Ads by Google X

رواية احببتك بدون مقابل الفصل السابع والعشرون 27 - بقلم ايات قرآنيه

الصفحة الرئيسية

  رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه

رواية احببتك بدون مقابل الفصل السابع والعشرون 27

27
 شعر بها يحي عندما فاقت كان يريد فتح عينيه ولكن هناك شي منعه ، انفاسها التي تنفسها اهلكته لم يعد يقاوم ، فتح اعينه فكانت قريبه لدرجة  وتداعب ارنبة انفه و تبتسم ، نظرت له فلم يترك لها المجال و قبل*ها ثم ابتعد عنها بعد دقيقه و هي تدس وجهها في عنقه تاخذ انفاسها .
يحي : يااااه يا اهلة لو تعرفي لما اصحي والقاك في حضن*ي بحس بي ايه ؟
 رفعت اهلة راسها ونظرت اليها وعيونها تلمع ببريق عشق رفعت حاجبيها بطريقه جميلة و هزت راسها تساءله : ايه 
 يحي وهو ياخذ انفاسه و يزفرها و يتحدث برغبه فتلك المعشوقة ايظتها له بحركتها تلك : اني سعيد ، لا سعيد دي كلمة قليلة  ، بحس اني بتنفس معاك واني عايش معاك و بحس بدقات قلبي و انك مش حتطلعي منه ابدا ، ثم مرر ابهامه علي خدها و قال : انتي حياتي كلها.  بحبك اوي 
 خبت وجهها وهي تضمه : موافقة اديك فرصة و نعيش مع بعض 
 يحي بسعادة و فرحة وهو يمسك وجهها بين يديه : والله اخليك اسعد واحدة في الدنيا ، ثم انهال عليها بالقبلات في وجهها ، لدرجة لم يقدر السيطرة علي نفسه بوجودها .
 حاول التحكم في نفسه و قال : احم يلي خلينا نصلي 
 اهلة : تمام و قامت بعدها لللتوضا و تنتظره كي ياممها 
 *****
 اجتمعوا علي الفطار و كلا منهم بداخله سعادة كانت تتابعهم بدرية وتدعوا في سرها ان يحفظهم الله لها و يديم سعادتهم 
 خرج كل منها لعمله بعد فترة 
  *****
دخل يحي الشركة و تراس مكتبه ، انغمس في الشغل الي ان اتي الظهر ، قام و توضي وبعد ان صلي اخذ مفاتيحه و خرج 
تلاقي مع زياد و عمر الذي ابتعد عنهم فجاءة و قضي معهم وقت 
 ******
 رجعت اهلة و صعدت غرفة حماتها وجدت ازدهار تجلس معها  
 بدرية : ازيك يا بنتي و ازي يومك 
 اهلة : الحمدلله يا خالتي ، امال فين نجوم 
 بدرية : جات من بدري و بتلعب في الاوضة  
 اهلة : اه تمام ثم اخذت تتبادل الحديث معهم 
  ****
 في المساء 
 عمر : علي فين يا يحي 
 يحي : ازاي علي فين علي بيتي انت ناسي اني خلاص متجوز
 عمر : لا يا سيدي ما نستش بس قلت نسهر سوي ولا ايه يا زياد 
 زياد : يا سيدي فكك منه دا من يوم ما تجوز و هو كدا 
 يحي بغيظ : بقي كدا ، بكرة حنشوف انتو حتعملو ايه 
  *******
 بعد مرور شهرييين 
 كان يحي يقيم حفلة ببيته بسبب نجاح اخر اربعه صفقات و البيت ملي باصدقاءالعمل و اصدقاء الطفولة وقفت بجانبه اهلة 
 اهلة : الف مبروك يا يحي
 يحي بابتسامة لم تصل لعيناه : الله يبارك فيك ثم تجاهلها واتجه الي ابنته 
 اهلة : ماله دا كمان اله فترة متغير 
 بدرية من وراءها : في ايه بتكلمي نفسك ليه 
 اهلة بهدؤ : يحي يا ماما من فترة و هو متغير او بسبب الشغل ، لازم اتكلم معاه الليلة 
  *******
 خرجت ماريا من غرفتها وكانت ترتدي فستان و حجاب ، وقفت لحظة اخذت نفسا طويلا و زفرته ثم اتجهت الي الضيوف و جلست بجوار بدرية بعدها .
  *****
 اتي عمر و زياد وانشغل معهم يحي بين مرح و ضحك و مباركات 
 دخل عليهم شخص : معقول يا يحي تحتفل و ما تعزمنيش 
 التفت يحي له ، لم يصدق عيناه ثم نطق : وليد ، 
 وليد و هو يضع يده داخل جيب بنطاله و الاخري رفعها يلعب بها علي شعره واردف بغلاسة : قلت اجي لوحدي واعزم نفسي 
 يحي بضحك و هو يحضنه : احلي مفاجأة والله 
 بادله وليد واردف بابتسامة : وحشتني يا راجل 
 جره يحي خلفه و هو يقول : تعال دي امي حتنبسط اوي بيك تعال 
 رات يحي و خلفه شاب يضحك ثم قال يحي : يما شوفتي مين جا 
 بدرية : مين 
 يحي : لا انتي بئ خمني
 بدرية :  اخمن ؟ ! اهلا وسهلا يا ابني ، شكلك مش غريب  ، ثم اردفت بتفكير : شبه الولد الغلس اسمه ؟ اسمه اه افتكرت وليد ، بس دا سافر كمان زي عمر 
 وليد : ايه يا حاجة ما كانتش مكرونه بالبشمل بسرقها 
 بدرية بسعادة و ضمته بحنان :حبيبي كنت فين كل دا 
 وليد بدموع : كنت مشغول والله بس متابع مع يحي و بساءل عنك 
 بدرية بعتاب ليحي : ليه ماقولتليش 
 وليد : انا يلي اصريت مايقوليكيش عشان انتي حتخلني انزل 
 بدرية : بحبك يا ولا بعدين ماوحشتكش المكرونة يلي بعملها 
 وليد بضحك و مرح  : زا ايه يلي ما وحشتنيش دا انا جاي مخصوص عشانها
 بدرية : يا ولا 
 كان يحي واهلة يتابعون الموقف ثم اردف يحي و هو يمسك يد اهلة : دي اهلة مراتي ودا وليد دفعه من و احنا صغار 
 اهلة برقة : شرفت يا استاذ وليد
 وليد : ولو مدام يحي 
 ******
 

   •تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent