Ads by Google X

رواية احببتك بدون مقابل الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ايات قرآنيه

الصفحة الرئيسية

  رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه

رواية احببتك بدون مقابل الفصل الثالث والعشرون 23

23
  _احببتك_دون_مقابل_اهلة
  فلاش باك 
  يحي بسعادة : خلاص بقي  ارجع البلد واواجه اهلة مش لازم اسيبها ، يااااه اخيرا حا ابقي معاك واعيش معاك طول العمر بس لازم ، اجيبلها هدية حلوة .
 واتجه الي محلات الهدايا واشتري لها هدية و ركب بسيارته متجها الي المنزل و كل حين واخر ينظر الي الهديه و يبتسم : يا رب تنبسط بيها ، بس اوصل حا اصالحها وقتها ، واثناء انحراف السيارة في طريق فيه المارة قليلا وقفت سيارته 
  يحي : مالها دي كمان ، انزل اشوفهم ، و نزل فحص السيارة و قبل ان يقلق الباب وجد سكيناً حادة تدخل جانبه ، تاءلم ولكنه قاوم واثناء مقاومته ، نزف كثيرا فتم ضربه بعصا ضربا مبرحا و نقل الي المستشفي .
  في المستشفي بعد اربعه ايام كان يحي فاق ولكنه لم يتحسن بعد 
 زياد الذي كان معه : ها طمني دلوقتي كويس 
 يحي بالم : كويس اه بس مش قادر رجليا 
 زيادة : ما تخافش كلها ايام و تبقي كويس و ترجع مصر بقي
 يحي : قول يا رب  
 باااك 
يحي: اليوم ال اتصلت علي ماما اطمن عليها و عليكم  كانت زعلانه مني اوي بس مقالتش لي اي حاجة غير انه انكم كويسين و زعلانه عشان سفري يلي طول .
 اهلة : بس دا مش مبرر ولا يديك الحق ، انك تلعب بحياتي تحديدا ، ثم قالت بعد تنهيدة : الكلمات بتجرح ، ومهما كان الكلام يلي بقولو الانسان لي غيره ، صعب يتنسي او الوقت يداويه صعب ، تعرف يا يحي كل العشتهم معاك كزوجة يومين تلات بس كانوا بالنسبة لي عمر 
 نظر لها يحي وهو يمسك يديها بين كفيه بقوة : طيب يا اهلة بس ما تبعديش عني نحنا حنعيش هنا و نكمل حياتنا وسط الناس البحبونا مش حا اسيبك 
  اهلة : طيب يا يحي افكر ، اذنك بقي انزل تحت اشوف ماريا و ذهبت تركت خلفها يحي ينظرها بعشق اكتشفه مؤخراً .
  *****
  كانت ماريا تنام علي السرير و دخلت اهلة بعد ان طرقت الباب و سمح لها بالدخول 
  اهلة : اماءت براسها لبدرية واتجهت الي السرير 
 بدرية بهمس : يا عيني عليها ماوقفتش عياط خليك معاها ، اقوم اجهزلها اكل وخرجت .
  اهلة : ماريا قومي يا حبيبتي استغفري و صلي ، ادعي لها و صدقيني البكاء حيعذبها قومي يلي .
  نظرت ماريا لها : اصلي ؟ اكملت بصوت مختنق : انا بعيدة اوي من ربنا 
  اهلة تربت علي كتفها : بس ربنا عمره ما كان بعيد و صدقيني حترتاحي 
 ماريا نظرت الي فستانها و شعرها ، فهمت اهلة من نظرتها ولكن قالت : اي صح انا كمان حاسة نفسي تعبانه اوي و محتاجة اصلي ركعتين اروح اتوضي واجي القاك جهزتي تمام ، واثناء حديثها اخرجت لها فستان واسدال صلاة و خرجت مسرعه الي عرفتها ، لتترك لها المجال .
  قامت ماريا و تقودها خطاها باتجاه الحمام لبست بعد وقت وتوضاأت و جلست بانتظار اهلة 
  فلاش باك 
 كانت ماريا فتاة تحب والدتها جدا و اشتغلت في شركة لدي شخص لفترة قصيرة و لكن الاصعب انها احبته من اول لحظة ، كانت تصلي كل اوقاتها ولا ينقصها سوي الحجاب  
  الشخص : انسة ماريا جهزي نفسك با عتبارك مفصولة بس انتي حتتواصلي معاي و بطريقتي 
 ماريا قصدك ايه يا فندم 
 الشخص : في واحد اسمه يحي البدري متزوج قريب ، عايزك تدخلي بينه و بين مراته و تعملي بينهم مشكلة 
 ماريا بغضب : بس دا خراب بيوت ليه اعمل كدا 
 الشخص بحدة : بقولك ايه تنفذي وبس ثم اخرج شيكات مضي عليها والدها و كانت ديون عليه سددها هو واخذ الشيكات وضعها امامها وقال : تنفذي او الست الوالدة تشرف في السجن فكري 
  عدت فترة تفكر ولم تجد حلا فالمبلغ كبير ، بعد اسبوع اتجهت الي شركة يحي و قدمت بها الغريب ان يحي قابلها بهدؤ واحترام ولباقة في الحديث كاي مدير شركة اخر ، اشتغلت معه فترة من الزمان و حس يحي بوجود من يخونه ، تصرف بهدؤ وجدته ذات يوم بمكتبها 
  يحي يجلس علي الكرسي و يضع رجل علي الاخري : بعتيني بكم ؟ 
 ماريا بخوف وتوتر فهو ساءلها مباشرة : ق قصدك ايه 
 يحي : قصدي واضح 
 ماريا : انا انا ، هو مهددني والله العظيم و حكت له كل شي صار معها 
  يحي : طيب انا عندي الحل 
 ماريا : ايه هو يا بيه 
 يحي : انا وانتي نتزوج ، ولما نتزوج هو حيقطع كل شي عليك عنده 
 ماريا : بس يا بيه انت متزوج 
  يحي : ايوا ، بس اهلة ثم صمت فجاءة وقال : قومي جهزي نفسك عندنا اجتماع 
 سعدت ماريا من تفهمه في سددت ديون والدها و عندما تقابلت مع الشخص قام بما قاله يحي فعلا و قطع الايصالات 
 باااك 
 ماريا : يا رب سامحني حتي لو من دون قصد فانا خربت حياتهم ، دخلت اهلة و بعد ان صلت كلا منهم جلست بجوارها يتحدثن

   •تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent