Ads by Google X

رواية نغمات الصقر الفصل الثالث 3 - بقلم نجلاءعبد الظاهر

الصفحة الرئيسية

  رواية نغمات الصقر كاملة بقلم نجلاءعبد الظاهر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية نغمات الصقر الفصل الثالث 3

 

صقر: اخبارها اي هي كويسه

الطبيب باسف: للاسف الضربة جات جامدة اووووي عليها اصرت علي الحبل الشوكي

صقر بغضب: يعنى اي انطق

الطبيب بخوف: يعنى هي ممكن تفقد الحركة بس لما تفوق هنعرف

صقر بصدمة: اي

الطبيب بسرعة: بس مع العلاج الطبيعي ان شاءلله في امل انها تمشي تاني

صقر: هي فين دلوقتي

الطبيب: نقلنها غرفة عادية الغرفة رقم***

ذهب صقر الي الغرفة ودخل وجدها نائمة مثل الملاك جلس بجانبها وهو ينظر لها فقط وبعد مرور ساعة حركت قمر يديها فنظر اليها صقر بلهفة

صقر: قمر انتي فوقتي قمر انتي كويسه

قمر بصوت ضعيف: مياة عاوزة ماية

صقر: حاضر حاضر احضر لها صقر المياة ورفعها بخفة شديدة وارحها علي صدرة واخذ يشربها المياة وبعد ان اخذت قدرها الكافي من المياة واكتفت وضع خلفها المخدات وكاد ان يذهب فوجدها تمسك يدية نظر الي يديها الصغيرة وهي تمسك يدية

قمر بخوف وتعب: انت رايح فين

صقر: هروح انادي الدكتور علشان يتاكد من حاجه

قمر: يعني مش هتمشي

صقر بابتسامه: عمري مامشي يا قمري

ذهب صقر ونظرت قمر الية بابتسامة ثواني ودخل صقر ومعة الطبيب

الطبيب بابتسامه: هااا اخبار القمر اي

قمر بابتسامه: الحمدلله يا دكتور بس انا مش حاسه برجلي

الطبيب: متخفيش انا هشفهالك اهو

صقر بغيرة: ياريت واخلص

الطبيب بخوف: حاضر

كشف الطبيب علي قمر ثم نظر الي صقر

الطبيب: زي ما قولت لحضرتك يا صقر بية مش هتقدر تمشي فترة بس مع العلاج الطبيعي ممكن تقدر تمشي

قمر بصدمة: بعني انا مش هقدر امشي تاني لااا دا كدب انا هقوم امشي واوريكم

حاولت قمر القيام ولاكن منعها صقر نظرت قمر الية ببكاء

صقر: انتي هتكوني بخير وانا مش هسييك ماشي

قمر: ماشي خرج الطبيب بعد ان اعطاهم رقم دكتوره علاج طبيعي ماهرة في عملها ونامت قمر من كثرة المجهود خرج صقر من الغرفة وهو يتحدث في الهاتف

صقر: الو

الرجل: حلوة صح عجباك بس مش تخاف مش هتتهني بيها كتير انتظر الهدية واغلق الخط

صقر: الو الو الو اخذ يفكر من هو فهو لدية الكتير من الاعداء ثم نظر الي قمر من الزجاج التي خارج الغرفة وجدها نائمة اتصل صقر علي الحراس

صقر: خمس دقايق والقيكم عندي واغلق الخط دون سماع رد وبعد مرور خمس دقايق وجد الحراس امامة

صقر بحدة: عاوزاكم تخلو بالكم منها وامنو المستشفى كويس فاهمين

الحراس: فاهمين وذهب الحراس لتامين المستشفى وقمر

خرج صقر من المستشفى متوجها للقصر حتي يغير ثيابة وياتي بثياب لقمرر ويرتاح قليلا دخل صقر القصر فستقبلتة الخادمة

الخادمة: احضرلك الاكل يا بية

صقر بتعب: لا بس حضري اكل مسلوق انا هطلع انام كمان ساعتين صحوني والاكل يكون جاهز

صعد صقر الي غرفتة ثم اترمي علي سريرة بملابسة ونام من التعب

في مكان اخر اول مرة نروحة

المجهول ١: هو روح بس ساب حراس كتيرة في المستشفى يا بوس

البوس: رقبهم كويس البنت دي انا عاوزها هي دي نقطة ضعفة

المجهول ١: طيب يا بوس اوامرك

اغلق البوس الهاتف وهو يبتسم بغل: هخدها منك زي مختها منك زمان

(ياتري اي هي هتعرفو بس تبعو الرواية)

في المستشفى استيقظت قمر من نومها وجدت نفسها لوحدها اخذت تنادي علي صقر

قمر: صقر صقر انت فين

دخل احد الحراس بسرعة: صقر باشا مش وجود يا هانم هو راح يجيب حاجه وجاي بسرعة

قمر ببكاء: لا هو سبني زي ماكلهم سبوني

الحارس: لا والله احنا تبع صقر باشا وهو جاي بسرعة

اخذت تبكي بصوت اعلي اتصل احد الحراس بصقر فاق صقر من نومة علي صوت هاتفة فنظر وجده احد الحراس الذي كلفة بحراسة قمر فرد بسرعة

صقر: في اي قمر كويسة

سحبت قمر الهاتف من الحارس وقالت ببكاء: انت مشيت لي انت مش قولت مش همشي

صقر بحنية: قمر حبيبتي اهدي علشان الجرح انا روحت اجبلك هدوم واغير هدومي وجاي ماشي

قمر وهي تكفف دموعها: يعني انت مش مشيت

صقر بابتسامه: قلتلك مقدرش اسيبك يالا ارتاحي وانا جاي اهو مسافة الطريق

قمر: ماشي ثم اعطت الهاتف للحارس مرة اخري

صقر: خلي بالك منها انت سامع

الحارس: اومرك يا باشا

اغلق صقر الهاتق مع الحارس ووجد الباب يطرق

صقر: مين

الخادمة: عدا ساعتين يابية وجيت اصحي حضرتك

صقر: طيب غوري انتي

ذهبت الخادمة وقام صقر وذهب للمرحاض واخذ دش دافي وغير ثيابة وهبط الي الاسفل

صقر: يا دادة سعدية يا دادة سعدية

سعدية: نعم يا صقر بية

صقر: فين الاكل الي طلبتة

سعدية: اهو يا بية اخذ صقر الطعام وذهب الي المستشفى ولكن تذكر انهو يحتاج ملابس لقمر فذهب الي محل محجابات

صاحبت المحل: صقر بية عندنا اؤمر

صاحبت المحل: كام سنة

صقر: مش عارف بس هي رفيعة ومش طويلة اوووي

صاحبت المحل: عرفت طلبك اتفضل اقعد وانا هجهزلك الحاجه

في مكان اخر

المجهول ١: هايا بوس انفذ

البوس بشر: نفذ

وبعد مرور وقت احضرت الملابس اخذ صقر الملابس وذهب الي المستشفى وبعد مرور وقت وصل المستشفى صعد الي الغرفة ولم يجد الحارس علي الباب فدخل بسرعة فكانت الصدمة بالنبسة لة عندما وجد ال*دم*اء علي السرير والارض ولم يجد قمر………..

google-playkhamsatmostaqltradent