رواية ما بين الحب و الانتقام كاملة بقلم ليل مراد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ما بين الحب و الانتقام الفصل الخامس 5
ملك بغضب وهي تبكي : وانت ازاي لسه بتحبيه لما هو سابك في اشد وقت انت كنت محتاجه فيه ومشي هو ميستهلش حبك لانه لو كان بيحبك بجد كان هيقف جنبك مهما كانت الظروف
نور ببسمة بشوشة : انا بحبه واللي بيحب بيسامح… انا معرفش هو عمل كده ليه… ممكن يكون عنده في حاجة خليته يعمل كده
ملك بحزن : انا اسفة يا نور
نور بمزاح : انت معملتيش حاجة غلط علشان تتاسفي عليها وعمار لو شافك بتعيطي كده ممكن يزعل مني ويفتكرني السبب
ملك ببسمة : وهو ايه اللي هيخليه يزعل.. ده هيموت ويشوفني بعيط بسبب اللي بعمله فيه
نور ببسمة : حرام عليكي ده عمار طيب وابن حلال
ملك بصدمة : مين!!؟ عمار جوزي!!! ده طيب من اين ناحية بالظبط
نور : علي فكرة عمار بيحبك يا ملك
ملك : ملك دي اللي هي انا صح… يا بنتي انت مبتشفيش احنا بنعمل ايه في بعض.. دحنا من كام يوم كنا عملين زي توم وجيري من فترة
نظرت نور في الساعة
نور ببسمة : تعالي ننزل لان في حد عايز يشوفك
ملك : يشوفني انا!!
نور :ايوه انت هو في هنا حد غيرك… ويلا بسرعة
سحب نور ملك من يدها ونزلت بها لغرفة الجلوس لتجد ملك ولدتها وتجري عليها وتعنقها وتبكي
سميرة (ام ملك):مالك يا بنتي بتعيطي ليه
ملك ببسمة وهي تمسح دموعها : وحشتني اوي يا سمارة
ابعدت سميرة ملك عنها ونظرت لها بقرف : سمارة في عينك.. بت انت لمي نفسك
ملك ببسمة : بهزر معاكي يا سوسو.. هو فين بابا مجاش معاكي ليه؟؟
سيمرة ببسمة حنونه : كنا هانجي انا و أبوكي بكرة بس انا مقدرتش استني… علشان وحشتني و وحشني جنانك… وحسيت كان البيت بقي فاضي من غيرك
نور بتاثر : اطمني انا كده كده كام يوم و هجنن عمار وارجع اقعد معاكي تاني
سميرة بحزن : عمار ده طيب… من بعد ما اتجوزتم وهو علي طول بيجي عندنا وبقعد يطمنا عليكي… انا عايزة اعرف ازاي واحد زي عمار ربنا بليه بي بلوة زيك
ملك : طيب انا بلوة دي حاجة ممكن اتقبلهة عادي لكن عمار مين اللي طيب… لان اكيد عمار ده حد تاني مش عمار جوزي
سارة : انتم قاعدين بترغو كده ونسيني خلاص… وانت يا ندلة كده متعزمنيش علي فرحك
ملك ببسمة :ايه ده… بت يا سارة انتي جيتي امته… نط في حضن اخوك يا فواز
سارة بغضب : امشي يا بت… انت افتكرتني دولقتي
ملك : انت الحته اللي جوه يابت
سارة : لا انا زعلانة منك
ملك بسخرية : اتفلقي انا ناقصة وجع دماغ… كفاية عليا عمار اللي لسه لحد دلوقتي مش عارفه هو طيب ازاي
سارة ببسمة : اه صح انا سمعت ان عمار ده مز اوي…. وشوفت صور ليه
سميرة : بنت… عيب كده
ملك : علي فكرة يا سارة عمار فعلا مز وامي ونور بيقوله عليه طيب لو عايزة ممكن تاخدي عادي انا متنزلك عنه
سارة وهي تبتلع ريقها بخوف : …….
ملك ببسمة : السكوت علامة الرضي… ايه يا بنتي انت خايفة كده ليه… اطمني عمار مش بيعض… نقرأ الفتحة
سارة برعب : احنا شكلنا فعلا هنقراء الفتحة بس هنقراهة عليكي.. تقدري ماتبصيش بس في حد وراكي
استدارت ملك لتجد انه عمار وكان ينظرة لها نظرة شيطانية
ملك ببسمة : ابن حلال انا كنت لسه بجيب في سرتك بالخير وكنت بقولهم انت طيب وان انت مفيش منك اتنين مش كده يا جماعة
اقترب عمار من ملك وهمس في اذنها بنبرة ارعبتها : حسابك تقل معيا اوي ملك الكلب وصدقيني هتشوفي مني وش تاني خالص بس استني عليا شوية
تحولت نبرة عمار و ابتسم وذهب وسلم علي سميرة : اهلا يا طنط .. مش كنت تقولي انك جاية انهاردة وانا كنت عديت عليكي وجبتك معيا بدل ما تجي لوحدك
ملك في نفسها وهي تنظر لتحول عمار المفاجئ : انا دلوقتي عرفت ليه هم بيقولو عليه طيب… انا كنت فكرة ان انا المخدوعة بس اكتشت انكم كلكم مخدوعين
سميرة : ملوس لزوم يا بني انا مش عايزة اتعبك معيا احنا كده كده كنا مشين
عمار : مينفعش كده… هو انا لحقت اقعد معاكي
سميرة بسعادة : انا متاكدة ان ربنا رزق بنتي بزوج صالح يحميها ويحافظ عليها
ملك بصوت واطي : انا عايزة اعرفة انت جايبة ثقتك دي من اين ياريتك كنت سمعتي هو قالي ايه من شوية
سميرة : بتقولي حاجة يا ملك
ملك ببسمة : عمار معه حق مينفعش هو لسه جي خليكي قعدة شوية
جلس الجميع يتحدثون قليلا الي ان جاء احمد
احمد : السلام عليكم… انا ممكن اجي في وقت تاني
عمار : تعالي اقعد
سارة لملك بصوت منخفض :مين الواد المز ده
ملك : مش عارفة.. بس اكيد صاحب عمار
نظر احد لي سارة وابتسم لا ارديا لانه سمع كلام سارة
عمار بغضب لجاسر : مالك يابني ما تقعد
قرر جاسر ان يجلس معهم وكان كل تركيزه مع سارة
سميرة : احنا لازم نمشي دلوقتي علشان الوقت اتاخر… يلا يا سارة
عمار : طب استنوا اوصلكم
سميرة : ملوش لزوم نتعبك معنا
تحدث احمد بسرعة : استني يا عمار انا هوصلهم انا كده كده ماشي دلوقتي هاخدهم في طريقي
سميرة : ربنا يخليكي يا بني
ذهب الجميع ولم يبقي سوي عمار وملك ونور.. كانت نور ستصد الي غرفتها
ملك وهي تحاول ان تهرب : استني يا نور انا عيزاكي في حاجة
امسكها عمار :انت فكرة نفسك رايحة فين
ملك ببسمة :انا!! انا كنت ريحة انام… عايز حاجه يا عمار
عمار ببسمة خبيثة : طب كويس انا كمان عايز انام
ملك ببسمة : اه صح… انا كنت جعانة وهاكل تقدر تطلع تنام انت وانا لما اخلص هاجي وراك
امسكها عمار وحملها وكنت ملك في حالة صدمة وكان يصعد بها للغرفة
ملك باحراج : انت بتعمل ايه يا مجنون
عمار : ………
ملك : طب خلاص سبتي وانا هطلع معاك
لم يرد عليها عمار وصعد بها للغرفة ثم انزلها واغلق الباب
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ما بين الحب و الانتقام ) اسم الرواية