رواية شعاع من نور كاملة بقلم دنيا الغنام عبر مدونة دليل الروايات
رواية شعاع من نور الفصل الرابع 4
الو سلام وعليكم مين معايا
المجهول… معجب بيكي
فاطمه… عيل تنح وقفلت الفون في وشه لقت الرقم بيرن فتحت. في اي ياااستاذ متحترم نفسك معندكش خوات
المجهول… لا معنديش
فاطمه… يعيني صعبت عليا غور جتك القرف
المجهول… متشتميش وبعدين مش عارفه صوتي
فاطمه… اشتم براحتي وبعدين اي عارفه صوتي دي انت شارب حاجه
المجهول… خلاص اسكتي انا ذياد
فاطمه…. اهاا دكتور ذياد جبت رقمي منين
ذياد…. جبته بطريقتي المهم انا عاوز اقولك اني اسف اول مره اعتذر من حد بس انا زوتها شويه حقك عليا بس انا شخصيتي كده
فاطمه…. خلاص ماشي مش زعلانه بس ياريت متعملش كده تاني
ذياد بفرحه من جواه.. بتتكلمي جد خلاص مش زعلانه مني
فاطمه… ايوه مش زعلانه منك انا شخصيه هبله شويه كلمه حقك عليا بتفرق عندي معناها اني زعلي فرق معاك وكلمه اسف عارفه انها مش بترجع الي اتكسر بس عندي بيرجع تاني
ذياد اول م سمع كلامها حس ان مبسوط اوي ومش عارف ليه المهم اطلعي البلكونه بقا نقعد سوا شويه وهاتي اي حاجه ننسلي فيها واحكيلك عني شويه
فاطمه… اي الشحاته دي يادكتور معندناش انتي متغدي عندنا النهارده
ذياد…. انا شحات ياستي انا بحب الشحاته هاتي بقا وبطلي رخامه علشان اكل مامتك جامد اوي الصراحه
فاطمه… انا رخمه طيب ماشي مش جايبه وعارفه ان ماما اكلها جامد مش اول حد يقول
ذياد… خلاص افصلي بقا انا هستناكي في البلكونه ومتنسيش الي هنتسلي بيه
مسبلهاش رد وراح قافل في وشها
فاطمه.. اي يابن والله لربيك وبالفعل خرجت البكونه ومعاها صينيه فيها مسليات واكل
فاطمه… خد ان شاء الله يطمر فيك ومتعملش الي عملته الصبح
ذياد… لا 😂مش هيطمر انا عارف هاتي الصينيه دي وبطلي بقا دانتي زنانه خلي قلبك ابيض
فاطمه…. قلبي ابيض والله بس انت الي مستفز واحرجتني قدام المدرج كله
ذياد.. خلاص بقا متقرفناش وخليني احكيلك
فاطمه.. طيب هات الصنيه في النص كده بدل م اخدتها عندك
ذياد… خدي ان شاء الله يطمر🙂😂
فاطمه… بتردهالي
ذياد… ايوه الصراحه 😂
المهم هحكيلك حكايتي م اننا اصحاب بصي ياستي
فاطمه.. بصيت وضحكت غمازاتها بانت وهو بصلها شويه ودقق في ملامحها لقاها انها جميله اوى وطيبه قلبها وحجبها مخلينها قمر
فاطمه.. اي روحت فين
ذياد.. مروحتش بصي ياستي انا عندي 26سنه عشت في القاهره لحد سن 15سافرت المانيا مع والدي ووالدتي اهل ماما من المانيا ف سافرنا لشغل بابا لانه اتعرف علي ماما هناك واتجوزها وجابوني المهم عملوا حادثه والعربيه انقلبت بيهم وتوافاهم اللله وانا قبل م سافر كنت بحب بنت عمي يعني حب طفوله وحبها كبر جوايا
فاطمه… ربنا يرحمهم وعيونها دمعت لما افتكرت باباها لما مات بسكته قلبيه كانت متعلقه بيه جامد اوي
ذياد.. اللهم آمين يارب المهم اهلي ماما ربوني وكبرت واتخرجت وبقيت دكتور في كليات في المانيا سافرت كام دوله اروبيه ورجعت مصر من خمس شهور واتقدمت من اسبوعين وياريتني مرجعت قولت خلاص بقا هتجوز حب طفولتي وهتبقي ليا طلبت اديها من عمي وموافقتش لانها بتحب ومستنيه زميلها يتقدملها ساعتها اتكسرت اوي وسيبت شقه بابا وجيت جنبك هنا واتعرفت عليكي وانتي عارفه الباقي ولسه محافظ علي لغتي المصريه
فاطمه… كل ده عيونها بدمع افتكرت باباها ووليد
ذياد.. مالك يافاطمه ليه بتبكي
فاطمه… افتكرت بابا ووليد احنا ليه بنحب من طرف واحد ده عذاب اوووي ياريتني مفتحت قلبي
ذياد… بصي انا عارف الي جواكي بس هقولك حاجه احنا الي عملنا في نفسنا كده ولازم ندفع حساب الي عملناه
فاطمه… عندك حق بقولك اي هات الصينه انا جوعت من الكلام
فاطمه…. 😂🙂لا مبحبش النكد ياعمونا هات خلينا ناكل بلا هم وغم يلا
ذياد. والله انتي غريبه كنتي بتعيطي ودلوقتي بتضحكي بس البني ادم الي بيعمل كده معناها انه جواه حاجات كتيره مزعلاه وبيخبها ورا الضحك ده
فاطمه… بظبط يلا بقا كل
ذياد… طيب هاتي يامفجوعه بقا خلطتي الاكل
فاطمه…. خد ياحزين
فضلم يتكلموا ونسوا الزعل وجه تلفون لفاطمه
فاطمه ردت الو ياكوكيز في اي مالك بتعيطي حصل اي
بتقولي ايه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية شعاع من نور ) اسم الرواية