رواية وردة الفهد كاملة بقلم مريم محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية وردة الفهد الفصل الثاني 2
فهد: انتي عندك كام سنه يا ورد
ورد: 19
فهد: تشتغلي عندي في الشركه
ورد: انت بتقول اي انت بتتكلم بجد يا بيه
فهد: اه هيا دي حاجه فيها هزار
ورد بفرحه: ربنا يخليك يا بيه
فهد: بلاش بيه دي انتي ممكن تقولي ليا يا مستر فهد
ورد: حاضر يا بي قصدي يا مستر فهد
فهد: تقدري تبدائي شغلك من بكرا
ورد بتسأل: شغلي هيكون اي
فهد: السكرتيره الخاصه بيا
ورد: إمال البنت البره دي تبقا مين
فهد: دي سكرتيرة عاصم صاخبي شريكي في الشركه هنا بس انا كنت محتاج سكرتيره عشان شغل كتير و هو قالي اخليها معايا عقبال ما ننزل ان احنا عايزين سكرتيره و انتي جيتي لحد عندي
ورد: بس انا مش بفهم في شغلكم
فهد: من بكرا هتبدائي تدريب و انا هكون معاكي متقلقيش
ورد: طب حضرتك هتشغلني عندك ليه
فهد: اعتبري اعتذار علي الاخويا عملو
ورد: طب ممكن سؤال كمان
فهد: اتفضلي
ورد: انت مش هاتعمل حاجه وحشه فيا و مش هتقتلني
فهد: بتقولي كده ليه
ورد: عشان انا بسمع انكم عائله خطر شغاله في المافيا
فهد: لا متقلقيش
ورد: معلش اخر سؤال
فهد: خير يا ورد
ورد بخجل: المرتب بتاعي هيكون كام
فهد: 5000 جنيه
ورد: انت بتهزر يا بيه صح
فهد: لا بتكلم بجد وقولت بلاش بيه
(اه نسيت اقولكم فهد عنده 30 سنه)
ورد: حاضر يا مستر فهد عن اذنك انا هروح
فهد: اتفضلي بس متنسيش معاد شغلك بكرا توصلي الساعه تمانيه
ورد بفرحه: انا تحت امرك
و طلعت بره المكتب و قابلت عمرو هيا طالعه
عمر: ممكن متزعليش مني يا انسااا ورد
ورد: حصل خير يا عمر بيه
عمر: طب عشان اصدق انك مسمحياني تسمحي ليا اوصلك
ورد بتردد: م م ماشي
عمر خادها و ركب عربيته
في العربيه عمر في افكاره ياترا انا حبيتك ولا اي يا ورد او مره اكون خايف علي حد و عايزه يسامحني و نفسي يفضل معايا علي طول و بفكر في ليكون ده هو الحب لا بجد مستحيل
قلبه: ولي مستحيل
عقله: احنا من امتي بنفكر في الحب احنا بنفكر في شغلنا و بس
قلبه: ولي مش تعمل اسره سعيده
عقله: احنا مش عندنا قلب عشان نحب بيه احنا منعرفش غير القسوه و الحب ملغي من قاموسك
عمر بصوت عالي: بس بقاا كفايه افكار بقا و وقف العربيه و هو بينهج
ورد بخوف: عمر انت كويس
عمر: اه اه مفيش حاجه
ورد: متأكد
عمر: قولت كويس اه
و كمل طريقه
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند فهد كان قاعد في مكتبه و الباب اتفتح من غير ما يطرق علي الباب
عاصم: سلامو سلامو
فهد بغضب: مش تخبط يا حيوان قبل ما تدخل
عاصم: اه بشرب قهوه عادي
فهد بغضب شديد: بره يا عاصم ايوه يا فهودي قهوه مظبوط
فهد ضحك دون ارادته
عاصم: ايوه اضحك كدا اخنا واخدين اي من الدنيا
فهد بضحك علي صديقه الذي يعشقه: ولا اي حاجه
عاصم بفضول: قولي بقا مين البنت الكانت عندك الصبح
فهد ب ابتسامه لما جات سيرتها: ورد اسمها ورد
عاصم: اممم ومالها ورد دي
فهد: قص له كل شئ من اول ما فعل اخيه حتي الان
عاصم: كويس الانت عملته يافهد
فهد: عشان انا عارف انو كويس عملته
عاصم: بس شكل ورد ظي مززهه
فهد بغضب: قوممم اطلعععع بررهه يا زفت
عاصم طلع يجري: طب ليه النرفزه غلط عليك يا بيبي هيهيهي
فهد: سوسن و زباله
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في صباح يوم جديد مليئ بالاحداث علي ابطالنا عند ورد قامت بنشاط شديد و خدت شاور و طلعت لبست بنطلون بوي فريند اسود و تيشيرت بنص كن ابيض و تركت لشعرها العنان ولبست كوتشي ابيض و طلعت
(محدش يستغرب ان بياعت الورد عندها اللبس ده لان هيا عندها معاش ابوها بس صغير مش بيكفي يخليهم يعيشو)
مامتها الهيا قمر: رايحه فين بدري كدا يا بنتي انا لسه بحضر الاكل
ورد:معلش يا ماما امبارح جيت لقيتك نايمه مش رديت اصاحيكي اقولك
قمر :تقولي اي يا بنتي
ورد:انا جالي شغل في شركه و القبض 5000 جنيه
قمر :ازاي جالك الشغل ده
ورد بكذب :شفت ورقه متعلقه في الشارع أنهم محتاجين في شركه بنات و انا قدمت و روحت و اتقبلت
قمر:ربنا يقدم الفي الخير يا بنتي
ورد :يارب يا ماما عن اذنك
قمر:مش هتستني تفطري
ورد :هفطر في الشغل باي
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
وصلت ورد الشركه في معاها بالظبط و راحت مكتابها البره جمب باب مكتب المدير و قعدت تستريح بعديها بخمس دقائق وصل فهد و هيا قامت وقفت
فهد ببرود :تعالي المكتب عايزك يا ورد
دخلت ورد وراه
ورد :تأمر بحاجه يا مستر فهد
فهد :تعالي هعلمك كام حاجه تعمليهم ليا دروري
ورد :اتفضل
قعد نص ساعه يفهمها
فهد :ماشاء الله طلعتي شاطره
ورد :شكرا
فهد :خدي الست ملفات دول جهزيهم في ساعه
ورد :حاضر و خدت الملفات و طلعت علي مكاتبها
عند فهد رن تليفونه
فهد :الو
هو:الو ياباشا انشاء الله ثفقة الاسلحه الجديده هتم يوم الثلاثاء الساعه اتنين بالليل
فهد :تمام جهز كل حاجه يا معاذ و انا و عمر انشاء الله هنكون موجودين في الوقت ده
(ملحوظه معاذ يكون الدراع اليمين لفهد و عمر)
معاذ:تمام يا باشا وقفل معاه
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 👇
في معاد الصفقه تحديدا في الشركه
فهد :خليك انت يا عمر و انهارده انا هروح
عمر:لا انت خليك عشان الاجتماع و انا هروح
وبعد مناقشات كتير عمر راح و فهد فضل في الشركه و تم استلام صفقة الاسلحه
قبل معاد الاجتماع بخمس دقائق
فهد رن الجرس بتاع المكتب عشان ورد تدخل
ورد :تأمر بحاجه يا مستر فهد
فهد :في ميتينج هيبداء كمان خمس دقائق عايزك تجهزي عشان هتدخلي معايا
ورد بتوتر :حاضر
فهد :بلاش توتر يا ورد
ورد :حاضر
دخل فهد غرفة الاجتماع و قعد علي الكرسي الرئسي و ورد في الكرسي العلي الجهه اليمين جنبه
فهد :طبعا انتو عارفين هتدخلو صفقه مع مين
احد الشركاء :طبعا يا فهد باشا بس احنا الاول عايزين نعرف نسبيتنا
فهد 30%
احد الشركاء :بس ده مش قليل
فهد ببرود :اظن مش قليل لو انت هتشتغل مع فهد الدمنهوري و لو مش عجبك تقدر تعتبر الصفقه اتلغت
احد الشركاء :لا يا باشا انت بتقول اي خلاص اعتبر الصفقه تمت
فهد :تمام
احد الشركاء كان قاعد جنب ورد فضل حاطط عينه عليها
فهد بغضب :اظن الاجتماع خلص عن اذنكم يلا يا ورد طلع و ورد قدامه
فهد :تعالي معايا المكتب يا ورد عايزك
ورد :حاضر يا مستر فهد
رن تليفون ورد في الوقت ده
(تليفون بزراير )
ورد :عن اذنك هرد علي ماما
فهد :اتفضلي
ورد :الو يا ماما
قمر بدموع :الحقيني يا بنتي صاحب البيت طردنا في الشارع و بيرمي حاجتنا
ورد بدموع :ازاي ده يا ماما و طلعت تجري بره الشركه و
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية وردة الفهد ) اسم الرواية