Ads by Google X

رواية ملك القاسي الفصل السابع و الاربعون 47 - بقلم شمياء شاكر

الصفحة الرئيسية

   رواية ملك القاسي كاملة بقلم شمياء شاكر عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملك القاسي الفصل السابع و الاربعون 47

  
الشاب بيشد ليل من طرحتها وهو ماشي تحت صريخ ليل..لغايط ما الطرحه أتفكت.. وظهر شعر ليل…
ليل فلتت منه وجريت بدموع..
فاجئه خبطت في حاجه صلبه…
ليل صرخت برعب…
قاسم عدلها ليه وبصلها…لقا القلم معلم على خدها..ووشها كله محمر من القلم..
قاسم بصلها وعيونه أحمرت بغضب..وداس على سنانه..
الشاب راح مسك ليل من شعرها..
لقا اللى مسك أيده..
الشاب بيبص على اللى مسك أيده..لقا بونيه نزلت على وشه وقع من أثرها على الارض…
ليل بصت لقاسم بصدمه..ودموعها بتنزل..
قاسم لف لليل وبصلها…لقا القلم معلم على خدها…
راح للشاب ومسكه من قفاه وفضل يضرب فيه بكل عنف.. والدكاترا والممرضين بقو يحاولو يبعدو قاسم عن الشاب..
ليل رجعت كام خطوه لورا وهي بتمسح دموعها..وبقت مصدومه من أفعال قاسم….
قاسم رما الشاب على الارض بغضب..
الشاب بقا غرقان في دمه..وبيسحف لورا بأيده ورجله وباصص لقاسم برعب…
قاسم نزل لمستواه بغضب : ده عشان رفعت أيدك عليها….
قاسم ضربه بلبونيه بعنف : لو نازل من بطن أمك راجل أعملها تاني…
قاسم بعدهم عنه..وبقا بيدور على ليل بعيونه…
علاء بقا مركز مع حركات قاسم كلها..أكنه بيسجل حركاته..
ليل بعيده عنهم وخايفه ودموعها بتنزل…
قاسم لسه بيقدم خطوه ليها…
ليل جريت بعيد عنه بسرعه…
قاسم بسرعه خد طرحتها من على الارض وجري وراها : أستني…أسمعيني…
ليل بسرعه خرجت من المستشفي وشورت لتاكسي بسرعه ولسه هتركب…
بس قاسم مسكها….
قاسم بغضب : قولتلك أستني…
وحط الطرحه على رسها بأنفعال..ومسكها من أديها..ولسه هياخدها ويمشي…
ليل بصتله شويه بتوتر..وفاجئه صرخت : ألحقووووني…يناااااس بيعاكسني..بيعاكسني يا ناااااس…
قاسم بصلها بصدمه…
الناس كلها بصت على قاسم وليل..وكلهم بقو يقربو منهم…
قاسم رفع حاجبه وهو باصص لليل : والله!!!…
ليل أبتسمت وحركت حواجبها بمشاكسه..وصرخت : يا ناااااااااس…سيب ايدي…الحقوووووووني…
الرجاله اللى في الشارع كلهم جريو عند قاسم بغضب…
واحد منهم بغضب مسك أيد قاسم بعنف : سيب أديها…
قاسم مسك أيد الراجل وتناها ورا ضهره بعنف وغضب….
بقا ماسك ليل بأيد..وماسك الراجل بلأيد التانيه
قاسم بصوت عالي مسمع الكل..وبغضب : اللى هيفكر يتدخل مابيني ومابين مراتي هيزعل…
قاسم زق الراجل بعيد عنه…
الكل بص لبعضه..وتفكرهم.. الراجل شكله ولبسه ميقولش أنه ممكن يعاكس بنت…وأكيد دي مراته…
الناس كلها بقت تتفرق ومشيو..
ليل بصدمه : لاء..مش جوزي…ده بيضحك عليكو…
ليل بصت لقاسم بتوتر…
قاسم بصصلها بأبتسامه..ورفعة حاجب..
ليل بصوت عالي : الراجل بيعكسني…فين شهامة ولاد البلد..
قاسم أبتسم بجانبيه..ونزل لمستواها وهمس : انتى عارفه أني هخطفك من قدام الناس دي كلها..ومحدش هيتجرأ ويقولي انت بتعمل أي…
ليل بصتله بصدمه : هصوت..
قاسم أبتسم بمشاكسه : اللى تقدري عليه أعمليه…
ليل بصريخ : هيخطفني ياناس..
واحده بصتلها : شكلها مجنونه البت دي…
قاسم ضحك وخد ليل وركبها عربيته..
ليل بمقاومه : لااء..أبعد عني…
قاسم أبتسامته أختفت وبصلها بضيق…
ليل بلعت رقها وركبت العربيه بتوتر وبهدوء…
قاسم أبتسم ولف وركب…دور عربيته ومشي…
ليل بتوتر : طيب ممكن أفهم أنت عايز أي…
قاسم أتنهد براحه : عايز أتكلم معاكي ياوعد…
ليل بزهق وضيق : انا مش وعد…
ليل أتنهدت بصيق : انا مش وعد يا سيادة المقدم…
قاسم وقف بلعربيه مرا واحده بغضب..لدرجه كوتش العربيه عمل صوت فرامل….
ليل صرخت بخضه…وبصت لقاسم بخوف…
قاسم بصلها..ولف شعرها حولين أيده..وشده بعنف بسيط..
ليل صرخت بألم..ورسها أترفعت على الاخر : ااااااااه…
قاسم بغضب : لو أنت مش وعد…يبقا أي ده…أي ده ياوعد….
وكان قاسم بيشاور على أثر الجرح اللى في رقبتها…
قاسم ساب شعرها بغضب…
ليل بتوتر : ده..ده بسبب…
قاسم بغضب قفل شبابيك عربيته..يعني مبقاش حد شايفهم…
وبصلها بغضب : أقلعي البلوزه دي…
ليل بصدمه وخوف : قااسم!!!…
قاسم بأنفعال : أخلصي….
ليل بدموع : قاسم…
قاسم لف ليل وبقا ضهرها ليه تحت مقومتها..وبعياط : قاسم أرجوك…لاء يا قاسم..أبوس أيدك…
قاسم رفع البلوزه من عند ضهرها كده..لغايط ما شاف أثر الطعنه
قاسم بغضب : ودي أي ياوعد…
قاسم عدل وعد ليه…
قاسم لسه هيتكلم بغضب…
وعد قربت منه وحطت أديها الاتنين على بؤه تمنعه يتكلم…وبقت بصه في عيونه ودموعها بتنزل…وبتهز رسها لاء بمعنه متتكلمش
قاسم باصص في عيونها..ومش فاهم هي عايزه توصله أي…
وعد سندت جبينها على جبينه وهى بتعيط.. وغمضت عيونها جامد…وأديها الاتنين على بوئه..
قاسم نزل أديها من على بوئه وحضنها جامد..وغمض عيونه…وبهدوء : هما أللى أجبروكي..صح…كانو عايزين يجننوني…انا ممكن أستحمل تبقا حياتي كلها حلم..بس تكوني موجوده فيها…
وعد بعدت عنه بسرعه وحطت أديها على بوئه..وشورتله على المَيِك اللى في العربيه…
قاسم بص على المَيِك بصدمه…
وبعدها بص على الشاشه اللى في العربيه..لقا معمول جهاز تتبع…
قاسم بسرعه نزل من العربيه…ونزل وعد…
ومسك أديها وبيبعد عن العربيه…
وعد بقت تدور في لبسها…
قاسم بجمود : متقلقيش..وقع منك وأنت بتجري…
وعد وقفت مرا واحده..وبقت تبصله وبتعيط جامد : يا قاسم..لازم ترجع…سهر معاهم..سهر معاهم يا قاسم…وكمان..وكمان معاهم دليل على كل جرايمك يا قاسم…هيسجنوك وهيقتلو سهر…
قاسم بغضب : انا لازم أفهم…أزاي…أزاي ده كله حصل..
وعد برعب وعياط : مش وقته تفهم..مش وقته..هما دلوقتي أكيد عرفو أننا نزلنا من العربيه…لازم ترجع عشان سهر وعشانك….
قاسم بضيق خد وعد وبعد بعيد عن الناس : ميهمنيش أي حاجه دلوقتي غير أني أفهم…
وعد بقت تفرك في أديها بخوف…
قاسم ملامحه لانت وحط أيده على خدها : متخفيش وأنا معاكي…يا وعد أرجوكي فهميني..خايف أكون بحلم دلوقتي…
قاسم أتنهد بخنقه : مبقتش عارف أفرق مابين الحلم والواقع…
وعد بدموع : في الاوتيل لما صحينا من النوم وفضلنا نهزر ونضحك…
(فلاش باك)
قاسم شال وعد بهدوء…وفاجئه لف بيها جامد : وووووووووعد….
وعد صحيت مفزوعه ومسكت في رقبته : في اي..في أي…
قاسم بضحك : بحبكككككك…
وعد بضحك : مجنوووووون…
قاسم بيلف بيها وبيضحك : مجنون بيكي ياوعدي…
قاسم وقف مرا واحده بأبتسامه وسعه…
وأعد على السرير ووعد على رجله…
وعد سندت رسها على كتفه : خايفه أكون بحلم
قاسم أتنهد براحه..وهو ضامم وعد ليه أكتر : متقلقيش..حتى لو ده حلم..هيكون أجمل حلم انا حلمت بيه في حياتي…
فاجئه الباب خبط جامد…
وعد وقفت بخوف…
قاسم وقف وبص للباب بأستغراب..بعدها بص لوعد بجديه : خدي لبس ليكي وأدخلي الحمام…
وعد مسكت أيد قاسم بخوف : قاسم…
قاسم بص على الباب اللى شويه وهيتكسر من التخبيط : أخلصي…
وعد بسرعه فتحت الدولاب وخدت لبس ليها ودخلت الحمام…
قاسم لبس أي حاجه قدامه وفتح الباب…
لقا أكتر من تلاته وقفين قدامه ومقنعين…
ولسه هينزلو على راس قاسم بشومه…
بس قاسم بسرعه مسك الشومه قبل متوصل لراسه…وزق الراجل بعيد عنه…
ال ٣ رجاله دخلو..وبقو ال ٣ على قاسم…وبقو يحاولو يضربو قاسم…
قاسم بقا بيدافع عن نفسه بكل وحشيه..لدرجه أنهم مكنوش قادرين عليه…
بس خروج وعد من الحمام قلب كل الموازين…واحد من ال ٣ جري على وعد ومسكها تحت صريخها…
وعد بصريخ ورعب : قااااسم…
قاسم حركته أتشلت وبص لوعد برعب عليها….
وفاجئه ومن غير أي مقدمات..نزلت شومه على راسه…
وعد صرخت برعب وعياط ومقاومه : قااااااااسم…
قاسم حط أيده على راسه بألم فظيع…
بقت الشومه تنزل على ضهره وصدره..وبقو يضربوه جامد…
ده كله تحت صريخ وعد…
لغايط ما قاسم فقد الوعي..
واحد من الرجاله بسخريه : بجد انا عايز أشكره…لو مكنش الاوتيل فاضي بطريقه دي مكنتش عرفت أعمل كده خالص…
وعد بتصرخ جامد وبتحاول تروح لقاسم..بس الراجل مسكها جامد..
واحد تاني بص لوعد بغضب : أتعدلي كده وأنزلي بصمت قدامي..ولو فكرتي تعملي أي حركه كده او كده..هنقتله قدام عينك…
وعد هزت رسها لاء يدموع : لاء أرجوك..هعمل اللى أنت عايزه..بس ده كده هيموت…أبوس أيدك..أبوس رجلك..لازم يروح المستشفي…
(باك)
وعد مسحت دموعها..وبصت في الارض : نزلوك من الاوتيل..كان الاوتيل فاضي خالص…وركبونا عربيه..ومشيو بينا لغايط ما وقفو قدام مستوصف…
وعد كملت بدموع : بس المستوصف كان شكله مش كويس..والدكاترا فيه مش كويسين….
انت يا قاسم دخلت المستوصف ده وعلجوك فيه….وبقا كل يوم يدوك مخدر بمقدار معين…
وعد بصت لقاسم بدموع وكملت : قبل ده كله لما دخلت المستوصف لقيت حلا..والدكتور علاء..والدكتور أحمد…
حلا هددتني أن سهر معاها..وكمان معاها أثبتات أنك مافيا..وفديوهات كتير وأنت بتستلم شحنات…ويأما أنفذ كلامها…يأما هتقتل سهر وهتسجنك…
قاسم حط أيده على راسه بألم : طيب…طيب لي ده كله….
وعد وشها كرمش بدموع : ده أتفاق مابينها ومابين عمرو…عمرو يا قاسم أتفق معاها…..وأنت دلوقتي..وانت مش قادر تميز مابين الحقيقه والحلم من المخدر اللى في جسمك…انت كل يوم بتاخد جرعه…متكلش من أيد حلا يا قاسم…اتوقع أنها تديك المخدر بأي طريقه…
قاسم بتوهان : طيب حازم وعاصم…
وعد هزت رسها لاء بدموع : مش هما…أللي أنت فيه ده كله من المخدر…بيحطو ميكاب عشان يقربو من الشكل..مع المخدر اللى أنت بتاخده بتشوفهم أصحابك…و..و والعماره اللى أنت دخلتها..مكنتش بتاعت جدتي..كانو مخططين لكل حاجه…حتى أنهم عرفو أنك روحت أسكندريه..البيت كان قدام عيونك يا قاسم..بس أنت مكنتش شايفه..وده كله بسبب المخدر…
قاسم بتوهان : لي ده كله…
وعد بدموع : معرفش..معرفش لي…المهم لازم أنفذ كلامهم..قدمهم انا ليل..وانت متعرفش حاجه…قاسم سامعني…
قاسم بصصلها بتوهان : الصور..الكرنيه..القسيمه والشهاده…
وعد بدموع : كل حاجه مزوره…
قاسم داس على سنانه بغضب..وحط أيده الاتنين على راسه بألم…وبزعيق : مش عااااارف..مش عااارف أذا كنت بحلم او لاء….ده واقع ولا لااااااااء…
وعد قربت منه بسرعه وحضنته جامد بعياط : قاسم أرجوك أهدي…
بعدت عنه وعورته بضوافرها في أيده…
وحطت أديها الاتنين على خدوده..وبصت في عيونه : كل ما تحس أنك بتحلم..بص على التعويره اللى في أيدك لو موجوده يبقا أنت في الواقع..لو مش موجوده..يبقا أنت بتحلم…
قاسم بص على أيده بتوهان..لقاها مجروحه جرح صغير…
وعد بعدت عنه..
فاجئه ناس كتير أتلمو حوليهم…….
…………………………………
الشمس نورت دنيت أبطلنا….
قاسم صحي مفزوع من نومه…
حط أيده على راسه بألم..وأعد بهدوء
حلا بخوف : كده يا قاسم…انا كنت هموت من القلق عليك…الحمد لله انك فقدت الوعي عند الدكتور علاء في المستشفي…وهو أتصل عليا أمبارح وقالي…المهم أنت كويس دلوقتي…
قاسم رجع شعره لورا بصداع..وقام وقف..وسابها ودخل الحمام…
وقف قدام المرايه وغسل وشه كذا مرا….
قاسم أتعدل وبص لنفسه في المرايا : معقول كنت بحلم…
قاسم أفتكر وبسرعه بص على أيده…لقا فيها جرح صغير…الحرح اللى وعد جرحتهوله
قاسم أبتسم بجانبيه وبص لنفسه في المرايا : صبركو عليا….
google-playkhamsatmostaqltradent