Ads by Google X

رواية احببت مختمره الفصل الرابع 4 - بقلم يوكا مصطفى

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت مختمره (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم يوكا مصطفى 

رواية احببت مختمره الفصل الرابع 4


دخلت لؤلؤة إلى القاعدين لكن الصدمة كانت تنتظرها وكانت أن العريس لم يكن حب عمرها بل كان صاحب شركات الجارحي
أحست لؤلؤة بغضب شديد للغاية بينما أحمد ترتسم على وجهه ابتسامة استفزاز 
أحمر وجه لؤلؤة من كثرة الغضب لكن لم تفوق الا على كلام والدتها
الأم: اي يا بنتي مالك واقفة كدا ليه ووشك أحمر كدا ليه انت تعرفيه 
كادت تخبرهم بالذي حدث لكن أحمد كان ذكي جدا فسبقها وقال بمكر: طبعا يا أمي الغالية انا صاحب الشركة اللي هي شغالة فيها وصراحة انا بحبها وهي بتحبني أكيد يعني وشها أحمر من الكسوف 
الأم باستغراب: ازاي انت صاحب الشركة وهي اصلا مرفوضة من كل شركات اصلا وقابلتها امتى وحبيتوا بعض ازاي مش فاهمة
أحمد: عادي يا ست الكل هي مش مرفوضة من شركتي هي زعلت مني وكنت اعرفها قبل الشركة بسبب موقف حصل انا انقذتها فيه بس كدا حضرتك
ارتاحت الام وقالت: والله انت شخص نبيل اوي وشجاع على رأسنا من فوق يا بني
ابتسم أحمد لوالدة لؤلؤة ثم نظر إلى لؤلؤة وجدها تنظر له نظرة غير مقتنعة 
أحمد بمكر: استأذنك امي الغالية نتكلم انا ولؤلؤة شوية 
الأم بابتسامة: أكيد يا بني اي يا لؤلؤة اقعدي يا حبيبتي يلا فجلست لؤلؤة ثم خرجت الام 
فقامت لؤلؤة مسرعة وكادت ستصرخ في وجه أحمد قام أحمد مسرعا بإغلاق فمها بيديه لكن كان في هذا الوقت كان قريب من لؤلؤة جدًا كانت أعينهما متقاربة نظر أحمد إلى عيون لؤلؤة سرح بها 
أحمد في سره: اي دا دا عيونها بجد دي مش إنسانة دي ساحرة 
لؤلؤة كانت تنظر إلى عين أحمد بصمت لا تتحدث سارحة به لكن فاقت لؤلؤة قامت برفع يد أحمد بعيد عنها حمحم أحمد وقال: احم انا آسفة مكنتش اتوقع كدا 
لؤلؤة باستغراب: اي دا اللي انا سمعته أحمد الجارحي صاحب شركات الجارحي بيعتذر ليا غريبة
أحمد بمكر: مش كل اللي تشوفيه واللي تسمعيه تصدقيه
لؤلؤة في حيرة من كلامه لم تفهم شيء من هذا الكلام 
أحمد: عموما اجهزي بكرا عشان نشتري الشبكة 
لؤلؤة بغضب: اي دا انت مين عشان تحدد دا انا لسه مش فكرت غير كدا مش موافقة عليك انا بحب حد تاني عمري ما هتجوز واحد زيك 
أحمد بابتسامة ماكرة: حلو دا اللي بتحبيه آسر ابن خالتك صح 
لؤلؤة بصدمة: أنت عرفت منين بعدين انت مالك اها بحبه ملكش دعوة بحبه ولا لأ اها بنحب بعض ومحدش يقدر يمنع الحب دا حتى انت 
ضحكة أحمد كثيرًا ثم قال: جهزي نفسك بكرا لحاجتين وليك اختيار يا نشتري الشبكة يا وانتي بتودعي حبيب القلب اختاري يلا سلام يا مراتي المستقبلية
ثم تركها وذهب قامت لؤلؤة بالذهاب إلى غرفتها وأغلقت الباب وظلت تبكي على حظها منذ أن رأت ذلك الشاب ثم قامت بإجراء مكالمة وأغلقت وغفت بالنوم 

في صباح اليوم التالي⁦❤️⁩

استيقظت لؤلؤة على رنة هاتفها وجدته ذلك المغرور 
-هاااا نقول يلا يا عروسة ولا يلا يا حبيبة المرحوم
+انا موافقة على الخطوبة 
ابتسم أحمد بنصر: أحبك وانتي عاقلة ساعة اكون عندك واها بعد كدا مفيش صحيان بعد العصر دا مفهوم 
أغلقت لؤلؤة الهاتف وهي تبتسم بمكر: للاسف معاك انت الواحد لازم يبقى بالشخصية دي ونشوف مين يضحك كتير 

بعد مرور ساعة⁦❤️⁩

-أمي الغالية ازيك اومال فين لؤلؤة 
+اتقل يا واد شوية مكنتش اعرف انك واقع فيها كدا قالتها بضحك
-دي نور عيني يا أمي 
"نور عينك اها تعوزي حاجة يا ماما 
+عاوزة سلامتك يا حبيبتي خلي بالك منها مفهوم 
-دي ف عيوني الاتنين 
نظرت لؤلؤة نظرة اشمئزاز ثم ذهبا ليشتريا الذهب وهما في الطريق اتخل توازن سيارة أحمد 
ابتسمت لؤلؤة قليلا لكن الحظ لم يحالفها أيضا وسقطت السيارة بهما 

بعد مرور وقت⁦❤️⁩

أفاقت لؤلؤة على صدمة وهي.........


  •تابع الفصل التالي "رواية احببت مختمره" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent