رواية عشق خالد كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق خالد الفصل الثاني 2
في غرفه اجتماعات عشق .
كانت تقف وهي تنظر إليه بغضب جحيمي لترد بعصبيه وغضب .
/انت اتجننت ازي تتدخل كده بالطريقه الهمجيه دي اتفضل اطلع بره .
خالد بحده /كلمه كمان قسما بالله هلطشك فاهمه ولا لا اخلصي فاضي المولد ده علشان هتنزلي معايا الصعيد وهربيكي علي لبسك ده وطوله لسانك .
عشق بعصبيه /خالد امشي من هنا بالزوق وانا هبقا اجي لجدي ورايا شغل كتير مش فاضيه لتفاهات دي .
خالد بحده اخافه الجميع /تفاهه انك تشوفي جدك واهلك اسمها تفاهه طب اسمعي بقا انتي عارفه انا بتليفون واحد اهدلك كل الي انتي فرحانه بيه ده فاحسالك تمشي معايا من سكات فاهمه .
******************.
في فيلا عشق ..
كان يدفعها للداخل بحده وعنف .
/اخلصي غيري الزفت الي انتي لابساه ده وانتي مش بايللك واحد ولا واحده وهات نور ويلا .
نور بابتسامه/خالد ابن عمي نورت القاهره .
عشق بغضب /اوعا تفتكر أن الي عملته النهارده هعديه ي خالد بس لما اوصل عند جدي وانا هدفعك تمن الي عملته غالي .
خالد ببرود قاتل/اضربي راسك في اتخن حيطه واخلصي انا مش فاضيلك .
لتصعد عشق الي الاعلي بغيظ وتوعد .
نور بابتسامه/متزعلش ي خالد انت عارف عشق شعنونه بس طيبه والله .
خالد بحده /اختك دي عايزه راجل يكسر عضمها .
نور بسخريه /راجل عندك حق بس مفتكرش أن رامي فيه المواصفات دي خالص.
خالد باستغراب /مين رامي ده .
عشق بغرور وعنجهيه /رامي السيد طبعا الي زيك ميعرفش الناس دول ي خالد انت اخرك الفلاحين الي عايش معاهم .
خالد ببرود/لولا أن ميصحش امد ايدي علي بنت وده مش طبعي كنت خليتك متنفعيش ل حاجه واصل أما رامي ده بقا فانسي حكايه الخطوبه دي لما اشوفه انا واقرر .
عشق بحده /ده انت زودتها اوي بس كلامي مش معاك يلا ي نور خلينا نخلص من القرف ده.
خالد ببرود /القرف لسه هتشوفيه ي بنت عمي .
******************.
في قصر المرشدي.
في غرفه ذلك المستهتر جاسر .
كان يقف ربيع بحده وغيظ .
/انت ي عار عائله المرشدي قوم فز ده احنا بقينا الضهر .
جاسر بزهق وضيق /فيه ايه بس ي جدي هو كل يوم الموال ده .
ربيع بغضب /انت مفيش فايده فيك ابدا موركش غير السهر والكلام الفاضي قوم شوف الارض لحد ماخوك خالد ما يجي قوم فز .
جاسر بزهق/حاضر ي جدي قايم ربنا يتوب عليا .
****************.
في عربيه خالد .
من أمام الباب .
كانت تنزل عشق بعصبيه وضيق ليتحدث خالد بغضب .
/خالي الطرحه علي شعرك متشيلهاش غير لما يتقفل عليكي باب فاهمه .
عشق بحده /فيه أوامر تانيه ي خالد باشا حاجه تقرف .
ربيع بسعاده واشتياق /عشق نورتي بيتك ي بتي تعالي في حضن جدك .
عشق وهي تحتضنه ببرود يشمله عصبيه/ازيك ي جدي حضرتك مكلمتنيش ليه بعت الكائن ده يخدني ليه .
خالد بحده/جدددددي انا عامل ليك حساب لحد دلوقتي شويه وهقطع لسانها الي طلقاه علينا كيف الحيه .
فرح بطفوله وبراءه/خالد جبتلي ليه معاك وانت جاي .
خالد وهو يقبلها بحنان/قلب خالد انتي جبتلك حاجات كتير حلوه .
فرح بطفوله /مين طنط الحلوه دي .
نور وهي تحتضنها بحنان /تعالياي انا بقا ي قمر انتي .
عشق بحده /انت عايز مني ايه ي جدي علشان مش فاضيه لازم ارجع القاهره النهارده .
خالد بغضب /كلمي جدك عدل ومفيش سفر غير لما انا وجدك نامر بكده .
ربيع بابتسامه/اطلعي ي عشق انتي ونور فوق لما نحضر الغداء .
ربيع بغيظ /ايه الي عملته ده ي خالد للبت متبهدله خالص دي طريقه تجيبها بيها .
خالد بغيظ شديد/احمدي ربنا ي جدي أنها جتلك سليمه قسما بالله كنت هجيبها علي نقاله هي وسي رامي بتاعها ده لما اشوف مياته ايه راخر .
**************.
في ممر الغرف .
كان يسير عاصم علي كرسيه المتحرك لتوقفه نور باشتياق وعشق يتخلل قلبها منذ سنوات .
/ازيك ي عاصم .
عاصم بابتسامه باهته /الحمد لله ي نور ازيك ي عشق .
عشق بضيق /اهلا ي عاصم عن اذنكم داخله جوه .
نور بارتباك شديد/عامل ايه ي عاصم كويس .
عاصم بحزن شديد/عادي ي نور الايام زي بعضها مش فارقه عن اذنك نورتوا .
نور بحزن شديد وهمس /اه لو تعرف ي عاصم انا بحبك قد ايه واتعذبت في بعدك قد ايه بحبك ي عاصم بحبك .
**************.
في غرفه عشق .
كانت تسير بغيظ وعصبيه شديده .
/ماشي ي خالد انا اتجرجر كده قدام العملاء بتوعي بس ماشي صبرك عليا لازم اكلم رامي يجيلي هنا .
*************.
في الاسفل …
كانوا يجلسون وهم يتناقشون في الشغل لينتبه الي طرقات الباب ليفتح خالد ليسير رامي بعصبيه وضيق.
/هي فين ودتوها فين .
خالد بحده /انت مين ي اخ انت وايه الي ضايع منك.
رامي بغيظ /خطيبتي عشق الي خطفتوها .
ربيع بغيظ /دي بنتنا ي ولدي مش خاطفانها .
خالد بحده /استنا انت ي جدي انت ايه الي جايبك هنا ي أمور .
عشق بابتسامه /رامي حبيبي وحشتني نورت .
رامي بابتسامه وهو يقترب منها /وانتي كمان ي حبيبتي.
خالد بحده /أقف ياض مكانك لادفنك وانت واقف جرا ايه يالا محدش فينا مالي عينك ولا ايه مش لما نعرف انت مين واصللك وفاصلك ايه .
عشق باستفزاز ل خالد /رامي السيد أشهر عاارضي الازياء من الشرق الأوسط.
ربيع باستغراب /ي عني ايه عارض ازياء دي ي خالد .
خالد ببرود وغيظ /انا اقولك ي جدي دي الرجاله بتلبس فيها قمصان نوم وتتمشي تترقص كده زي الحريم .
عشق بغيظ شديد/اوووف رامي تعال نتكلم شويه في الجنينه .
خالد بحده /مفيش كلام غير هنا قدمنا وخلصونا ورانا حفله وناس جايه مش فاضيين الهبل ده .
**********************.
ليلا …
كان يقف الجميع بابتسامه فكان يقف خالد مع ربيع وهم يرحبون بالضيوف الذين أتوا من كل مكان في الصعيد .
ليصعق خالد وهو يرا تلك التي تقف بفستان احمر مكشوف للغايه ليضغط علي يده بغضب شديد ليقترب منها الصحافه كان ليعنفها ليمسكه ربيع بهمس .
/اهدا ي خالد انت ناسي الناس بلاش نحولها الفضيحه ي ولدي .
خالد بغضب وهمس /ودي مش فضيحه ي جدي البت دي لازم تتربا .
ليتوقف حديث الجميع وهم يستمعون لحديثها المستفز .
/طبعا الاهل ليهم الأولوية فعلا ورايا شغل كتير انتوا عارفين حجم أعمالي وشغلي بس طبعا مش يبقا مبسوطه هنا خالص في الصعيد نموس وقرف بس بقا مضطره اعمل ايه.
خالد بحده وهمس /كده لازما اعمل الي كان لازم يتعمل من زمان .
ليمسك خالد المايك ليتحدث لينتبه إليه الجميع .
/طبعا مشرفينا ومنورنا وهتنورنا الخميس الجاي باذن الله علشان فرحي انا وبنت عمي عشق .
عشق /😳😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق خالد ) اسم الرواية