رواية انا مجنونه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الغنيمي
رواية انا مجنونه الفصل التاسع 9
البارت التاسع من《انا مجنونه》 -هو:بقي كده عيزه تصوتي وتلمي علي الناس زعلت منك ولله
اسيل سمعت صوته واتجمتد عشان عرفه صاحب الصوت ده كويس
-هو:لو شلت ادي مش هتصوتي
هزت رسها شال ايه بس لسه حضنها
-اسيل بصدمه:ت تامر
-تامر وهو بيضمها اكتر:اااه فرحان لسه فكراني
-اسيل:ابعد عني يا تامر ابعد
-تامر بحزن:ليه كده يا اسيل ليه تتجوزي وتسبني
بعدت عنه
-اسيل:ملكش علاقه بيا امشي من هنا
-تامر:يويو في ايه اتني مضيقه مني
-اسيل:سبني في حالي يا تامر انت فضلت الشغل عليا اشبع بقي فيه
-تامر:مش كان لازم اشتغل عشان نتجوز
-اسيل:يومها قولتلك ان الفلوس مش مهما معيا صح ولا نسيت
-تامر:انا اسف كنت غبي ارجعلي بقي
-اسيل:لاء انا متجوزه ابعد عنتي بقي
لسه هتمشي شدها ودفعها للحيطه ووقف قدمها لايفصل بينهما فاصل
-اسيل بخوف:ا ابعد عني تامر الي انت بتعمله ده ابعد
-تامر بخبث: وحشتنيييي
جت تصرخ لقت بسها عشان يمنعها فضلت تحاول تتحرك بس مفيش فايده
بعد دقيقتين
-تامر:اه اجمل حد ابوسه في حياتي ولله
-اسيل بدموع:بل الله علكي سبني
قرب من اذنها وهمس
-تامر:مش هسيبك الي لما هو يطلقق واتجوزك ماشي...
بسها من خدها وسبها تحت زهولها وصدمتها ومشي
مكنتش قادره تمشي حاولت تسند علي الحيطه لحد ماوصلت للجنينه وقعدت علي اقرب كرسي
اسيل بعياط جامد:ليه كده يارب سمحني وابعده عني يارب ساعدني
كان ياسين بيدور عليها ولقها قاعده بتعيط في الجنينه
-ياسين:اسيل مالك ياروحي في ايه
-اسيل بعياط جامد:روحنييييي عيزه اروح
-ياسين:هو الي حصل حد قالك حاجه
-اسيل بعياط:روحنييييي روحنييييي بل الله علكي
-ياسين:طب اهدي قوليلي ايه الي حصل ماشي يلا بقي اهدي
كانت تبكي وتتنفس بصعوبه شديده
-اسيل وهي تأخد انفسها بعصوبه:ت تامر..
قلتها وقدت وعيها من البكاء
-ياسين بخضنه:اسيل ...اسيل حببتي فوقي
شلها وراح عند عربيته ودخلها فبها وقعد يفوقها .....
-ياسين:يلا بقي فوقي يا اسيل
رن تلفونه وكان مروان رد
-مروان:ايه ياعم يبقي خطوبتك اختك ومتقوليش
-ياسين:مش ناقص ماشي
-مروان:في ايه؟؟
-ياسين:مروان هو اسيل تعرف حد اسمه تامر
-مروان بخضه:ابعده عنه يا ياسين ده مجنون ممكن يعمل اي حاجه خلي بالك منها
-ياسين:مش فاهم...؟ مجنون ازي يعني؟؟
-مروان:تعالي علي البيت وهحكيلك كل حاجه
-ياسين:يستحسن تجلي انت عشان اسيل اغمي عليها
-مروان:ماشي
ياسين روح وطلع اسيل فوق وفضل مستني مروان الباب خبط وياسين فتح الباب
-سحر:ياسين
-ياسين:انتي مين؟؟
-سحر:مش هدخلني هتسبني واقفه كده
-ياسين:ادخلك؟! هو انا اعرف انتي مين اصل
-سحر:كده ازعل منك مش عرفني انا سحر
-ياسين:سحر؟ البت الي امي عيزه تجوزهالي
-سحر:منتي عرفني اهو
-ياسين:اطلعي من نفوخي ماشي اتكلي علي الله يلا مش ناقص قرف
قرب منه
-سحر:متخفش هعرف اخليك تنسها
وسبته ومشيت
-ياسين:ايه الجنون ده
مروان وهو نازل من العربيه:ايه واقف علي الباب بتستقبلني
-ياسين:هو يوم باين من اوله
دخلوا جوه
-ياسين:قولي بقي حكايت الزفت الي اسمه تامر
-مروان:ده كان بيحب اسيل من وهي في الثانويه بيحبها جدا وكل يوم يوصلها للبيت وجه مره اتقدملها بس عشان هي لسه كان عندها17سنه قال خلاص لما تبقي 18عشان نتجوز علي طول خطبها سنه وبعدين قال انه هيسافر اسيل اتحيلت عليه بس هو قال لازم يسافر سافر وبعيدن حصل الي حصل وأهله لما عرفوا انها اتخبطط فسخوا الخطوبه من غير ما تامر يعرف ولما نزل جه عندنا بس اهله قالوا انه مش هيتجوزها زعل جدا وكل يوم كان يقف قدام البيت ويرقبها وكانت لما تروح اي حد يكون ورها و..وفمر كان هيموتها عشان قالتله انها مش عيزاه بجد ده مجنون اي حاجه عيزها بيعملها ....ياسين خلي بالك منها -ياسين:حاضر ...ولله لما اشوفه ليندم علي كل حاجه
-مروان:معلشي يا ياسين انا عارف انت بتتعب قد ايه بسببها ل لو انت مضايق منها اعمل زي ما قولتلك واخود....
-ياسين:انا قولتلك محدش هيخدها مني وهي قلبي اضايق منها ازي
-مروان ابستسم لما شاف اسيل واقفه عند السلم:تعالي
-ياسين:هي صحيه
قربت وقعد جنب ياسين وهو خدها في حضنه
-ياسين:عمل ايه دلوقتي
هزت رسها بمعني بخير
-مروان:اسيل متخفيش ماشي ياسين معاكي تامر مش هيقربلك تاني
-اسيل بصوت ضعيف:مروان انت عارف تامر كويس ده اي حاجه عيزها بتحصل
-ياسين:مش هيعملك حاجه انا معاكي
-اسيل:متسبنيش انا خيفه اوي
-ياسين:اهدي
-مروان:انا بقي همشي عشان ساره متوتنيش
-ياسين:سلام
مشي
-ياسين وهو بيبعد عن اسيل:انا زعلان منك
-اسيل:ليه؟
-ياسين:عشان مقولتليش علي تامر ده
-اسيل:ولله يا ياسين انا متوقعتش انه يجي تاني انا حسبته نساني وكمان انا نسيت
-ياسين:مش مقتنع صلحني
-اسيل وهو بتقعد قدامه:طب اعمل ايه عشان تصلحني
-ياسين وهو بيشاور على خده:عيز بوسه
-اسيل:ياااسين
-ياسين:خلاص مش هصلحك
-اسيل:خلاص خلاص
قربت منه وباست خده
-ياسين:سكر ولله
-اسيل:خلاص اتصلحت
-ياسين:اممممم لسه
-اسيل:ايه!!!عيزه ايه تاني
-ياسين:بوسه
-اسيل:منا لسه بيساك
-ياسين:تؤ عيزها من هنا
هو يشاور علي شفتاه
احمر وجهها خجلا
-اسيل باحراج:ل لاء مش عمله كده
-ياسين وهو بيبعدها عنه:خلاص متكلمنيش تاني
-اسيل:سينووو متعملش معيا كده
-ياسين:كده او مش هصلحك
-اسيل:انت بتستغلني صح
-ياسين:حاجه شبه كده
-اسيل بقلت حيله:ت تمام
اقترب منه واغمضت عينها لتطبع قبله علي شفتاه وهو بدلها بها ولم يتركها الا عندما شعر انها تحتاج إلى أخذ انفسها
-ياسين بتوهان:انتي بتاعي انا وبس محدش هيقربلك
-اسيل:سينو
-ياسين وهو يدفن وجه في عنقها:قلب سينو
-اسيل:انت مش هتروح عند اختك
-ياسين:لاء جدي وعمي هناك انا ملش لزمه ...قولي بقي انتي مش عيزني اقعد معاكي
-اسيل:لاء لاء مش قصدي ولله
-ياسين:خلاص سبني بقي ....انتي حلوه اوووي يا روحي
-اسيل:سينوو بتكسف
-ياسين:معلشي بحب اشوف لون خدك احمر
تصاعد الدم لخديها ليصبح بلون الفراوله
-ياسين بضحك:شوفتي شلك حلو ازي يا فرولتي
-اسيل:سينو يلا ننام
-ياسين:يلا
طلعوا فوق نامت اسيل في حضنه وهو فضل يلعب في شعرها
-ياسين:مش عيزك تبعدي عني لو لحظه اعمل ايه تعبت من كل ده انا بحبك خايف اقولك تكرهني عيزك تتعلجي الاول وبعدين اقولك مش عيزك تروحي مني يا اغلي من نفسي
نام من كتر التفكير.....
الصبح.....ياسين صحي قبل اسيل دخل البلكونه
-ياسين:يارب انا تعبت ريح قلبي متبعدهاش عني...انا بحبها جدا يا رب
-اسيل وهي بتحضنه من ضهره:وانا كمان بحبك
-ياسين:سيلو صحتي
-اسيل:امم لما قومت من جنبي
-ياسين وهو بيشلها:معلشي صحيتك
نفت برئسها
-اسيل:تؤ انت مصحتنيش
دخل جوه وقعدها علي رجه وفضل حضنها ودافن وجه في عنقها ويضمها اليه بشده
-اسيل:س سينو مالك في ايه
-ياسين بدموع:مفيش وحشان بس
-اسيل:ط طب انت بتعيط ليه
-ياسين:مفيش.......يلا قومي البسي ه هنروح مشوار
-اسيل:طب هصلي الاول وبعدين البس
-ياسين:ماشي
قامت ولبست ونزل ركبوا العربيه
-اسيل بخوف:ي ياسين احنا ريحين فين
مردش
-اسيل:ياسين ياسين ا احنا هنروح فين
-ياسين بصوت ضعيف:هتعرفي لما نوصل
بعد ساعتين وصلوا امام....
-اسيل بعياط جامد:ل لاء لاء والنبي والنبي ماترجعني هنا تاني ه هعمل اي حاجه بس مترجعنيش
-ياسين:اهدي يا اسيل
-اسيل بعياط جامد وصراخ:ل لاء ع عيزه اروح م مش هديقق ه هقعد ساكته ولله مش هعمل حاجه ه هقعد مع مروان مدخلنيش هناك تاني
-ياسين وقلبه وجعه عليها جامد:اهدي كل حاجه هتكون كويسه شلها ودخله جوه المستشفي وهي كانت بتخاول تنزل بس مفيش فايده كانت بتضربه بكلتا يدها
-ياسين وهو بيقعدها على الكرسي:اقعدي ساكته
-الدكتور:انسه أسيل ازيك
مردتش
-الدكتور:متخفيش مش هنعملك حاجه هتأكد من حاجه صغننه بس
-اسيل بصوت ضعيف:و وي هروح
-الدكتور:ولله لو اتعونتي معنا هروحك
-اسيل:ماشي
بدء الطبيي بالكشف عليها ولكن توترها وخوفها جعل الطبيب يتخذ ذالك القرار الصادم
-الدكتور:معليش يا اسيل هتقعدي معنا حبا كمان
انفجرت بكاء وامسكت بكتف ياسين تدفن وجهها فيه وتبكي
-ياسين والدموع في عينه:مفيش حل تاني
-الدكتور:ولله مش عارف احدد هي متوتره انا عيزها مسترخيه عسان اكتب التقرير
-ياسين:طول ما هي هنا مش هتكون مرتاحه انتوا بتفهموا ازي
-الدكتور:معلشي ده عشان مصلحتها
-ياسين يدموع:ط طيب
طلب الدكتور من الممرضين ان ياخذوها للغرفتها
كانت تصرخ بشده وتبكي بشده وتردد تلك الكليمات"بكرهك يا ياسين بكرهك"
رحل ياسين وهو يتنرنح يمين وسيار
وصل الي منزله بل العافيه ودموعه تهبط كل الشلال وعندما دخل منزله وجد.....
____________
في المشفي
-اسيل بعياط جامد جدا:لاء لاء عيزه اروح س سبوني سبوني
-الدكتور:انسه أسيل ممكن تهدي عشان اعرف اسعدك
-اسيل:مش مجنونه انا مش مجنونه سبني امشي
-الدكتور:اهدي بس عشان اعرف اسعدك يلا بطلي عياط
-اسيل بعياط جامد وانهيار:لاء لاء عيزه ياسين عيزه اروح عيزه اروح
بدئت تهيج وتشد في شعرها وتصرخ
-الدكتور:مينفعش تعملي كده اهدي
طلب من الممرضه تديها المهدء ولكن اسيل دفعتها جامد
-الدكتور:مازن شغل الجهاز
-الممرضه:حاضر
-اسيل بعياط جامد:لاء لاء بل الله علكي متحطنيش على الجهاز ده ابوس ايدك لاء
خدوها وكانت بتصرخ جامد
وتم وضعها علي الجهاز هو بتاع الجلسات الكهربيه
اول ما اشتغل فضلت تصرخ جامد
-اسيل بالم شديد:عااااااااااااااااااا
كان صرخها يزلزل المشفي
بعد عدد دقائق هدئت وتم نقلها لغرفتها
-اسيل بعياط جامد:عيزه اروح ح....
نامت من كتر العياط
___________
في بيت ياسين
-ياسين بدموع:ماما ا انتي بتعملي ايه هنا
-امه:بتعيط ليه
-ياسين وهو جلس بجوارها ويسند راسه عليها:تعبان جدا. ..تعبت من كل حاجه..الذنب ده كبير اوي
-امه وهي بتحط ادها علي شعره:اهدي يا روحي انت مكنش قاصدك وكمان انت عملت الي عليك وهي دلوقتي في مكنها الصح
-ياسين:انا بحبها جدا
-امه:اهدي....ياسين لازم تتحوز سحر
اتعدل وبصلها بصدمه......يتبع هل فعلا هيتجوز سحر ومصير اسيل ايه شرفوني بتعلقاتكم الجميله
•تابع الفصل التالي "رواية انا مجنونه" اضغط على اسم الرواية