رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل العاشر 10
يزن:مبحبش حد غير امي وأبوي
روح:ربنا يخليهم
فيروز+ريتال استغربو من سؤالها دا
ولفو الازازه
جيت المرادي يزن يسأل روح
يزن:صراحه ولا جرأه
روح:مش عارفه
يزن: نسالك الاتنين صراحه مفكرتيش تتحجبي وجرأه مبتتكسفيش وانتي ماشيه بخلجاتك دي
روح:إن شاء الله هيجي وقت واتحجب الله اعلم امتي+اصل نا متعوده علي كدا بلبس كدا عادي فهمت
يزن:طيب
وكملو لعب
بعد شويه
رعد :جه بس مكنش شافهم
رعد:سمع صوت ضحكهم في الجنينه راحلهم
يزن:اي ولله
فيروز:بضحك ونا كنت دايما بهبل علي رعد عشان ميخلهوش يروح الشغل
ريتال:،بتاع يزن احلي معلش 😹
فيروز:اه
رعد:في ايه صوتكم جايب البيت كلاته
يزن:في اي يخوي
ريتال:بصتلو في اي هو عشان انت كئيب ف مش مش عاوزنا نضحك ونبقي زيك
رعد:بعصبية بسيطه ملكيش دخل يبنت الجط
فيروز:متكلمتش لأنها بتخاف من رعد
ريتال:بصتلها بستغراب
يزن:اهدا يخوي محصلش حاجه لكل دا
رعد:طيب
يزن:تعالا اجعد امعانا
رعد:لاه منش فاضي للهبل دا
ريتال:هبل اي ونبي انت الي مش بتفهم وكئيب ولله
رعد:جلتلك اسكتي بجي
ريتال:ببرود لو مسكتش يعني هتعمل اي
رعد:متخلنيش اعمل حاجه مهتعجبكيش واصل ف اسكتي
ريتال:ههه ولا انت ولا اي حد في الصعيد يقدر
رعد:راحلها ولسه هيضربها
يزن:وقف قدامو اي يخوي من ميته واحنا بنمد ايدينا علي حريم
رعد:بعصبيه مش شايف هي بتجول اي وكان هيضربها
يزن:اهدا يخوي في اي
رعد زق يزن جامد في جمبو
يزن:بوجع اههههه
رعد:بقلق انا اسف ولله بس هي الي عصبتني وبصلها بغضب
روح:انت كويس
فيروز:بخضه يزن انت كويس
ريتال:متكلمتش
يزن:بوجع بسيط اه
رعد: متأكد يخوي
يزن:ايوا رعد اهدا في اي
رعد:راح لريتال
ريتال:اتوترت
رعد:مسك وشها جامد وقال
رعد:لو شفتك فتحتي خشمك ده امعايا هكسرهولك ومهخلكيش تعرفي تتكلمي افهمتي
يزن:راحلو رعد خلاص وشدو
رعد:بصلها بغضب
ريتال:كانت خايفه بس مش اووي ومتكلمتش
فيروز:اي يبنتي ملقتيش غير رعد د انا شخصيا بخاف منو دا مجنون ومبيهابش حد يعني لو عملتي حاجه تاني الي قالهولك هيعملو
ريتال:بوجع اه بوقي دا غبي اصلا
فيروز:طب يلا ندخل
روح:يلا
ودخلو
عند يزن:اي يخوي
رعد:بخنقه اي
يزن:انت نسيت أنها جربيتنا وانت من جيمته بتمد يدك علي حريم عاد
يزن:هي الي عصوبتني
يزن:معلش
رعد:ماشي انا اسف
يزن:ميهمش محصلش حاجه
رعد:طيب هطلع اغير واجي
يزن:ماشي يخوي
ريتال: جيت هي وروح وفيروز
رعد:بصلها بغضب وطلع
يزن: اي
ريتال:اي
يزن:متجربيش من رعد تاني عشان ميضروبكيش
ريتال:سيبك منو مش لاقي حاجه يعملها
يزن:طيب العموم نا عرفتك اها
ريتال:طيب
نجوي:يلا يولاد عشان تتغدو
الكل :حاضر
بعد شويه
رعد:اخد شاور ونزل
هما راحلو علي السفره
ريتال:كانت قاعده جمب يزن وفي كرسي جمبها فاضي لرعد
رعد:جه بص لقي المكان الي هيقعد فيه جمب ريتال
رعد:مكنش عاوز يقعد بس قعد
بعدين قعدو ياكلو
رعد:كان بياكل وهو مش عاوز يقعد جمب ريتال
رعد:بصلها بخنقه
ريتال:بصتلو وبعدت نظرها عنو
رعد:كان بيبصلها بغضب
ريتال:بخنقه هتفضل تبصلي كتير
رعد:لا ولله بس عشان نا مجروف اجعد يميكي
ريتال:وربنا انت بومه
رعد:ضربها في رجليها جامد من تحت الطرابيزه
ريتال:بوجع اههه
كلهم:في اي
ريتال:مفيش بس رجليا اتخبطت ووجعتني
نجوي:معلش يحبيبتي
ريتال:بصوت واطي انت غبي رجلي بتوجعني وانت ضربتني جامد
رعد:ببرود دي بسيطه بس لو جليتي ادبك تاني هتكون في خشمك
ريتال:بصتلو بغضب
يزن:عرف أنهم بيتشاكلو
بعد شويه خلصو
ريتال قامت بعدهم
ريتال:بوجع اهههه يغبي رجلي وجعتني
نجوي:مالك يحبيبتي
ريتال:مفيش بس رجليا وجعتني اصلي اتخبطت
نجوي:سلامتك يريتا يا رعد يا رعد
رعد:جه نعم
نجوي:شيلها يبني
ريتال:بسرعه لا لا مش هيشيلني
نجوي:في اي
ريتال:مفيش نا كويسه بس متخلهوش يشيلني
رعد:بضحكه جانبيه مش هشيل الملكه حتشبسوت ولله منا شايلك.
نجوي: رعد
رعد: نعم
نجوي:انت معتش بتسمع كلام امك لي
رعد:يا حجه ما هيا الي بتجل ادبها
نجوي:ماشي
يزن:جه اي يجدعان
نجوي:مفيش
يزن:مالك يا ريتال
ريتال:بصت لرعد بعصبيه رجلي وجعاني
يزن:اشيلك
ريتال:ونبي انت قادر تمشي اسكت
يزن:متخافيش
ريتال:لا نا هرتاح وأقوم عادي
يزن:طب بس تعالي وشالها
ريتال:يعم اوعا
يزن:اسكتي بجي انا عارف ان رعد الي خبطك
ريتال:دا بومه
يزن:معلش بس لو سمعك هيجي يكمل عليكي
ريتال:ولله مهسيبو
يزن:ماشي
ريتال:معلش ولله خليتك تشيلني وانت تعبان
يزن:لا عادي
بعدين قعدها
ريتال:شكرا يقمري
يزن:العفو
ريتال:اقعد معايا بقي
يزن:ماشي وقعد
ريتال:نفسك في اي
يزن:الحمدلله منفسيش في حاجه واصل
ريتال: هو انت بتتعلم اي يعني كليه اي
يزن:نا مخلص كليه هندسه وأخوي كليه شرطه وكنا في مصر وبنعرف نتكلم مصري
ريتال:بجد
يزن:اي ولله
ريتال:امال بتتكلمو صعيدي لي
يزن:عشان دا اصلنا
ريتال:امم يعني انت مهندس
يزن:اه
ريتال:اممم
يزن:وانتي
ريتال:لا نا كليه هندسه
يزن:اه
ريتال:وهتخرج السنادي وابقي مهندسه
يزن:ربنا معاكي
ريتال:اخوك ظابط يعني
يزن:اه بس واخد اجازه شهر عشان ابوي تعبان بس معروف هنا والكل بيحبو
ريتال:اه
يزن:وروح برضو معاكي
ريتال:اه
يزن:طيب
ريتال:هترجعو مصر امته
يزن:لا نا برضو جيت عشان كان ابوي تعبان وجينا ورعد بس رعد هيمشي اخر الشهر دا
ريتال:اه
يزن:بس
ريتال:وانت هتمشي امتي
يزن:لسه مش عارف بس عشان انا بنزل اجازه عكس اخوي يعني نا اروح هو يجي هو يجي انا اروح وسعات بنكون مع بعض عادي تبع م بنيجي
ريتال:اه بس اخوك باين انو ضابط لانو جسمو كبير اووي أما أنت مش عارفه 😹
يزن:أه بس ولله احنا نفس الشكل
ريتال:اه بس مش نفس الشخصيه
يزن:اه
ريتال:ربنا معاك خلاص أما تبقي تنزل مصر ابق كلمني بقي
يزن:إن شاء الله
يزن:وانتي هترجعي امتي
ريتال:نا هنا بقالي اسبوعين اهو لسالي اسبوع
يزن:منورنا
ريتال:نورك يقمر
روح:جيت قعدت في النص
ريتال:اي يبومه
روح:انا بومه ماشي
يزن:لا لا انتي مش بومه انتي فيرس
روح:بصتلو بغضب يلا يغلس
يزن:بضحك اي الي يجدرك تيجي تجعدي وسطينا 😹
روح:عادي بقي
يزن:ماشي
بعدين فضلو قاعدين مع بعض وبيهزرو
ومشي اليوم عادي
تاني يوم
فيروز:قامت غيرت ونزلت
وهما برضو
نجوي:دايما بتنزل هي أول واحده خلت نوسه تحضر الفطار
وايهاب بعدها
وهما بعدو
ريتال:نزلت صباح الورد
نجوي:صباح الفل
روح:كانت معاها صباح الخير
نجوي:صباح الورد
يزن:نزل
روح:صباح الخير يا اخ
يزن:مساء الخير قصدي صباح الخير يا اخت
ريتال:بضحك صباحو عسل
يزن:صباحو ضحك
بعدين راحو قعدو
ريتال:هنمشي انهارده
يزن:لي
ريتال:هنرجع عند جدو بقي
يزن:خليكو البيت ليه صوت وانتو فيه ولله دا احنا بنبقي قاعدين كئبين
ريتال:لا هنرجع بقي
روح:هتوحشنا يزينو
يزن:وانتو ولله
فيروز:صباح الورد
يزن:شايفك وانتي نازله قبلنا كنتي فين
فيروز:بخلي نوسه تحضر شنطي
يزن:يعني كلكو هتمشو
فيروز:بزعل اه
ريتال:معلش نبقي نتجمع عادي
يزن:اه
رعد نزل
روح:صباح الخير
رعد:صباح الخير يروح
ريتال:محبتش تبقي ماشيه وحد زعلان صباح الخير
رعد:صباح الخير
فيروز:صباحو يرعد
رعد:صباح الخير يفيرو
فيروز:بصدمه اوعاا بقي انت قلت يفيرو لا لا
رعد:في اي
فيروز:اصلك مش بتناديني بيها غير فيين وفيين شكلك رايق
رعد:لا عادي
نجوي:يلا يولاد
كلهم:يلا
رواحو قعدو
ريتال:هتوحشوني اووي بجد
نجوي:رايحه فين
ريتال:نرجع بيت جدو بقي
ايهاب: انا بكلمو كل يوم وبطمنو عليكي هو جي انهارده
ريتال:اه، ونا بكلمه برضو
نجوي:لي ما انتي قاعده
ريتال:لا هنروح بقي وانا بقيت كويسه
نجوي :تبقي تيجي
ريتال:حاضر
نجوي:وانتي يروح
روح:نعم
نجوي:ابقي تعالي معاها
روح:حاضر
بعد شويه خلصو
رعد:قال مش هروح الشغل انهارده
يزن:قعد مع روح وفيروز وريتال
رعد:راحلهم
يزن:هتوحشوني يهبل
ريتال:وانت
رعد::قعد جمب ريتال
ريتال:سكتت
يزن:اي يخوي
رعد:اي نقعد انهادره
يزن:اه
ريتال:انتو. بتشتغلو اي
رعد:بهدوء في شركه استيراد
ريتال:كويس
يزن:اه
روح:بصوت واطي هتوحشنا ولله يرعد
رعد:وانتو
فيروز:احم هتوحشني يرعد
رعد:وانتي ولله
يزن:خلاص يجدعان هتفضل نودع بعض لسه
روح:ايوا
ريتال:تعالو نلعب
رعد:نا هقوم أحسن
ريتال:مسكتو اقعد بس استني
رعد:بص لأديها وقعد
ريتال:شالتها دا آخر يوم يعني اقعد معانا معتش هتشوف الوشوش دي تاني
رعد:ماشي
ريتال:بفرحه انت شكلك رايق اووي انهارده
رعد:ولله يجدعان عادي
روح:يلا
ريتال:يلا نطلع الجنينه
رعد:طيب
وجابو ازازه
روح:هلفها انا ولفتها
جبت علي رعد وريتال
ريتال:احم صراحه ولا جرأه
رعد:صراحه
ريتال:انت عارفه
رعد:لا بس بفهم بسرعه
ريتال:ذكي ماشي بتحب مين
رعد:مبحبش .غير عيلتي بس
ريتال:يزن قال كدا برضو
رعد:اه
ريتال:لفت الازازه جيت علي فيروز وروح
فيروز:صراحه ولا جرأه
روح:صراحه
فيروز:بتحبي مين اكتر يزن ولا رعد
روح:لي بس كدا بس الاتنين واحد ولله وبحبهم جدا زي اخواتي
فيروز:تؤتؤ واحد بس
روح:لا هما الاتنين اصلا تؤام يعني عادي
يزن:خلاص بقي انتي عاوزه توقعي البت
فيروز:اه 😹ولفت الازازه جيت علي رعد ويزن
ريتال:الله شكلهم حلو اووي
يزن:بس يهبله
رعد:صراحه ولا جرأه
يزن:صراحه
رعد:بتزهق لما بسبب الشغل ليك
يزن:لا طبعا
رعد:طيب ولف الازازه جيت علي روح ويزن
يزن: صراحه ولا جراه
روح:اممم صراحه
يزن:عاوزه تقعدي هنا كمان ولا تمشي
روح:بصراحه عاوزه اقعد اصل هنا جو حلو وبنهزر وكدا أما في مصر جو كلو مثلا بنات بتلبس عريان ومشاكل وكدا وهنا بنهزر ونلعب ف مش عاوزه امشي
ريتال:صريحه اووي ولفت الازازه جيت علي رعد وهي
ريتال:صراحه ولا جرأه
رعد :صراحه
ريتال :بتحبني
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية