رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل الثاني 2
شكرا شكرا يا ادمن البارت الثاني من......《انا مجنونه》......... الخبط بدء يزيد
وهي كانت قاعده مبتتحركش من الخوف
بس سعتها الخبط اختفي والباب بدء يفتح وهي الرعب بدء يظهر عنلها ومن الخوف مكنتش بتتحرك .....الباب اتفتح
-ياسين:هي نامت ولا ايه
دخل جوه ولقها قاعده علي الارض منهاره عياط
ساب الاكل وقرب ناحيتها بسرعه
-ياسين:مالك يا روحي مالك
حضتنه ومتكلمتش حضنته جامد
-ياسين:في ايه قولي
-اسيل بعياط:متسبن ....
مكملتش اغمي عليها
-ياسين:اسيل اسيل فوقي
شلها وطلعها فوق
-ياسين وهو بيمسح وشها بل الماء:اسيل يلا فوقي متخوفنيش
وفعلا بدئت دفوق وتفتح عينها ببطء
-ياسين بلهفه:حببتي عمل ايه
مسك ادها
-اسيل:ي ياسين متسبنيش لوحدي تاني
-ياسين:مش هسيبك ياروحي مش هسيبك اهدي
قعدت على السرير
-ياسين:اجبلك اكل
هزت رسها بل الموافقه
جه ينزل
-اسيل:رايح فين
-ياسين:هجيب الاكل مش هخرج بره البيت
-اسيل:وعد
-ياسين:يخرب كده اه وعد
نزل
-اسيل بحزن لنفسها:ليه يا ياسين زهقان عليا انا وحيده وانت الوحيد الي ليا ليه تعمل معيا كده
سعتها حست بنفس الشروع ان اعصبها بتسيب وبقيت مش في وعيها كان ياسين طالع سمع صوت من الاوضه طلع جري لقها بتخط في كل حاجه واي حاجه تجي تحد ادها بيتم حدفها
-ياسين:اهدي اهدي أنا معاكي
مكنتش حاسه بي حاجه خالص
-ياسين:اسيل اسيل حببتي فوقي يلا
بدء يقرب منها وهي في حاله عصبيه قويه ومسك ادها وهي كانت بتحاول تسحبها بس هو مسكها جامد ....بدءت تهدء معه ودي كانت اول مره هديت وهو حضنها وقعدوا على الارض
-ياسين وهو بيحط ايده علي شعرها:اهدي بقي متخضنيش كده تاني
-اسيل وي الدموع في عنها:ه هو حصل ك كده ت تاني
-ياسين بتوتر:ا اه بس متقلقيش هتخفي وترجعي احسن من الأول
-اسيل:ي ياسين
-ياسين:نعم
-اسيل:ا انا جعانه
-ياسين وهو بيشلها:حاضر
حطها على السرير وحطلها الاكل وهي بدئت تاكل براحه خالص زي الطفل في لما يكون في بيت غريب
-ياسين:مالك
-اسيل:ياسين
-ياسين وهو بيحط ايده علي شعرها:نعم يا قمري
-اسيل:انا مجنونه صح
-ياسين:ل لاء انتي مش مجنونه
-اسيل بنظره كلها حزن:ياسين انا مجنونه الكل بيقول كده عليا و وانا...
-ياسين بمقاطعه:انتي اعسل بنت شفتها في حياتي
-اسيل:ا انت بضحك على نفسك ليه انا عرفه انك مش بتحبني
-ياسين:متقوليش كده اسيل بدئت تنام نامت وراحت في النوم وهو بصلها وغطها وطلع بره الاوضه
-ياسين:اعمل ايه يا ربني انا تعبت من نفسي ومن الذنب ده
فلااااااش
في يوم قبل ثلاث سنوات كان راجع من الشغل ومنهك جدا تعبان مش قادر يسوق بيسوق وهو نايم وفجاء وقف لما لقه العربيه خبطت نزل بسرعه لقي بنت مرميه على الارض والدم نازل من رسها بغزاره
-ياسين برعب:ي يا للهوي انا عملت ايه
خدها بسرعه علي المستشفي
-ياسين:ه هي عايشه يا دكتور
-الدكتور:ايه الحمد لله
-ياسين ببعض من الراحه:الحمد لله
-الدكتور:بس هي حالها سئ جدا جدا
-ياسين:ا ازي
-الدكتور: لما اتخبطت وقعت على جزء من دمغها وسببت الصدمه دي عدم اتزان في المخ
-ياسين:ب بجد
-الدكتور:يعني ممكن تقول انها ممكن هتكون مجنون. ....
-ياسين:مجنونه؟ ؟؟!!
باااااك
-ياسين:ياربي سعدني انا تعبان جدا
ولقي تلفونه بيرن وكانت..
-ياسين:ايوه يا ماما
-امه:انت روحت جبتها ليه
-ياسين:يعني كنت اسبها هناك
-امه:ده مكنها يا ابني
-ياسين:بل الله علكي يا ماما انا مش قادر اتكلم
-امه:طب فكرت في الموضوع الي قولتلك عليه
-ياسين:انت قفلته اصلا لاء يعني لاء
-امه:اعقل يا ياسين سحر بت حلوه
-ياسين:قولتلك لاء انا مش عيزها ...ماما بل الله علكي سبني في حالي
-امه:ماشي يا ياسين سلام
قفل وعقد ومسك راسه وعمال يفكر يفكر هو فعلا هيعرف يستحمل جنون اسيل ولا يتجوز بس ازي يتجوز ويسبها حيتها هتدبهدل وافترك اليوم ده...
فلاااااااش
في يوم كان ماشي جنب البيت بتاع اسيل بعد ما رجعت من المستشفي وشاف واحد طالع من البيت وعمال يزعق ومروان اخوها بيعتزرله ....الراجل مشه شويه وبعدها ياسين سؤله
-ياسين:هو في ايه؟
-الراجل بغضب:عيز يجوزي مجنونه ايه ده
-ياسين:انت كنت خطبها
-الراجل:اه بس الحمد لله اني عرفت قبل ما ادبس في مجنونه
-ياسين:ا اسف عطلتلك .....
مشي وكان بيفكر وراح عند مروان ولكن اول ما شافه
-مروان بغضب:انت ايه الجابك هنا ها عايز منها ايه تاني
-ياسين بتوتر:ك كنت شايف حد بيزعق فقولت اشوف فيه ايه
-مروان:واحد زباله محدش جه ضربه علي ايده علشان يخطبها
-ياسين:ه هو ايه الي حصل
-مروان:هنها هنها جامد وهي عمال تعيط بس هقول ايه من حقه حلتها صعبه
-ياسين:ا اس..
-مروان:مش عيز اسفك انت السبب في ده كله دي كانت الف واحد يتمنها ب بس ....اااااه نصيب بقي
-ياسين بدون تفكير:ا انا هتجوزها
بااااااك
-ياسين:الي عملته ده صح ولا ايه
وزعق جامد
-ياسين:عاااااااااااااا تعبت تعبت من كل ده
بيبص وراه لقي...
يتبع... شكرا ليكم ا دي اول مره اكتب من دعم عشان اكمل♥★
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية