رواية خفايا القدر كاملة بقلم اسماء صلاح عبر مدونة دليل الروايات
رواية خفايا القدر الفصل الواحد و العشرون 21
توقفنا لما مدت الدكتورة ملك يدها وأخذت قطعة الجاتو ونظرت لها وهتحطها علي فمها وقالت بإبتسامة : استني
ونظرة الدكتورة اميرة قالت باستغراب : فيه ايه
وراحت الدكتورة ملك ناحية مكتبها ومدت يدها وأخذت منديل ولفت وشها وقالت بإبتسامة : علشان ميقعش علي الأرض وانا بأكل
وابتسامة الدكتورة اميرة لها وقالت :اه
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : انا هاكل بس علشان تصدقي اني مش زعلانه منك وكلت
وراحت الدكتورة اميرة لها قالت بإبتسامة ماكرة : انا كده اتاكد انك مش زعلانه مني
ومدت الدكتورة ملك يدها وحطت باقي القطعة قالت بإبتسامة : طيب الحمد لله وانتي مش هتكلي
الدكتورة اميرة قالت بإرتباك : لا أصل الحلويات بتعملي حساسة
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : اه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة ماكرة : طيب استاذن انا علشان عندي شغل
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : أصل انا كنت عاوزكي في موضوع
الدكتورة اميرة قالت بقلق وإرتباك : بخصوص ايه
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : بخصوص رانيا
وأخذت الدكتورة اميرة نفسها قالت بإبتسامة : الحمدلله
الدكتورة ملك قالت باستغراب : ايه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : لا مافيش مالها رانيا
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : أصل حكتلي علي اللي حصل بينك وبينها وكانت مضيقة اوي
ونظرة لها الدكتورة اميرة بغضب وقالت بإبتسامة : حكتلك اهااا وحكتلك ايه بقي
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : حكتلي علي اللي حصل في المكتب بينك وبينها وكانت مضيقة اوي وبتبكي
الدكتورة اميرة قالت باستغراب : بتبكي
الدكتورة ملك قالت : اه علي فكرة يا اميرة رانيا طيبة جدا وقلبها صافي واللي في قلبها علي لسان وأظن اللي زي دي ميزعلش منها ولا ايه وبعدين اللي بنكم ماينهوش حاجة زي دي
الدكتورة اميرة قالت بدهشة : وهي قالتلك ايه الموضوع اللي احنا اتخننها عليه
الدكتورة ملك قالت : لا هي قالتلي انك اتعصبتي عليها بس ومحكتليش حاجة تانية
الدكتورة اميرة قالت لنفسها : ماهي متعرفش ايه السبب اللي خلني اتعصبت عليها كده
الدكتورة ملك قالت : دكتورة اميرة اميرة
الدكتورة اميرة قالت :ها
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : ماتزعلش منها علشان انا حسه أنها لسه زعلانه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : بس انا مش زعلانه منها وماتقلقيش انا هتكلم معها بعد اذنك
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة طيب وشكرا علي الجاتو
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة ماكرة : العفو وخرجت ومعها الجاتو
وراحت علي مكتبها ودخلت المكتب وحطت علبة الجاتو على المكتب وعلي وجهها علامات الفرحة وقعدت علي الكرسي وأخذت العلبة الجاتو من علي المكتب وحطت علي الأرض بجانب الكرسي وقامت من علي الكرسي وخرجت من المكتب متوجه الي مكتب الدكتورة رانيا ووصلت وخبطت علي الباب
الدكتورة رانيا قالت اتفضل
دخلت الدكتورة اميرة وقالت بإبتسامة : ينفع أدخل ولا
ونظرة الدكتورة رانيا لها وقالت بغضب : انا هطلع احسن منك ومش هقفل الباب في وشك وهقولك اتفضلي
وقفلت الدكتورة اميرة الباب وراحت وقالت بإبتسامة : ممكن اقعد ولا
الدكتورة رانيا قالت بعصبية : اتفضلي
وقعدت الدكتورة اميرة علي الكرسي وقالت بإبتسامة : شكرا
الدكتورة رانيا قالت بنرفزه : خير يادكتورة فيه حاجة
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : مش تطلبلي حاجة الأول ولا انتي بخيلة ولا ايه يا علي كده الدكتورة ملك أكرم منك
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : انتي كنت عندها
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : اه ومش هقلك انا روحت لها ليه غير لما تطلبلي حاجة اشربها
وحطت الدكتورة رانيا يدها على الجرس و قالت بإبتسامة : تشربي ايه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : قهوه مظبوط
وشنت الدكتورة رانيا الجرس وانفتح الباب وقالت بإبتسامة : سهير لوسمحتي حتنها اتنين قهوة مظبوط
سهير الممرضة : حاضر وقفلت الباب
الدكتورة رانيا قالت بنرفزه : قوللي روحتي لملك ليه وايه اللي جابت عندي دلوقتي مش كفاية امبارح قفلتي السكة في وشي
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : انا روحت للدكتورة ملك ليه علشان اعتذر لها علي اللي عملته وكمان ابركلها علشان نجاح العملية وأما انا ليه قفلت السكة في وشك علشان انا كنت متعصبة أصل ماما امبارح كانت تعبانه وانا كنت مشغولة عليها بس برده انتي معاكي حق علشان كده انا آسفة ومتزعلش مني
الدكتورة رانيا قالت :وتنط عمل ايه دلوقتي
الدكتورة اميرة : الحمدلله هو بقت كويسة خلاص
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : بس بشرط
والباب خبطت
الدكتورة رانيا قالت :اتفضل
ودخلت سهير الممرضة : القهوة يادكتورة
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : شكرا يا سهير وحطتها وخرجت
الدكتورة اميرة :ايه هو
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة تغدني علي حسابك
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : صحيح شرط يكلف بس انا موافقة
وانتي مش هتعذمني علي حاجة
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : ما انا عذمكي علي القهوة اهوه اشربي ونظرة لها الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : مافيش فايدة وبتشرب القهوة
في مكتب الدكتورة ملك
وقعدة الدكتورة ملك تقرأ ملف الحالة بتاعت الدكتور مجدي
والباب خبطت
ودخلت سعاد الممرضة وقفلت الباب
الدكتورة ملك : ايه فيه حاجة يا سعاد
سعاد الممرضة : دخلنها الحالة لغرفة العمليات
وقامت الدكتورة ملك من علي الكرسي وقالت بإبتسامة : طيب ومشت ووقفت بع وحطت يدها على بطنها
وقالت بوجع : اه
ونظرة لها سعاد الممرضة وقالت بخوف : ايه مالك ——–
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خفايا القدر ) اسم الرواية