رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل الثامن 8
البارت الثامن من《انا مجنونه》 نزلت من فوق وهي لبسه فستان لحد فخذها ويظهر صدرها بشكل جميل ومسيبه شعرها الاسود وتضغ ميكب خفيف حتي لا يغطي علي جملها
كانت نتزل وهو مصدوم جدا لايبدي اي حركه ...تقدمت ووقفت امامه
-ياسين بصدمه:ه هو انا دخلت البيت الصح
-اسيل:جيبت السوداني
ياسين لم يتمالك نفسه ضمه ايه وحملها ودخل للغرفة الجلوس
اسيل بخجل:س سينو سبني اقوم
كان يضبها اليه بشده وهو جالسه وهي علي قدمه
-اسيل:سينو
-ياسين وهو يرفع وجه لها:انتي حلو اووووي
-اسيل وقد احمر وجهها:ط طب سبني
-ياسين وهو يمسك وجها بيده:تؤ مش هسيبك انتي بتاعي
وقبل ان تتكلم قبلها بقوه وشغف وهي صدمه في البدايه ثم بدادله القبله وكان قد نسي حزنه من ان عليه اعدتها للمشفي كان يقبها بكل حب والم وحزن علي ما فعله بها حتي بدئت عيونه تفيض منها الدموع
-اسيل وهي تبتعد عنه:ا انت بتعيط ليه
-ياسين وهو يمسح دموعه:مفيش من حبي لك مش اكتر
-اسيل:اول مره اشوف حد بيحب حد بيعيط عشانه
-ياسين:ادكي شوفتي...محرمتكيش من حاجه اهو..
ابتسمت ابتسامه خفيفه
-ياسين:بس بجد قوليلي ايه الحلوه دي طول السنه الي فاتت كنت محروم كنت جعان وانا دلوقتي عيز..
بصلها بخبث
-اسيل بخجل:ياسين اتلم اتلم
-ياسين:عيز اكل منك لحد ما اشبع
جت تقوم عشان عرفت هو بيفكر في ايه
مسك ادها ورجعه لحضنه
-ياسين:رايح فين يا جميل ها
-اسيل: س سينو سبني
-ياسين:انتي قلب سينو بس مش هسيبك اعذرني في دي بقي..ها قولتي ايه
اسيل:امممممم طب جبتلي سوداني
-ياسين:ايوه
-اسيل:خ خلا...
مكملتش شلها وطلع فوق
ووووو احم نسبهم شويه
______________
في مكان تاني بيحدف ازازه الخمره بكل غضب
-هو:ليه كده هي مطلقتش منه لحد دلوقتي ليه
-هي:انت لسه بتحبها ليه دي مجنونه
-هو بغضب:اياكي مسمحش لحد يقول عنها كده
-هي:امال متجوزتهاش ليه طول ما الحب وكلك كده
-هو:كنت مسافر ولما رخعت لقتها متجوزه حسبت لما ادخلها المستشفي هيطلقها واطلعها انا واتجوزها
-هي:انت لوشافك الشطان يخاف منك حد يعمل كده
-هو:اعمل ايه تاني اموته يعني ولا ايه
-هي:اعمل حاجه متودناش بسببها في دهيه
-هو:اه لقتها
-هي:ايه
-هو:اسمعي******
-هي:مشقولتلك لو شافك الشيطان هيخاف منك
____
مره اسبوع علي ابطلنا الاعزاء بهدوء ......وهي احد الليالي
-ياسين:يلا عشان تخدي الدواء
-اسيل:يوووووه زهت خلاص
-ياسين:يلا بقي هو كل مره هتتعبني معاكي
-اسيل:خ خلاص هخده
وخدت الدواء
-اسيل:طمه مره اوووي
-ياسين وهو بيحطه في الدرج:معلشي
-اسيل:مالك
-ياسين:مليش
-اسيل:لاء انت من ساعت ما رجعت وانت في حاجه في دماغك
-ياسين:انسي
-اسيل وهي بقرب منه بدلع:مش احنا متفقين نقول كل حاجه لبعض وانا مش بتعمل كده دلوقتي انتك بتخبي عليا
-ياسين:انا اقدر بردوا
-اسيل وهي بتلف ادها حولين رقبته:خلاص قول بقي فيه ايه
-ياسين:يابت بتسبتني يابت بحركاتك دي بجد هتوحشني
بعدت عنه بصدمه وهو ضغط علي شفته ايه الغباء ازي يقول كده
-اسيل بعياط:ا انت قصدك ايه ها
-ياسين بتوتر:م مكنش قصدي حاجه ولله
-اسيل:امال ا انت قصدت ايه ا انا مش هروح هناك تاني صح
مردش
قربت منه ومسكه في هدومه
-اسيل بعياط جامد:لاء انا مش هروح هناك تاني صح.... صح يا ياسين انا مش هرووح
-ياسين:اهدي بس يا روحي اهدي انا مكنش قاصدي حاجه
-اسيل:ب بجد
-ياسين:ا اه
-اسيل:ياسين متسبنيش لوحدي
-ياسين:مش هسيبك انتي قلب ياسين اسيبك ازي
-اسيل وهي بتحضنه:بحبك
-ياسين وهو يضمه ايه: انا اكتر ولله
رن تلفونه ليقط هذه الحظات الجميله
-ياسين:هرد واجي تاني
خد التلفون ورد
-ياسين:ايوه ماما في حاجه
-امه: تعال يا بني في عريس متقدم لختك وانت لازم تقعد معاهم
-ياسين:حاضر انا جاي اهو
دخل
-اسيل:في حاجه
-ياسين:في واحد متقدم لختي وانتي عرفه اني انا الراجل فلازم اروح
-اسيل:اجي معاك
-ياسين:طبعا يلا
للبس ياسين بنطلول جينز اسود وعليه تشيرت زيتي بنص كم.....اسيل لبست فستان لنه ابيض في بينك وهي حجبها ونزلوا
-اسيل وهي بتركب العربيه: متأكد ان وجودي مش هيضايق حد
-ياسين:لاء انتي مراتي عجبهم ولا معجبهمش انتي قلبي ماشي
-اسيل بتنهد:تمام طول الطريق هو مشبك ايده في ادها وهي كانت مكسوفه وباصه من الشباك
بعد فتره وصلوا ونزلوا من العربيه
-ياسين وهو بيبص على البيت:انا حاسس انها خطوبه مش حد متقدم
البيت كان متزين وعليه فروع نور
-اسيل:مش هو لسه جاي اول مره
-ياسين:لسه هعرف الحكايه
دخلوا جوه لقوا اقارب ياسين عماته وخلاته واجوازهم واقارب العريس وابوه وامه
كان مستغرب العدد ده كله بيعمل ايه هنا
-امه:جيت يا حببتي تعال جوه
-ياسين:امي هو في ايه دول كلهم بيعملوا ايه هنا
-امه:ولله يابني هو احمد خطيب اختك كان كلمني من شهر وقال لما هي تنزل هيعموا الخطوبه علي طول
-ياسين:طب انتي مقولتليش ليه
-امه:هو كمان كان مسافر انت كنت هتكلمه ازي وبعدين انا عرفاه هو ابن صحبتي ...يلا خش اقعد معاهم جو
ياسين دخل غرفه الانتريه وسلم عليهم وقعد
-اسيل:ازيك يا حماتي
-امه بقرف منها:الحمد لله. ..تعالي خشي
خدتها ودخلوا علي الاوضه الي فيها الحريم
كانت قاعده بعيد مترفش حد خالص غير حمتها كانت حاسه ان الكل بيبصلها بستنقاص وقرف
-واحد بتتكلم:هي دي بقي مراته دي بيقوله علها مجنونه
-التنيه:اه معرفش هو ياسين مكنش شايف ولا ايه
-الاوله:ولله انا خايفه منها
اسيل كانت سامعه كلهم وقفت ونزلت تحت في الجنينه وقعت علي كرسي فيها
-اسيل بدموع:انا معملتلهمش حاجه ليه الكل بيكرهني ااه
فضلت في الجنينه رايحه جيه لحد
-اسيل:في رقم غريب بيبعتلي رسايل
فتحتها لقت صور ليه دلوقتي وانا في الجنينه اترعبت بصيت حوليا ملقتش حد لقت بعته "لو مش عيزاني العب في الصوره تعالي علي اول الشارع"
اتخضت اسيل جدا بس راحت فعلا علي اول الشارع كان في شارع بين بيتين دخلت في بس..
-اسيل:مفيش حد
لفت وشها وكانت هتمشي لقت الي بيحضنها من ضهرها
اتخضت جامد ولسه هتصوت حط ايه علي بقها
-هو:بقي كده عيزه تصوتي وتلمي علي الناس زعلت منك ولله
اسيل سمعت صوته واتجمتد عشان عرفه صاحب الصوت ده كويس
-هو:لو شلت ادي مش هتصوتي
هزت رسها شال ايه بس لسه حضنها
-اسيل بصدمه:....... معلشي برات صغنون🥺 بس لو لقيت تفاعل حلو زيكوا كده هنزل علي طول ✌🏻
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية