رواية نجمتي كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية نجمتي الفصل السادس 6
عايزه العب مع عمو ده عمو ده شرير ومامته اللي في البيت بيزعق في على طول مش بتحبني مش عايزه ماما العب معاه انا عايزه ارجع البيت معاكي انت وبابا وملك
الام وهي تطبطب عليها اهدي يا بنتي وكل حاجه هترجع زي ما كانت اهدي
الاب وهو ينظر الى نجمه وعينيه تدمع عليها نجمه بنتي تعالي ويفتح يده لها تجري نجمه وترمي في حضنه ببكاء شديد
حمزه وهو يذهب اليهم ممكن اعرف ايه اللي بيحصل وايه الطفل اللي انت جوزتهاني دي مش هي دي البنت اللي كانت في الفيديو انا عايزه اعرف ايه اللي بيحصل دلوقتي
الاب وهو يبكي وينزل راسه في الارض معك حق يا ابني كل حاجه لازم ترجع لموقعها الحقيقي صح مش هي اللي كانت معاك مش هي اللي كانت في الفيديو اللي كانت في الفيديو ملك وهي دلوقتي في غيبوبه ونحن اسفين على كل حاجه حصلت منينا
حمزه…يعني ايه
الام..ببكاء..ملك انتحرت ما استحملتش اللي حصل ليها ويجلس علي الكرسي ويضع علي راسه
حمزه..يجلس بجواره وهو محتاره
نجمه..تذهب الي حضن امها
محمد…كتير الف خيرك يا ابني انت ملكش ذنب في ده كله انت تقدر تطلق نجمه
حمزه..ينظر الي نجمه
محمد..انا هاخد نجمه معايا
نجمه..تنظر اليه وتمد لسانها ليه
حمزه..يبتسم عليها تمام ويقوم ويمشي
نجمه..تجري عليها عمه عمه
حمزه…ينظر اليها ايه
نجمه..انت عمو كداب وتمشي
حمزه..ايه
……..في البيت عند قاسم
قاسم..انت هتفضل قاعد كده اتحرك اعمل ايه حاجه
عز..يعني اعمل ايه
قاسم…بتفكير امممممم انا لاقتها
ويقوم تعالي معايا
عز..بخوف فين
قاسم..تعالي وانت ساكت يلا
عز..انت هتديني عند حمزه صح
قاسم..يضع يده علي كتف عز اهدي ومافيش حل غير حمزه هو اللي هيطلعنه من الموقع ده يلا
عز..بس انا خايف
قاسم..يدخل المكتب علي حمزه ويدخل خلفه عز وهو خايف ومنزل راسه في الارض
حمزه يقوم بغضب منه انت ايه اللي جابك هنا يلا غور عند صحابك مش هم دول اللي بديتهم عليه وعلي عيلتك روح عندهم ويضربه ويشده من القميص ويرميه بره المكتب
قاسم…اهدي يا حمزه مش طريق كلام دي نتفاهم مش كده
حمزه لا مافيش تفاهم هو اللي اختار
عز ..يجري علي حمزه ويجلس تحت رجله انا اسف حقك عليا واذا كان على البت انا مستعد اتجوزه بس ما تزعلش مني
حمزه..بغضب بعد ايه البت في المشتشفي بتموت بسببك انا ربتك علي كده ويضربه
قاسم..يبعده عنه المشكله مش فيه هو في صحابه اللي عمله كده فيه نحنا عايزين نحيب حقه وحق البت منهم
حمزه..ينظر الي عز المرمي علي الارض
عز..ببكاء والله يا حمزه انا ما عملتش حاجه هم الكلاب اللي عمله كده وانا مستعد اثبت ده
حمزه اذاي والفديو
عز..يقوم بسرعه ويمسك يد حمزه اهم حاجه انك تكون معايا بس
قاسم..اسمع بس انت ……….
حمزه…تمام ولو كان كداب هجوزك البت تمام وشهر وتطلاقها
عز…لو كونت غلطان انا مستعد اتجوزها ومش هطلاقها انت بس اسمعني
حمزه..تمام
في بيت عثمان
يدق الباب
أكرم….عثمان شوف مين
عثمان….يوووووووه مين اللي هياجي دلوقتي بس
ويقوم وهو ماسك سجارة الحشيش ويفتح الباب ههههه المعلم عز اهلا وسهلا ويعمل بيدها اتفضل
يدخل عز ويجلس علي الكنبه ايه القعده الخلوه دي من عيري ده كلام شوفو انا جايب ايه ويخرج كيس برده من جيبه
أكرم….يمسك الكيس بسرعه مش معقول
عثمان. بمكر عملت ايه في البت
عز..ههههه مش ادبس في حمزه هههههه
أكرم وعثمان في صوت واحد حمزه مش معقول
عز….بس سيبك انت كانت فرصه الصراحه
أكرم.. ههههه صح دي جامده اوي
أكرم.. بس انتو جبتوها اذاي
عثمان….هههههه دي واحده هبله في حد يطلع من بيته الساعه 2 نحنا كونت شريين ولاقناعا في وشنا وجبنها علي هنا ههههه
أكرم.. ينظر الي عثمان ولا يتكلم
عثمان…بدون وعي ههههه وبعدين لاقينا البت هتموت رحنا اتصلنا بيك هههههه
فجأه.يدحل حمزه وقاسم والامن
حمزه..ينزل ضرب في عثمان اه يا كلب انت تعمل كده في اخويا يا زباله اخويا اللي حبك اكتير من نفسه ويضرب في عثمان بغل
قاسم..انتو واقفين بتتفرج خدوهم علي المخزن
الأمن…حاضر
يسحب الأمن كل من أكرم وعثمان ويذهب بيهم الي المخزن
عز..يخضن حمزه اهو شفت بعينك اني ما عملتش حاجه
حمزه..يترك عز ويذهب خلف الأمن
قاسم…بسرعه تعالي لا اخوك يعمل نصيبه يلا ويذهب بسرعة خلف حمزه
……….
سويلم…شوفتي عملتي ايه انتي كده بتضيغي عيالك الاتنين منك
نهي…تصرح بصوت عالي يعني عايزني اشوفها قدامي واسكت مش قادره
سويلم..البت مش هي دي اختها البيت في المشفي بتموت والسبب ابنك لو حصل ليها حاجه ابنك هيروح في داهيه علي شان ترتاحي انا اللي قولت للاب ان نلم الموضوع علي شان الصحافه والبوليس بس انت ما فيش فيكي فايده لو الصحافه عرفت انها مش البيت اللي في الفيديو ده عز انتها
نهي…تقوم وتذهب معه
……في المشفي
الدكتور…يدخل بسرعه علي ملك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نجمتي ) اسم الرواية