات علي المبدا
هشام بضحك اومااال
حسن طيب يا بني نروح ونتقدم
طارق بفرحه خطوبه علطول وهعرفها
حسن بحب ماشي يابني ربنا يسعدك
ايمان بخوف في سرها عايز يسعد ابنه بس انا ابني يدمر عادي انسان حقير
ادهم مالك يا ماما سرحتي في اي
مراد فهم انها بتفكر في اللي عشق سمعته واكمل لينا كلام مع بعض يا ماما
ايمان انا كويسه يا حبايبي متقلقوش
مراد اممم طيب واكمل للرجاله صح شيرين حد حاول يخطفها فهي برانا احنا اللي هنكمل
وهشام وادهم تمام
في المساء بعد ما كله نام
في اوضه ايمان الباب خبط
ايمان ادخل
مراد دخل وقعد قدامها واكمل بتكدبي عليا ليه
ايمان بتوتر كدبت في اي يا حبيبي
مراد بتنهيده اي السر اللي بينك انتي وعمي يا ماما
ايمان بصدمه ايه! !!!!!
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية