Ads by Google X

رواية المشاكسة و النقيب الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية المشاكسة و النقيب الفصل الرابع و العشرون 24

 
اتبدا ساره تجهز نفسها عشان تروح الكوافير بتلاقي رساله وصلتلها
مجهول: يتاري هيحصل اي لو عدي عرف انهارده انك كدبتي عليه ومتمتش الخطوبه تؤتؤ ياحرام
ساره بتقرا رساله وبتجن يتاري مين ده
ساره: مين
مجهول: هتعرفيني وانا بقول لكل الحقيقه
ساره: وانت هتستفاد اي يعني
مجهول: هستفاد ان الاتنين دول ميضمروش
ساره: وهما هيهموك في اي يعني
مجهول: ملكيش دعوه
ساره: طيب عندي فكره اي رايك تاخد 20000الف ج وتبعد عن حوار
مجهول: امممم سبني افكر
ساره: تمام وبتفضل ساره متوتره بسبب المجهول ده وبتقعد علي اعصابها
في بيت سيف الدين
بنلاقيهم كلهم قاعدين بيفطرو بس مستنين حد
مرام: جماااعه انا جعاانه فا هاكل استنو انتو بقا
ادم: طفسه طول عمرك
مرام: ملكش دعوه يالطخ انت لما اكل من جيبك او من بؤك اكلم
ادم: نينيني بعدين اي لطخ ده يابليه
مرام: متقوليش يا بليه
ادم: وانتي متقوليش يالطخ يابليه يابليه
مرام: بردوو وبتهجم عليه مرام تشرحه شد شعر وبتعضه وبتضرب فيه ويحوشها عدي
عدي: بس خلااااااااص انت وهي هو انتو لسه اطفال
ادم: هي الي بدات المفتريه دي
سيف: الله متحترمو وجودي شويا
مرام: انت منور ياسيفو وبتبوس راسه
سيف: انتي بتثبتني يعني مش هثبت صالحي اخوكي واعتذريلو يلا
مرام بتكرمش حواجبها وتلوي بؤها: لا هو الي قالي بليه
سيف: مراااام
مرام: يوه مرام مرام حااااضر حقك عليا وبتقوم تبوس راسه بتعضه
ادم: اااه يعضاضه مقبوله منك ع قد طولك ههههه
مرام: هسكت عشان بابا يا ادم المحك لوحدك
عدي بيهمس الادم: احسنلك متنفردش لوحدك خليك حولين ناس
ادم: هو ده الي هيحصل
خديجه: ها كلتو يا ولاد كلت يحج
سيف: اه الحمدلله
خديجه: ثواني واجبلك الترمس القهوه
بيقوم سيف يروح وراها فتسحب مرام ورا
سيف بيروح مطبخ ويحضن خديجه من ضهرها
خديجه بخضه: اي ياسيف في اي
سيف: اي ياقلب سيف
خديجه: خضتني ياجدع
سيف: سلمتك ياقلب سيف يارب الي يكرهك
خديجه: انتا اي جابك بقا هنا
سيف: قلت اشبع من القمر يمكن ميوحشنيش بس 100%هتوحشيني
خديجه: هههه لا والله
سيف: اه والله ولسه هيقبلها من شفايفها بيلاقو الي بتصفر من ورا
مرام: ايوااااا يابو سيوف ياخربها
خديجه بتكسف وتزق سيف
خديجه: احم مرام حبيبتي ااي
مرام: انتي خليتي فيها اي
سيف: مالك ياخديجه يبنتي انتي مراتي يادي ليله بيضه وانتي اي جابك يابنت كلب
مرام: اي ياسيفو جيت اشوف حلقه رميو وجوليت الي هنا وشوفتها لسه بتكلم تلاقي الي مسكه زي حرامي
سيف: مش هتبطلي لمضا
مرام: لااااا لااااااا لااااا
سيف: طيب وبيشيلها
مرام: انت هتعمل اي يابابا بس تصدق لسه رشيق ههههه
سيف: انتي هتشوفي رشااقه دلوقت
مرام: انت هتعمل اي يابابا الحقونييي اوعا يكون الي فبالي
بيكون وخدها علي العلقه الي عاملها ليها
سيف: الي في بالك بعينها ويبدا يعلقها ويرفعها خليكي كده بقا اتفرجي كويس من فوق وبيطلعها بلكونه من هنا احسن شاشه هتوضح وعشان تبطلي لمضا يالمضه
مرام: خلااااص يابابا والله مش هعمل كده تاني يابو سيوف ياعسل خلااااص والله
بيجو اهلها ع صوتها
خديجه: يخراااابي عملت اي ياسيف
ادم: هموووت منظرك يموت ضحك ههههه
عدي بحنيه: نزلها يابابا مينفعش تقع
سيف: متخفش
بيمشو يسبوها
مرام: عااااا نزلونيييي بقولكووو والله مااااشي يا جوز امي انت كنت حاسه انك جوز امي مش ابويا نزلونيييي
سيف بره بيضحك علي كلامها الطفولي: هههههه انتي مخلفه نصيبه يا ديجا
خديجه: معلش بقا نصبر نزلها
ادم: لا يابابا
سيف بيبصوله: انت شايف كده
ادم: اااه هههههه
سيف: عنيا ليك يا ادم يقوم مصلط عدي يكتفه ويبدا يكتفو هما الاتنين
ادم: وسعووو انتو بتعملو ايبيي
سيف: هخليك تونسها
ادم: بابا متهزرش متقولش هترجع تعلقني انا كمان بابا انا راجل خاطب عيب
سيف: نبقا نشوف موضوع ده ويروحو عشان يعلقه جنبها
مرام: عااااااا نزلونيييي والله ياسيف ياجوز امي انت لما انزلك بس بالله عليك نزلني وحياه تيتا عااا
سيف: استني بس في ضيف هيجي جنبك
مرام بضحك: متقولش ان هو
سيف: بعينه هههههه
مرام: هتحلوووو
ادم: ياباباا لاااااااا
مرام: منور يا لطخ
ادم: بنورك يا بليه ياختي هه
وبيسبهم وبينزلو
مرام بضحك: شكلنا هنقضي خطوبه طايرين ههههه
ادم: ياااااماااا تعالي نزلني بسرعه قبل ما البت تشوفني شكلي هيكون وحش
ولا حياه لمن تنادي
مرام: مش هتعبرك يامان فا سكت
ادم: كله بسببك انتي يابليه
مرام بعصبيه: نعم نعم نعم بسبب مين يادلعدي
ادم بنرفزه: انتي
تقوم مرام مديه برجل مطيره من جنبها
ادم: عااااا يلهوووووووي
مرام: هنهههههههههه احسن هههههههه
ادم: بالله مجنونه
بيطلع مراد علي صوت خناقهم وبيشوفهم
بيلاقو الي بيضحك بتبص مرام جنبها
مرام: اي يا اخ مالك شايف نكته قدامك
مراد: انتو بتعملو اي
مرام: كنا زاهقنين قلنا نتمرجح هيكون بنعمل اي متعقبين
مراد: احسن عشان تبطلي طوله لسان بعد كده
مراام: عارف لو مش مشيت لكون معورك
يطلع مراد فونو ويصورهم
مرام: انت بتعمل اي ياحيوااااان
مراد: انا عوزك تطولي لسانك اوووي
ادم: بقولك اصحبي بلاش تجبني
مراد: عيب عليك ياصحبي
ادم: حبيبي والله قلت كده بردو جدعنه واصول
مراد: انت واخد نص كاميره لوحدك هههههه
ادم: و واطي يامان
مرام: هموووت من ضحك من شويه كان في فقره جدعنه ده حمار يبني كان عمال ينهق امبارح
مراد: طوله لسان مره كمان هشيرو
مرام: سيد النقيب مراد تؤمر بايه
مراد: ولا حاجه بيسبهم ويلف يروح يخبط
مرام: غور كتك نيله في حلاوتك
ادم: افندم
مرام: اخرص اعم انت كمان ونت لطخ تخيل خطيبتك تنزل ونت متعلق كده بالبجامه
ادم: مش عارف والله ههه
مرام: ياوليييييه يلي جوه يا ستتتتت ياخديجاااااااا يالي بيقولو عنك اميي يا ايتها المرأه التي تزوجت ابي بدون موافقتي انتي يستتتتتت تعالي فوكيني
بتلاقي الي داخل مرام قبل متلمح انو مراد
مرام: هو انا لازم يعني ازعق عشان تجي ياوليه انتي ولسه بتبص بتلاقيه مراد
مراد: وليه حد يقول لمامته وليه
مرام: مش انا قولت يبقا انا وبعدين انت مالك اي جابك هنا
مراد: جاي افك صحبي
مرام: نعممممم ده غششش
مراد: معلش احنا غشاشين ملكيش دعوه
ادم: حبيبي ياصحبي واالله
وبينزلو ويخده ويدخل ويقف ورا بلكونه
مرام: ياحيواااااان انت وهو تعالو نزلونييي
مراد واقف يراقبها ويلاقي قالت كلمه دي وسكتت بيستنا شويه
بنلاقي ان مرام بدات تفك نفسها وبتنجح بفك اديها ولكن مبتعرفش في رجلها وفاجاه الحبل بيفك بتاع رجلها
مرام: ماماا ااااااع الحقيني ولسه هتقع بتلاقي الي لحقها وحضنها
مراد: هششش اهدي متخفيش انا معاكي
مرام ببكاء: انا انا كنت هموت يا مراد وبتعيط
مراد: هشش اهدي يا مرام انا معاكي وبيبعدها عنها لحقتك اهو احفظي جمايل دي بس انتي تقيله اوي خسي شويه
مرام بتضربه في ايده: انت الي تقيل انا خف ريشه وبتسبه وتطلع
ومراد بيضحك عشان عصابها وبيطلع وراها
وبيلاقيها بتعيط في حضن امها وكانها طفله وبتشتكلها وامها حضنها وتهدي فيها
خديجه: اهدي ياقلب ماما انا سيف لما يجي هزعقله خلاص ماشي وبتمسحلها دموعها
مرام: ااه زعقيله اوي
خديجه: حاضر
وبيجي ادم ويديها لمون: اشربي يا ريمو
بتشرب مرام ليمون وبتدخل اوضتها تهدي اعصابها
خديجه: تعال يابني قعد اعلمك حاجه تشربها
مراد بينتبه ليها: لاا متتعبيش نفسك انا همشي عشان الحق اجهز
خديجه: تمام ياحبيبي متتاخرش
مراد: حاضر وانت يالطخ قوم يلا اجهز
ادم: يووووووه يناس بلاش لطخ ده
بيدخل اوضه وهما يضحكو عليه
ادم: كل شويه لطخ لطخ اما اتصل علي قره عيني اشوفها
عند بيت محمد عم ادم
هبه: اسينااات ادم بيرن
اسينات: ردي ياماما انا جايه اهو اغسل ايدي
هبه بتفتح ولسه هترد بتلاقي رد ادم
ادم: اي ياجميل كل ده عشان ترد بس وحشتيني اوي يابنت جذمه
هبه بضحك: الو يا ادم
ادم بصدمه: الو مين معايا
هبه: معك الجذمه نفسها
ادم: هه خالتي وحشتني تصدقي ده مقلب
هبه: لولا انك ابن اختي كنت عملت من فخادك شورما
ادم: طيب الحمدلله انك خالتي بقا
هبه: ماشي يا عم رميو خدها اهي خدي يابنت جذمه
اسينات: ههههه هو انتي
هبه: اه سمعته وهو بيقولها
بتاخد اسينات الفون وبتدخل الاوضه
اسينات: الوو
ادم: بقا تخلي امك هي الي ترد وربنا لو شفتك لعمل من وشك القمر ده لخليه لعبه يخت
اسينات بضحك علي عصبيته: لي بس عملت اي
ادم: بتضحكي دانا كان هيتعمل من فخادي شورما من شويه
اسينات: يجدعع لي انت قلت اي وصلك لمرحله دي
ادم: اول مفتحت مش استنا مثلا اسمع الو لا قمت قايل اي ياجميل كل ده عشان ترد بس وحشتيني اوي يابنت جذمه لقيت امك الي ردت
اسينات: يخربيتك هههههه مجنون
ادم: بس بحبك
اسينات: ادم بس
ادم: اموت وشوف وشك دلوقت
اسينات: ااااادم بس
ادم بضحك علي خجلها: هههههه حاضر عامله اي منزلتيش لي
اسينات: الحمدلله وانت والله بجهز انا وماما
ساره: رد بقااااا
مجهول: بكتب الان
بتنتبه ساره مع رساله
مجهول:……..
ساره: نعممممممم لا مستحيل طبعا اعمل كده
مجهول: وانا هودي دليل ده لعدي
بتلاقي ساره فديو ليها ولصحابها وهما بيخططو
ساره: خلاص خلاص هعمل ال عوزه
مجهول: هتجي مكان……
 

google-playkhamsatmostaqltradent