رواية انتي حياتي كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية انتي حياتي الفصل الخامس 5
جسور..هي في الاوضه دي يا ريت تساعديها هي راقضه ان اعمل ليها اي حاجه وبتاذي نفسها ورفض اجيب خدامه ويقعد علي الكرسي ويبكي ويمسح عنيه بسرعه
منه .ريح نفسك وريحها معاك وطلقها
جسور..يقوم بغضب لا مستحيل اسيبها علي موتي ولو هي عايز كده انا هموت نفسي وهي كده تكون حره
منه..اهدي انت بتعمل ليه كده
جسور..بفرحه انا بحبها يا منه
منه…بس هي عرفت انه كان رهان عليها
جسور..يجلس على الكرسي صح بس جيه علي راسي وحبيتها
تسمعه حور من خلف الباب وتبتسم وانا بحبك بس لازم تتأدب الاول
جسور..انا عملت كل حاجه علي شان اشوفها مبسوطه
انا دفعت الفلوس لي الراجل اللي كان عايز يتجوزها وعملت مشروع لي ابوها وشغلت اخوها
منه ..وهو عارف
جسور…لا انا بعت واحد عندي من الشركه وان ابنه موظف محترم ومحتجينه معانا في المشروع
تخرج حور..وتنظر اليه وتفوت في الكرسي وتقع
يجري عليها جسور. انتي كويسه
حور..تبعد عنه اه طول ما انت بعيد انا احسن
جسور..تمام انا جبت منه هتساعدك ويمشي
منه..تجري عليها ويضمها وتدخل بيها الاوضه
منه..كفايه كده حرام عليكي مش شايفها عمل ايه
حور…لا هو اللي ابتدا ويستحمل
منه ..انت كده ممكن تضيعيه منك
حور…لو بيحبني هيستحملني سيبك مني انت عامل ايه في الكليه
منه…طالع عيني فيها وحدي ما ترجع تاني
حور…هههه ارجع عميه صح علي شان شذا تفرح فيه وفجاه الجرس الباب يرن
منه…مين
حور…اكيد هو
منه…لا هو معاه مفتاح يعني هيران قبل ما يدخل انتي مجنونه وتقوم وتفتح الباب يدخل محمد وشذا ووائل وهو يغنو ويرقصون اهلان بي العصفور الصغيره
منه..بصوت عالي اطلعوا بره لو سمحتو مش عايزين مشاكل
شذا..تدور حولها انتي بتتكلمي بصفتك ايه ممكن افهم ويضحكو عليها
محمد…بصفتها صحبت المكان مش كده
وائل ….لا صحبت العميه
منه..انتو مجانين
شذا..هههه ما نحنا عرفته انها بقت عميه يا حرام لا وكان صلعه هههههه
حور..تقف حلف الباب وتبكي
منه..تتصل علي جسور
شذا…تمسك التلفون بسرعه منها لالا مش كده انتي عايز توقعي جسور حبيبي قلبي فيه وتقولو ليه أن شذا بتعمل ايه
يضحكو الجميع
جسور…يخرج التلفون
ايه منه ويعاود الاتصال ردي عليا ردي
..قلبه يدق بسرعه اكيد حاجه حصلت لي حور ويخرج بسرعه من المكان ويسوق السياره بجنون لا يا حور ما تعمليش فيه كده ابوس ايدك كفايا اللي عملته ويحاول ان يهدي نفسه
حور ..تخرج وتصرخ انتو ايه
محمد..ههههه طه حسين
شذا…ههههه حلو النظاره دي عليكي اوي
وائل …ما توريننا شعرك يقطعني اصدي الصلعه
الجميع بصوت واحد حلوه هههههههه
شذا..تشد النظاره منها وتضحك ههههه ايه ده معقول حبيبي بيشوف المناظر دي
لالا مش معقول يع وتدور حولين حور وتحاول ان تشد الطرحه من علي راسها
يفق جسور بالسياره وينزل مثل المجنون ويقف جمب الاسانسير لا مش وقتك
ويجري علي السلم الي الدور التاسعة اووووف ليه طول كده وياخد نفسه ويكمل ويقف جمب بابا الشقه ويسمع أصحابه وهم يضحكون عليها يكسر الباب ويدخل مثل الطور الهايج ويصرخ فيهم
شذا..بتشد الطرحه من علي راس حور
حور…تبكي
جسور ..يصرخ فيهم
حور..جسور وتمثل انت جيت وتحاول ان تصل لعنده
جسور …يجري عليها ويضمها اليه
حور…تنظر عليهم وتبكي شفت بيقولو ايه عليا اهي اهي اني عميه انا مش عميه مش عميه
شذا…بخوف منه دي كدابه نحنا جينا نطمن عليها وهي شتمتنا حتي اسأل محمد
محمد ..بسرعه صح صح
منه..لا انتي. من الصبح بتتريق عليها وبتقول طه حسن لا وورينا الصلعه صح
جسور..يبعد حور عند منه وينزل فيهم ضرب انتو اذاي تقولو كده اذاي ويستمر فيهم ضربة
حور..تخاف وتضم منه
منه..بفرحه احسن يستاهلو وتضحك عليهم
حور..منه انا خايفه
جسور..بر مش عايز اشوفكم في اي مكان ولو با الصدفه غورو ويرميهم بره الشقه ويجري علي حور
ويشدها من خضن منه
حور..تبعد عنه بسرعه وتجري علي الاوضه
جسور .يقف مصدوم
منه…هي خايف من اللي انت عملته وهي بتخاف من الصوت العالي وانت ألحمد الله عملت الاتنين وتذهب اليها
جسور..يعني اعمل ايه وهو بيقولو ليها كده وينزل تكسير في الشقه
حور..بخوف هو بيعمل ايه
منه…لا ده بيهدي نفسه احنا ملنا اهدي انت
حور…انتي هتمشي وتسبيني معاه انا خايفه منه بجد
منه..تخضنها اهدي انت في امان وانتي معاه انتي ما شفتيش عمل ايه علي شانك سلام وبكره هاجي ليك يا قمر انت
تخرج منه وتلاقي الشقه كلها مقلوبه
جسور…اه تعبت منك يا حور
ويدخل الاوضه بتاعته
……..في مكان آخر…….
شذا…انا مش هسكت يعمل فيه كده علي شان مين وحده ما تشويش حاجه
محمد..اهدي يا شذا ونحنا كمان غلطنا لمه عملنا كده هو معاه حق الصراحه
شذا…انت مجنون ن
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية انتي حياتي ) اسم الرواية