Ads by Google X

رواية لكنكي قدري الفصل السادس 6 - بقلم رحمه محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية لكنكي قدري (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رحمه محمد

رواية لكنكي قدري الفصل السادس 6

 6
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خيررر"
قالها المؤذون وبدات الزغاريط تملي المكان وصوت الاغاني بعد ما كتبو الكتاب ملك ورحيم 
فارس: لولولولووووييي اخيرا هفرح بيك ي ضنايا 
شريف: اهئ هئ دمو.ع الفرحه مش سيعاني عقبالي 
رحيم بصلهم بقر.ف ومشي من وسطهم 
فارس بستغرا.ب : ماله دا 
شريف وهو بيسقف : سيبك انت يلا نرقص 

سناء بفرحه: الف مبروك ي ملك مبسوطه انك هتفضلي معانا هنا وهتبقي مرات اخويا 
بسمه حضنت ملك: مبروك ي مرات اخويا 
ملك مكنتش مركزه معاهم كل الي بتفكر فيه كلام خديجه لما جت ليها امبارح 
Flash Back 
خديجه اول ما الباب اتفتح وشافت ملك اتو.ترت: احمم ازيك ي ملك انا.. انا كنت جايه اسلم عليكي عشان.. عشان مشوفتكيش الصبح بس 
ملك ببتسامه: اتفضلي 
خديجه دخلت الاوضه وهي مكشره واول ما بصت لملك ابتسمت: كنتي بتنامي 
ملك قعدت علي السرير: لا 
خديجه: بصي ي ملك انا مبعرفش الف ولا ادور انا جايه عشان اقولك خلي بالك من رحيم 
ملك بصتلها بستغراب: رحيم لي ماله؟ 

خديجه سكتت شويه وقعدت علي السرير جنب ملك ونهارت في العيا.ط المصطنع: رحيم ضحك عليا ي ملك وفهمني انه بيحبني وهيتجوزني وخلاني اثق فيه واحبه لحد ما انتي جيتي الصبح وهو طريقته بقت غريبه معايا كل ما اجي اكلمه يمشي ويسبني لغايت (ومسكت دمو.عها) ما عرفت انه هيتجوزك ولما روحت ووجهته قالي انه كان بيتسلي بيه ومش بيحبني انا عارفه ان كتب كتابكو بكرا بس انا محبتش تكوني ضحيته التانيه ويتسلي بيكي شويه وبعدين يطلقك عشان واحده جديده انتي بنت خالي وزي اختي 

ملك كانت مصدو.مه من كلامها ومش عارفه تقول اي 
خديجه ابتسمت بخ.بث لما شافت تعبيرات وش ملك ورجعت تعي.ط تاني بتصنع وطلعت تليفونها من جيبها حتي بصي (وفتحت فيديوا.. الي ابتسام صورته ليهم لما كانت خديجه مع رحيم ف البيت الصغير ) 
ملك بغ.ضب: ازاي يعمل فيكي كدا لازم عمي يعرف 
خديجه بتو.تر: لا.. لا اوعي ي ملك عمي لو عرف او ماما هتبقا مصيبه بالله عليكي اوعي تجيبي سيره لحد ولا حتي لرحيم اني قولتلك انا بس قولت اعرفك عشان خايفه عليكي وانتي لسه في اولها يلا انا همشي سلام 
ملك: بس.... 

خديجه كانت طلعت من الاوضه وسابت ملك( وطبعا رجعت ابتسامتها الخ.بيثه تترسم علي وشها تاني اول ما طلعت من الاوضه) 
ملك بصت للاتجاه الي مشيت في خديجه بستغرا.ب ممزوج بصد.مه وفضلت طول الليل تفكر في كلامها صح او غلط
Backkkkkk
مياده: ي مااااالللللللكككك 
ملك فاقت بخ.ضه: ايه في ايه
مياده ببتسامه: اي ي بنتي روحتي فين تعالي نرقص شويه 
وشدتها ترقص بس ملك رفضت ورقت مع سناء
كان فرح بس مش كبير في قليل جدا من اهل البلد ورحيم مع الرجاله برا قدام البيت والبنات جوا البيت 
وملك كانت لابسه دريس ابيض هادي ورقيق وفرده شعرها 
صفاء كانت فرحتها مش سيعاها وهي شايفه ابنها عريس : لولولولولوووووييي
وابتسام وخديجه مش موجودين
 في اوضة خديجه 
ابتسام بغ.يظ : انتي قولتلها ايه امبارح ي بنت بطني 
خديجه بغ.ضب: كل الي اتفقنا عليه قولتو ومعرفش ازاي وافقت تتجوزه برضو 
ابتسام ج.زت علي سنانها بغ.ضب: برضو هتكوني ليه مهما كان وهنخلي يطلقها في اقرب وقت 
خديجه: ازاي 
ابتسام: تعالي نطلع دلوقتي برا وبعد الز.فت الليله دي ما تخلص هقولك 

محسن قرب من ملك: الف مبروك ي بت اخويا 
ملك بصتله بحز.ن: الله يبارك فيك يعمي 
وفتكرت لما اول ما صحيت راحت ليه وقالتو انها مش عايز تتجوز رحيم وبرضو هو رفض 
كان كل الي موجودين مبسوطين الا ملك ورحيم مش فارق معاه ولا حتي حاسس انه عريس ودي ليلته

عدا الوقت والناس الي حضرت من اهل البلد بدات تمشي ومفضلش غير اهل البيت 
محسن: يلا ي رحيم خد عروستك واطلع اوضتك 
رحيم: حاضر يابا 
ملك اتو.ترت ومكنتش عارفه تعمل اي: يلا 
فاقت علي صوت رحيم بصتله وهي قعده لقتو باصص ليها ومادد ايده ليها... ملك قامت من غير ما تمسك ايده وطلعت 
محسن بص لرحيم: معلش ي رحيم استحملها الوضع جديد عليها برضو
شريف ضحك: ايوه ي عريس عروسه بقا وبتتدلع 
فارس غمز لرحيم: يلا اطلع وراها بقا 
رحيم ضحك علي اسلوبهم: والله ما انتو نافعين غو.ر ياض منك ليه اتخمد.و 
وفعلا رحيم طلع ورا ملك 
فارس بنوم: انا هروح انام بقا مش هتنام ولا ايه 
شريف: لا انا هروح الصاله (قصده علي البيت الصغير) 
فارس: طيب تصبح علي خير 
فارس مشي علي اوضته وشريف طلع من البيت
 مياده كانت هتروح تنام وسمعت شريف خارج ابتسمت وراحت وراه 
مياده: اي مش هتنام ولا ايه 
شريف بص وراه وهو بيتمرن: انتي لسه صاحيه 
مياده: لا نايمه وخيالي الي واقف دا 
شريف بضحكه صفره: ي خفه طالعه لخوكي ما شاء الله اخواتي اوي يعني 
مياده بسخريه:ماانت نفس الخفيه برضو مقولكش علي د.مك الي يلطش دا لما بتهزر بيبقا عامل ازاي
شريف رجع يتمرن: ام لسانين روحي نامي 
مياده فضلت تتامل في شريف وهو بيتمرن وعلي وشها ابتسامه شريف استغرب من صمتها وبص ليها تاني لقاها بصاله ومبتسمه: اي اعجب اوي كدا 
مياده: اوووي (وفاقت من شرودها لقت شريف بيقرب نحيتها) ق..قصدي ايه ا..انت قولت ايه 
شريف غمز ليها وهو لسه بيقرب: قولت وانتي رديتي 
مياده بتو.تر وهو بترجع لورا: هاا قولت ايه 
شريف ببتسامه وبقا وشه في وشها:انا عارفه اني اعجب برضو
مياده بتو.تر: علي ف..فككره بقا انت ولا تعجب ولا حاجه 
شريف ضحك: اومال قولتي اوووي ليه 
مياده بتو.تر ممزوج بكسوف من قرب شريف منها: انا هروح انام 
وجريت من قدامه وراحت اوضتها وهي لسه بتجري 

: وحشتيني ي سنسوناية قلبي 
سناء بكسوف: ماشي 
:هو اي الي ماشي دي مش هتقوليلي وانت كمان وحشتني 
سناء: انت عارف اني بتكسف ي اشرف 
اشرف ضحك: اه وخدودك هتحمر دلوقتي وتبقي شبه الفرولايه بس اي يعم الحلاوه بتاعت النهارده دي كنتي قمر
سناء ببتسامه: شكرا 
اشرف بض.يق وتر.يق عليها: شكرا
سناء ضحكت: قولتلك مبعرفش ارد علي الكلام الحلو 
اشرف: طب اي ي جميل مش ناوي الحج يحن علينا احنا كمان ويرمينا في شقه وحده 
سناء بكسو.ف: اسكت ي اشرف 
اشرف: اشمعنا رحيم بس دا الراجل في يوم وليله اتجوز ولا انا الي فقر ولازم الاجتهاد لاجل الوصول والفرهضه دي
سناء ببتسامه: هانت ي حبيبي 
اشرف بصد.مه: اييه قولتي ايه لولولولولوووووييييي 
سناء بكسو.ف: تصبح علي خير ي اشرف 
اشرف: اشرف اي بقا مضيعيش اللحظه الحلوه دي.. ما تقوليها مره كمان 
سناء عضت علي شفا.يفها بكسو.ف: تصبح علي خير ي حبيبي 
وقفلت بسرعه في وشه 
بسمه بصت ليها: ما تحني علي الواد بكلمه بقا يشيخه اتقي الله 
سناء شه.قت بخ.ضه: يالهوي انتي صاحيه من امتي 
بسمه: من اول (وقلدتها) اسكت ي اشرف..(وغمزت ليها) كان بيقولك اي اشروف 
سناء: بت عيب يلا نامي
بسمه: طيب يستي متزوقيش حاضر بس مش هتقوليلي يعني 
سناء بكسو.ف: اتخمدي ي بسمه 
بسمه ضحكت: حاضر 
سناء نامت جنبها وعلي وشها ابتسامه عريضه

ملك دخلت الاوضه وبعدها دخل رحيم 
ملك بصتله بتو.تر : بص كدا من اولها مفيش كلام ما بنا ولا اكلمك ولا تكلمني اتفقنا 
رحيم بصلها بعدم مبالاه ورمي نفسه علي السرير من التعب كان واخد السرير كله 
 ملك بصتله بغ.يظ: السرير مش ليك لوحدك علي فكره (رحيم فضل زي ما هو) يوووووه 
وخدت مخده من علي السرير راحت حطتها علي الكنبه الي في الاوضه وبصت لرحيم بغ.ضب لقتو علي نفس الوضع همست بغ.يظ: بار.د
واتجهت ناحية الدولاب (كانت سناء وصفاء نقلو كل هدومها لاوضة رحيم) طلعت بيجامه ودخلت الحمام خدت شور وبعد فتره طلعت وهي بتنشف شعرها ولسه بتبص قدامها لقت رحيم قاعد علي طرف السرير وباصص ليها 
ملك اتو.ترت وكملت تنشيف شعرها فجاه لقتو قام وجاي في اتجاها: لا.. بقولك اي اياك ثم اياك ثم اياك تقرب مني 
رحيم مكنش بيرد كان ماشي في اتجاها وبس

ملك بترجع لورا: مستحيل اخليك تقرب مني ارجع انا كنت بلعب كاراتيه وانا صغيره ومعايا الحزام الاصفر ووو
رحيم ابتسم وقرب اكتر وووووو..... 
يتبع.  

   •تابع الفصل التالي "رواية لكنكي لي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent