رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل السابع 7
البارت السابع من《انا مجنونه》 طلع فوق علي الاوضه وفتح الباب ليتغيره وجه ميه وتمين درجه وشه احمر غضب وعروقه ظهرت وعيونه بطلع ناااار
-ياسين بغضب جامح:اسييييييييييييللللللل
ياسين شاف اسيل نايمه وفي حد كمان نايم علي السرير بس مغطي وشه بل البطانيه زعق بكل ما اتي من القوه...
اتنفض من علي السرير ووقعت علي الأرض وبصت عليه وخافت من منظره المرعب
-اسيل برعب:ي ياسين ا اهدي ه هفه...
مكملتش لقت قرب منها وشدها من شعرها
-ياسين بغضب جامح:انتي اتجننتي بتخو*نيني يا حيوانه يا زبا*له
-اسيل بعياط جامد:سيييب شعري هفهمك ولله اهدي
-ياسين بغضب جامح :اهدي اهدي انا هموتك
-اسيل بعياط:سبننننني
-ياسين:يا بنت ل*** بتخونيني مع مين
شدها وقرب من الشخص الي نايم وشال الغطه من عليه اتصدم تاني
-ياسين بصدمه:ب بسمله
-بسمله والنوم في عنها:يووووه هات الغطي بطل رخامه
-اسيل بعياط:سييييب شعري هيطلع في ايدك
ياسين سبها بس هو لسه مصدوم
اسيل طلعت جري ودخلت الاوضه الي جنبه وفضلت تعيط جامد
-ياسين:ب بسمله انتي جتي امتي
-بسمله بنوم:سبني بل الله علكي هموت وأنام
-ياسين:انا الي هموتك لو منطقتيش
اتعدلت بكسل
-بسمله:عيز ايه
《علي فكره بسمله اخت ياسين كانت مسفره شغاله بره دكتوره نفسيه》
-ياسين:انتي بتعملي ايه هنا
-بسمله:كنت من السفر امبارح وكنت هموت وانام ولقتكم اقرب حد فجيت هنا
ياسين وقف
-ياسين وهو راح عند اسيل:اسيل. ..اسيل افتحي الباب
-اسيل بعياط:لاء امشي مش عيزه اشوفك وشك
-ياسين:يلا يا اسيل افتحي بقي
-اسيل:امشييييييييي
-بسمله:في ايه
-ياسين نزل تحت زهقان جامد
-ياسين وهو حاطط وشه في ايده:اااه يا ربي ....اعمل ايه دلوقتي
-بسمله:في ايه هو ايه الي حصل
-ياسين:بسمله الكلب متكلميش خالص فاهمه كل ده منك
-بسلمه:الله هو انا عملت ايه
-ياسين:متكلميش معيا انتي اصلا سبب كل ده
-بسمله:انا كنت نايمه حد بيعمل مشكله وهو نايم
-ياسين:اتصدقي بقي ان المشكله ان كنتي نايمه...وبعدين حد بيحط الغطه على وشه وهو نايم
-بسمله:اه كل الناس علي فكره يعني
-ياسين:انا مش طايقق غوري من وشي
-بسمله:طب قولي ايه الي حصل
-ياسين:افتكرت اسيل نايمه مع واحد ف فزعقت لها شو يه ي يعني
-بسمله:طول عمرك متسرع
-ياسين:بطلي بقي انتي اصلا سبب المشكله شفيلي حل بقي
-بسمله:امممممم بص.****
__________
في الاوضه الي فيها اسيل
-اسيل وهي بتعيط:ليه كده ا انا عمري ما فكرت في كده اصلا
الباب خبط
-اسيل:امشي يا ياسين مش عيزه اشوفك
-بسمله:ولله لو كنت ياسين كنت مشيت
-اسيل:بسمله شوفتي اخوكي عمل فيا ايه
-بسمله:معلشي حقق عليا لو انتي زعلانه منه اجبلك سيد سيده وتجوزيه
-اسيل:لاء...انا بحب ياسين
-بسمله:طب افتحي عيزه اقولك حاجه
جت تفتح لقت في سعته الي بيحضنه جامد
-اسيل:ابعد عني يا ياسين
-ياسين:اسف ...اسف ولله اني زعلتك
-اسيل:بسمله انتي دحكتي عليا
-بسمله:انا مقولتش هو مش معيا
-ياسين:اعذرني يا اسيل ولله مكان قصدي
-اسيل:طب بل المنطق كده انا هخونك في بيتك وكمان انت احتمال تجي في اي لحظه وارد
-بسمله:اوبااا كبتتك
-ياسين:اسف ولله ا انا مفكرتش الغيره كلتني
-اسيل:سبني انا لسه زعلانه منك
-ياسين:طب اصلحك ازي قولي اي حاجه واعملهالك
-اسيل: اممممم اتفقني
اسيل همست في اذنه
-ياسين بعد عنها علي طول
-ياسين:خلي بالك منها يا بسمله
ونزل
-بسمله:انتي قولتيله ايه
-اسيل:هتعرفي لما يجي
-بسمله:اسيل
-اسيل:نعم
-بسمله:عيزه اسئلك هو انتي طول السنه الي فاتت كنتي فين
-اسيل:ب بتسئلي ليه
-بسمله:اصلكم مخلفتوش يعني
-اسيل:ك كنت ف فل .....المستشفي
-بسمله:طب اخبار العلاج ايه
-اسيل:الدواء طعمه مر وانا بكره
-بسمله:معلشي عشان تخفي
-اسيل:الله انتي واخوكي نفس الكلمه
-بسمله:طبعا يا بنتي احنا خوات
-اسيل:انتي عمل ايه في شغلك بره
-بسمله:الحمد لله
-اسيل:بسمله هو انا فعلا ممكن اخف
-بسمله:اكيد طبعا مفيش مرض الي لو ليه علاج
-اسيل:ب بس انا حاسه اني مش هخف ابد
-بسمله:طب بصي انتي بتنامي طبعي
-اسيل:ايه
-بسمله:انتي لما تحسي بل النوم بتنامي من غير مهدء
-اسيل:اه
-بسمله:خلاص هتخفي ان شاء الله
-اسيل:مش فهمه
-بسمله:الشخص المجنون فعلا والي مش بيتعالج مش بينام الي بمهدء
-اسيل:فعلا
-بسمله:اه ولله
الباب خبط واسيل فتحت
-ياسين وهو بيشلها:جيبتلك الي انتي عيزه ممكن اخد بقي الي انا عيزه
-اسيل:اممممم ماشي انت عايز ايه
-ياسين وهو بيقعد ويحطها علي رجله:عيز بوسه عنها
قلها وهو بيشار علي خده
-اسيل:ياسين
-ياسين:يلا بقي
اسيل غمضت عينها وبسته زي ما هو قال
-ياسين:الله سكر
-بسمله:طب اعمل يا اخي اعتبار اني موجوده
-ياسين:بجد مختش بالي
مسك وش اسيل وبسها من بقها وكأنه يلتفم شفتها التي اشبه بل الكرز
-بسمله وهي بدير وشها:انت قليل الادب ولله...طول عمرك كده
ظل ياسين هلي نفس الوضع يقبلها بشغف وكأنه انتظر هذا طويل...لم يبتعد عنها الا عندما شعر انها في حاجه للتنفس
-ياسين وهو بيبتعد:بحبك يا سيلو
تحول وجه اسيل الي لون الكرز حقا من الخجل ....وعندما كان سيقترب مره اخري
-اسيل وهي بتقف:ك كفيا...هادت ده كده
واخدت الكيسه الي هو جيبها ودخلت المطبخ
-ياسين:الله هي مكسوفه ليه
-بسمله: انا ذات نفسي اكسفت يا اخي
-ياسين:طب وانا مالي الي مش عجبه ميبصش
-بسمله:ولله
-ياسين:انتي الي جابك يا بت انتي
-بسمله:لسه جاي تفتكر تسئل
-ياسين:انجزي
-بسمله:هتعرف بعدين امممم ممكن كمان اسبوع كده
-ياسين:مصيبه انا عرف كل ما تحي بيكون في مصيبه -بسمله بخبث:انت جبتلها ايه عشان تصلحك
رفع رجل علي رجل
-ياسين:هتتصدمي لو عرفتي
خرجت اسيل وهي شايله صنيه عليها سوداني ومكسرات ولب
-بسمله بصدمه:ا ايه ده
-ياسين بضحك رجولي:قولتلك هتصدمي
-بسمله:انتي يابت انتي بتتصلحي بي اي حاجه د ده لو مكانك اطلب الدنيا بعد الي هو عمله
-اسيل:بس ياسين دنيتي كلها
حضنها ياسين وطلع لبسمله لسانه
-اسيل:وكمان هو جيلي اكتر حاجه بحبها
-بسمله:وايه هي
-اسيل وهي بتاكل:السوداني
فتحت بقها مصدومه
-بسمله:ا ا انا مش هعلق بس البنات عامتن بتحب الشوكولاتة هدايه انتي بقي سوداني
هزت رسها بطوفليه
-بسمله:ولله لمشي مش قاعده هنا تاني
-ياسين:هتروحي عند ماما
-بسمله:اه
-ياسين:طب البسي وهوصلك
طلعت فوق..
-ياسين وهو بيبص علي الاطباق:يخرب بيت انتي كلتي السوداني كله
-اسيل:في ايه ياسينو انت عارف اني بحبه
-ياسين:ماشي بتحبيه بس مش تخلصيه
-اسيل:سينوووو
-ياسين:نعم يا قلب سينو
-اسيل:هتلي تاني
-ياسين:امر لله هوصل السحليه الي فوق دي واجبلك وانا جاي ماشي
-اسيل بفرح طفولي:ماشي بس انت مش تتأخر صح
-ياسين:انا اقدر بردوا
-اسيل:وعد
-ياسين:وعد
نزلت بسمله ومها شنطها
-بسمله:يلا
-ياسين وهو بيقوم:يلا
-بسمله:سلااام اشوف بعدين ...واه لو زعلك كلمني ماشي
-اسيل:هو مش يقدر يزعلني تاني صح
-ياسين:صح..يلا يابت انتي هتجبلي مصايب
-بسمله:جاي اهو
مشي ياسين راح يوصلها
-اسيل:اممم اعمل ايه عقبال ما يجي
رن تلفونها
-اسيل:مرمر عمل ايه
-مروان:انتي الي عمل ايه
-اسيل:انا الحمد لله
-مروان:بصي ياسين عندك
-اسيل:لاء هو مش هنا
-مروان:خلاص هرن عليه
-اسيل:حصل حاجه
-مروان:لاء هطمن عليه بس
-اسيل:موشي
-مروان:علكي كلام غريب يلا سلام
-اسيل:سلااامو
قفل
بدت تحس ب الشعور ده تاني
-اسيل وهي بتتوجع ومسك ادها:اهدي يا اسيل اهدي اه اها اه
بدئت تتطلع فوق براحه ورقت علي السرير تعيط بتحاول تتحكم في نفسها قدر الامكان
-اسيل بعياط جامد:ااااااااااااااااااا
وبعد نامت....
____________
في عربيه ياسين
-ياسين:الله مروان بيرن ليه؟
-بسمله:رد ممكن يكون في حاجه
-ياسين:هششش
فتح
-ياسين:الو مروان
-مروان:عمل ايه
-ياسين:الحمد لله
-مروان:انت بره البت صح
-ياسين:ايوه ليه في حاجه
-مروان:لاء كنت عيز اقولك علي حاجه
-ياسين:قول
-مروان:بص دكتور بتاع المستشفي رن عليا وطلب ان ا ان اسيل ترجع المستشفي
تغيرت ملامح ياسين
-ياسين بعصبيه:ايه الهبل ده
-مروان:اهدي يابني هو عارف مصلحتها
-ياسين:مصلحت مين دي قعدت هناك سنه محصلش حاجه ولااي تقدم خااص
-مروان:طب روح معها بكره خليهم يشوفها عشان ممكن يحولك للامن عشان انت خدتها من غير قرار طبي
-ياسين:هشوف كده سلام
وقفل
-بسمله:في ايه
-ياسين:مفيش ......
-بسمله:لاء في انت شكلك زهقان جامد
-ياسين:بسمممله مش عايز اسمع صوت ماشي
سكتت وصلوا البيت بتاع مامته
-امه:بسمله عمل ايه
-بسمله:الحمد لله يا ماما
-امه:مقولتليش ليه انك جايه اعمل اكل
-بسمله:هو انا حد غريب
-ياسين:انا ماشي عيزين حاجه
-امه:متقعد شويه
-ياسين:لاء ....يلا سلام
نزل وركب العربيه
_____________
في البيت صحيت
-اسيل:ااه راسي وجعني
قامت غسلت وشها واتوضت وصلت ووو
-اسيل بمكر:هشوفه رد فعله هتكون ايه
بعد شويه وصل ياسين
-ياسين وهو بيقفل الباب:اسيييل انتي فين
نزلت من فوق وهي لبسه فستان لحد فخذها ويظهر صدرها بشكل جميل ومسيبه شعرها الاسود وتضغ ميكب خفيف حتي لا يغطي علي جملها
كانت نتزل وهو مصدوم جدا لايبدي اي حركه ...تقدمت ووقفت امامه
-ياسين بصدمه:........ يتبع هتكون ردت ياسين ايه بقي معلشي علي التاخير بس تفاعلكم مش عجبني
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية