رواية منقذي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك شكري
رواية منقذي الفصل العاشر 10
روايه[منقذي]
الفصل[العاشر]
بقلمي✍🏻[ملك شكري]
ليان:هترجع امتى ياحبيبي
زين:ع الساعه8كده هكون عندك ياقلبي
ليان:تيجي بألف سلامه ياحبيبي..هروح اظبط شويه حاجات عشان ليلى جيالي
زين:ماشي ياقلبي مع السلامه
قفلت ليان وغمزتلهم بحماس:كلهه تماااام
مازن وليلى:ايوا بقاا
ليان:يلا بينا...داده هاتي الحاجات الي جبناها عشان نلحق نعلق الزينه
جابت عايده الزينه وابتدوا يعلقوها جوا والناس برا كانت بتنظم الجنينه والتربيزات عشان الناس الي هتيجي
بقلمي✍️[ملك شكري]
*بليل*
زين دخل من باب القصر كان كل الانوار مقفوله ملقاش اي حد ف القصر فضل ينده:ليان..لياان..انتي فين.
خرج برا ف الجنينه لقا الانوار اتفتحت وكل الموجودين بيسقفوا ل حضور صاحب الحفله والاغاني اشتغلت
وجت قدامه ليان وهي لابسه فستان اوف وايت وحجاب وميكب بسيط وف ايدها تورته وفيها شمعه ب رقم 30
ليان بحب:كل سنه وانت احلى حاجه حصلتلي ف حياتي
زين ومع انه مش بيحب يعمل عيد ميلاده لكنه فرح بطريقه متتوصفش:وانتي طيبه ياكل عمري..انتي فاكره ياليان
ليان ببتسامه:طبعاً فاكره..ده يوم يتنسي؟...يلا عشان نحتفل سوا
وابتدت الحفله والناس كلها اتبسطت ومع ان الحفله كان فيها رجال اعمال كتير..لكنها كانت حفله بسيطه نالت اعجاب كل الموجودين
ليان مسكت مايك وقالت:حابه بس اقول حاجه..انا وزين اتعرفنا من اربع شهور.ف الاول مكناش متعودين على بعض ولا نعرف بعض اصلاً..اول ما ابتدينا نشارك كل حاجه مع بعض وبنعيش الوحش قبل الحلو مع بعض..حسيت فعلاً بقيمته ف حياتي..انا ولأول مره بتكلم بالطريقه دي وبدون خجل وقدام ناس كتير..ف اعذروني على التوتر..دايماً كان بيحللي مشاكلي وعمره ما اتخلى عني ف يوم..ف عايزه اقوله كل سنه وانت اغلى ما ليا...وكل سنه واحنا دايماً مع بعض..شكراً
سقف الكل على كلام ليان..وكانوا مبسوطين جداً ب حبها الظاهر ف عينيها ل زين وزين الي كان واقف وعينه بتلمع بحب ليها.
زين راح ناحيتها وحضنها:انتي كل حياتي..لو كنت خسرتك كنت هموت يا ليان..
ليان:الحمدالله عدت على خير
بقلمي✍️[ملك شكري]
________________________________
فلاش باك
زين صرخ:ليااااان
مازن جري على زين فكوا وجريوا هما الاتنين ناحيه ليان شالها زين وراح على عربيته وراح زين ناحيه عربيه المنشاوي الي كان فيها ليلى وركب عربيته واتحركوا بسرعه رهيبه
وف خلال مده مش طويله وصلوا للمستشفى وكانت اصابه مش خطيره خدوها الممرضين ل غرفه العمليات وبعد وقت
خرج الدكتور من غرفه العمليات:حمدالله على سلامتها يازين بيه الاصابه كانت ف الكتف ف مش خطيره..شيلناها ونص ساعه وهتفوق بأذن الله
زين اتنهد بتعب:الحمدالله يااارب
مازن:ط طب وليلى يادكتور
الدكتور:لا ده ارهاق بس مش اكتر علقنالها محلول تغذيه وهيخلص وهتبقا زي الفل
مازن:الحمدالله يارب
مشي الدكتور وبعد وقت دخل زين ل ليان الي اول ما شافته عيطت:زين
زين جري حضنها:عيونوا وقلبه وكل حياته والله..انا كنت هموت ياليان لو بعدتي عني..ا انا مش مصدق الحمدالله يارب الحمدالله
مسحت ليان على شعر زين واتكلمت بتعب:انا الحمدالله بقيت كويسه انت كويس يازين حصلك حاجه
زين:بسببي ياليان انا عارف كل الي حصلك بسببي..انا اسف يا ليان سامحيني
ليان بتتكلم بتعب:زين متزعلنيش منك..ده نصيب ياحبيبي هشوفوا هشوفوا اياً كانت الطريقه وبلاء اخف من بلاء..احمد ربنا اننا خرجنا كويسين هو رحيم بينا
زين:ونعمه بالله
خبط الباب ودخل مازن:حمدالله على سلامتك يا ليان
ليان ابتسمت بتعب:الله يسلمك يامازن شكراً
مازن:بتشكريني على اي بس المهم ان انتي وزين بقيتوا كويسين..اه صح يازين الرجاله خدوا المنشاوي ع المستشفى شويه على ما تفوق وتروح تشوفه
زين:تسلم ياصحبي
ليان بستغراب:مستشفى اي هو اتصاب وبعدين بعد كل ده وخايفين عليه
مازن ضحك:اي ده انتي متعرفيش المستشفى بتاعتنا
ليان بستغراب:مش فاهمه فهمني يازين
زين ضحك:حاضر ياقلبي هفهمك بعدين
مازن:هخلع انا بقا
ليان:ليلى...فين ليلى اوعوا تكونوا سيبتوها هناك
مازن:متخافيش هي ف الاوضه الي جمبك
ليان بخضه:مالها هي كويسه
زين:الدكتور قال شويه ارهاق بس وعلقلها محلول تغذيه وشويه وهتفوق
مشي مازن وبعد يومين خرجت ليان من المستشفى وكان زين مبيروحش الشركه وقاعد جمبها طول الوقت بيهتم بيها وب اكلها ومش بيأكلها غير اكل صحي
ليان:يوه يازين:انا زهقت من اكل العيانين ده
زين ضحك:معلش ياحبيبتي..بس ده الافيد ليكي دلوقتي
ليان ضحكت:دلوقتي اي محسسني اني انا والده
زين ابتسم بحب:الله ويبقا عندي بيبي العب بيه...
ليان ضحكت:عايزني اجيب بيبي عشان تلعب بيه يازين...طب ما تشتري دبدوب وخلاص
زين ضحك:لا عايز دبدوب حقيقي
عدا تلت اسابيع بدون احداث مهمه وجيه عيد ميلاد زين
*باك*
________________________________
خلصت الحفله ومشيوا الناس
دخل زين وليان للقصر
زين:تعالي عايز اوريكي حاجه
ليان بستغراب:حاجه اي
زين:تعالي بس
مسك زين ايدها وطلعوا على فوق ووقفوا قدام اوضه بابها مقفول
زين:مش انتي على طول بتسألي اي الاوضه المقفوله دي...
ليان بفضول:ايوا بجد نفسي اعرف اوي
زين:دلوقتي جيه الوقت تعرفي
خرج مفتاح من جيبه وفتح الباب ونور النور:ادخلي ياليان
دخلت ليان واتصدمت لما لقت صورها ماليه الأوضه..وكمان صور مرسومه..مش مطبوعه
ليان بصدمه:زين انت بتهزر...
زين ابتسم:لا مبهزرش..انا من اول يوم شوفتك فيه وحسيت اني اعجبت بيكي لقيت نفسي برسم ملامحك..كنت بحب افتكرك وافتكر ملامحك ف كنت برسمها..ومكنتش بسمح لحد يدخل الأوضه دي خالص..لانها خاصه بيكي انتي وبس..
ليان بعيون بتلمع:حلوين اوي يازين انت بجد رسمتني بالأتقان ده ازاي وكأني واقفه قدام مرايه..بجد انا بحبك اوي
زين حضنها:وانا بموت فيكي..جهزي نفسك عشان بكره بليل ورانا طياره..
ليان بستغراب:طياره اي..
زين:هنسافر..عايز ابسطك واروح انا وانتي اماكن كتير ويبقا لينا ذكريات ف كل مكان
ليان:زين انا طول ما انا جمبك مبسوطه..انا مع كل كلمه بتنطقها ليا بحبك اكتر..
زين:ربنا يخليكي ليا ياروحي..يلا نرجع اوضتنا
رجعوا للجناح ولبست ليان بيجامه بيتي مريحه
وزين كذلك
قعدت ليان على السرير
زين:ينفع انام على رجلك
ليان:طبعا يازين
نام زين على رجل ليان وابتدت ليان تلعب ف شعره
زين:ليان
ليان:نعم ياحبيبي
زين:مش عايزه تعرفي حاجه عن حياتي من زمان
ليان:طبعا عايزه اعرف..بس كنت محترمه سكوتك..ومستنياك تيجي بمزاجك وتحكيلي من غير ما اضغط عليك
زين:انا والدي توفى وانا 16سنه..
ليان:ربنا يرحمه
زين بحزن وعيون مدمعه:ما*ت بفعل فاعل..مش مو*تة ربنا
ليان بصدمه:اييه
•تابع الفصل التالي "رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية