رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه
رواية احببتك بدون مقابل الفصل الرابع والعشرون 24
24
_احببتك_دون_مقابل
بعتزر علي التاءخير ، النت ضعيف والله
اتي المساء لبست اهلة بيجامة بيتي و رفعت شعرها و نامت بجوار ابنتها
اهلة لنفسها : غبيه اوي بس القلب مالهوش حكم لسا بحن ليه و بشتاق لحضنه ، فرحت لما عرفت اني لسا مراته ، وانا اساسا مابفركش بغيره ولا حا افكر ، نظرت الي ابنتها و ملست علي شعرها بحنان : نجوم كانت احلي هدية منك و صبرتني طول السنين دي ، كنت بتوجع اه بس كانت بتهون علي .
دخل يحي عليها وهو متعب رمي بدلته علي اقرب كرسي و قلع قميصه بسرعه و انام بجوارهما قبل ان تنطق قال : والله العظيم تعبان خليني انام بس
*****
جاء الصباح صحيت ماريا و هي تشعر براحة بعد صلاتها و تقربها الي الله نظرت بجانبها وجدته يتصل اخذت التلفون بيدها
ماريا : اسفه اني مش حا ارد عليك بس مابقاش عندي يلي حااخسره وكسرت الخط
علي الطرف الاخر استيقظ يحي و دخل الحمام و قام الصلاة بعد ان توضا و خلفه اهلة التي صحيت علي حركته .
ظل يقرا قراءن الي ان طلعت الشمس ثم خرج الي الصالة ، جلست بجانبه
اهلة بهدؤ : ممكن اعرف ليه نمت البارح جمبي ، ماريا محتاجلك في الفترة دي
نظر لها يحي لحظات : قال : انا ماريا اطلقنا
اهلة بصدمة : ايه ، امتي دا حصل
يحي : حصل وخلاص نحنا اساسا ماكنش متجوزين بجد و هي عندها حياتها '' فضل ان يصارحها ""
انا اتزوجت ماريا مش عشان بحبها كان في ظروف اتحطينا انا وهي فيها و خلاص خلصت
اهلة : طيب ازاي وانت معاها ست سنين
يحي وهو يجلس قصادها لا يفصلهم شي قال بتنهيدة و عشق ظهر عليه : من يوم ال انتي بقيتي فيه مراتي بجد وانا حرمت علي كل النساء ، كل بنت بشوفك فبها ما قدرتش اقرب من غيرك و كاءنك فرضتي علي لعنتك ،، قبل يديها قبله طويله وقال : انا بحبك يا اهلة بحبك اوي
*****
طرق محمد الباب ودخل خلفه ازدهار و جلس مع يحي بعد ان غادرت اهلة
يحي : تعرف انا زعلت منك اوي
محمد : ليه اخي الله لا جاب الزعل
يحي: ازاي ما تقولش عندي بنت
محمد : انت ما ادتنيش فرصه ، و حتي لما جات في حضنك فكرتها بنتي ، وهي بنتي فعلا
يحي : اهلة لسا زعلانه مني
محمد : ما تخافش قلبها طيب و هي حكيمة في قرارها ، كونها ما طلبتش الطلاق منك في لسا عندا وقت تفكر
يحي بغيظ منها : فال الله ولا فالك يااخي ، طلاق ايه بس انا ماصدقت هي تفكر
محمد بضحك : ههههه والله عشت و شفت يحي بيه يعشق
قاطعتهم بدرية التي نادت عليهم
بدريه : الله يخليكم لبعض يا رب قوم يا حبيبي الفطار
اهلة : احم حا انادي ماريا واجي ودخلت لماريا بعد ان طرقت بابها
اهلة : يلي يا حبيبتي الافطار
اماءت ماريا براسها ثم امسكت يدها : انا اسفة يا اهلة
اهلة : علي ايه
ماريا بدموع : اني اخدت جوزك و بعدته عنك
اهلة بوجع تخفيه : يحي ماكانش لي الفترة دي كلها و ربنا كاتب الخير في كل حاجة بتحصل ثم ابتسمت و قالت : ما تشغليش بالك يلي مستنيننا علي الفطار يلي
خرجت ماريا وجلست علي الطاولة معهم و بعد ان خلصت قالت لهم بانها تريد الرحيل لكن بدرية رفضت و بشدة و بعد الحاح منها ، قررت ان تقعد فترة .
اهلة اخذت خطوة و هي ان تسكن مع يحي في شقته و معهم نجوم فطلعت بعد خروجه الي الشركة و جهزت غرفة ابنتها و رتبت كل شي
فلاش باك
بدرية : بنتي اهلة الود استوي مش تسامحيه خلاص
اهلة بابتسامة : هو انتي زهقتي مني ولا ايه
بدرية : لا والله ليه بس تقولي كدا ، بس يحي ابني اذا عاش لوحده في الشقة بيعمل نفسه لا بياكل ولا بغسل و بيهري نفسه في الشغل ، انا امه و خايفه عليه والله ، مطمنة علي محمد مع ازدهار بس يحي انا شفته بحبك ، دا بعشقك و ما بامنش علي ابني وسعادته غير معاك ، اديه فرصه عشان خاطري
اهلة : حاضر يا خالتي
بااااك
اهلة : يااااه دي الشقة يلي كنت بحلم اسكن فيها معاه واهو اتحقق .
•تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية