Ads by Google X

رواية انتي حياتي الفصل الرابع 4 - بقلم شروق خالد

الصفحة الرئيسية

  رواية انتي حياتي كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية انتي حياتي الفصل الرابع 4

الدكتوره…ممكن افهم ولا لا

حور…انا في يوم وتحكي للدكتور

الدكتوره…تضم حور اهدي وحقك هتاخديه منه

.

الدكتوره.. وتخرج

جسور..يجري عليه عامل ايه قوليلي طمنيني عليهآ ونبي

الدكتوره. بحزن عليه للأسف الضربه كانت شديده عليها وللأسف هي انهار عصبي ومحدش كان قادر عليها ادنالها حقنه ودلوقتي هي نايمه وهي محتاجه معامله خاصة بعد اذنك

جسور..يترمي علي الارض

عمر…قوم يا صاحبي هي دلوقتي محتجاك اكتير من أي وقت

جسور..مش قادر اتخيل تعمل كه ليه علي شان بس لمستها ليه ليه

صحبه بحزن عليه انت اللي اخترت الطريق ده هتكمل ولا هتسبها

جسور. بسرعه لا انا معاها لنهاية

عمر…بابتسامه صغيره ايه لا تكون حبيتها من يومين

جسور ..تصدق لو قولتلك من اول ما شقتها وانا هتجنن علها

بعد يومين

يقف جسور في الغرفه وهو خايف جدا علي حور

الدكتوره …جاهزه يا حور

حور…مش هتفرق

تفك الدكتوره الشاش من علي عنين حور

الدكتوره…حور فتحيه عنيكي براحه

حور…تفتح عنيها انتي ليه طفيتي النور

وتنظر في جميع الجهات وعنبها بيضه

جسور…يضع يده علي بقه يكتم صوت بكاء ويخرج بسرعه من الاوضه

الدكتوره…تمام كده ارتاحي انتي

تخرج الدكتوره

حور ..تخرج العدسات وتنظر لنفسها في المرايه وتضحك واللي لا اجننك لحد ما تطلقني يا جسور وبنفسك واشوف انا ولا انتا

…………….بعد يومين …..

تعود حور الي البيت مره آخره مع جسور

جسور….انا هجبيلك شغاله تسعدك


حور..لا انا مش محتاجه مساعده من حد انا مش عاميه وتبكي

جسور. يحاول ان يضمها

حور..بصراخ ابعد انت عايز ايه مني كفايه

يخرج جسور من الاوضه وهو خزين من طريقه كلامها

………في صباح يوم جديد ……..

تقوم حور وتجهز نفسها

حور..تلبس النظاره وتنظر عليه باستمتاع وهو يخضر ليها الأكل

جسور. اقعدي هنا

حور..تلمس علي الكرسي وتجلس

جسور..تحبي اساعدك

حور..بحب يا ريت

جسور..بفرحه بجد يا حور

حور..بجد يا عيون حور

يقوم يقرب الكرسي منها ويمسك الشوكه ويقرب اليها

حور..بصراحه انا ليه زمان اوي ما عملتش حاجه وعايز اعملها

جسور..يبعد بسرعه ويرمي الشوكه ليه يا حور بعد ما بتفرحيني بترجع تاني تعزبيني حرام حسي بيه

حور…ههههه وانت حسيت لمه عملت اللي عملته وكسرتني وكسرت اهلي لا ده انت كونت فرحان ودلوقتي اهو وترمي الطرحه وتقلع النظاره اهو كل ما هتشوف هتشفني كده وياريت تحاول تلمسي تاني وتصرخ علي شان دي هتكون الناهيا وتقوم ونتشاور بيدها وتدخل الاوضه


جسور…يصرخ ويمسك مفرش السفره ويشده ويقع جميع الأغراض علي الارض ويقع هو أيضا انا كونت غبي يا حوري غبي وهعمل المستحيل علي شان تحبيني تاني ويقوم ويلم المكان ويخرج من الشقه

حور..تخرج وتضحك عليه وتقلع العدسات ههههه حلو العدسات دي ههههه بجد فضيعه تسلمي اوي يا دكتوره

هههه ان ما عرفت ربيتك يا جسور ما اباش انا حور

يذهب جسور الي النادى اليلي مع أصحابه

شذا..حبيبي قوق كده اهو انت فوزت عايز ايه تاني ارميها وتعالي لي حبيبتك وتنام علي صدره انت فوزت بجداره اهي بقت عميه ولا كمان قرعه هههههه

جسور…يرميها بعيد ابعدي عني ويمسك يدها ويدوس عليها عارف لو قولتي كلمه تاني عليها هعمل فيكي ايه

شذا…ايه ده الحيوانه دي عملت ايه ليك علي شان تعملني انا كده

جسور..يضربه بقلم انتي اللي اخترتي ويترك المكان ويمشي في الشارع بلا هدف

………………………….يعود جسور في منتصف الليل وهو سكران يدخل الاوضه عند حور

حور…انت جيت

جسور .يستند علي الباب

حور..بخوف من منظره

جسور…اه عايز ايه مش انتي مش طايقاني عايز ايه مني سبيني في حالي

حور…تمام وتحاول انا تخرج وتملس علي الأشياء وتدخل المطبخ

وتمسك الطاسه وتضعها وتشعل النار وتضع الزين وفجاه تصرخ

جسور….يجري عليها ويشدها ويضع يدها تحت الحنفيه انت مجنونه

حور..ابعد عني انا مش محتاجه مساعده من حد انا مش عاميه انا مش محتاجه شفقة منك وتحاول ان تدخل الاوضه

جسور…يجلس في المطبخ غبي سبتها النهارده كله وهي اكيد جعانه ويقوم ويحضر ليها الأكل ويدخل الاوضه عندها ويضع الأكل علي السرير

حور…جسور

جسور…يدق قلبه بجنون من سماع اسمه منها ويجلس علي الكرسي بدون صوت وينظر اليها بحب

حور..تنظر اليه وتبتسم وتقول في نفسها يعني هنلعب تمام وتملس بيدها علي السرير وتلاقي صنيه عليها الأكل

جسور حبيبي عملي الأكل

وتنظر لهو من تحت النظاره وتبتسم

جسور يفرح ويحاول انا يقوم ويقرب منها

حور..بسرعه لا هو مش حبيبي هو الوحش اللي عمل كده قيه وتلمس علي راسها وتقلع النظاره وتبكي

جسور…مش قادر يستحمل كلام حور يخرج بسرعه من الاوضه ومن الشقه

… في صباح يوم جديد

يعود جسور ومعه منه

جسور..اتفضلي

تدخل منه الشقه

google-playkhamsatmostaqltradent