رواية حبيبي الشبح كاملة بقلم سوس خليل عبر مدونة دليل الروايات
رواية حبيبي الشبح الفصل الثاني و العشرون 22
إيه مش عارف صوتي
يونس بصدمه : ناصر
ناصر بغموض : اممم افتح الكاميرا كده يا شبح اوريك حاجه
يونس قلق وفتح الكاميرا اتصدم من إللي شافه شاف ياسمين مربوطه في الكرسي و عماله تعيط وتحاول تفك نفسها بس مش عارفه
ناصر بخبث : ها إيه رأيك في المفاجأه دي
يونس بعصبيه : لو لمستها يا ناصر اقسم بالله العظيم مش هرحمك
ناصر ضحك بصوت عالي : مش هاجي جمبها اديك شايفها ادامك أهو صاغ سليم ان بس عايزك انت تجيلي هنا ولوحدك ولا تجبلي بوليس معاك ولا حاجه ها إنت حر لو جبت حد معاك رقبت المزه دي هطير متتاخرش يا يونس باشا هههههه هبعتلك العنوان سلام وقفل
يونس اتعصب وخبط الكرسي برجله وقال بغضب: ياااابن الكااااالب
وبعدين مسك التليفون وطلع رقم ايمن واتصل
عند ايمن كان قاعد قدام النيل بدموع وشرود بيفتكر كلام يونس إللي قالو صعب عليه نفسه وعيط سمع صوت موبايله مسكه شاف رقم يونس فضل باصص في شويه ومرضش سابه وكمل بص للنيل بعديها التليفون رن تاني ايمن مسح دموعه ومسك موبايله ورد بجمود: خير يا يونس باشا
يونس بسرعه : ايمن ايمن الحق ناصر كشف ياسمين وحباسها عندو في المخزن
ايمن اتصدم وقال بقلق : إيه كشف ياسمين كشفها إزاي يعني
يونس بعصبيه : معرفش معرفش هو عايزني ارحلو دلوقتي
ايمن بخوف : لا مش هسيبك تروح لوحدك يا يونس
يونس ابتسم علي قلق ايمن : خايف عليا حتى بعد إللي عملتو معاك وإللي قولتو
ايمن بسرعه : ملهوش لازمه الكلام ده دلوقتي عايزين نلحق البت إللي هناك دي
يونس دمع وقال : حقك عليا يا صاحبي متزعلش مني
ايمن بأبتسامه : مقدرش ازعل منك يا يونس داحنا صحاب من وإحنا صغيرين هو بس أنا اتوجعت من كلامك
يونس بسرعه : حقك عليا والله ما هيحصل تاني بس متزعلش مني الكام ساعه عدو وإنت مش معايا حسيت إني ضهري مكسور
ايمن بحب : معاش ولا كان إللي يكسر ضهرك يا شبح يلا بقي علشان الحق اكلم القوه تيجي تلحقنا
يونس : تلحقنا هو إنت جاي معايا
ايمن بسرعه : آه طبعا اومال هسيبك تروح لوحدك يا باشا
يونس ابتسم : حبيبي يا ايمن أنا مش ع قاطعة ايمن : ياعم إخلص البت هتبقي كفته
يونس بسرعه : طيب طيب هبعتلك العنوان بس بص أقف بعيد وجيب معاك القوه بسرعه
ايمن بسرعه : حاضر حاضر وقفل وبعدين قال بعياط مصطنع : أحيه دنا كنت عايز اتفسح أروح روسيا مليش في الطيب نصيب اهي اهي اهي يلهووي البت واتصل علي طول يبلغ اللوا
عند يونس دخل يلبس بسرعة طقم كله اسود في اسود وخد تليفونه ونزل ركب العربيه وفتح اللوكيشن اللي ناصر بعتو فضل ماشي علي اللوكيشن لحد ماوصل للمكان نزل من العربيه لاقي في رجاله كتير وقفين بصلهم بسخريه ودخل المكان إللي فيه ناصر بكل هيبه لاقي ناصر قاعد علي الكرسي إللي قدام ياسمين وحاطط رجل علي رجل وماسك المسدس وسندو علي دماغو
يونس دخل وقف قدامه بثقه وبرود
ناصر قام : اهلا اهلا بالشبح منور يا راجل
يونس ببرود: اديني جيت خير بقي
ناصر غضب من طريقته بس هدا نفسه : مش قديم شويه الجو إللي إنت عملتو ده إنك تجيب وآحده وتخليها توقعني بس هي عبيطه آوي وعلي نيتها متعرفش إني مراقبها كويس جدا ثم علشان أنا عارف شكلك شوفتها ماشيه معاك في الشارع وإنت ظابط والمره التانيه سمعتها لما كانت بتكلم الدكش في الحمام تعرف الدكش ايمن إللي هيحصلكو انشالله لما اقتلكو واحد ورا التاني معاش ولا كان إللي يقدر يستغفل ناصر الصاوي إللي ضربتو بموته وإنت إللي هيبقي عليك الدور اأول واحد علشان إنت ليك ماعزه خاصه عندي
يونس ابتسم ببرود : طب بدل مانت عارف كل حاجة مجتش زي الشاطر ليه في شقتي تواجهني ولا إنت فالح في تخطف وتساوم وجو الاقرع ده
ناصر بغضب : أنا مش بساوم على حد أنا جايبك علشان تشهد علي روح حبيبتك يا سمين وراح مد المسدس ناحيه ياسمين ياسمين بصت ليونس بخوف ليونس يونس لسه هيقرب علي ناصر ناصر ضرب نار علي ياسمين يونس اتصدم وصرخ باسم ياسمين وياسمين كانت فاقده الواعي وناصر واقف يضحك بعد قال بشر : اتشاهد علي روحك يا شبح وقبل ما يضرب علي يونس يونس قام ضرب ناصر بالرجل في باطنه الراجل إللي واقف مع ناصر قرب يضرب يونس يونس لف وضربه بالبوكس في وشو ورجل في دماغه الراجل وقع علي الارض بف ناحيه ناصر ناصر ادالو بوكس في وشو يونس مسح الدم اللي نزل من جمب بوقه تف الدم وبص لناصر بغل وقام وفضل يضرب فيه يضرب فيه وناصر يرد الضربه فضلو كده لحد ما ناصر تعب ووقع علي الارض علي داخله ايمن والقوه ايمن راح علي ناصر ويونس جري علي ياسمين
يونس بخوف :ياسمين ياسمين قومي ياسمين
ايمن :شالها بسرعه يا يونس وحطها في عربيه الاسعاف إللي بره
يونس شالها بسرعه وخرج حطها في عربيه الاسعاف الدكتور إللي فيها شاف ياسمين قالو ان الرصاص في دراعها
يونس اطمن شويه بس فضل قلقان علشان هي فاقده الوعي
ايمن خرج وهو ماسك ناصر هو واحد تاني من القوه وحطو في عربيه البوليس وبعدين راح ليونس اللي قاعد في عربيه الاسعاف بتاعه ياسمين وقالو :كده ناصر بقي معانا ناقص نسافر روسيا علشان المجموعه اللي هناك
يونس من غير ما يبصله :اطمن علي ياسمين وقال وبعدين نشوف هنعمل إيه
ايمن هز دماغه بماشي شويه وعربيه الاسعاف اتحركت وكل العربيات في عربيه ياسمين كان الدكتور حاطط ليها قناع الاكسجين ويونس كان ماسك أيدها
راحو علي المستشفى دخلت ياسمين اوضته العمليات
وايمن ويونس كانو واقفين بره
ايمن تليفونه رن راح رد عليه ورجع : يونس
يونس بصله وقال :نعم
ايمن : اللوا عايزنا
يونس : ماشي بس لما اطمن علي ياسمين
ايمن قال : ماشي
بعد ساعتين خرج الدكتور وقالهم طلعو الرصاصه وبقت كويسه يونس فرح واطمن إنها كده بخير نده ممرضه أدها فلوس وقالها تفضل جمب ياسمين
ومشي هو وايمن راحو المقر بتاع شغلهم داخلو للوا
اللوا فكري بأبتسامه : تعالو يا شباب
يونس وايمن دخلو قاعدو
فكري : أنا سعيد جدا يا شباب أنكو قبضتو علي ناصر اينعم مكنش زي ماحنا مخططين بس أهو قبضتو على عنصر مهم في المافيا ناقص بس تسافرو روسيا علي تكملو المهمة ويبقي كده خلاص كل حاجه هترجع زي ماكانت
فكري : يا سمين كده يعتبر مهمتها انتهت وهترجع بيتها ولا كان حاجه حصلت
ايمن بص ليونس اللي ادايق
يونس لسه هيتكلم تليفونه رن وكانت الممرضه إللي قالها تخلي بالها من ياسمين قلق رد عليه : الو
الممرضه بخوف : ايوه يا يونس بيه المريضه إللي حضرتك قولت عليها
يونس بقلق: مالها
الممرضه : دخلت ملقتهاش في إلاوضه والعسكري اللي حضرتك موقفه قدام الباب مضروب وواضح كده إنها اتخطفت
يونس اتصدم 😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حبيبي الشبح ) اسم الرواية