رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل السادس 6
البارت السادس من《انا مجنونه》 -مروان:طب تعال ادخل
-ياسين: مره تانيه عيز اسيل عشان نروح
مروان:ماشي هندهالك
دخل الاوضه لقها قاعده في احد الزويا الغرفه وضمه رجلها ليها ومنزله وشها
-مروان بقلق:اسيل
لم ترد
-مروان وهو بيقرب منها:اسيل... اسيل ردي
-ياسين وهو بيدخل بخوف للغرفه:اسيل فيك ايه
لكن لم تكن تجيب
اقترب ياسين بسرعة وقعد قدمها
-ياسين:حببتي
بدء يحركها ولكن ...عندها
-اسيل وهي بتحضنه جامد وتعيط:ي ياسين ياسسييييييييين ر روحني
شلها زي الطفله
-ياسين وهو بيبص لي ساره:شكرا عشان انتي خلتي بالك منها شكرا اوي
-مروان:ه هو في ايه
-ياسين وهو بيمشي:مفيش
طلع بره البيت وهو غضبان جدا وهي كانت لسه بتعيط
-ياسين وهو بيفتح العربيه:بطلي عياط بقي
-اسيل بعياط:م متسبنيش تا تاني
قعد وهي علي رجله
-ياسين:اهدي .......يا سيلو
-اسيل بعياط:ن نعم
-ياسين وهو بيغمض عينه عشان يهدي: اهدي انسي اي حاجه
-اسيل بعياط:ا انا م معملتلهاش ح حاجه ل ليه ...ليه بتبصلي كده .ليييه النظر دي ا انا بكره نفسي
-ياسين وهو بيشغل العربيه:لاء متقوليش كده اهدي بقي عشان نروح
-اسيل وهي بتمسح دموعها:ح حاضر
-ياسين:هتعمليلي اكل لما نروح ولا اشتري
-اسيل:اممم نشتري
-ياسين:كنت متوقع الاجابه دي
ابتسمت ابتسامه خفيفه
انطلق بل السياره وذهب وطلب طعام واخذه وذهبوا للمنزلهم دخلوا وهم يمسكون ايدي بعض
-اسيل:هات الاكل عشان احطه في اطباق
-ياسين:ماشي
دخلت المطبخ وبطحت الاكل لقت الي بيحضنها من ضهرها
-اسيل بخجل:ا انت بتعمل ايه
-ياسين وهو بيبوس خدها:بحبك
-اسيل وقد احمرت خجلنا:ط طب سبني
-ياسين:الله عندي فروليه
-اسيل:ا اطلع غير هدومك وتعالي ناكل
شلها
-ياسين:قصدك هطلع نغير هدومنا انتي نستي انك كنتي بره
-أسيل:م ماشي
طلعوا وغيروا ونزلوا يكلوا
-ياسين:استني
-اسيل:ايه
________
عند مروان
-مروان بعصبية:انتي عملتي ايه
-ساره:و ولله معملتش حاجه
-مروان:امال ايه الي حصل هي عيطط ليه
-ساره بدموع:معرفش ولله انا سبتها وطلعت فوق انيم مارك
-مروان وهو يشير لها بل الجلوس بجواره:معلشي حقق عليا انتي عرفه اني مبحبش حد يديقها
-ساره:مش زعلان مني
-مروان باس رسها:لاء معلشي يا ساره انتي عرفه كويس ان الي عندها ده مش بيدها
-ساره:ماشي
-مروان:اممم شكلك لسه زعلانه
-ساره:لاء ولله
-مروان:لاء شكلك كده عيزاني اصلحك
بطرقتي
-ساره بخجل:م مروان اتلم
-مروان:لاء
____________
في بيت ياسين
كانوا قعدين بيكلوا خلوا وطلعوا فوق
-ياسين:يلا عشان تخدي الدواء
-اسيل بنرفزه:يوووووه انا زهقت
-ياسين:معلشي معلشي يلابقي عشان تخفي
-اسيل:حاضر
اخدت الدواء وقعد جنبها
-ياسين:مالك مش علي بعضك ليه
-اسيل:مفيش
-ياسين:هو ايه الي حصل هناك
-اسيل:محصلش حاجه
-ياسين:طب طول محصلش حاجه انتي عيطتي ليه
-اسيل:ب بسبب نظرتهم ليا
-ياسين:مش فاهم؟
-اسيل:الناس بتبصلي بطريقه غريبه خيفين مني ا انا مش هعمل لحد حاجه
بدئت اعصبها تتوتر وتعيط
-ياسين:اهدي بس متفكريش ملكيش دعوه بحد
-اسيل:سينو انا تعبت من كل حاجه ا انا بكره اليوم الي اتخبط فيه بكره الشخص ده
ياسين اتصمر وتوقف الكلام في حنجرته لايعلم ماذا يفعل او ماذا يقول كل حاجه دخله في بعض خايف يقولها تسيبه هو فعلا حبها حب وجودها اتعود عليها
-اسيل:سينو مالك
-ياسين:م مفيش
-اسيل:مفيش ازي ده انت شكلك مخصوض اوي
-ياسين مسك ادها وبسها:سيلو ل لو انتي عرفتي مين ا الي خبطتك ه هتسمحيه
-اسيل:ا ازي اسمحه د ده دمرلي حياتي كلا
-ياسين بصوت ضعيف:ي يعني مش هتعرفي تسمحيه ابدا
-اسيل:لاء ولحد يوم القيامه
ياسين بدء يعيط
-أسيل:مالك ياسين في فيه ايه
-ياسين بصوت تعبان:كنت بحسب قلبك ابيض
-اسيل:ط طب انت ليه زعلان انا بتكلم علي الي خبطتي بالعربيه انت بقي مالك
-ياسين:ليه ليه مش عيزه تنسي الي حصل وسمحيه
-اسيل:سبك من ده انت شكلك تعبانه
-ياسين وهو بيمسح وشه بيده:لاء انا بخير
-اسيل:انت مخب عني حاجه
-ياسين:ل لاء نامي يلا
-اسيل:انت هتنام دلوقتي
-ياسين:لاء نامي انتي
-اسيل :خلاص مش هانم
-ياسين:ليه
-اسيل:انا مش بعرف انام الي لما حد ينام معايا
-ياسين:بجد
هزت رسها
-ياسين:خلاص يلا ننام
لسه هيرقد لقي تلفونه بيرن
-ياسين:هرد على التلفون و اجي تاني
-اسيل:ماشي
دخل البلوكه
-ياسين:الو
-مامته:ياسين تعاله عيزاك تجبلي الدواء
-ياسين بخضه:مالك يا ماما تعبانه
-مامته:تعالي بس عيزاك تجيب الدواء
-ياسين:طيب طييب ماسافت السكه واكون عندك
-مامته:ماشي
قفل ودخل يغير بسرعه البرق
-اسيل:فيه ايه
-ياسين:ماما تعبانه هروح اشوفها
-اسيل:اجي معاك
-ياسين:لاء خلكي هاجي على طول ان شاء الله
-اسيل:وعد
-ياسين وهو بيحط التلفون في جيبه:مش وقت خالص يا اسيل
نزل وركب العربيه متجه لي امه
-اسيل:اه هقعد لوحدي
سعتها الباب خبط وهي خافت بس نزلت تفتح واتصدمت
-اسيل:ا انت...
______
في بيت امه
-امه:اهدي انا بقيت كويسه
-ياسين:مش قولتلك لما الدواء يقرب يخلص تقوليلي
-امه:معلشي بنسي بس الحمد لله علي كل حال
-ياسين:الحمد لله
-امه:خليك بقي معيا النهردا
-ياسين بقلت حيله:حاضر هرن على أسيل اقولها
رن
-ياسين:سيلو
-اسيل:نعم
-ياسين:بصي معلشي ولله ماما عيزني اقعد معها ف فهبات عندها
-اسيل:عادي ولا يهمك خد رحتك انا كويسه
وقفلت
استغرب ازي تتكلم كده دي بتخاف تقعد لوحدها الصبح هتقعد لوحدها بليل اممم قد يفكر وقال هسئلها الصبح بقي
دخل اوضته وفضل يفكر يفكر ومن التفكير منمش
الصبح طلع اطمن علي امه وطار علي بيته خبط محدش رد فتح بل المفتاح طلع فوق علي الاوضه وفتح الباب ليتغيره وجه ميه وتمين درجه وشه احمر غضب وعروقه ظهرت وعيونه بطلع ناااار
-ياسين بغضب جامح:اسييييييييييييللللللل.....يتبع ياتري ياسين شاف ايه وهيحصل ايه بقي تفاااعل بقي بتعب ولله في كتبتها
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية