رواية عشق الجراح كاملة بقلم افنان سعد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الجراح الفصل الرابع 4
مراد:زين باشا ادم بيه ماسك في حد في مكتبه
زين:ايه آدم وسع كدا
بيروح زين لمكتب ادم وهو ماشي وبصوت عالي في نص الشركه كله علي مكتبه
زين:ادم انت بتعمل ايه….. أحمد!
أحمد:
************************************************** في مستشفى الجراح
لارين:ايه الي انتي بتعمليه دا يبنتي وااقفه علي الباب علي الباب يااسلمي طيب استخبي طيب فضحتينا
سلمي:عاادي بطمن عليكي الله وبعدين قالك ايه هاا
لارين: قال كل خير ياختي
سلمي:يعني قال ايه برضوا وبعدين فين دوري
لارين: دورك هو إحنا واقفين ف فرن يا سلمي
سلمي:انجزززي
لارين:روحي اجهز للعمليه
سلمي:عمليه ايه نا كويسه هو هيبيع اعضائي يالهوي يا سلمي يحظك المنيل يبنت ناهد يسواد بختك
لارين:بس بس يخربيتك فضحتينا يخربيتك البسي هتدخلي معاه عمليه عشان يشوف كفاءتك يغبيه
سلمي:اه قولي كدا
لارين:امشيييي من وشيييييي
مازن:دكتورة لارين في حاجه صوتك عالي
لارين:لا اسفه جدا مفيش حاجه أسفه مرة كمان
مازن:حصل خير يادكتورة قولي لزملتك تجهز
************************************************
في قصر الجراح
نوال: جهزي الاكل ل زين يا منه(احد خدم القصر )
منه:حاضر يستي اي أوامر تانيه
نوال:اه خلي الخدم الباقيين نضفوا القصر كويس
منه: حاضر يست هانم بس هو في حد جاي ولا ايه
نوال:وانتي مالك يلا من قدامي
منه: العواف يست هانم حقك عليا
نوال في نفسها:وراكي حاجه يبت يا منه ولازم اعرفه يا ويلك لو الي في دماغي
****************************************************
في شركه زين
زين: احمد ازاي انت مش ميت
أحمد: ميت ازاي وانا قدامك
ادم:انت هتشتغلنا يلاا
زين:اهدي يادم نفهم
ادم:اهدي ايه انا كنت هتحبس بسببه يا زين
***********فلاش باك لورا شوية*******************
انت ادم الاحمدي
ادم:ايوة خير
تامر: مطلوب القبض عليك(تامر ظابط شرطه)
ادم: دا ليه
تامر:متهم في قتل احمد السوفي
ادم: نعم احمد اتقتلت امتي وازاي
تامر: نعرف كدا في القسم اتفضل معانا
ادم:هعمل تلفون
تامر:اتفضل
ادم: زين احمد اتقتل وانا متهم ف جريمه القتل دي
زين:انا هتصرف يادم استني
********************************************
مستشفي الجراح
سلمى: اسمي سلم يا دكتور..
مازن: دكتور مازن يا دكتورة سلمي
سلمي:اتشرفت بحضرتك
مازن:اجهزي لو سمحت يدكتورة عشان هندخل عمليه كمان نص ساعه
سلمى:تمام يدكتور
مازن:دكتورة لارين تقدري تعقمي نفسك وتروحي قسم الأطفال
لارين: حاضر يدكتور مازن عن اذنك
مازن: اتفضلي
**************************************************
في قصر الجراح
منه:الو يا باشا
مجهول: الو في جديد
منه:ايوة الست هانم قالتلنا ننضف القصر كويس ونعمل اكل كويس
مجهول:طيب شوفي مين هيجيي وبلغيني علي طول
منه :طيب يا باشا
مجهول: حلاوتك موجوده يا منه من غير رغي كتير
منه:طيب يباشا سلام
*******************************************
في بيت لارين
سلوى: مين علي الباب
ادهم:انا ادهم يا تيتا(ادهم ابن خاله لارين وبيحبها من صغره بس هي بتكره)
سلوي بصوت مهموس: وانت ايه جابك يا نيله انت
سلوى: حاضر جايه وبتروح سلوي تفتح لادهم تلاقي معاه شنطه هدوم ايه دا يا ادهم
ادهم:طيب دخليني طيب يا تيتا
سلوي بصوت ياكد يتسمع: اتنيل ادخل اصل المشرحه ناقصه قتله(سلوي بتكره ادهم علي كره لارين) ادخل يا ادهم ادخل
ادهم:حببتي يا تيتا
************************************************
في مستشفى الجراح لارين تلفونها يرن
لارين:الو يا تيتا انتي كويسه خدتي الحبوب كلتي كويس يا تيتا
سلوي:ايوة يحببتي اطمني انتي عملتي ايه في الشغل
لارين :اتعينت يا تيتا
سلوى:……….
لارين:بصدمه………….
في شركه زين
أحمد:يبني والله مكنتش اعرف حاجه
زين:ازاي
ادم:مطلوب مني اصدقك
احمد:والله صدقني واسمعني الاول
ادم:اتكلم
زين:اتفضل
احمد: بص *********فلاش باك************
في شقه ادم القديمه ودا المكان الي كان احمد موجود فيه ساعه الحادثه
احمد:ايوة بس انا عاوز افهم انت ليه جايبني هنا ايهاب(ايهاب كان صاحب ادم)
ايهاب: جايين نقعد شوية يا احمد ومحتاج اتكلم معاك في كام حاجة
أحمد:اتكلم يا ايهاب
ايهاب:انا عاوزك تتصل علي ادم يجي عشان اصالحه
أحمد:هحاول يا ايهاب بس الي عملته م قليل
ايهاب: عارف وندمان
أحمد وهو خارج للبلكونه عشان يكلم ادم ايهاب خبطه ع دماغه وسابه وجري عشان ادم يجي ويلبسهاا بس في الوقت دا جيران ادم شافوا ايهاب وهو بيجري ولم دخلوا الشقه شافوا احمد ولحقوه)
زين: كمل يا احمد
ادم:ثواني يا زين مين من جيراني لحقك انت اكيد عرفهم
احمد:ايوة محمد الي لحقني
ادم: كمل الاول ونشوف
احمد: بس ياا سيدي لم فوق في المستشفى قولت لدكتور يزور وفاتي لاني معرض هنا للقتل وطبعا محمد شهد علي دا والموضوع مشي كدا
ادم: وانت تهرب عشان ايهاب يااحمد ايهاب
احمد:انا مهربتش خوف منه انا هربت عشان….
ادم وزين بصدمه:ايه
****************************************
في مستشفى الجراح
مازن:يلا يدكتور سلمي
سلمي:يلا يدكتور
وبيدخلوا العمليات وكل حاجه ماشيه تمام وبعد ما العمليه تخلص تخرج سلمى وهي باين عليه التعب جاامد لانها طول اليوم مكلتش حاجه بتروح مكتبها واول ما تفتح الباب تفقد وعيها
*************عند لارين*************
سلوي:يبنتي لقيته داخل عليا بشنطه هدوم وبيقول هيقعد اسبوع او يمكن اكتر
لارين:مينفعش يا تيتا مينفعش انا مستحسل اقعد معاه في مكان واحد
سلوى:يبنتي ابن خالتك هنعمل ايه
لارين:يشوفله شقه يا تيتا او مكان يقعد فيه فندق او غير
وبتيجي ممرضه ل لارين
الممرضة:دكتورة لارين دكتورة سلمي اغمي عليها
لارين:ايه طيب اقفلي يا تيتا دلوووقتي اكلممك بعدين
بتقفل لارين وبتروح ل سلمي جري
******************************************
في قصر الجراح يدخل سالم جد زين
سالم:نوال
نوال:ايوة يا سالم بيه
سالم:زين فين
نوال:في الشركه نص ساعه ويكون هنا
سالم:جهزتوا الجناح بتاعي
نوال:جاهز
سالم نادي علي حد يطلع الشنط
نوال:اعتبره حصل يائاا يوسف تعالي طلع الشنط
يوسف(احد الحراس):حاضر
************************************
عند زين فالشركه
زين: نكمل كلام في القصر عندي ادم روح اعمل الانترفيو
آدم :حاضر يا زين
زين:احمد تعالي ورايا
أحمد:حاضر
*********************************
عند مازن فالمستشفى
مازن:نور
نور:نعم يدكتور
مازن:مشي كل دكاتر أطفال الي موجودة
نور:خير دكتور حصل حاجه
مازن:لا بس دا اختبار لارين لان لو م كويسه نشوف حد غيرها
نور:حاضر يدكتور اعتبره حصل
************عند لارين*************
لارين:سلمي انتي كويسه حصل ايه
سلمى :مكلتش جعاااااانه جعااااااااانه يا لارين
لارين:بس يخربيتك المستشفى هتتفرج علينا هجبلك اكل خلاص
سلمى:خللصاااانه هكلم نااهد امي اقولها اني اتقبلت
لارين:بجدععع مبروووووووووووك ❤❤❤💃
وبتدخل نور مرة واحده دكتور لارين دكتورة لارين
لارين: ايه ينور حصل حاجه
نور: حاله كشف مستعجله
لارين:ماشي يلا قدامي
بتروح لارين وبتكشف وبتشخص بش بطريقه متقلقش الاهل وبتكون دقيقه ف مواعيد الدواء وكمان بتقولها كام نصيحه لو البيبي حرارته ارتفعت بلليل وبتطمن الام
مازن: طريقه شرحك للوضع بسيطه ومتقلقش يدكتور لارين
لارين:شكرا جدا يا دكتور مازن
**************عند ادم***********
مقابله في التاني بتدخل بينت ممشوق القوام بيضاء ذو شعر حرير اسود اللون اسمها لارا
لارا:اهلا يافندم دا الCv بتاعي
ادم مع نفسه :لا Cv ايه بقي انتي اتعينتي خلاص
آدم: تمام ممكن تروحي واحنا هنبلغك
بتخرج لارا من المكتب وبتتكلم ف التلفون
لارا:الو
مجهول:عملتي اايه
لارا: الرد كمان يومين بس انا متأكده اني دخلت دماغ ادم دا
مجهول:طيب كويس اقفلي يلا
لارا:يلا سلام
*********************************************
في قصر زين يدخل زين واحمد وادم ولم يقابلوا سالم
بيسلموا ادم واحمد ويمشوا بالنسبه ل زين يقرب زين من سالم ويضمه ليه
زين:مقاولتش ليه انك جاي
سالم:ايه مش عاوزني ولا ايه
زين: متقولش كدا يجدي كنت بس هقابلك في المطار وكدا
سالم:ما انا كلمت طارق قابلني(طارق سواق عند زين)
زين:نورت بيتك يا حج
سالم:نورك يبني تعالي بقي نتكلم وحشني اوي يا زين حياتي
زين:يااه ياجدو لسه بتقول الاسم دا
سالم:هتفضل زين حياتي لحد ما اموت يا زين
زين:بعد الشر يا سالم بيه الكبير 😂😂
زين:ما انت لسه بتقول زين بيه الكبير اهو 😂😂
********************عند لارين********************
لارين:تصدقي يبت يا سلمي كنت قلقانه اوي من فكرة اني ابات وادهم الحيوان دا في البيت
سلمي:هو الحيوان دا جاي امتيي
لارين:تيتا لسه قايله جاه النهارده
سلمي:يختي شفت بلليل جاي علي مزاجك
لارين:نجدني من ادهم الحيوان انا متأكده ان نيته وسخه
سلمي:اكيد عيل ناقص
بيدخل مازن
مازن:دكتور سلمى ممكن تروحي
سلمي:بقولك ايه بقي يا دكترة بدال احنا دكاترة زي بعضينا كدااا يعني ما بلاااش اللقاب وعاادي اسمنا يعني
مازن:😂😂ماشي يا ست سلمي
سلمى:خلصا يمزاميزو
لارين:احنا خلاص اتطردنا
مازن:لا متقلقيش كويس ان الواحد يبقي علي طبيعته😂😂😂
لارين بارتياح:طيب كويس
مازن:سلمي ممكن تروحي دلوقتي لارين هتفضل لان مفيش دكاترة اطفال غيرها
سلمي:طيبب يا عجله سكه السلامه
لارين:انا عارفه هنطرد م هترتاحي غير لم نقعد في البيت
بتخرج سلمي وبترجع تاني
سلمي:نسيت اقولك تيكير يبيبي
مازن:بضحك عالي تيكير كمان
لارين بسرعه :تيكير يا سلمي امشي فضحتينا
بتمشي سلمى ولارين بتبص ل مازن وبتقول
لارين:انا بجد اسفه
مازن:خالص ولا حاجه حاجه كويسه اننا نبقي صحاب انا وهي لاننا هنفضل مع بعض
لارين:كويس بس….
مازن:……
*****************في قصر زين****************
سالم:ياه يا زين حياتي بقالنا سنين مقعدناش القاعده دي
زين:ما انت الي مش عاوز تنزل هنا مش عارف ليه
سالم:مبرتاحش هنا يا زين وانت عارف
زين:خلاص يا جدي الماضي فات خلاص
سالم: مش قادر يا زين لم اقدر هفضل معاك هنا
زين:وانا هفضل وراك يا سالم بيه الكبير لحد ما تقعد جنبي هنا 😂😂
سالم:ماشي يا زين حياتي كنت عاوزاك في موضوع مهم
زين:سامعك يا جدي
سلمي في نفسها انا خايفه علي سلوى م عارفه ليه اروح اطمن عليها واعرفها ان البيت لارين خدت شفت بلليل وصلت سلمى ل سلوي خبطت علي الباب فتحت سلوي ودخلت سلمي
سلوي:ايه يبت يا سلمي عاملتوا ايه
سلمى:اتقبلنا يا سوسو قوليلي خدتي حبوب ضغط
سلوى :اه وكلت كمان فين بنتي يبت
سلمى:خدت شفت بلليل يسوسو متقلقيش عليها همشي يا بقي الوليه نااهد امي هتقلق
سلوي:يتقولي ناهد ية تقولي امي ولا أقولك متقوليش امشيييي امشييي
سلمي:طيبببببب تيكييييير يعيووووووونييييييي
********************************************
يا تري سالم نازل ليه
ولارين هتقول ايه ل مازن
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الجراح ) اسم الرواية